תראה, יניב, יכול להיות שאני לא מבין כאן משהו אבל:
ראשית, מילולית : אם משהו הוקלט ב 24 ביט והועבר ל 16 ביט, אז פר הגדרה המעבר הוא לוסי. בלי קשר לתוצאה הסונית, בלי קשר לאודיופיליה, ובלי קשר לשום דבר אחר. היו שמונה ביטים, ועכשיו אינם. זהו. עד כדי כך פשוט. לא צריך לכתוב מדריכים לdsp בשביל להבין את זה ובטח לא צריך מבחנים כפולי סמיות.
שנית, לגבי התוצאה. ברנט טוען שמעבר מ 24 ביט ל 16 אינו פוגע בשקיפות. זה יפה, אבל שקיפות אינה מושג מדעי, אלא שייך יותר לתחום הדעה. יתרה מזו, אטען עכשיו טענה מוזרה: זה שמבחן כפול סמיות אינו מדגים הבדלים בין קבצים אינו הוכחה שקבוצת האנשים הזו חסרה הפוטנציאל להבדיל ביניהם. מדוע? אני ממליץ לחזור אחורה להסטוריה של האודיו, לשנות השלושים של המאה הקודמת. בתקופה ההיא היו מריצים הצגות, שבהן זמרת או זמר שרים, ואז מחליפים אותם בניגון ההקלטה שלהם עושים זאת (או ההיפך). התוצאה? לרוב הקהל לא שם לב להבדל. מה דעתך לגבי התוצאה של מבחן כזה עם הציוד של אז והקהל של היום? נכון, כמעט כל אחד יתלונן שמדובר בציוד גרוע (או שהזמרת בלתי נסבלת
).
כלומר, היכולת של המאזין לשים לב להבדלים אינה קבועה, ומצויה באיזשהו flux שקשור גם לסטנדרד הטכנולוגי של הקלטות וניגון בתקופה נתונה. ועוד: היכולת של המאזין להבדיל בין 16 ביט ו 24 ביט (בהנחה שמדובר בהקלטה בוזמנית של אותו אירוע, בשני מכשירים שונים עם רזולוציה שונה וללא מיקס !!!) תלויה באופן משמעותי בציוד הניגון , בסוג הפילטרים שהוא עושה, ביציאה האנלוגית שלו ועוד ועוד. מבחן על ציוד אחד אינו בשום פנים ואופן הוכחה לטיעון כולו.
Having said that, I can't tell the difference between 24 and 16 bit
אשמח לשמוע מה דעתך בנושא.
אז ככה, הכל התחיל שדאג רוצה לכתוב מאמר באתר שלו כמה CD זה פצצות אז הייתי חייב אתה יודע, אני ישראלי שחי בתפוצות.
הטענה שלהם זה שאתה מכניס ל CD 16 ביט ו16 ביט תמיד יוצא אז זה לוסלס. קשה להם לקבל את זה שיש קימפרוס לפני שהוא נכנס ל CD זה לא חלק מהעניין לדעתם ואני מכבד את זה אבל לדעתי זה טעות להסתכל על זה ככה:
זה בחור עם המון ידע טכני ואני מאוד מכבד אותו אבל זה פשוט לא מסתדר לי.
ה CD זה מדיה שהיום פשוט אין לה מקום יותר ומסרבת להעלם.
חוץ מזה מה קורה אצלכם? שמעתי חזרתם לסגר.....