מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/08/18 11:46
הודעות: 455
|
_________________ “The only escape from the miseries of life are music and cats...” ― Albert Schweitzer
|
|
חזור למעלה |
|
|
עוסק בתחום
|
|
|
הצטרף: 26/09/08 21:35
הודעות: 18340
|
כבר שוחחנו על הסדרה החדשה כבר כמה וכמה פעמים, ואני וכמה חברים קונים פשוט הכל בסדרה המטורפת הזו. אז הנה הוידאו רק על הרימאסטר החדש שלהם בברלינר (בלי הזום), גם לא מעט מזה קשור לסדרה המאמרים שעשיתי על מאסטר טייפ..
_________________ אביעד בריד - Byrdio VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica
טל - 052-6161-497 Gמייל - byrdparis@gmail.com
|
|
חזור למעלה |
|
|
עוסק בתחום
|
|
הצטרף: 05/03/21 16:22
הודעות: 376
|
אם נשים לרגע בצד את איכות ההקלטה ונתמקד בביצוע, נדמה לי שהסימפוניות של ברוקנר חושפות את קריאן בכל חולשתו: הוא פשוט הולך לאיבוד במרחב שלהן, ושוב ושוב ניכר שאין לו מושג איך להתמודד עם היצירות הכבירות האלה, המשלבות מבנים מורכבים לעילא, שמתפתחים לאט ובהדרגה, במנעד דינמי כמעט חסר תקדים, ובסיוע לוח צבעים אינסופי. המון מנצחים נופלים לטעמי בביצוע הסימפוניות האלה, ובהם, כאמור, קריאן. הפרק השני בסימפוניה הרביעית - מהפרקים הנשגבים ביותר שאני מכיר - חושף את זה באכזריות. Jochum, בביצוע שלו עם התזמורת של דרזדן בסוף שנות ה-70, לוקח את המוטיב המרכזי בפרק הזה, בונה אותו כמעט כמו פוגה של בך, ודווקא המורכבות הזאת, יחד עם העוצמה הסוחפת של המנצח, הופכת את המוטיב לקטע קורע לב. קריאן, לעומתו, מדגיש אך ורק את המלודיה, ועובר ליד המורכבות בעיוורון מוחלט. התוצאה היא כמעט שוויון נפש כלפי הפרק, הסימפוניה, וברוקנר בכלל. במילים אחרות, מי שחושב שפרסום ושיווק זו המצאה של זמננו, מוזמן ללמוד את תופעת קריאן, ואיך לקחו איש, קטן-מידות, צילמו אותו תמיד מגובה הרצפה, והפכו אותו לקולוסוס מרודוס.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/08/18 11:46
הודעות: 455
|
אני צירפתי לכאן את הקישור יותר בכיוון של תהליך הרימסטרינג ולא איכות הביצוע או הפרשנות של קאראיאן. לגבי הפרשנות או הביצוע, נדמה לי שזה לא המקום לדון בכך, אלא בסקציה של הקלאסי בפורום זה. רק אומר שאני לא מסכים לדעתך, אבל כאמור, אפשר להתווכח על כך במקום המיועד.
_________________ “The only escape from the miseries of life are music and cats...” ― Albert Schweitzer
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 29/09/09 00:10
הודעות: 3569
|
Vivaldi Audio כתב: אם נשים לרגע בצד את איכות ההקלטה ונתמקד בביצוע, נדמה לי שהסימפוניות של ברוקנר חושפות את קריאן בכל חולשתו: הוא פשוט הולך לאיבוד במרחב שלהן, ושוב ושוב ניכר שאין לו מושג איך להתמודד עם היצירות הכבירות האלה, המשלבות מבנים מורכבים לעילא, שמתפתחים לאט ובהדרגה, במנעד דינמי כמעט חסר תקדים, ובסיוע לוח צבעים אינסופי. המון מנצחים נופלים לטעמי בביצוע הסימפוניות האלה, ובהם, כאמור, קריאן. הפרק השני בסימפוניה הרביעית - מהפרקים הנשגבים ביותר שאני מכיר - חושף את זה באכזריות. Jochum, בביצוע שלו עם התזמורת של דרזדן בסוף שנות ה-70, לוקח את המוטיב המרכזי בפרק הזה, בונה אותו כמעט כמו פוגה של בך, ודווקא המורכבות הזאת, יחד עם העוצמה הסוחפת של המנצח, הופכת את המוטיב לקטע קורע לב. קריאן, לעומתו, מדגיש אך ורק את המלודיה, ועובר ליד המורכבות בעיוורון מוחלט. התוצאה היא כמעט שוויון נפש כלפי הפרק, הסימפוניה, וברוקנר בכלל. במילים אחרות, מי שחושב שפרסום ושיווק זו המצאה של זמננו, מוזמן ללמוד את תופעת קריאן, ואיך לקחו איש, קטן-מידות, צילמו אותו תמיד מגובה הרצפה, והפכו אותו לקולוסוס מרודוס. שמעון, הייתי אומר שנסחפת משהו... זה אולי בגלל החברות שלו במפלגה הנאצית?! אבל העניין בדיבור כאן, זאת השאיפה שלו לשלמות בהקלטות.
|
|
חזור למעלה |
|
|
עוסק בתחום
|
|
|
הצטרף: 26/09/08 21:35
הודעות: 18340
|
mark כתב: אני צירפתי לכאן את הקישור יותר בכיוון של תהליך הרימסטרינג ולא איכות הביצוע או הפרשנות של קאראיאן. לגבי הפרשנות או הביצוע, נדמה לי שזה לא המקום לדון בכך, אלא בסקציה של הקלאסי בפורום זה. רק אומר שאני לא מסכים לדעתך, אבל כאמור, אפשר להתווכח על כך במקום המיועד. אכן הסיפור כאן על ההשקעה בעותקים האחרונים של dg יחד עם הזוג מברלין. לגבי הפרשנות של שמעון לגבי הביצועים של קאריאן, גם אני פחות מסכים לכך... ואפשר לדון על מוסיקה קלאסית וביצועים עד זב דם לא פחות מכבלים במערכת
_________________ אביעד בריד - Byrdio VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica
טל - 052-6161-497 Gמייל - byrdparis@gmail.com
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 20:08
הודעות: 2804
|
barvfr כתב: זה אולי בגלל החברות שלו במפלגה הנאצית?!
הוא היה קצת יותר מ"רק" מחבר במפלגה הנאצית.. בתקופה בה היה מנצח, הוא ראה את השלטונות מחליפים את הנגנים היהודים שלו (אופרות, תזמורות, אולם, אכן, ברלין (שלפני ההשתלטות של החבר'ה שלו, אאל"ט כמעט חצי מהנגנים היו יהודים בשלב מסויים.), בכאלה שמתאימים אידיאולוגית למפלגה, ונגנים שהכיר וניצח עליהם אומנותית נחטפו, גורשו, ונרצחו בידי המפלגה שלו.
_________________ אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/08/18 11:46
הודעות: 455
|
מה הקשר של כל זה לנושא הנדון? ואולי , אם כבר, אז אולי גם רצוי להכניס את ואגנר האנטישמי.........? ואת פורטוואנגלר ואת ריכארד שטראוס...., אם כבר מדברים...
חשבתי שתהליך הרימסטרינג יכול לעניין כאן כמה קוראים, זה הכל. לא הביצועים ולא המנצח.
סליחה...
נערך לאחרונה על ידי mark בתאריך 04/09/24 10:09, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 29/09/09 00:10
הודעות: 3569
|
mark כתב: מה הקשר של כל זה לנושא הנדון? ואולי , אם כבר, אז אולי גם רצוי להכניס את ואגנר האנטישמי.........? ואת פורטוואנלר ואת ריכארד שטראוס...., אם כבר מדברים...
חשבתי שתהליך הרימסטרינג יכול לעניין כאן כמה קוראים, זה הכל. לא הביצועים ולא המנצח.
סליחה...
|
|
חזור למעלה |
|
|
עוסק בתחום
|
|
|
הצטרף: 26/09/08 21:35
הודעות: 18340
|
mark כתב: מה הקשר של כל זה לנושא הנדון? ואולי , אם כבר, אז אולי גם רצוי להכניס את ואגנר האנטישמי.........? ואת פורטוואנלר ואת ריכארד שטראוס...., אם כבר מדברים...
חשבתי שתהליך הרימסטרינג יכול לעניין כאן כמה קוראים, זה הכל. לא הביצועים ולא המנצח.
סליחה... מארק, אל תוטרד, פורום פתוח וכל אחד כותב על מה שנוגע בו באותו הרגע, אנו יודעים זאת כבר שנים רבות. לא תמיד זה רלוונטי באופן הדוק עם ה op אבל כל עוד נשארים באזור הפוסט, שיהיה, ואפשר גם להגיב הלאה אני אישית מצאתי את הפוסט הזה מעניין מאד (בלי שום קשר שראיתי לפני כן, ואף רציתי לעלות בעצמי והנה הקדמת אותי! אשריך ) עכשיו תפשפש ביומן ותמצא איזה ערב לבוא לשמוע מוסיקה
_________________ אביעד בריד - Byrdio VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica
טל - 052-6161-497 Gמייל - byrdparis@gmail.com
|
|
חזור למעלה |
|
|