עכשיו 16/12/18 08:27

פורסם: 18/05/11 19:02 ע"י Byrdio


JAS Zion S3 Signal Cables - XLR



Zion S3


כידוע, אני לא מאלה שיש לו במערכת מגוון כבלים יקרים מידי, אקזוטיים, או מיוחדים.
אני מאמין באקוסטיקה טובה, אלקטרוניקה מתאימה\מוסיקאלית והמון מוסיקה - שהיא המטרה העיקרית.
אין זה אומר כמובן שהקופסאות אצלי אינן מחוברות "כראוי" ל"אודיופיל ותיק שכמותי" (Ya right :roll: )..
אבל עדיין, הקפדתי על צניעות יחסית בתחום.

סקירות על כבלים כבר היו לנו, לטוב ולרע.. ואף עשיתי מהם כמה. האחרונים שהרשימו אותי מאד,
היו הכבלים של Argento שכה התלהבתי מהם ואם הממון היה מצוי בכיסי באותה העת, הייתי כנראה
משתדל לרכוש לעצמי משהו שלהם.

בכתבה הקודמת, הייתה לי הפריבילגיה לבחון מערכת כבלים שלמה, לכל המערכת.
זוג כבלי IC וכבל רמקול.
כאשר אחד מכבלי ה IC שלי, חייבים להיות XLR שהם המחברים בין הקדם מגבר למונו בלוקים.

לפני כמה שבועות, קיבלתי לסקירה כבל מעניין מאד של חברת JAS, מדגם ZION מסדרה 3
היוקרתית שלהם. הסדרה מאופיינת במוליכי כסף טהור, ללא שום שילוב של מתכות נוספות כמו
נחושת או זהב. לקחתי לבחון אינטרקונקט, שיחבר בין המגברים ובין הקדם, כאמור מאוזן -
עם סיומות XLR.

מצאתי מניסיוני שזהו הכבל שמשפיע בצורה המשמעותית ביותר מבין שאר הכבלים שלי,
כך שהעדפתי את זה שאוכל לסקור ולהבחין במאפייניו ביתר קלות ולא אצטרך לחפש אותם יתר על המידה.
הכבלים השונים במערכת נשארו הכבלים הקבועים שלי לעת עתה, והם של חברת "CTRL AUDIO"
הגרמנית, שמוליכיהם הם שילוב של כסף ונחושת טהורה. הם מאוזנים מאד סונית, משהו שכיוונתי במודע
כאשר רכשתי אותם (יש לי מספיק צבע בחיים ;) ).

קצת טכני ועל הכבל עצמו:
ה zion 3 - הוא כבל שעשוי ממוליכי כסף טהור והוא שזור בצורה מיוחדת.
בתוך צינור עבה, עוברים שישה מוליכים ראשיים, כאשר כל אחד מהם, מורכב מ 30 חוטי כסף טהור N6
(99.99997%), בעובי 0.002mm.
כל מוליך כזה מבודד טפלון וכל זוג, מבודד שוב ושזור בשני הזוגות הנותרים, כדי ליצור מבנה רציף ויחיד לכל ערוץ.
מעל כל אלה, מסביב ל"צמה", מולבש שרוול בד לבן, שמרגיש ונראה דווקא לא רע. הקונקטורים עצמם בדוגמה
שסקרתי; מצופים זהב והם של חברת נוייטרק (XLR) {אלו שיבחרו ב RCA יקבלו קונקטורים משובחים מאד,
שמצופים בפלטינה וכסף בהשוואה}.

הדגם הנ"ל הוא בעצם שדרוג של הסדרה הקודמת S2 שהתאפיינו בבמה רחבה מאד, כך לפי הצהרות
החברה. חברת JAS מצהירה שמהסדרה המשודרגת, זו שאני בוחן היום, מייצגת את כבלי הסיגנל הטובים
ביותר והדינאמיים ביותר שתוכלו לרכוש בכספכם (טוב, את ההצהרות הללו אנו שומעים מלא מעט חברות..)
הדגש ששמו מהנדסי החברה הוא; ברוחב פס גדול, ככל שאפשר להעביר בכבל וכמה שפחות התנגדויות,
או עיוותים, שיטשטשו את הרזולוציה ומהירות התגובה.

עד כאן.. על הצד התיאורטי.. בואו נצלול לקצת מוזיקה ברשותכם.
מבטיח לעשות את זה קצר הפעם.

אך לפני כן, ברשותכם, בואו נטהר קצת את השאלות האודיופיליות המסורתיות.
הכבל שקיבלתי לידי לבחינה, הוא כבל "ישן" שעבר לא מעט עבודה באולם התצוגה של חברת Audio Dreams
כך ש'בריק אין' לא הייתי צריך להעביר אותו. אך מה שכן עשיתי, זה לתת לו לעבוד למשך כמה שבועות יחד
עם הסט אפ האישי שלי, כדי "שיתמזג" ואוכל לספוג באורך רוח ובשקט, את החוזקות והחולשות שלו.

שמעתי כאמור ים של מוסיקה, בשבועות שדר אצלי הכבל והתחבר לאחר כבוד במקום זה הפרטי שלי.
בהשוואה די מהירה וכללית מאד, הכבל של JAS (מעכשיו ZION) יותר מהיר ורזולוציוני מהכבל שלי
(שמשולב כסף ונחושת) ופתוח יותר על הצד הבהיר של הספקטרום.
אבל כל זאת ממש על קצה המזלג, אני אנסה איפה, לפרט קצת יותר ע"י כמה כותרי מוסיקה.

התחלתי כהרגלי בקלאסי עמוס קצת.
בעצם רציתי פסנתר, אך בשל הצהרותיהם של חברת JAS לפס רחב גדול במיוחד ויכולת דינאמית
"שמקרבת אותך להאזנה למאסטר" אמרתי לעצמי שמאחורי הפסנתר צריכה להיות גם תזמורת.
אז.. בחרתי בכזה..

הכותר הראשון הוא הקונצ'רטו מס 3 של רחמנינוב והפעם ביצוע מצוין על הצד הטכני והמדויק של ה"קליידרמן" העכשווי בתחום הקלאסי.. Lang Lang..
Rachmaninoff: Piano Concerto No. 3, Scriabin Etudes\Lang Lang..
מלווה אותו פה, המנצח יורי טמירקנוב עם התזמורת של סט פטרבורג.
ההקלטה מעולה והיא תחת הלייבל "טלארק". משהו שדווקא חיפשתי לבדוק כאן, יחד עם יצירה שמייצרת עומס
תווים רציני מאד מליווי של תזמורת שלמה. זה שיש פסנתר לכל האורך- עבור בדיקה של קולוראציה ודינאמיקה.
ה ZION יחד עם הסט אפ שלי, מעביר טיימינג ואוברטונים באופן די מרשים.
הרגשתי בכל העת כאילו המערכת שומרת על קצב מאד נכון, למרות שזה קצת מצחיק לעמוד על מאפיין
כזה ממוליך. מכיוון שהוא לא "מפמפם" טמפו, אלא רק "כלי מעביר". אך כנראה סגנונו והינדוסו שמאפשרים
לרזולוציה להיות "בהירה" יותר מעבירים תחושה של מהירות "נכונה" ועקבית בהמשך לכך.
הפסנתר נשמע היטב, עם קולוראציה מאד חדה לטעמי, אך בכל מקרה הטכניקה של לאנג מכאנית,
כך שזה קצת התאים בדוגמה הספציפית הזו. הליווי נשמע הומוגני וגדול למרות הכסף שעובר בעורקיו של
הכבל, והדינאמיקה הייתה כפי שציפיתי. הטווח היה גדול ומרשים מאד, בדיוק כפי שהחברה מצהירה...

המשכתי הלאה, הפעם בלי הפסנתר. הלכתי ליצירה גדולה נוספת, אך בתוספת ווקאלית. הקשבתי ל"סטאבט מאטר" של פרגולזי, בניצוחו של קלאודיו אבאדו..
Abbado\Pergolesi: Stabat Mater; Violin Concerto; Salve Regina In C Minor
זוהי הקלטה די חדשה של סדרת ביצועים מדהימים, שאבדו ביצע יחד עם "התזמורת הקאמרית מוצארט".
הגישה וההגשה מאד נעימים, מינימליסטיים, לכיוון האותנטי.
לא סתם לקחתי את הדיסק הזה ושרבבתי אותו פנימה אל תוך סקירה זו. הסיבה העיקרית היא- מכיוון
שאני מוצא שסגנון המוסיקה הזה, מצריך מערכת מאד מאוזנת, מבחינת צבע הסאונד- כדי להישמע "נכון".
מערכת צורמת, או בהירה מידי, תוציא את המוסיקה הזו, באור לא יפה ופחות רומנטי.. ומערכת חשוכה נפוחה
ולא מאוזנת, תפספס את כל מגוון האור וצל שיש ביצירות הללו וכמובן את הקולות היפים שמושרים מהמקהלות.

ה ZION על אף מאפייניו הבהירים והמהירים משהו, נושא בחובו גם יכולת לרזולוציה מדהימה.
הרבה יותר גבוהה, מהכבל המשולב כסף ונחושת הפרטי שלי לפחות. בכך הוא הצליח להעביר דרך האודיו-פיזיק,
פרטים נוספים וניואנסים עדינים שונים, בפרונטאליות מודגשת עוד יותר.
האם זה נכון, או מוסיקאלי(?), או האם הנמכת הניואנסים המפורטים כל כך- היא זו שמביאה מערכת
להיות 'מוסיקאלית' יותר, כל אחד ודעתו וכמובן אוזניו הרגישות (על כך ריבים אדירים ברחבי הרשת ;) ).
אך בל נא נשכח שהציוד שלי שבבסיסו שפופרתי, עם סאונד מאד גדול, אך שקוף ומהיר מאד ממזג את
ה- ZION די בקלות. המהירות והרזולוציה של הכבל, די מתאימה לשאר הסט אפ שנבנה, עם חתירה מודעת
לכך. אך אמור לאזן את החום והגודל השפופרתי שיש אצלי בחדר ללא ספק.
ובכל זאת, בסגנון המוסיקה הנ"ל העדפתי כבל שייתן קצת יותר "צבע", או יהיה בעל משקל גדול יותר במיד בס
ובכך יעדן את הרזון מתזמורת קטנה שכזו.

לסיום אביא עוד כותר אחד, שהפתיע אותי מאד בעת באתי לבדוק את מאפייניו של ה ZION3..
והוא אפילו לא מהתחום הקלאסי . :shock:
בזמן האחרון, אני תופס את עצמי מאזין לא מעט לרוק, פרוגרסיב רוק\מטאל ועוד.
אולי בגלל מאורעות כאלו ואחרים ואולי גם בגלל שלבני נמאס קצת משוסטקוביץ.. אז החלטתי לגוון לו :P .
שמענו יחד דיסק מיוחד מאד, של להקה שפעם הקשבתי לה המון.
מי שלא יודע, לא תמיד שמעתי "רק" קלאסי.. אלא הייתי עמוק עמוק בז'אנרים אלטרנטיביים שונים.
אם ברוק, מטאל כבד, פרוגרסיב רוק, ג'אז, פיוז'ן ועוד רבים כאלו.. אך אני מרגיש שאני כבר גולש..

הדיסק ששמענו היה זה:
Meet The Flower Kings: Live 2003 .
זהו אלבום הופעה חיה כפול, שהלהקה הוציאה בשנת 2003 והוא מדהים בכל רגע ורגע.
למי שלא מכיר, הנה כמה מילים על הלהקה; "מלכי הפרחים" נולדו בשנת 1994 לאחר שסטולט (מנהיג הלהקה,
הגיטריסט והזמר) הוציא אלבום סולו בשם "Flower kings" ומשם פיתח עם חברי להקה, את הקבוצה
הפנומנאלית הזו. הלהקה מנגנת פרוגרסיב רוק, יחד עם רוק אומנותי. הם וירטואוזים אך לא מכיוון המטאל,
אלא מכיוון פרוגרסיבי הרבה יותר נוסטאלגי. כמו K.C , פינק פלויד, זאפה, YES ועוד.
המוסיקה כאן מאד יפה, עם המון צלילים לאו דווקא מכלים אותנטיים, בעצם יש כאן כמעט רק כלים חשמליים.
גיטרות, קלידים ועוד. כך שאין לנו ממש רפרנס לצבע או טונאליות "מקורית".
התזמונים משתנים בדחיפות בסגנון המוסיקה הזה וחייבים לשמור על ריכוז כדי להכיל את כל המעברים,
המוסיקה והסולואים היפים של חברי הלהקה. יש כמובן גם טקסטים יפים כיאה לז'אנר הפרוגרסיבי,
אבל זה כבר OUT מבחינתי לסקירה זו.

הכבל של JAS עשה כאן עבודה מופלאה לטעמי וזו הייתה אחת החוויות הכיפיות שהיו לי בשבועות,
שהוא ניגן אצלי. היכולת להביא את עושר המסה הזו ולהעביר טרנזיאנטים כל כך מהירים, יחד עם שאר
המערכת שלי, הביאו את האלבום הזה לנגן באופן מיוחד מאד וחי כמעט.
הדינאמיקה הייתה מעולה ושמעתי את הכלים מנגנים אצלי בחדר כמעט. שוב השינויים המתוארים בסקירות
לכבלים, אמורים להילקח בפרופורציות המתאימות, הם בשום אופן (מבחינתי ולאוזניי!!!!) לא שווים לשום החלפת
קופסא אחרת, רמקול, או על אחת כמה וכמה לאקוסטיקה. אך בכל מקרה, ניואנסים כאלו ואחרים שמשתנים
מביאים שינויים בפרזנטציה שונה בכל פעם, כך שהסגנון, או חתימת צליל יכולים כן להשתנות.
להדגיש, או להעלים דברים שונים, שיכולים לעבוד לטובת מוסיקה מסוימת, או נגד מערכת שלמה למשל.

Zion S3


סיכומון..
בסופו של דבר, אתם חייבים לשמוע ולבדוק עד כמה כבלי כסף כאלו למשל, בהשוואה לנחושת יתאימו לכם.
הכבל של JAS שבחנתי, דווקא היה די מרשים למחירו. שדי נמוך בהשוואה למחירים שמסתובבים בתחום שלנו.
ה VFM שלו מבחינתי עומד על יחס מצוין והוא נותן פלוסים (שוב לטעמי) רבים יותר מאשר מינוסים
(אל אל תשכחו שמה שאני מחשיב לפלוסים, יכולים להיות מינוסים אצל מישהו אחר, או לטעמו של שלישי וההיפך)
ממה ששמעתי, אילן סודרי 'מאודיו דרימס' הולך לייבא סדרה חדשה מהחברה, שעשויה מנחושת בלבד לכל
המוליכים. שם אנו צפויים לקבל כבלים הרבה יותר "מאוזנים", אך גם פחות רזולוציונים בהשוואה (כנראה).

הבטחתי סקירה קצרה, והנה אני משתדל לקיים..
אבל בשביל קלוז'ר קצת יותר מסוגנן הנה כמה מילים נוספות, שלא תישארו עם תאוותכם בידכם.
זהו כבל מיוחד במינו שמצד אחד עולה די מעט (יחסית כמובן), סביב ה 500$, ומצד שני מקבלים כאן כבל
שזור בכסף טהור, עם טכנולוגיית בידוד מושקעת ביותר.
הכבל כמובן יתאים לאלו שיאהבו את השילוב שלו, יחד עם טעמם המוסיקאלי וכמובן עם חלקי המערכת השונים
שעליו לחבר. כל אחד לעצמו, YMMV..
אצלי הכבל עשה דברים מאד יפה, הוא הביא את המערכת לקצה אחר, מבחינת פתיחות הגבוהים והרזולוציה
שהיא מסוגלת לה (והיא מסוגלת אצלי לדי הרבה, אני יכול להבטיח לכם). כמו כן לחיות ולדינאמיות מרשימה
בעיקר בהקלטות מהז'אנר הקצת יותר "רועש" ממה שאני בדרך כלל שומע (Mahler not included).
אך מהצד השני, הוא הביא קצת חריפות אם המוסיקה פנתה לקצה הסקאלה הזה מעצמה.
הוא הקצין את האפקטים הללו יותר ובכך השיג למעשה, מבחינתי ולטעמי מינוס, אך במודע לגמרי.
ההקצנה הזו שוב, צריכה להילקח בערבון מוגבל, מפני שצריכים להבין שזו חריפות מינורית, ביחס לשאר
התדרים ולא משהו שמתבטא כמו טוויטר צווחני, או משהו כזה.

בגדול, זהו כבל שהרשים אותי מאד, בעוד טעמי די מתזז בין רזולוציה ופירוט רב, חדות וקריספיות.
לבין אהבתי הרבה לצליל רומנטי, שמן, עם הד רום ענקי, עושר ועומק מוסיקאלי.
ב 500$, אני כרגע לפי נסיוני (הדי דל האמת) יכול להעיד שהוא עושה עבודה מדהימה, כמובן במסגרת ההתאמה הנכונה אצלי ספציפית. כל אחד ואחד ממכם יצטרך להחליט הלאה בעצמו.

אביעד.

סטאפ בחינה והשוואה
הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
רמקול: Audio Physic- Avanti V
מקורות: North Star 192 mkII Transport & Dac, Logitech Touch + Ttouch PS
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - SILVER
חשמל: PS Audio - Quintet, Sine
פיוז: hifi tuning - supreme
סטנד: Finite Element- Pagoda Signature , Auralex- Gramma\Sub Base

מחיר: 1,990 ש״ח כולל מע״מ, למטר אחד
2,990 ש״ח כולל מע״מ, לשני מטר.
יבואן: Audio Dreams




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות