Junior Mance- פסנתר /ארה"ב.
Michi Fuji- כינור/ יפן.
Hide Tanaka- בס /יפן.
כהרגלנו- זוגתי ואני שלא להחמיץ הזדמנויות של הופעות ג'אז מבטיחות, בטח שלא אמן כמו מאנס ג'וניר,
דינוזאור שניגן עם ענקי הג'אז וחבר של כבוד בהכיל התהילה של הג'אז, שלמרות גילו הלא צעיר- 85 , עדין מופיע.
ולפני שאספר על המופע של אתמול, אתן את השורה התחתונה-
היה מרגש, ומי שמתלבט, מומלץ לו לרוץ ולהספיק את אחת משלושת ההופעות שעוד נותרו לו כאן. נראה שהזדמנות נוספת כאן כבר לא תהייה...
השתדלנו להגיע מוקדם יחסית, ולתפוס מקום טוב, הופתענו לראות שהאולם היה כבר די מלא, אבל הצלחנו לקבל שולחן במקום טוב במרכז.
הקהל היה ברובו מבוגר יחסית, ולמרות שגם צעירים נראו בקהל, ניראה לנו (לזוגתי ואני) שהורדנו במעט את ממוצע הגיל
המופע התחיל כמעט בזמן, כאשר מאנס התיישב על הפסנתר והתחיל לנגן כאשר משני צדיו שני המלווים היפנים שלו- טאנקה על הבס, ופוג'י על הכינור.
הרכב לא לגמרי שיגרתי של TRIO, כלומר באס, כן, אבל כינור במקום תופים, או איזה סאקסופון
למען האמת בשני הקטעים הראשונים, היה לי חשש שתהיה כאן אכזבה מסוימת מצדי. אולי סימני הגיל כבר פוגעים ביכולת של מאנס...
מאנס נשמע מדויק וזורם, אבל הייתה חסרה לי קצת אנרגיה בנגינה, הייתה לי תחושה שהוא יותר מלווה את הצמד שאיתו ולא להפך.
או אז הגיע גם רגע קצת לא ברור, ספק מביך, ספק מצחיק, ספק תחכום או הומור לא מובן כאשר מאנס הציג את המלווים, התחיל עם פוג'י שעל הכינור, ולרגע לא זכר את שמו של הבסיסט, ועם קצת הומור ולחשוש לאוזנו מצד הכנרית נזכר בשמו של טאנקה.
רק שתבינו טאנקה לדעתי עובד ומנגן עם מאנס איזה עשור.
וואי כבר התחברתי לקטע ולסיפור המבלבל לגבי
הקשר המורבידי בין האבא של ג'וניור מאנס, בשולחן ליד חשבו שזה היה סתם קטע של הומור, אני לא בטוח...
אבל כאן התחיל שינוי, מאנס "התחמם" ובהרמוניה נהדרת על המלווים נתנו הופעה נהדרת ונגינתו של מאנס קלחה וריגשה, עד כי זוגתי ברגע של התלהבות אפילו תקעה שריקה בשתי אצבעות (כן כמו החברה בשכונה...).
הקהל כמובן פרגן והגיב בהתאם, והטריו של מאנס לא ירד בלי שני הדרנים מלאים. היה נהדר
וכמה מילים על הצמד המלווה, טאנקה הוא בסיסט גדול בפני עצמו. פשוט תענוג לשמוע ולראות באיזה רגש (ובעיניים עצומות), הוא חש את מאנס ומלווה אותו.
גם פוג'י, על הכינור, שכאמור כלי לא הכי טבעי לטריו, עשתה עבודה נהדרת, למרות שחסר לי קצת קטע סולו שלה בשביל להכיר אותה יותר טוב.
ובן שליו יכול להיות רגוע, התופים ממש לא היו חסרים.
ועוד כמה מילים, על המועדון.
בזאפה הרצליה לא ביקרתי מזמן והייתה לי הפתעה נעימה על האקוסטיקה במקום, בהחלט שיפור מחותמת הזיכרון שהייתה לי מהמקום.
ובכלל נראה לי שלראות את המופע הזה בזאפה, יותר מוצלח מלראות אותו באולם גדול.
הזדמנות לראות חתיכת היסטוריה, לכו לראות
