ממ ...את העיניין שאתה צריך הסבר , אני בטוח שתבין לבד :-)
לגבי ההתנשאות ...זה רק היה נשמע קצת ככה , לא אמרתי שזה מה שניסית לעשות , ציינתי זאת רק בהקשר של לברור מילים כדי שזה לא ישמע כך .
מזה כמובן אפשר להניח, שהנחתי כמובן שאתה לא מתנשא, רק נשמע ככה בשל התנסחות "שונה" .:-)
בסופו של דבר , פרטיטורות זה דבר מופלא ואם אפשר לעקוב אחריהן כמו שצריך, בעת האזנה - יש ערך מוסף אדיר לדעתי .
שנים רבות עשיתי כן , הבעיה אצלי היית שבזמן לימודי בנושאי המוסיקה השונים, התחלתי לשמוע "תבניות" , "מספרים" , סולמות ועוד ..מה שנקרא: את התאוריה ולא את המוסיקה עצמה .
המון אנשים שלמדו אומנות ברמה כזו או אחרת, חוטאים באופן כזה, או אחר ובשלבים מסוימים ב OVER ניתוח של מה שרואים\שומעים ובשל כך הם פחות נהנים "מהתמונה המלאה" .
לשמחתי, אני מסוגל היום לנתק את הניתוח ואת השכלתנות בנושא ולהנות מהתמונה המלאה ומהמוסיקה ..
את הניתוח אני משאיר לשלב אחר לאחר מכן אם זה מעניין אותי (אני כמובן עושה זאת אוטומטית כמעט כל הזמן ברמה מסוימת).
סתם סיפור צד : מזמן שהתחלתי קצת לכתוב להדיוטות, על מוסיקה קלאסית. כתבתי גם עם המון תיאורים תאוריות ומושגים אקדמיים בשילוב עם ה"סיפור" על היצירה ..
המון מהאנשים שקראו את הסקירות הללו, הביעו צער. שהם אינם מבינים המון מהכתוב וביקשו ממני "לעדן" קצת את הנושא האקדמי ולתת סקירה קצת יותר "כוללנית" ליצירה כך שהם יוכלו להתחבר לכתוב ולהבים על מה מדובר.
וכך עשיתי. מידי פעם אני מוסיף פה ושם בקטנות ..אבל זה אפילו לא מתקרב לרמת הניתוח המקצועי שאפשר לעשות לכל יצירה ויצירה , לא נראה לי שזה גם נכון או יוסיף למישהו פה .
בסופו של דבר זאת לא האקדמיה למוסיקה על שם רובין, או כיתת אמן של ברנבויים ..
ולסיום אני רק חוזר על מה שאמרתי מקודם ..
אני מברך על היותך כאן ועל נסיונך וכמובן על הנסיון להתדינות על הסקירה או יותר טוב : על היצירה או הביצוע עצמו ללא כל זרקור על טיב הסקירה.