עכשיו 10/11/24 21:18

פורסם: 14/10/09 19:01 ע"י efib


Leema Acoustics - Tucana II



Leema Acoustics - Tucana II


הקדמה


הזמן המשותף שלי ושל ושל מגבר האינטגרייטד Tucana II של חברת Leema Acoustics העניק לי חוויה מאוד נעימה.
ראשית בזכות המראה הפיזי שלו. המגבר בנוי כמו שאנחנו אוהבים שציוד יהיה בנוי. מאסיבי, כבד, טקסטורה נעימה לעין ולתחושת היד וכפתורים נאים ונעימים למגע.
שנית זהו אחד המגברים הטרנזיסטורים המהנים והמרגשים שהיו לי בתקופה האחרונה. וזה מפתיע בפני עצמו משום שעובדה זו שברה מין סטיגמה קטנה שהסתובבה אצלי בראש.
אני הגעתי למסקנה פנימית אישית שהשילוב שהכי מתאים עבורי, ומצליח לרגש אותי הוא השילוב של PRE מנורתי והגברה טרנזיסיזטורית. כעת מגיע לו המגבר הקטן הזה (טוב ... הוא לא ממש קטן, אך למען הדרמטיות נחרוג במקרה זה מהיצמדות לעובדות היבשות) ומצליח להזיז אותי מהקיבעון שלי לגבי הריגוש שלי מהגברה טרנזיסטורית.
לא, הווקאל שלו אינו ענק ומנופח אך הוא נכון ומהנה. נכון, שמעתי מגברים עם מיד גדול, מפורט ודינמי יותר, אך הצלחתי להנות ולא להרגיש את זה ממש כחיסרון.

Leema Acoustics - Tucana II


החברה


חברת Leema Acoustics נוסדה ב- 1998 ע"י Mallory Nicholls ו- Lee Taylor, שני חברה מנוסים וותיקים בתחום האודיו המקצועי וההקלטות שעבדו ב- BBC. מיקוד החברה בשנים הראשונות היה לשוק האודיו המקצועי והאולפנים, לאחר מכן בעקבות דרישת השוק הם פנו גם לשוק הביתי.
החברה מייצרת רמקולים, מגברים ונגני CD.

Leema Acoustics - Tucana II


מראה פיזי


ה- Tucana II נראה נהדר. בנוי בצורה מאסיבית, כבד ומשדר קשיחות. צבע המגבר (שחור בגרסה הנבחנת) נאה מאוד והטקסטורה נעימה ואיכותית.

Leema Acoustics - Tucana II


כפתורי השליטה נעימים למגע, קטנים ופונקציונלים. כפתור הווליום גדול ומהנה לסיבוב.

Leema Acoustics - Tucana II


Leema Acoustics - Tucana II


בצידי המגבר ישנם צלעות קירור שמוסיפים למראה הנהדר של המגבר.

Leema Acoustics - Tucana II


אחורי המגבר עמוסים בשקעי כניסה RCA ובכניסת BALANCED אחת.

Leema Acoustics - Tucana II


השלט פלסטי, נראה די פשוט ואינו עולה בקנה אחד עם איכות המגבר.

Leema Acoustics - Tucana II


המוסיקה


באלבום המשובח Setting Standards: New York Sessions עם הטריו של Keith Jarrett הפרוט היפה של ה- Tucana II מאפשר לכל נגיעה של ג'ק דה ג'ונט במצילה להשמע לזמן ארוך מאוד. כל נגיעה במיתר הבאס של גארי פיקוק נשמעת ממוקדת ומאוד צלולה. התחום הדינאמי של המגבר הזה הוא מדהים. נראה שכל נגיעה במיתרי הבאס נשמעים בטווח עצום. המגבר שולט ברמקול ללא עוררין, שליטה מוחלטת, הרמקול לא מעז להסתכל ימינה או שמאלה ללא רשות. פיקוק משתולל חופשי על הבאס וכל נגיעה מתחילה ומסתימת בדיוק היכן שהיא צריכה. תענוג גדול האלבום הזה ובאיכות מצוינת. הפסנתר של ג'ארט נשמע לי מעט עצור וזאת בניגוד לגניחותיו שנשמעות ברור וצלול ברקע :)
הפסנתר הרגיש פחות מפורט מהכלים האחרים מה שגרם לי לגשת ולשלוף גונח אחר שאני מאוד אוהב.


אלו הרגעים הטובים, אלו הרגעים שכאשר אני חווה אותם אני שמח שהעדפתי שמיעת מוסיקה על פני נניח איגרוף במשקל כבד.
אלו הדקות שאף הכלב העייף שלי יודע שהוא צריך לשמור על כבודן והוא משתדל לא לפהק ולא לגנוח (הגניחות שלו נשמעות הרבה יותר חזק משני הגונחים הקודמים גם יחד). אלו הן הדקות המטדיביות שלי, אני שוקע בכורסא, שוכח לרגע מקהלת שטען שהכל הבל הבלים ונהנה מהרגע.
גולד, פסנתרו והיצירה Goldberg Varations של באך נשמעים אמיתיים, ריאלסטים, פרוט נהדר ותחום דינמי רחב. בקטע 15 שבו גולד רץ במהירות שיא על הקלידים, המגבר עומד יפה בקצב שגולד מכתיב ונותן לכל נגיעה בקליד את מלוא הזמן הדרוש. אך בכל זאת ישנו איזה חוסר איזון בדיוק באמצע. חוסר האיזון נשמע כי יש פרוט גבוה מאוד בנמוכים ובגבוהים. אך במיד ישנה רצועה צרה בה הפרוט נמוך משאר הטווח הטונאלי. הפרוט של אותה רצועה מדוברת אינו גרוע בפני עצמו אך מעט מחוויר לעומת הטווח הגבוה והנמוך.


היה לי מאוד מוזר לשמוע את העיבוד של Catrin Finch לוראיציות של גולדברג בפעם הראשונה, כמובן בגלל גרסת הנבל. אני מכיר טוב את גירסת הפסנתר המקורית והיה לי מוזר לעבור לנבל. לא בגלל המהירות הלא אחידה, לזה אני כבר רגיל מהפייבוריט שלי גלן גולד. אלא בגלל הצליל כמובן. אך את כל אלה פינצ' העבירה מהר מאוד בעזרת הנגינה המופלאה שלה. כעת כשהנבל עובר דרך ה- Tucana II הוא נשמע מרגש מאוד. הפרוט הרב נותן למיתרים להשמיע את הכל ולמשך זמן ארוך. השליטה שהמגבר הצטיין בה קודם לא מפריעה כעת לריגוש מהכלי הלא דורשני הזה, לא דורשני פרט אולי לריאלסטיות.

היתרון הכי מרגש ומלהיב במגבר הוא השליטה שלו. אני חובב באסים, בבאסים אני לא מתכוון לרכבים עם האורות בחלון האחורי ומתחת לאוטו שעוצרים לידי ברמזור ואני מרגיש את ההדף של הסאב דוחף את האוטו שלי, אין פעם שאני לא תמה מחדש כיצד האוזנים שלהם עומדות בעומס הווליום.
בבאסים אני מתכוון לגדולים, שמנים, רכים והכי חשוב נשלטים.

ניל יאנג באלבום Prairie Wind שיחרר במיקס באס ענק, דומיננטי ולא קל לריסון. ה- Tucana II מצליח לרסן אותו במדויק ויחד עם זה לא נותן לו לאבד את הגודל והרכות שלו. בקטע החמישי It’s a Dream יאנג מרגש כהרגלו בשיר נפלא ובעוד מילותיו מהדהדות בחדר

In the morning when I wake up and listen to the sound
Of the birds outside on the roof
I try to ignore what the paper says
And I try not to read all the news
And I'll hold you if you had a bad dream
And I hope it never comes true
'Cause you and I been through so many things together
And the sun starts climbing the roof

הבאס הענק מהדהד לו בצוותא. נסיון העבר הראה לי שישנם מגברים שמתקשים במשימה הזאת אצלי - להחזיק בגבולות את הבאס, מה שגורם להידהוד מציק באוזן. ה- Tucana II נראה כאילו צוחק מהמשימה ומשליט סדר בבאס של Rick Rosas.

במשך תקופת הסקירה שמעתי הרבה אלבומים, ואולי אף הוגן להגיד ששמעתי יותר אלבומי רוק ונגזרותיו משאני שומע בד"כ. המגבר נתן תחושה טובה והנאה לחזור לסיגנונות האלה.

מי שלא השתכנע עדין שבאס "עושה" את זה או שהוא מתקשה עדין להבין איך בשם אלוהים אפשר להתרגש מבאס אזי הוא צריך לגשת כעת לספרית הדיסקים ולהוציא שניים.


האלבום הראשון שישלף הוא של Madeleine Peyroux באלבומה Dreamland. האלבום בדומה ל- Prairie Wind רווי בבאס דומיננטי ויפה לאוזן. כבר בקטע הראשון Walking after midnight הבאס הפותח גדול, שמן ובעל נוכחות. בדיוק דקה אח"כ תוף הרגל נכנס ומאיים לשטוף את החדר אך בעזרתו האדיבה של ה- Tucana II הוא נעים לאוזן ונשמר בגבולותיו.
אגב, בסקירה המוסיקלית של השבוע עלה דיון על החוסר בזמרות ג'אז/בלוז לבנות מודרניות. לדעתי Madeleine Peyroux כשקראה את השירשור המדובר תפסה את עצמה לא ליפול מהכיסא מצחוק. לטעמי מדליין היא היא הזמרת הלבנה של הבלוז דהיום. האותנטיות של קולה נשמר היטב בעזרת ה- Tucana II והפרוט הנדיב של המגבר נותן לנו מרחב משמעותי לקול שלה.


האלבום השני שהייתם צריכים להוציא מספרית הדיסקים הוא לא אחר מאשר אבישי כהן הבסיסט. אבישי באלבום Devotion בקטע הראשון היפהפה El Capitan & The Ship at Sea נותן במה יפה לכל כלי. אם היינו רוצים להיות מעט קנטרנים הינו אומרים שבקטע זה החברה כמעט ולא מנגנים יחד אלא זהו קטע של סולואים בלבד :) אך אנחנו לא קנטרנים ...
ה- Tucana II מצליח להעביר יפה את הרגש במוסיקה של החברים, הכלים נשמעים ריאלסטים ויש רק צורך לעצום עינים ולדמיין שאתה במועדון ג'אז בניו יורק נחנק קמעה מהעשן הכבד במועדון ונהנה מכל רגע מהנגינה הנהדרת. גם הטרומבון המנוגן ע"י Steve Davis בקלילות כאילו היה חצוצרה בפיו של Davis המקורי נראה כאילו מוגש כמתנה לחבר האתר ז.י. שידוע כחובב טרומבונים. והבאס, אמרנו משהו על הבאס? אבישי בעזרתו האדיבה של ה- Tucana II מנגן נהדר והבאס שלו נשמע ממוקד מאוד, בשרני וגדול.

כעת המסע שלי המשיך להיידן אך יש לי תחושה שהבנתם את הרעיון שבריגוש בבאס ואתם כעת לפחות שותפים לדעתי ולטעמי שהבאס יכול כעת לנגן את אידישע מאמא.

סיכום


ה- Leema Acoustics Tucana II הינו מגבר נהדר. מגבר חזק, מרגש, מהנה ויודע להעביר את המוסיקה נהדר. הוא גם אופה וגם יפה, בנוי לתלפיות ונראה ומרגיש חזק מאוד.
הכפתורים פונקציונלים ונעימים למגע כמו שאר החומרים.

המגבר ורסטילי ונשמע טוב בכל סוגי המוסיקה עם הובלה קטנה של רוק ונגזרותיו, לאחר מכן ג'אז ונגזרותיו ולבסוף קלאסי ונגזרותיו.

צריכים להגיד גם איזו מילה על המחיר, המחיר של ה- Tucanan II לא זול. בתקציבים אלו הלקוח דורש שהציוד שהוא קונה יהיה לעילה ולעילה, הן מבחינת החומרים שהוא עשוי והן מהאיכות הסונית. לטעמי המגבר עומד בביקורת הטיב ומהאיכות הסונית לתקציבים אלו. כמובן שטענה זו צריכה להיבדק באופן אישי ע"י הרוכש הפוטנציאלי וכמו כן לבדיקה את ההתאמה הסונית.

בסקירותי אני לא מחלק ציונים, ראשית כי אני לא מאמין בזה ושנית כי אני חושב שהם לא אומרים כלום. אך אם היו תופסים את ידי ומאלצים אותי לזרוק מספר אני מבטיח לכם שהיו רצים פה לא מעט כוכבים. אני מאמין גדול בהאזנה אישית ואני בד"כ ממליץ על כל ציוד טוב להכליל אותו ברשימת המומלצים להאזנה. ההמלצה שלי במקרה הזה היא שכל מי שמחפש מגבר אינטגרייטד בתקציבים אלו חייב ללכת ולשמוע גם את המגבר הזה.

נתונים טכניים:


Frequency Response +/- 3 dB @ 1 W 5 Hz - 80 kHz
Output Power into 8 Ω 148 W RMS per channel
Output Power into 4 Ω 285 W RMS per channel
Minimum load impedance 2 Ω
Output Current Greater than +/- 50 A
Noise (A weighted, minimum volume) -100 dBm
Signal to Noise ratio (A weighted, ref: 285 W RMS, 4 Ω) -104 dB
T.H.D. (10 W RMS, 4 Ω, 1 kHz) 0.004%
T.H.D. (Max output before clipping, 4 Ω, 1 kHz) 0.004%
Maximum DC offset +/- 15 mV
Sensitivity for maximum output (CD input) 565 mV RMS
Sensitivity for maximum outputs (other inputs) 311 mV RMS
Output Impedance 0.057 Ω
Damping Factor (8 Ω) 140
Dimensions (W x H x D) 440 mm x 110 mm x 320 mm
Weight 18 kg


ציוד בדיקה:


נגן: Unison Research - Unico CDP
רמקולים: Opera Quinta
כבל רמקול: Siltech
אינטרקונקט: Siltech

מקום בדיקה: סלון משפחתי ( 3 * 6 ) כמעט ממוצע שפתוח בצידו לשאר הבית.

יבואן: אורק אודיו
מחיר: 22,000 ש"ח




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות