עכשיו 01/11/24 01:51

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 3   [ 25 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 17/08/09 14:21 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18354

Julia Fischer - BRAHMS


אחת מהכנרות העולות בשמי הכוכבים כיום; היא- ג'וליה פישר הגרמנייה.
נולדה ב 1983 במינכן וכבר בשנים הראשונים לחייה התחילה ללמוד לנגן בכינור.
אמה הייתה פסנתרנית וג'וליה רצתה ללמוד לנגן בכלי גם כן.
כך הילדה גדלה, עם ידע ומקצועיות של שני הכלים המרכזיים, ברפרטואר הקלאסי.
ג'וליה פישר הקליטה, הופיעה והתפרסמה בזכות נגינתה על כינור בסופו של דבר.
אך היא מומחית בשניהם בצורה בלתי רגילה.

תמונה


לג'וליה פישר התוודעתי לפני מספר שנים מהקלטה וביצוע שלה לקונצ'רטו לכינור של צ'יקובסקי.
(PENTATONE).
שהייתי כולי עסוק "באובססיה מתונה", להשיג כל הקלטה שהיא ליצירה הזו
(יש לי מעל 20 אאל"ט).

כבר אז ששמעתי אותה לראשונה, ליבי התרחב והחלטתי שאחרי "זאת"- יש לעקוב באופן פרטני.
רכשתי בהמשך ביצועים נוספים שלה תחת הלייבל PENTATONE .. קונצ'רטי לכינור של מלחינים רוסיים וגם מוצארט ולאחרונה באך מדהים ביופיו ! (מעבר ל DECCA).
לאחרונה השלמתי רכישה של כמה וכמה ביצועים שחשקתי בהם כבר זמן רב.
אחד מהם היה - שתי היצירות המעולות של בראהמס – הקונצ'רטי לכינור ו הקונצ'רטי הכפול שלו לכינור וצ'לו .
בביצוע ג'וליה פישר (כמובן) על כינור (בשתי היצירות) ו Daniel Müller-Schott על הצ'לו ב קונצ'רטו הכפול.
מנצח על התזמורת ההולנדית – יעקב קרייזברג .

תמונה


האלבום מתחיל בקונצ'רטי לכינור של בראהמס, שנחשב אולי ליצירה הגדולה והטובה ביותר של המלחין (כנראה המפורסמת ביותר שלו, יחד עם הקונצ'רטי שלו לפסנתר הראשון והשני). ג'וליה פישר יחד עם המנצח והתזמורת, מביאים את היצירה המדהימה הזו לרעננות ודיוק ששייכים לכנרת הזו, בכמעט כל הקלטה ששמעתי אותה מנגנת בה.
בראהמס ידוע בזאת שגם את הקונצ'רטי שלו לכלי סולו, כתב עם ליווי תזמורתי ענף מאד וחזק מאחור. כמעט כמו סימפוניה שמנגנת כליווי לכנר או לפסנתרן בשונה מאד מבאך למשל.

יעקב קרייזברג והתזמורת ההולנדית "מנצחים" ברמה גבוהה מאד, עם כל ההרואיות הכתובה בפרטיטורה ע"י בראהמס הגדול. הכינור בחלק הראשון של היצירה מתגמד קצת למול התזמורת שנשלטת באופן יוצא מן הכלל על ידי המנצח הצעיר הזה וזה קצת חבל.
את הדיוק הטכני והרעננות היעילה של ג'וליה אי אפשר לקחת, אך היא מחסירה קצת בפן הכללי לעמוד מול העוצמות של הליווי התזמורתי כאן.
סאונד הכינור שלה חלק במיוחד והקשת שלה נעה בצירופים מתאימים בדיוק להלך הרוח שבראהמס ניסה להעביר ביצירה.
בראהמס כתב לכינור ולצ'לו כמו שכתב לפסנתר, עם הפסקות רבות ופיסוקים "מוזרים" באמצע פראזות מתמשכות, זאת בגלל שהיה פסנתרן בעצמו והמעבר לכלי קשת היה לא טבעי לו.
(ד"א – באך היה בדיוק להפך למרות שלא ניכר מוזרות כזו, או אחרת בהלחנות שלו במשך השנים)

בחלקים הבאים, השני האיטי יותר והשלישי המסיים את היצירה - ג'וליה חוזרת לאיתנה.
או נכון יותר לדווח- על יישור קו עם התזמורת והיצירה כולה.
(אני מניח בגלל שזה היה לה קל יותר בתפיסה).

עדיין, דור הזהב של הכנרים מתחילת המאה, אויסטראק, חפץ ואחרים מביאים את היצירה הזו לרמות מדהימות, אך אותם יש "לכולם" בספריה והפעם החלטתי להביא משהו קצת שונה ורענן יותר. (למרות שFLAT יותר בתמונה הכוללת)
לג'וליה חסר קצת הניסיון המוסיקאלי והבימתי שהיה כנראה לחפץ, או לאויסטראק כאשר הקליטו את היצירה הזו ואין מה להשוות בכלל למול הענקים האלו. הם בכל זאת הטובים ביותר שישנם.
מילשטיין לדוגמא, הקליט את היצירה הזו והיא מושוות לשירת מלאכים חיים! (שווה לנסות להשיג).

בכל מקרה , האזנה להקלטה הטובה של PENTATONE ולג'וליה הצעירה פה, עושה משהו טוב על הלב והיא תוספת מבורכת בספרית הביצועים הקלאסיים, של כל חובב מוסיקה מושבע .
בסופו של דבר, יש להכיר לדעתי גם נגנים צעירים יותר. למרות שהשנים האחרונות בתחום מביאות לנו נגנים רדודים בעלי טכניקה מעולה לאין ערוך ..אך עדיין "צעירים" מאד מבחינת תפיסה מוסיקאלית.
מעטים הנגנים החדשים שמביאים עימם תוספות אמיתיות כפי שהביאו הענקים של פעם.

הכינור של פישר בשנים האחרונות הוא מבית GUADAGNINI משנת 1742 לפני כן ניגנה בגוורינרי דל ג'וזיו (זהה לזה של חפץ) . – שניהם בהשאלה כמובן, לאישה הצעירה שזכתה באין ספור פרסים,
כולל ARTIST OF THE YEAR 2007 – גרמופון .


בחציו השני של הדיסק, ג'וליה פישר יחד עם הצ'לן דניאל מיולר. מנגנים את הקונצ'רטי הכפול של בראהמס.
הקונצ'רטי הנ"ל נכתב גם כמו הקונצ'רטי לכינור לידידו הטוב של בראהמס, יואכים. שהיה כנר דגול באותם השנים והיה דמות שזורה בחייו של בראהמס, בכל תקופת חייו הפעילים מוסיקאלית.
היצירה כתובה גם כן ב שלושה חלקים – מהיר , איטי , מהיר. המלודיה וההשפעות הסימפוניות שבראהמס שאב ממלחינים אחרים, בתקופתו וגם בתקופות מוקדמות יותר ניכרת גם כאן.
למרות שהקונצ'רטי הזה מוקלט רבות בעשרות השנים האחרונות, על ידי זוגות משובחים לא פחות.
אפשר לשמוע שאת היצירה בראהמס כתב בלי להתאמץ באופן מיוחד כל כך.
המוסיקה די פשוטה (ללא סתירה ליופייה כמובן) ולא ראוותנית מידי.
כתבתי עליה לא פעם ויש לדעתי זוגות לא רעים בכלל למול אלה שאני כותב עליהם פה.
הזוגות שמבצעים את היצירה הזו טוב כל כך, הם אלה שנותנים לכל אחד לנגן את החלק שלו ללא מפריע ומתמזגים בסופו של דבר בתמונה הכללית ולא יוצרים פערים. או לוקחים לעצמם את אור הזרקורים.

פה פעולות אלה ניכרות במיוחד, למרות שהצ'לן כנראה החוליה הטובה יותר מבין השניים, ג'וליה עדיין מביאה את הניקיון והייחוד שלה לתמהיל של בראהמס והזוג מחפה אחד על השני, או יותר נכון מתמזג לכדי הנאה צרופה.
יעקב המנצח על התזמורת ההולנדית, עושה זאת שוב! אך פה ביצירה הזו משאיר לשניים את הבימה ואת מרווחי השקט. כדי שיוכלו לנגן ללא ליווי מאסיבי מאחוריהם. הצליח לו ולהם כאחד .

האלבום כולו מוקלט בצורה מעולה והקונצ'רטים האלו שמוקלטים רבות מאד בעשרות השנים האחרונות, מוצאים מקום חדש. צעיר ורענן מכל שלושת ה "סטארים" שמככבים פה.

ג'וליה העידה על עצמה שהיא ניסתה להקליט את הבראהמס מוקדם מידי לזמנה, אך מבחינתי אחרי שהיא צלחה את הצ'קובסקי שנה לפני כן- אין שום סיבה שלא תצליח את הבראהמס באותה הרמה.
כנראה שזה כבר יותר נתון להרגשה הכללית מהמוסיקה ולאו דווקא לרמתה הטכנית שללא ספק גבוהה ואולי גבוהה מאד מבין אלו שהיום מקליטות.

הלייבל אינו קליל להשגה בארץ, אך באתרים בחו"ל הוא מוכר ונגיש מאד.
לג'וליה פישר ביצועים ליצירות רבות תחתיו וכדאי לדגום אותה (בעיקר את הצ'יקובסקי ואת הרוסיים שהקליטה גם כן) האחרון שהקליטה מעולה במיוחד ואולי הטוב ביותר שלה.
פישר הקליטה את הקונצ'רטים לכינור של באך ונראה שמיס פישר עברה להקליט ב DECCA המצוינים (כאמור) – היא היום כמה שנים לאחר ההקלטות של הקונצרטים לכינור של בראהמס , צ'קובסקי והאחרים.
היא מביאה רמה אחרת לגמרי. מדהים לראות את ההתפתחות הנהדרת שלה, טכנית , מוסיקאלית ותפיסתית.
תמונה


מומלץ מאד . (F)

ביצועים מומלצים נוספים:

לקונצ'רטי לכינור ב D –

MILSTEIN – seraphim
HEIFETZ –RCA living stereo
VADIM REPIN – DG (ביצוע חדש ומדהים !!)
OISTRAKH-EMI


לקונצ'רטי הכפול –

OISTRAKH\ROSTROPOVICH – EMI
FRANCESCATTI\FORNIER – CBS
HEIFETZ\PIATEGORSKY – RCA living stereo

אביעד.


_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


נערך לאחרונה על ידי Byrdio בתאריך 17/08/09 16:01, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 17/08/09 15:46 
חבר האתר


הצטרף:
21/09/08 11:15

הודעות: 691
מיקום: 900 מטר מעל הים
יפה מאד ומשכיל


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 17/08/09 15:56 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33140
מצויין (Y)

תענוג שיש לי רשימת קניות לתקופה שאהיה מוכן :D

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 17/08/09 16:24 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
04/09/08 13:27

הודעות: 9287
מעולה (Y)

גם הדיסק עם הקונצ'רטו של באך נראה מפתה :)

_________________
Jazz washes away the dust of everyday life.” - Art Blakey"
"הכל סופר ונשמר תויק ודווח"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 17/08/09 18:55 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:05

הודעות: 7318
יופי של סקירה !

תודה על ההמלצות (Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 17/08/09 22:31 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 19:45

הודעות: 1591
מיקום: Epping Forest
נהדר אביעד (Y) (Y)
נשמע תענוג אמיתי.
הפעם אפילו האף בסדר.

_________________
ללכת למקדונלדס בשביל סלט זה כמו ללכת לZונה בשביל חיבוק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 18/08/09 06:55 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18354
דג רקק כתב:
נהדר אביעד (Y) (Y)
נשמע תענוג אמיתי.
הפעם אפילו האף בסדר.

היא ללא ספק נראית לא רע...בטח ביחס לצלנית האחרונה :)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 20/08/09 16:58 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
23/09/08 07:37

הודעות: 2067
אביעד - סקירה מאלפת על כנרית נהדרת.
מאז גיליתי אותה לפני איזה שנה החלטתי לנסות לאסוף כל מה שהקליטה. יש לי את הבאך, הברהמס והצ'ייקובסקי ואת הדיסק של הקונצ'רטי הרוסיים שהקליטה (חצ'טוריאן, פרוקופייב וגלזונוב). פשוט נהדרים. כולם וללא יוצא מן הכלל.

ושוב - שאפו על הסקירה המושקעת.

_________________
Just the facts and pass the bucket
The SideMan - ג'אז

סוף סוף פתחתי גם פייסבוק... לא תעשו לייק ?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 24/08/09 19:30 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 21:58

הודעות: 1297
yairjazz כתב:
הכינור בחלק הראשון של היצירה מתגמד קצת למול התזמורת שנשלטת באופן יוצא מן הכלל על ידי המנצח הצעיר הזה וזה קצת חבל. את הדיוק הטכני והרעננות היעילה של ג'וליה אי אפשר לקחת, אך היא מחסירה קצת בפן הכללי לעמוד מול העוצמות של הליווי התזמורתי כאן.


גם אני תמהתי על כך שג'ולייה פישר נשמעת חלשה יותר יחסית לתזמורת בהשוואה לביצועים אחרים, ופניתי לפרטיטורה לברר את העניין. מסתבר שאם בכלל, דווקא היא מדייקת בדינאמיקות הכתובות הרבה יותר מהאחרים -- במיוחד מיאשה חפץ, שתמיד התעקש להבליט את כינורו גם בהקלטה מעבר ל-balance ה"טבעי". רוב הזמן כתוב לכינור p ו-pp, לאורך קטעים ממש ארוכים, פה ושם עם הערה של dolce או tranquillo. יש פה ושם גם קטעים ב-f, אבל לא הצלחתי למצוא אף ff לכינור לכל אורך הפרק הראשון!!!

הצד החזק של בראהמס עצמו לא היה איזון תזמורתי, והרבה פעמים הוא כתב עם הרבה קווים משניים שמכסים/מסתירים את הקו שאמור להיות עיקרי. קרייצברג עושה פה עבודה מצויינת של איזון תזמורתי, בגישה סימפונית רחבה, לא של "עוצמות" אלא בהתאמה לתפקיד השקט רוב הזמן של הכינור, בלי להגזים (ובלי להמעיט) בניגוד, ובלי לכסות על הסולנית בשום שלב.

כדאי אולי לציין שההקלטות של PentaTone הן Hybrid SACDs, ושמיעתם בסראונד היא חווייה של ממש מבחינת הסאונד.

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Julia Fischer - BRAHMS
הודעהפורסם: 24/08/09 21:36 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18354
AK1 כתב:
yairjazz כתב:
הכינור בחלק הראשון של היצירה מתגמד קצת למול התזמורת שנשלטת באופן יוצא מן הכלל על ידי המנצח הצעיר הזה וזה קצת חבל. את הדיוק הטכני והרעננות היעילה של ג'וליה אי אפשר לקחת, אך היא מחסירה קצת בפן הכללי לעמוד מול העוצמות של הליווי התזמורתי כאן.


גם אני תמהתי על כך שג'ולייה פישר נשמעת חלשה יותר יחסית לתזמורת בהשוואה לביצועים אחרים, ופניתי לפרטיטורה לברר את העניין. מסתבר שאם בכלל, דווקא היא מדייקת בדינאמיקות הכתובות הרבה יותר מהאחרים -- במיוחד מיאשה חפץ, שתמיד התעקש להבליט את כינורו גם בהקלטה מעבר ל-balance ה"טבעי". רוב הזמן כתוב לכינור p ו-pp, לאורך קטעים ממש ארוכים, פה ושם עם הערה של dolce או tranquillo. יש פה ושם גם קטעים ב-f, אבל לא הצלחתי למצוא אף ff לכינור לכל אורך הפרק הראשון!!!

הצד החזק של בראהמס עצמו לא היה איזון תזמורתי, והרבה פעמים הוא כתב עם הרבה קווים משניים שמכסים/מסתירים את הקו שאמור להיות עיקרי. קרייצברג עושה פה עבודה מצויינת של איזון תזמורתי, בגישה סימפונית רחבה, לא של "עוצמות" אלא בהתאמה לתפקיד השקט רוב הזמן של הכינור, בלי להגזים (ובלי להמעיט) בניגוד, ובלי לכסות על הסולנית בשום שלב.

כדאי אולי לציין שההקלטות של PentaTone הן Hybrid SACDs, ושמיעתם בסראונד היא חווייה של ממש מבחינת הסאונד.



לצערי אין לי את הפרטיטורה מול עיני , אך מרפרנסים אחרים, אכן היא נשמעת חלש יותר למול הליווי המעולה של קרייצברג .
אך אולי קצת "חלש" מידי ..הכוונה שלי לא רק לדינאמיקה אלא גם ליכולות שממולו .

לגבי האנקדותות בנוגע לבראהמס ולכתיבתו - אין לי אלא רק להסכים עמך .

ברוך הבא ! (Y)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 3   [ 25 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות