עכשיו 28/04/24 16:18

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 3   [ 27 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 14/07/21 17:01 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
העבודה של מהנדס מאסטריג לאחר DOWNMIX על פי הכתוב באתר MIXBUTTOM (מתורגם)
1. מבצע EQ, סטריאו אימגינג, והגבלת עוצמה כולל דחיסה סופית לאודיו.
2. מאזן את האודיו.
3. מבצע FADE-IN ו FADE-OUT לקטעים מוזיקליים
4. מכוון כל שיר באלבום בנפרד כך שעוצמת הקול של כל שיר באלבום תהיה ברמה שווה.
5. מבצע את ההתאמות הנדרשות לפורמטים שונים של קיבצי מוזיקה
6. מוחק glitches & clicks שאולי קרו במהלך הקלטה
7. מגדיר אורך מירווחים בין השירים.
8. מפיק מאסטר סופי שישלח ללקוח הרלוונטי מוכן לייצור ולהפצה המונית
הערות של איסי מה הם לא:
1. הם לא אלוהים ולכן חלקם מוציאים תוצאות גרועות
2. אין לזה תקן ISO כך שזאת אפשר להגיד "אומנות" ולכן יש תוצאות שונות בין מהנדסים
3. הוא לא מחליף כבלים, מגברים, DAC וחשמל אצלו כדי לבצע את העבודה ועושה זאת באותו ציוד סטודיו
4. היום כאשר יש אולפנים קטנים וחלקם עושים את העבודה מאולפן ביתי, יש להם רמקולים NEAR-FIELD קטנים ואוזניות. המהדרין יש להם חדר האזנה שמיצג סלון ממוצע. מאחר וקהל גדול שומע עם אוזניות בסמרטפון קל לבדוק את ההקלטה בסמרטפון עם אוזניות ממוצעות
5. מאחר ורוב העבודה שלהם היא EQUALIZING וחלקם עם תוצאות גרועות אין שום מניעה לבצע EQUALIZING נוסף אצלנו במערכת שלנו לתיקון ולא לסבול לשמוע את המקור הדפוק, ניתן לקרא לזה REVERSE ENGINEERING ואני עושה זאת לכל הקלטה דפוקה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 09:35 
חבר האתר


הצטרף:
18/08/15 14:31

הודעות: 790
רק שבמאסטרינג המהנדס עושה EQ לכל ערוץ בנפרד וכשאתה עושה EQ בבית אתה משנה את כל מה שנמצא בתחום השינוי.
אחד הדברים החיוביים (אין הרבה) שאני מוצא בשירותי הסטרימינג זה שאם המהנדס יצר סוג של חרא זה לא עלה לי כמו דיסק שישכב על המדף ללא תזוזה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 10:01 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
זה לא נכון, מאסטרינג עושים לכמות הערוצים הסופית (כלומר שניים במקרה שלנו).
רק בתהליך המיקסינג מטפלים בכל ערוץ הקלטה.

אם היתה בעיה חמורה במיקס הוא יכול תאורטית לבקש את הסטמס (ועדיין לא את ערוצי ההקלטה) ולתקן שם, אבל זה לא תפקידו או מה שהוא עושה בדר"כ.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 11:25 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2777
יתרה מכך, עיקר העבודה במיקסינג זה לקחת עשרות ערוצים נפרדים, ו"להלביש אותם" אחד על השני - AKA לדחוס, כולל דחיסה שמטפלת בטווח הדינמי - איכשהו אפשר לטעון שזה נעשה באמצעות EQ, אבל גם באמצעות אינסוף פלגאינים של עיבוד צליל: אקו, דופלר, אנטיפייזינג, החזרים, דיקיי וכו.. .

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 12:49 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
LazyBoy כתב:
יתרה מכך, עיקר העבודה במיקסינג זה לקחת עשרות ערוצים נפרדים, ו"להלביש אותם" אחד על השני - AKA לדחוס, כולל דחיסה שמטפלת בטווח הדינמי

אם מבצעים רק מיקסינג אז לא מתרחשת שום דחיסה, כדי לדחוס ערוץ מסויים (או להבדיל מספר ערוצים) אז צריך להכניס כל אחד מהם בנפרד (*) לדוחס.

(*) אפשר גם לדחוס מספר ערוצים יחד אבל אז צריך לעשות Pre Mix לכולם ואז תהיה לכולם אותה "פונקציית דחיסה" ...... ואתה ממש לא מעוניין בכך שערוץ התוף רגל ידחס בדיוק כמו ערוץ השירה.....יש לתת לכל ערוץ בנפרד (או לפחות ערוצים עם "אופי דומה") את הדחיסה המתאימה לו/ להם.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 13:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2777
"כולל דחיסה שמטפלת בטווח הדינמי" -> דחיסה.
כדאי לקרוא עד הסוף ולאט.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 13:41 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
עניתי בדיוק לניסוח שלך....שפר ניסוח.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 15/07/21 16:28 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
roberts כתב:
עניתי בדיוק לניסוח שלך....שפר ניסוח.

כאשר מקליטים עם מספר גדול מאוד של מיקרופונים לדוגמא הקלטה של תיזמורת סימפונית בקונסולה מרכזים אותם בקבוצות (GROUPS) והטיפול נעשה על על GROUP בניפרד במיקסים.
חלק מהם כמו אבוב, חליל, קלרינט קרנות תופים פסתר מבצעים במיקרופונים ניפרדים בעיקר כלים שיש להם קיטעי סולו במהלך היצירה.
ממליץ להיכנס לאתר של הפילהרמונית של ברלין DIGITALCOBCERTHALL ולהיתרשם מכמות המיקרופונים הגדולה.
כמובן זה לא רלוונטי במוזיקה סינטטית שמיוצרת בעזרת Q BASE ומוזיקה פופ שהיום מקליטים קודם את הבס והתופים ולאחר מכן
את הגיטרות ולחאחר מכן בניפרד את הזמר או זמרת בהרכבים קטנים ומבצעים מיקס.
האתגר הוא להקליט הופעה חיה קלסית או פופ עם הרבה מיקרפונים.
דחיסה סופית נעשת במסטרינג על שניים או יותר ערוצים.
בסטרימינג דוחסים כדי להקטין את התעבורה באינטרנט ופותחים חזרה בהשמעה.
איסי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 16/07/21 11:03 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2777
Issi כתב:
בסטרימינג דוחסים כדי להקטין את התעבורה באינטרנט ופותחים חזרה בהשמעה.

אני מניח שהתכוונת לדחיסה במובן של קיווץ קבצי מחשב.


בשורה התחתונה, גם ה'במה' של מאסטר קלאסי מיוצרת במהלך המיקס. גם (או בעיקר) אם המקור הוא מאה ערוצים. סטריאו זה שניים. אם באולפן יש אנשים כשרוניים אז אפשר לשווק את הטענה שתמונת הסטריאו מייצגת נאמנה את מה ששומע מי שיושב במרכז האולם כשפניו בקו ישר מול גבו של המנצח.


בקשר לפוסט הפותח: מעולם לא הבנתי את הרתיעה מאקולייזר.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: MASTERING דפוק ניתן לתקן בהשמעה
הודעהפורסם: 16/07/21 12:55 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
LazyBoy כתב:
בקשר לפוסט הפותח: מעולם לא הבנתי את הרתיעה מאקולייזר.


(Y) , אני זוכר לפני מס' שנים ראיתי תמונה של חדר של אודיופיל יפני (בעצם היכל) עם מערכת ב 1-2 מליון דולר שבנקודת הישיבה, על שולחן הקפה הקטן והמעוצב היה מונח אחר כבוד האקוולייזר שבתמונה.

כל כך הגיוני שכשאתה שומע מוסיקה שאתה מאוד אוהב ,שמוקלטת חרא, "תעשה משהו בנידון" במיידי ובהישג יד (מבחינת קירבה ונוחות הפעלה)....... ומשחק ב- FR הוא הדבר הנכון לעשות כדי לנסות ולמקסם את איכות הצליל לכוון הטעם שלך.

כתבתי זאת כבר פעם..... על מנת לסבול אפשר לשבת ישיבה מזרחית על שטיחון עם מסמרי 10 ;)

נ.ב. אם משהו יכול למצוא את התמונה המדוברת אשמח אם ישלח לינק.


קבצים מצורפים:
Cello Equalizer.JPG

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 3   [ 27 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות