עכשיו 19/03/24 12:22

פורסם: 17/08/11 21:45 ע"י aloni


Logitech Transporter



Upgraded Logitech Transporter


היום עומדת בפנינו אחת הסקירות שלפחות לי היתה מהמעניינות יותר לערוך. זה מתחיל עם מוצר הבסיס, ה- Logitech Transporter שלמרות שקיים כבר הרבה שנים לא יצא לי מעולם להאזין לו על הסטאפ שלי, זה ממשיך עם נושא ה-"שידרוגים" – כלומר לקחת מוצר מדף ולשפר אותו בעזרת החלפת רכיבים (בדר"כ לא בעקבות תכנון לקוי אלא יותר בשל חסכון ביצור סידרתי) והסיבה האחרונה היא שתמיד עניין אותי המכשיר האישי של מיכאל123 חברנו עליו שמעתי דברים טובים ממספר מקורות והשוואות שבוצעו שלא בפני.

מבין שלוש הנקודות האלו, מקור הסקירה הוא נושא השדרוג, שבמקרה שלנו מבוצע על ידי חברנו יאיר פורמן מאודיו קליניק שגם מציע את המוצר המוגמר בכמה גירסאות למכירה (עוד על כך בהמשך). אם אנו רוצים לסקור או לבחון שידרוג אנו חייבים לבחון את הגירסה המקורית מול הגירסה המשודרגת כמובן. לשם כך קיבלתי מיאיר את המוצר המקורי לפני שעבר שידרוג כלשהו, וממיכאל את המכשיר האישי שלו שעבר את השידרוג המלא.
זה אומר שהסקירה הזאת היא גם סקירה השוואתית, לכן הפורמט שלה לא יהיה בדיוק הפורמט הסטנדרטי אליו התרגלנו.

אבל לפני שמתחילים יש דבר אחד שאני חייב לעשות קודם, וזה אחד הנושאים שאם אצליח להעביר אותו כמו שצריך פתרתי את אחד הדברים המרגיזים/מבלבלים יותר, למרות שמדובר סה"כ בשמות. אז הנה ההגדרות שלי:

Transport – כאשר אנחנו מתייחסים לטרנספורט הכוונה היא למקור דיגיטלי בעל יציאה דיגיטלית, ובדר"כ מדובר בכזה המנגן מדיה פיזית.
כאשר יש לנו מערכת פלייבק של CD בעלת שני חלקים, המכשיר אליו אנו מכניסים את ה- CD נקרא טרנספורט, והמכשיר הממיר את האות הדיגיטלי לאות אנלוגי (אותו נחבר לקדם או למשולב) נקרא DAC.
ואם אני אומר שהשתמשתי בנגן התקליטורים שלי כטרנספורט זה אומר שיצאתי ממנו ביציאה דיגיטלית במקום אנלוגית.
כל זה מתייחס לטרנספורט לא טרנספורטר.

Transporter – בניגוד לטרנספורט שם מדובר בסוג של מכשיר, טרנספורטר הוא שם של מוצר ספציפי של חברה ספציפית. במקרה הוא גם מושא סקירתנו ותיכף נלמד מה הוא יודע לעשות.
אבל לא ניתן להשתמש בביטוי הזה כפי שהשתמשתי קודם "דהיינו השתמשתי בנגן התקליטורים שלי כטרנספורטר". אין דבר כזה.

אוקי, מקווה שהבנו את ההבדלים, אפשר להמשיך.

Logitech Transporter



Upgraded Logitech Transporter


מי שמכיר את היסטורית הסטרימרים של חברת לוג'יטק יודע בוודאי שהם החלו בכלל כמוצרים של חברת SlimDevices שנרכשה על ידי לוג'יטק אחרי כמה שנים.
אותם מוצרים של SlimDevices ביניהם ה- SqueezeBox (וספציפית ה- SB3 שנמכר בארץ על ידי בזק במבצע) היו מוצרים פורצי דרך בזמנם, ואולי עד היום מובילים במספר קטגוריות את התחום.
התחום החשוב ביותר הוא נושא המסך והשליטה. למוצרי ה- SqueezeBox הראשונים (וגם לטרנספורטר) מסך מבוסס מטריצת נקודות ירקרקות/כחולות, אך מדובר במסך גדול יחסית כך שניתן לקרוא אותו ממרחק ואחד המסוגל להציג גרפיקה ולכן גם גדלי גופן שונים, וויזואליזציה מסוגים שונים (תצוגת ספקטרום, VU Meter וכו') והכל משולב באנימציה חלקה ורספונסיבית כמוה קשה למצוא גם היום לא מעט שנים אחרי המוצרים הראשונים.
המוצרים של SlimDevices גם נבנו לעבודה מול שרת יעודי, ה- SqueezeCenter ששינה את שמו כמה פעמים במשך השנים. בניגוד לסטרימרים שיודעים לעבוד ישירות מול קבצים על דיסק קשיח, או שרתי UPNP סטנדרטיים, הסטרימרים של SlimDevices עובדים מול תוכנה המותקנת על המחשב* ומשם מקבלים את החומר בפורמט שהם יודעים לקרוא כמו גם עוד כל מיני שירותים כמו עדכון קושחה, אפליקציות וכו'.

* בשלב מסויים נוספה גם אפשרות להפעיל את המכשיר ישירות מול שרתים מרכזיים על גבי האינטרנט לשימושים שונים אך לא ניכנס לזה כעת. כמו כן אותה תוכנת שרת יכולה לרוץ כיום גם על כל מיני מוצרים יעודיים כגון NASים או ראוטרים בעזרת פלאג-אינים (אך רק כאלו שהותאמו לכך על ידי היצרן).

אך בואו נלך צעד אחורה ונבין איך עובד סטרימר של לוג'יטק.

שלושת רכיבי הבסיס שלנו הם הסטרימר, רשת ביתית (חוטית או אלחוטית) ומחשב עליו מותקנת תוכנת השרת.
הסטרימר מתקשר עם תוכנת השרת דרך הרשת הביתית, הוא יכול להציג למשתמש את החומר המוזיקלי על המסך בחתכים שונים ולאפשר לו לבחור מה לנגן, לנהל רשימות ניגון, מועדפים וכו'.
ניתן גם לנגן חומר מוזיקלי מהאינטרנט כגון תחנות רדיו.

הסטרימר דורש קשר תקשורת לתוכנת השרת על המחשב, ותוכנת השרת צריכה גישה לחומר המוזיקלי, יהיה זה מקומית על המחשב או על מחשב אחר ברשת, על דיסק חיצוני או NAS.

אם כן זוהי דרך הפעולה הכללית של מוצרי לוג'יטק, עכשיו נרד לפרטיו של ה- Transporter.

Upgraded Logitech Transporter


ה- Transporter שקיים עוד מימי SlimDevices הוא המוצר המיועד לתחום ההי-אנד מבחינת החברה. זה מתבטא גם ביכולות שלו, גם בפיצ'רים שלו ואפילו במראה שלו.
הטרנספורטר הקשיש (במונחי סטרימרים) נראה סקסי לטעמי עד היום. אהבתי במיוחד את הגירסה השחורה למרות שהכסופה בוודאי הצטלמה יותר טוב (אגלה בוודאות כשאערוך את התמונות).

מלבד העובדה שמדובר במכשיר שוכב (כלומר דומה יותר למוצרי אודיו קונבנציונאליים) ובעל שורת כפתורים על הפאנל הקידמי, לטרנספורטר גם צמד מסכי מטריצה שהתוכן בכל אחד מהם נשלט על ידי המשתמש.
זה הופך אותו לנוח לשימוש הרבה יותר מה- SB3 כדוגמה.

למי שיש סיפריה רצינית מומלץ מאוד להשתמש ב- iPeng על אייפד. עובד נהדר, חלק ומהיר.

בכלל חווית השימוש של המכשיר הזה נהדרת, בעיקר עם תוכנת השרת העדכנית ועם ה- iPeng אבל אפשר גם בלי זה רק אומר הרבה לחיצות שלט.

פיצ'רים


לטרנספורטר כמו לשאר הסטרימרים של לוג'יטק יש DAC (ממיר דיגיטל לאנלוג) פנימי, זה אומר שהוא יכול לשמש כמקור דיגיטלי ביציאה דיגיטלית לממיר חיצוני או שניתן להשתמש ביציאותיו האנלוגיות ישירות לקדם מגבר או משולב.

Upgraded Logitech Transporter


השונה בטרנספורטר שהוא גם יכול לשמש כממיר דיגיטל לאנלוג למכשירים אחרים.
הוא מכיל ארבע כניסות דיגיטליות, שתי SPDIF קואקסיאליות אחת על RCA ואחת על BNC, אופטית toslink ו- AES/EBU על XLR.
בדיוק אותם פורמטים זמינים על ארבע היציאות הדיגיטליות.
פיצ'ר מעניין של הטרנספורטר הוא היכולת לשלב Digital Loop כלומר לצאת מיציאה דיגיטלית למכשיר חיצוני ואז לחזור לכניסה דיגיטלית וכך לשלב DSP למיניהם, לדוגמה לשם Room Correction.

עוד פיצ'ר לא טריוויאלי הוא כניסת שעון Word Clock לדוגמה כאשר אנחנו יוצאים לממיר חיצוני המסוגל להחצין את השעון שלו.

היציאות האנלוגיות זמינות כסינגל אנדד על RCA ומאוזנות על XLR.

בתחום השליטה חיבורי IR לכניסה ואף יציאה לשירשור ו- RS232.

סטאפ


אשתדל לקצר כאן, יש לנו עוד הרבה לעבור. הסטאפ – הרגיל המפורט בסוף הסקירה.
כמו תמיד העדפתי את יציאות הסינגל אנדד הרכות יותר, אך גם המאוזנות עבדו יפה הפעם.

בשני הסבבים הראשונים בחנתי רק את המכשיר המקורי ללא שום שידרוג ומייד נגיע לתוצאות בסשן ההאזנה.
בסבבים הבאים חיברתי את שני המכשירים ועברתי ביניהם.

יש משהו אחד שאני חייב לציין למרות שאיני בטוח אם הוא רלוונטי. נראה שהמכשיר ללא השידרוג היה מאוד ישן, עדיין כתוב עליו SlimDevices במקום Logitech. ככל שידוע לי לא היה הבדל בינו לבין הגירסה המקורית של המכשיר המשודרג אך אין לי שום דרך לדעת זאת בוודאות.

Upgraded Logitech Transporter


סשן האזנה


משום שיש לנו היום סקירה השוואתית ומעט שונה מהרגיל, סשן ההאזנה נבנה בצורת סבבים.
שני הסבבים הראשונים מדברים רק על המכשיר המקורי ללא שידרוג, הסבב השלישי על המכשיר המשודרג והסבב הרביעי והאחרון הוא הסשן ההשוואתי בין שני המכשירים.

סבב ראשון – טרנספורטר מקורי חיבור ראשון

הסבב הזה גרם לי לפיקפוק רציני בכל הרלוונטיות של הסקירה הזאת.
חיברתי את הטרנספורטר למערכת (וחיבור חוטי לרשת), הוא התחבר מיד לשרת המותקן על אחד מהמחשבים שלי ותוך שניות יכולתי לשמוע את החומר המוזיקלי שלי.

רק בעיה אחת, איכות הסאונד זוועתית.
אמרתי לעצמי, טוב, אולי הוא צריך "להתחמם", ניתן לו לעבוד.
למחרת עדין אותו סיפור. גבוהים גסים, לעיתים צורמים, ועם זאת מעורפלים. אני חושב שזה המקור הגרוע ביותר ששמעתי אי פעם על הסטאפ שלי.

בהמלצת מיכאל שידרגתי את תוכנת השרת לבטא עדכנית – לא עזר.
פתאום מצאתי כיסוי של Cardas על כניסת ה- AES/EBU, אני יודע שעל המכשירים שלי כיסויי ה- XLR תמיד עושים נזק רציני לסאונד, בעיקר מערפלים, ואכן עם הסרתו התוצאה מעט השתפרה. אבל לא מספיק.

שמעתי ככה עוד יומיים, די בסבל אני חייב להודות. אמרתי ליאיר, שמע, אם הגירסה המשודרגת אפילו קרובה לדבר הזה חבל לנו על הזמן, אין טעם לעשות סקירה. הוא הבטיח לי שאין אפילו דימיון ביניהן.
אוקי, ניתן צ'אנס.

Upgraded Logitech Transporter


סבב שני – טרנספורט מקורי חיבור שני

אחרי כמה ימים ניתקתי את הטרנספורטר המקורי מהמערכת משום שלא יכולתי לסבול אותו שם.
במשך התקופה שהוא חיכה במחסן שיגיע הטרנספורטר המשודרג לבחינה השוואתית הייתי צריך להתקין מחדש את המחשב עליו היתה תוכנת השרת משום שהחלפתי לדיסק SSD (זה המחשב המשמש אותי להקלטות ורציתי להחריש אותו).
אחרי התקנת מערכת ההפעלה הותקנה עליו מחדש בדיוק אותה תוכנת שרת של לוג'יטק.

יום או יומיים לפני שהגיע אלי המכשיר המשודרג החזרתי את הטרנספורטר המקורי למערכת כדי שיתחמם ולבדוק שהכל מוכן.
הפתעה, התוצאה השתפרה משמעותית. קצת יותר הומוגנית, טיפה פחות מחודדת, טיפה פחות מעורפלת. עדיין לא משהו להתלהב ממנו, אבל לפחות אפשר להאזין. בואו נאמר רמה של נגן CD זול מינוס.

מה גרם לשיפור הזה? באמת שאני לא יודע. אני לא טוען (ואפילו לא חושב) לרגע שזה בגלל ההחלפה של הדיסק הקשיח במחשב ל- SSD. אולי זאת ההתקנה הנקיה של מערכת ההפעלה, אולי של שרת הלוג'יטק, ואולי בכלל משהו שקשור למערכת. מה שכן אם ריכטר יגיד משהו על האוזן האנושית אני שולח לו כאפה אקספרס.

Upgraded Logitech Transporter


סבב שלישי – טרנספורטר משודרג

אז הגיע סופסוף הטרנספורטר המשודרג, וכבר בחיבור ראשון, למרות שבכלל לא היו מחוברים הרמקולים שלי אלא רמקולים שהיו חדשים מהקופסה ההבדל היה ניכר וברור.
האזנתי כך עוד יום יומיים ואז חיברתי את הרמקול שלי להמשך הבחינה.

לטרנספורטר המקורי היו שתי בעיות עיקריות, מצד אחד גסות/חדות בגבוהים ומצד שני עירפול מסויים גם בגבוהים וגם במיד.

שתי הבעיות האלו פשוט לא קיימות בגירסה המשודרגת, ורק הן מקפיצות אותו לרמה הרבה הרבה יותר גבוהה עד כדי שדי מיותר להשוות ביניהם, אך זאת מהות הסקירה אז נעשה את זה מיד בסבב הבא.

באופן כללי זה כבר מכשיר הרבה יותר הומוגני ונעים להאזנה. יש לו אופי די שונה מהמחשב שלי, ואופי שונה גם מסטרימר כמו ה- Bridge של PS Audio לדוגמה. טונאלית הוא די מאוזן, לא מצאתי שם איזה עיוות ניכר לאוזן, הוא די חלק, ודי צלול, ולדעתי יעמוד בכבוד בהשוואה עם נגני CD במחירו (כולל השידרוג) ואף יותר מזה, אבל זיכרו שברמת השימושיות הוא נותן הרבה הרבה הרבה יותר מנגן תקליטורים סטנדרטי.

אך עם כל הטוב הזה הבחנתי גם בבעיה, או לפחות אופי מסויים שלא יכולתי להתעלם ממנו. היתה למכשיר הזה תכונה (כמו גם למקורי אגב) איכשהו להעצים את החומר המנוגן.
זה דורש הסבר, אבל נסו להשאר איתי כאן משום שזה לא משהו שקל להסביר. ההרגשה היא כאילו משתמשים באיזה DSP על מנת להגביר את האות הדיגיטלי לפני שמגיעים לתחום האנלוגי.
באלבומים שלא מגיעים לפיקים של ווליום זאת לא בעיה, לפעמים זה אפילו נשמע יותר טוב כך. באלבומים המשתמשים בכל רוחב הפס של הפורמט עלולה להתקבל תחושה של רוויה מסויימת.
באלבומי הי-רז לדוגמה קשה לי להאמין שתצליחו לשחזר את התופעה, אני לפחות לא הצלחתי, ואלו דווקא נשמעו לי יותר טוב מהרגיל. באלבומי רד-בוק הסבירות כבר הרבה יותר גבוהה והיו לא מעט כאלו בהם חשתי בתופעה.
מה שמעניין זה שלמרות שהתופעה היתה משותפת לשני המכשירים בעוצמתה, המכשיר המשודרג איכשהו הצליח להתמודד איתה יותר טוב. הוא נשמע טוב גם ברוויה או לפחות יותר קרוב לשם.

סבב רביעי – סשן השוואתי

את הסשן ההשוואתי נעשה בעזרת כמה אלבומים משום שאי אפשר לוותר עליהם לגמרי בסקירה הרי, עם זאת אשתדל לגשת ישר לתכלס.

Jean Guihen Queyras - Dvorák: Cello Concerto
את קונצ'רטו הצ'לו של דבוז'אק בביצוע הפילהרמונית של פראג ו- Jean Guihen Queyras (פרס למי שמגלה לי איך כותבים את זה בעברית) אני מתחיל עם הטרנספורטר המקורי.
אני מאוכזב מכלי הנשיפה שנשמעים לי די "מלוכלכים", בעומס כלים יש יותר לחץ מרגיז. הביצוע לא טוב ולא ראוי בעיני, עם זאת יש נקודת אור אחת בשיחזור הצ'לו שיש בו משהו יפה אבל קצת חלול לצערי.

במעבר לגירסה המשודרגת ההבדל עצום. התמונה באופן כללי הרבה יותר צבעונית (לא צבועה) אבל גם הרבה יותר צלולה. כלי הנשיפה פה לא מלוכלכים ולא חלודים, הכלים בעלי תחום תחתון מקבלים את המקום שלהם במיקס ואני שומע הרבה יותר ממה שהם מנגנים.
גם כלי הקשת נשמעים לי יותר חלקים, נשמעים כעת פחות ארטיפקטים וזאת מבלי להיות כהים יותר.

את האלבום הזה ספציפית אהבתי גם בחיבור המאוזן.

Tony DeSare – Last First Kiss
בחרתי כאן בכוונה אלבום יותר "נקי" של Telarc, כזה שאני מנחש שלטרנספורטר המקורי יהיה יותר קל לשחזר.

ואכן באלבום "אודיופילי" שכזה הוא באמת מצליח לספק תוצאה יותר ראויה מהרגיל. אבל כאשר מבצעים השוואה ישירה מול הגירסה המשופרת ניתן להבחין עד כמה השני יותר חלק ונכון.

בהאזנה ראשונה, מי שלא מכיר את הנושא עלול לחשוב שדווקא הגירסה המקורית יותר מפורטת, או "פתוחה". אך למעשה, אם תנתחו את מה שאתם שומעים, תגלו שהטרבל הזה אינו חלק מהצליל הטבעי, מדובר באותה הילה דיגיטלית מאוסה הדבוקה במקרה הזה לקולו של הזמר, בעיקר לתחום הגבוה של קולו.

בגירסה המשודרגת, בין אם בזכות הסרת ההילה, או מסיבה אחרת, נחשפים דווקא יותר פרטים באמביאנס ואלו הפעם פרטים אמיתיים. קל לזהות את זה כשיודעים מה לחפש.
שוב התמונה באופן כללי יותר צלולה, ויותר נעימה.

החסרון היחיד שאני יכול לייחס לגירסה המשודרגת הוא שהבאס נשמע לי קצת "אובר" ולכן מעט חנוק, אך זה אלבום שמוקלט עם הרבה באס.

Gretchen Parlato – In A Dream
מצחיק שביצעתי את הסשן הזה לפני כחודשיים, ובחרתי את האלבום של גרטשן לרגל העובדה שלמדתי שהיא עומדת להופיע בפסטיבל הג'אז. הנה יצא שהסקירה מפורסמת בדיוק בשבוע שלפני הפסטיבל, בשבוע הבא אשמע אותה לייב אני מקווה.

בעיקרון כבר הבנו את העיקרון של ההשוואות, המכשיר המשודרג יותר חלק וטבעי. גם באלבום הזה.
במכשיר המקורי יש לא מעט תדרים מציקים, וזה לא קורה רק בתחום הגבוה (נניח בקולה הגבוה של גרטשן), פתאום גם תדר מיד נמוך יותר יכול להשמע חלול או סתם מוזר.

הרגשתי שהגיין (אני מדבר כעת על הוולטאז' של היציאה האנלוגית, לא הנושא שתארתי בסבב השלישי) במכשיר המשודרג יותר גבוה, הוא נשמע לי קצת יותר חזק. שאלתי את יאיר, הוא טען שלא אמור להיות הבדל. לי זה נשמע יותר חזק ואני פחות אוהב את האלמנט הספציפי הזה, אבל שוב אין כאן שום מקום לספק, היחידה המשודרגת נשמעה באופן קונסיסטנטי יותר טוב.
אני לא מדבר על פרמטרים אודיופילים – במה, הפרדה, אני מדבר על תכונות הרבה יותר בסיסיות של הומוגניות, חלקות ונועם.

השידרוג


סיימנו את סשן ההאזנה ועוד לא ממש דיברנו על מה הוא בעצם אותו שדרוג שמציע יאיר לטרנספורטר.
אני מביא כאן את הטקסט ששלח לי יאיר כמעט כלשונו. הוא מתאר את השדרוגים שנעשו בשלושה תחומים: ספק הכח, המסלול הדיגיטלי והמסלול האנלוגי.

ספק כח: החלפת קבלים ראשיים ל- Mundorf Audio Grade, החלפת קבלים משניים ל- Tantalum- SMD המצטיינים ברמת עיוותים נמוכה בתום השמע וביציבות גבוהה בתדרים גבוהים (להבדיל מקבלים אלקטרוליטיים).
הטרנספורטר כבר מכיל מייצבי מתח Jung Regulator שמצטיינים באימפדנס יציאה נמוך במיוחד ומהירות תגובה גבוהה במיוחד, מה שהופך אותם לאידאליים עבור מעגלים דיגיטליים בעלי צריכת זרם המשתנה במהירות גבוהה (כלומר פולסים). הוספת ה- Tantalum משפרת עוד יותר את היציבות שלהם בתדר גבוה.

מסלול דיגיטאלי: הוספת שעונים מדוייקים בעלי שגיאה אופיינית של 1.5 pico-second, כולל ספק כח מיוצב נפרד משלהם (המכיל שנאי נפרד ומעגל יישור בעל רעש נמוך). ישנם שני שעונים – אחד מיועד לתדרי תגימה 44,88 והשני ל-48,96. השעונים מזינים ישירות את המעבד הראשי של הטרנספורטר באמצעות Ribbon Cable לתדר גבוה.

מסלול אנלוגי: החלפת מגברי שרת מקוריים ב-Discrete Op-Amp המבוססים על רכיבי FET (אופציה א') או מגברי שרת קונבנציונליים בעלי רוחב סרט גבוה מאד ורמת רעש נמוכה במיוחד (אופציה ב'). בנוסף החלפת קבלי צימוד ב- Tantalum SMD.

Upgraded Logitech Transporter


סיכום


אני מקווה שאחרי ארבעת הסבבים יש לכם כבר מושג לא רע על ההבדלים שבין הטרנספורטר המקורי לזה המשודרג.
אני אחלק את הסיכום לשלושה חלקים, הטרנספורטר המקורי, הטרנספורטר המשודרג וקצת מחשבות שלי על שדרוג בכלל.

מבחינתי הטרנספורטר המקורי כלומר הלא משודרג (בהנחה שהגרסה שקיבלתי מייצגת גם את הגירסה העדכנית) הוא צעצוע נחמד, כיפי ונוח לשימוש, נראה נהדר ובכלל גאדג'ט מגניב. אבל אני לא מוצא אותו מתאים לשמש כמקור של מערכת היי-אנד. הוא גס, מעורפל, בלתי הרמוני, חסר עדינות, בקיצור לא בשבילנו (ואני מדבר על הביצוע הטוב יותר שלו, סבב שני).
יתכן שעם DAC חיצוני הוא יתפקד יותר טוב, אבל לא הספקתי לבדוק את זה.

Upgraded Logitech Transporter


הטרנספורטר המשודרג לעומתו זה כבר סיפור אחר. אני נזכר בשאלה המודאגת שלי ליאיר ותשובתו שמדובר ב-"עולם אחר" ואין לי אלא להסכים איתו.
המכשיר המשודרג יותר חלק, יותר הרמוני, יותר צלול ונקי, ההשוואה בין השניים כל כך מגוחכת שבכלל לא הגעתי להשוות פרמטרים אודיופיליים רגילים כמו במה, גודל צליל וטקסטורה.
הוא כבר הופך למכשיר מוכשר ומתאים בסטאפ דו-ערוצי רציני, לא אגיד שהוא יעשה בית ספר לנגני ה- CD הטובים ביותר כי אני לא חושב שהוא יעשה, אבל הוא כן יתמודד בכבוד בגזרת הנגנים של מעל 10K ש"ח ובהתחשב במחירו, בפיצ'רים, ובנוחות השימוש שהוא מציע יש כאן מתמודד שלא כדאי לפסוח עליו.
למעשה אחרי חפירה מאסיבית בזמן הסקירה וכעת שוב ברישומי, מצאתי בו רק חיסרון אחד (שנכון גם לגירסה הלא משודרגת וכנראה קשור בתכנון עצמו). תמיד חשתי כאילו הוא מבצע הגבר מאולץ של הסיגנל בדומיין הדיגיטלי, דבר שגורם לאלבומי הי-רז ואלבומים המוקלטים חלש יחסית להשמע אולי טוב יותר אבל לאלבומים המשתמשים בכל העוצמה להשמע פחות טוב. כאילו נכנסו ל- over drive או רוויה מסויימת.
(אתם בוודאי תוהים איך הגעתי למסקנה שמדובר בדומיין הדיגיטלי ולא באנלוגי. ובכן, ראשית יש לזכור שזאת רק תחושה ולא דבר בדוק. אבל יצא לי לשמוע מקורות בעלי מתח יציאה שונה [וגם משתנה] ביציאותיהם האנלוגיות ולא חוויתי את אותה בעיה. אבל, כאשר שיחקתי לא פעם בתוכנות עיבוד בסיגנל דיגיטלי הגעתי לתוצאה שמאוד מזכירה את מה שקורה כאן כאשר יצרתי הגבר דיגיטלי מלאכותי.)

לפני הסקירה הזאת לא הייתי חסיד גדול של כל רעיון ה"שדרוגים". חשבתי שבמידה ואתה מגיע למסקנה שמכשיר לא מתאים לך, חפש לך מכשיר אחר ומכור את הקיים.
בדוגמה שלפנינו, אני מגלה שניתן להפוך מכשיר שמבחינתי יש לו אפס שימושיות, למכשיר המתפקד ברמה של כמה וכמה ליגות מעל בעלות כספית זניחה ביחס לתוצאה. אם יש למישהו טרנספורטר אני לא רואה שום דרך אחרת להגיע לרמת השדרוג הזה בעלות כספית דומה. למעשה אני חושב שלמי שיש טרנספורטר חייב לעצמו את השידרוג הזה (מקווה שליאיר יש כבר מכשיר משלו להדגים את ההבדל).

בהנתן התוצאה שבעצם ביטלה במדויק את המחלות של המכשיר המקורי, מעניין אותי האם יאיר שמע את הבעיות וניסה לטפל בהן אחת אחת, או לחילופין בחן את המכשיר רק ברמה הטכנית, חיפש את הנקודות שנראות לו חלשות ופשוט טיפל בכולן. אם זאת האופציה השניה אז אני חושב שהיה כאן פוקס לא רע בכלל :)

בהזדמנות זו אני רוצה להודות למיכאל שהקריב את המכשיר האישי שלו לצורך הסקירה. סחטיין על הרוח הספורטיבית!


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech Princess, Siltech i770, Furutech Formula2 USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר שידרוג אופציה א': 3,500 ש"ח
מחיר שידרוג אופציה ב': 2,300 ש"ח

יאיר גם יעזור למי שמעוניין להביא את המכשיר עצמו מחו"ל (לא נמכר בארץ), מדובר בעלות של כ- 1500-1600$ כולל משלוח ומיסים.

לפרטים יאיר פורמן אודיו קליניק: yair@audioclinic.co.il




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות