עכשיו 15/12/17 23:43

פורסם: 03/08/11 19:59 ע"י Byrdio


פילטר חשמל Isotek Sigmas



Isotek Sigmas


לאחרונה, התנסתי בלא מעט רכיבים שונים סביב המערכת הראשית שלי.
ללא שום קשר להגברה, מקורות, או רמקולים שנשארו בכל העת במתכונת הרגילה שלהם. אני מדבר על מוצרים משלימים, או כך לפחות אנו קוראים להם בתחומנו. כבלים, פיוזים, משככים למיניהם ומוצרים המבוססים על פילטור ובנייה של חשמל המוזן אל תוך המערכת. קוראינו ההדוקים, זוכרים בוודאי את מגוון הכתבות שעשינו באתר על מוצרים כאלו ואחרים. בעוד כמה שדנו על חשמל, יצאו אף מחדרי הקט. ממפצל החשמל של פורוטק
e-TP80 שעשה עבודה נהדרת, בהנדסה פשוטה יחסית ועד לפוואר פלנט, מחברת PS AUDIO שהביא עמו לטעמי- בשורה מיוחדת.

אך כמה מילים לפני שנגע במוצר שאני סוקר כיום עבורכם.
כאמור, התנסותי ברכיבים שונים, המשלימים את הסט אפ לרמה אודיופילית פדנטית- הביאה אותי ללמוד ולהבין לא מעט על דרך פעולתן, התמורה שלהם ורמת השינוי שכל אחד ואחד מביא עימו (אם בכלל). ניסיונות שונים נעשו גם אצל חברים שותפים בתחום ותיאוריות ומסקנות הגיעו באותו האימפקט ובאותה המהירות.

כיוון די שכיח בתחומנו, כאשר אנו דנים על יתרונות, או על שינויים שמביאים מוצרים כאלו ואחרים מהג'אנר המשלים הוא - שיש צורך במערכת טובה ואיכותית כדי לשמוע את השוני, כדי לשמוע את ההבדלים. אך ניסיוני הביא לכמה מסקנות המשך.

אני לא שולל בכלל התכנות מערכת איכותית וטובה כדי שיורגש בה שינוי ממוצרים משלימים (לא משנה כרגע איזה), כל זה הגיוני ודי נכון בדיעבד. אך מה שלמדתי במשך הזמן, זה שככל שהמערכת מטופלת ואיכותית יותר בבסיסה ומסביב לה, כך השינויים הבאים נהיים הרבה יותר מינורים ממוצרים דומים. ז"א שאם אתם כבר מתחילים עם מערכת שבסיסה איכותי ובבנייתה השקעתם לא מעט מחשבה, התאמה וטיפול יסודי באספקטים החשובים (קריא: אקוסטיקה, חשמל והעמדה), כך המוצרים המשלימים (הכיפיים ללא ספק) יביאו לשינויים, או הבדלים הרבה יותר קטנים ממה שזה בדרך כלל נקרא, או מושמע. כך המניפסט שלי לגבי "פרופורציות בדיווח" התחיל. אבל לזה נוכל לפתוח דיון נפרד.באנו לדבר על מוצר מעניין מאד מבית איזו-טק. אז בואו נגיע אליו וסלחו לי על החפירה. היא הייתה הכרחית כדי להעביר נקודה מאד חשובה, שבהמשך עוד ניגע בה.

Isotek Sigmas



את חברת איזו-טק אין כבר צורך להציג אני חושב.
זו חברה איכותית שבונה מוצרים משלימים בתחום החשמל, למערכות אודיו ווידאו. היא הוצגה לראשונה בשנת 2001 ומאז זוכה בפרסים חשובים, מציגה בתערוכות הגדולות ביותר בעולם ומהוללת ע"י כל מגזין ואתר אודיו\וידאו שהוא. לאחרונה, החברה עשתה גם "עלייה" לארץ ואת השקתה אף חגגנו במסגרת אירוע HiFi Music אצל "סבו אודיו" - היבואנים כמובן.

לחברה כמה סדרות של מוצרים והיא מייצרת מפצלי ופילטרי חשמל, לרבות כבלי חשמל משובחים, קונקטורים ועוד.
במסגרת מוצרי פיצול ופילטור החשמל, לחברה יש כיום שלוש סדרות מוצרים. הראשונה נקראת Performance לשנייה – Reference והגבוהה מכולן שרק עתה התחילה בייצור סדרתי, עם מוצר אחד ברשימתה (בינתיים) ה- Ultra Reference Series. הסיגמס הנסקר הפעם, הוא המוצר הראשון מסדרת ה- Reference שהיתה עד היום הגבוהה ביותר. הוא בעקרון מציג בתוכו את הפיצ'רים, שיש במוצרים הבאים באותה הסדרה.
מה זה אומר (?) – שלסיגמס נוכל לחבר, גם מגברים וגם מוצרים "קטנים יותר" (קדמי מגבר, מקורות וכדומה).
עד שהסיגמס הגיע, כדי לחבר את כל המערכת, הייתם צריכים לרכוש כביכול שני מוצרים שונים מהחברה.
את ה'נובה' ואת ה'טייטן' שלכל אחד יש יכולת שונה מבחינה חשמלית, לפצל ולפלטר את החשמל ממוצרי האודיו והוידיאו שלכם. חישבו על הסיגמס כעל אינטגרייטד חשמל בהשוואה ל "פרה + פוואר" שהטיטן והנובה מייצגים בסדרה.
כך גם תוכלו "למצב" אותו בעיני רוחם מבחינת השפעתו ומעמדו. כך לפחות אני עשיתי.

חברת איזו-טק בהשוואה לאחרות, לא מתעסקת עם פירוטכניקה, גאד'טים, כפתורים, או מסכים זוהרים. זהו מוצר המעוצב באיפוק, אך באיכות ללא פשרות. זהו מפצל\פילטר חשמל שנראה ומרגיש מליון דולר ובנוי כמו "מוצר מן השורה" כדי שהאודיופיל, יוכל אף להניח אותו על הסטנד היוקרתי מבלי לחשוש פן יכער, ישפיע, או יפריע ל"זן" המיוחד שבנה לעצמו.

Isotek Sigmas


מקדימה, פנל קדמי מאלומיניום מוברש עבה במיוחד, אשר בחזיתו לוגו החברה ושני לדים כחולים (שלהפתעתי כמעט ואינם מפריעים בעין). באחוריו נוכל לזהות שש יציאות כאשר שתיים מהן מוקדשות למגברים (16A) והארבע הנוספות למוצרים "קטנים" (6A). עוד מאחורה, כניסת IEC מלבנית (A20) ובורג הארקה למי שצריך. דבר נוסף שעוד לא הצגתי, הם זוג מתגי ההפעלה שנמצאים בתחתית המכשיר, צמוד לפנל הקדמי. אלו מתגים גדולים המרגישים "מקצועיים" והגישה אליהם סבירה בהחלט, למרות סידורם הלא קונבנציונאלי.
עם המכשיר מקבלים בנוסף כבל חשמל ייעודי מהחברה, בעל קונקטורים מתאימים כדי להזין את ה סיגמס מהקיר כמובן. כך שהחברה חסכה לכם כמובן כבל אודיופילי אחד של 20 אמפר. לפחות מבחינתי. הכבל נראה מצוין, הוא עבה ונראה מושקע מספיק כדי שיהווה מתווך בין החשמל בקיר אל הסיגמס.

Isotek Sigmas


למי שרוצה נתונים טכניים קצת יותר בהרחבה, או משהו לפחות שמזכיר את זה, יוכל לעיין ולפתוח את "דף העובדות"
שהחברה מספקת,כאן. החברה מראה, את תהליך הפילטור שמתנהל בתוך הסיגמס. לי אישית, זה היה קצת פחות חשוב להבין, או לראות את התרשים הזה. אלא יותר לשמוע ולבחון בהשוואה למוצרים האחרים ששמעתי לאחרונה ולאלו שיש לי.
אי לכך, פיניתי מדף והנחתי אותו לאחר כבוד באמצע הסטנד. חיברתי אליו את המגברים כמובן, את הקדם ואת כל שאר ספקי החשמל שעובדים סביבם (מקורות בעיקר). את הטלוויזיה שגם כך איני כמעט מפעיל ואת ממיר הלוויין השארתי בחוץ הפעם, מחוברים לשקע אחר בחדר, רק שיהיה.
למען התזכורת; חדרי הקט ששוכנת בו המערכת וכל עולמי המוסיקאלי, מוזן מפאזה נפרדת משאר צרכני הבית, דרך מפסק, כבל ייעודי ושקע אודיופילי יחיד. כל כבילת החשמל ושאר המערכת, מפורטים בסוף הסקירה, כרגיל.

הסיגמס הגיע אלי, אחרי שעבד כמה שעות, כמה בדיוק לא ידעתי, כך שהנחתי לו לרוץ בבטחה כמה מאות עד שהגעתי למסקנות הרות גורל (כן.. ממש). בינתיים, די שכחתי שהוא בכלל עובד אצלי. מכיוון שלסגור אותו לא ממש סגרתי. אלא רק בהזדמנות אחת או שתיים שסופות ברקים אימתניות פקדו את השמיים.

Isotek Sigmas


אז מה שמעתי בגדול, עוד לפני שנגיע לאיזה פירוט מסשן ההאזנה מדוקדק?
זהו מוצר מעניין מאד, מצד אחד הוא מביא בוסט מרשים באפקטים הנוספים במוסיקה. יותר פירוט, יותר דרייב. אבל מצד שני, הוא לא "מחשיך" עד כדי כך את הרקע, כפי שציפיתי בהשוואה למוצרים באותו הז'אנר. מה טוב או מתאים יותר?, את זה אני משאיר לכל אחד לגלות לבד, אבל אני מקווה שהפירוט שלפנינו, ייתן לכם קצת יותר כלים להבין מה שמעתי, או לפחות על מה אני מדבר.

את סשן האזנה, אני מתחיל כרגיל בפסנתר.
אך הפעם, פתחתי בג'אז ולא בקלאסי כהרגלי, הקלאסי עוד יגיע.
La Scala- Keith Jarrett הוא אחד האהובים עלי בכיוון
הסולו של הפסנתרן. יש שם אווירה מיוחדת מאד, שקשה לשמוע באלבומי הסולו האחרים שלו. אולי בגלל האולם בו הוא מנגן, אך כנראה שזו גם ההקלטה שבה הטכנאי הוסיף את האמביאנט באופן מוחשי ביותר.
לדעתי בלי שום קשר לרמת המוסיקה שיש בו, זהו אלבום שמציג באופן מצוין את היכולת של מערכת לשקט, רקע שחור,
דינאמיקה וטונאליות. כך שבעזרתו יכולתי ללא ספק לתהות על חוזקו של הסיגמס החדש. לפחות מהאספקטים האלו.
כאמור, הסיגמס מביא איתו המון אנרגיות. כאילו המוסיקה קצת על סטרואידים. הפסנתר התקדם קצת מבחינת פרזנטציה ונשמע כאילו ג'ארט לוחץ עוד כמה מ"מ על כל קליד. הסיגמס מכניס את המערכת למצב של עבודה רעננה בכל תחום, לא שהיא שאננה, או לא מספיק "חזקה" אך חתימת הצליל יחד עם איתו, נהיית קצת יותר כוחנית, אך לא מעורפלת, או מעייפת לשמחתי הרבה.
האמביאנט נשמע היטב, אך לא מספיק שקט לטעמי. הפסנתר איבד מעט מהאוויר סביבו והיה קצת יותר מכונס מהאמצע. דבר שהוא סה"כ די הגיוני, אם חושבים על התיאור הראשון ומחסירים בטרייד.

הפרטים כולם שם. קולו המזמזם של ג'ארט כמובן נשמע למרחוק בין הצלילים המיוחדים באלתורי הפסנתר וכן גם
הניואנסים המוקלטים סביב המוסיקה עצמה. ללא ספק, הקלטה משובחת שקיבלה זריקת אדרנלין יחסית, דרך הסגימס. לגבי דעתי, הייתי די אמביוולנטי. מכיוון שגם אם אהבתי את הפרטים והדחיפה היחסית קדימה, התאכזבתי קצת שציפיתי לרקע שחור בהרבה ואוויר מעל ומסביב לצלילים. אבל אנחנו עוד נגיע לזה שוב באלבומים הבאים.
בסקירה שכתבתי על ה PPP של Ps Audio, התחלתי עם ג'ארט גם כן, אך בהקלטה למוסיקה קלאסית. להפתעתי גיליתי כמה המוצרים הללו שונים. הם פשוט הביאו דברים אחרים לפרזנטציה. בעוד ה PPP היה שקט עם יצירת אווירה
קודרת כמעט, שאפשר לחתוך בסכין. הסיגמס הביא אנרגיות אחרות לגמרי אל התמהיל והכניס המון פלפל.

אני ממשיך עם ג'אז ברשותכם.. אך הפעם הגדלתי קצת את מספר המשתתפים..
זה לא סוד שביג בנד אהובים עלי ביותר. אחד מהאלבומים הכיפיים שאני מקשיב להם מפעם לפעם
הוא: Some Skunk Funk של האחים בראיקר.
רנדי ומייקל ברייקר הם זוג אחים. חצוצרן וסקסופוניסט, "שזעזעו" את העולם עם ג'אז פיוז'ין מגניב ומקפיץ.
האלבום הזה הוא לא שונה וחובה בתוכו, מוסיקה מחויכת מאד. המון אנרגיות, כלים חשמליים ואקוסטיים, בהופעה חיה קופצת ומטורפת. משובח. זה גם אלבום שלא מעט מערכות פשוט קורסות לצד, מתכרבלות בשמיכת בפליז, סוגרות עיניים ומבקשות את אמא. הסיגמס, פתח את זה אף יותר.
לשמחתי המערכת שלי מסוגלת לסבול ולשחזר כל מוסיקה (שאני ניסיתי לפחות) והחדר קורס הרבה לפני המערכת
(זה לצערי ולא לשמחתי, אבל זה מה יש ;) ). הווליום טיפה עולה והבלחות כלי נשיפה, יחד עם גיטרת בס, תופים, גיטרות ועוד- מילאו את החדר, את הבית, השכונה והאזור (אני בטוח ששמעו אותי ב"מיר" גם כן...). הסיגמס החזיק הכול במקום, הצלילים היו חזקים, נקיים, עם אימפקט מרשים ביותר. בהקלטה כזו, שאין כמעט צורך בטווח דינאמי מטורף כמו בסימפוניה של מאהלר, או ברקע שחור משחור בקונצרט סולו באולם ריק, הסיגמס מראה את כוחו האדיר בלהוציא פרטים ולהצמיד כלים אל הקרקע. הניקיון והקריספיות, במיטבה. איזו-טק, ידעו בדיוק מה הם עושים כאן, עם טרייד אוף כמובן לעבר השקט האבסולוטי ואווריריות שכנראה הנובה יחד עם הטיטן יתנו בהשוואה, אבל במחיר הרבה הרבה יותר יקר מסתבר.

חלק מחוזקם של יחידות איזו-טק הוא לא רק פילטר חשמלי בין החשמל המגיע מהקיר אל המוצרים עצמם, אלא גם שמירה על הפרדה ניכרת בין המוצרים עצמם. החברה מצהירה שיש המון ריפלקציה של שדות חשמליים ואחרים בין המוצרים שמורכבים על אותו מפצל. כזה שלא מכיל שום מניעה, או הפרדה בין כניסותיו. בכך אנו מאבדים המון רזולוציה ומקבלים סאונד תפל ואפרורי יותר בשל כך. כאן אני מתעד את המצב ההפוך בוודאי.

אלבום קלאסי, כמובן מנדטורי בסקירותיי והפעם גם ווקאלי.
Brahms: Ein Deutsches Requiem בניצוחו של - ניקולאס הרננקורט.
זוהי הקלטה חדשה מאד שיצאה לפני כמה חודשים, בעוד המנצח הקליט אותה עם התזמורת הווינאית.
לקחתי את היצירה הזו להשוואה, מכיוון שיש כאן הכול מבחינתי; קולות, תזמורת סימפונית. רגעי שקט וקרשנדו. הדינאמיקה שפועלת כאן היא פנומנאלית ובנקל יכולה לגלות טפח וגם טפחיים בכל הנוגע למעטפת היכולות. ההקלטה עצמה מרשימה באיכותה ואפשר לשמוע כל ניואנס. המוסיקה זורמת היטב דרך הסיגמס ואנו מקבלים את אופייה המוסיקאלי של היצירה ממש לפנים. הקולות נשמעים היטב ובפירוט רב, כולל הטקסטורות המאפיינות את הטונים השונים ואת מאסת המקהלה הנכנסת.
הטונאליות כמעט ולא משתנה עם הסיגמס, אך עדיין, הוא מוסיף ממש טיפ טיפה רוחב במיד בס ומותח קצת את הגבוהים למעלה. לא משהו שאפשר להלל במיוחד, אבל בוודאי לא להכניס זאת כתלונה. התוספות דווקא די חיוביות ברב הזמן והם מינוריות, מן טאצ' מיוחד שמקבלים מהחברה בנוסף.
הרקע היה מספיק שקט באלבום ומיקרו דינאמיקה הוצגה כראוי לטעמי. זהו אחד האלבומים שהסיגמס אהבו במיוחד
לנגן אצלי, או אני אהבתי לשמוע דרכו (כל אחד שיבחר את הפרספקטיבה המתאימה לו). הוא פשוט ייצר תמונה מעולה ואנרגטית מאד ליצירה שאהובה עלי ביותר.
ההקלטה השפיעה כמובן לטובה עוד יותר כאשר הסיגמס רק "ציין" זאת ביתר בהירות דרך המערכת כולה. בהשוואה לסשן הווקאלי שעשיתי עם ה PPP, שם שמעתי את ה'מתאוס פאסיון' של באך, יצירה אימתנית לכשעצמה. ה PPP פשוט ריכך את המכה ואת גודל הגזרה, שהמערכת הייתה אמורה להעביר ולשחזר. הסיגמס לא מכהה, או מנעים כלום, הוא עובד ההיפך. הוא דוחף חזק יותר לטוב ולרע את מה שכבר יש לכם, מה שאבד בדרך, נאסף מחדש ונזרק אל הרמקול שוב. הבחירה שלכם היא האם אתם אוהבים את זה, או לא.

כדי להשלים מבחינתי את סשן האבחון, הייתי צריך בעקרון עוד כמה דברים קטנים.
לשמוע רוק, או מטאל, לא היה צורך מבחינתי כדי להגיע למסקנות שהרקוויאם, או הביג בנד כבר הביאו בעצם. הוא כנראה יעשה את העבודה שם אף טוב יותר, בעקבות אופיו של הז'אנר. אך כינור וגיטרה קלאסית, יהוו מבחן טונאלי לא קל בהמשך. מפאת אורכה של הסקירה גם ככה, החלטתי להשאיר את הכינור ועל הגיטרה אולי לספר בהמשך השרשור, אם תירצו.

בחרתי באקיקו.. אקיקו סוואנאי היא כנרת מדהימה, שאני אישית אוהב מאד.
אין שם אש ועשן, או זיקוקי דינור, אבל מה שכן יש שם, זאת כנרת מיוחדת, שקטה, עם סאונד עגול ונעים מאד.

Mendelssohn & Tchaikovsky: Violin Concertos אקיקו סוואנאי מנגנת כאן זוג קונצרטים מפורסמים מאד,
בעוד מנצח על התזמורת הצ'כית, ולדימיר אשכנזי. ההקלטה היא של SHM, כך שהיא מדהימה באיכותה.
סאונד הכינור היה נקי, עגול ויפיפה ביותר, הסיגמס לא רק שהכניס אותו לקדמת הבמה וצעד (או אפילו שנים) קדימה,
הוא גם נתן לו פוש קטן בבטן הרכה והוא נשמע גדול יותר עם מיד שמן יותר (במעט).
מה שיפה היה לשמוע, זה שיחד עם הבטן הרכה והשמנה שהכינור קיבל, הסיגמס גם האריך מעט את הגבוהים כאמור, כך הוא בעצם איזן עבורי את הטונאליות המיוחדת של הכינור . דבר שממש העלה חיוך על שפתי. התזמורת מנגנת היטב מאחוריה, והאיזון ביניהם בהקלטה מעולה. עם פס רחב מאד של דינאמיקה ושל רבדים טונאליים מהכלים ביחס לכינור הבודד. בשיאים המוסיקאליים שישנם בפרק הראשון שבקונצ'רטו של צ'יקובסקי, ליבי התמלא וגופי הצטמרר.
אני מרגיש כך כמעט תמיד בהאזנה ליצירה הזו, אך הפעם, התחושה הייתה אף חזקה יותר. אם בגלל הביצוע, או בכלל זריקת האדרנלין היחסית של הסיגמס, לא יודע. לצערי לא הספקתי לבדוק את הנושא ברוורס, אך האמת, לא כזה שינה לי. כל עוד שמעתי... זה שלי.

בסופו של דבר, היכולת של הסיגמס להכניס קצת פלפל, או לאסוף את כל מה שמתעייף בדרך ולהחזיר אל הסיגנל- מרשים. כל האמור בסקירה כמובן אמור להילקח בפרופורציה הנכונה. מכיוון שהשינויים למרות שהם כתובים כשמיים וארץ, או כיתרונות\חסרונות של ממש, הם מינוריים אך שמיעים לכל אוזן. לא רק לאלו המכירים את הסט אפ, או ידועים כמאזינים מוכשרים. אך אלו לא שינויים שמוגדרים מבחינתי ולאוזני לפחות, כאדירי מימדים. בטח לא אחרי שהחדר מטופל מבחינת חשמל בסדר גודל סביר ומעלה בתחומנו (כמו אצלי, נגיד).

Isotek Sigmas


סיכום


הסיגמס יצליח "לעורר" לדעתי מערכות יותר פשוטות משלי ובחדרים פחות מטופלים ואף אולי שם עוד יותר.
אז מי הצרכן של מוצר כזה? אלו עם מערכות איכותיות מאד וחדר מושקע שרוצים עוד זריקת אנרגיה יחסית וניקיון, או ברק בצליל? או אולי אלו עם מערכות סבירות (מה זה סביר?) שעוד לא התפנו, או לא יכולים להשלים טיפול משמעותי בקירות הבית ורוצים טיפול חשמל איכותי. מחברה טובה ואיכותית, על כל המשתמע מכך, לכל המערכת יחד? התשובה החד משמעית שאליה הגעתי בסוף: לשניהם!
גם אלו וגם אלו ייהנו מהסיגמס. כל אחד כמובן שישמע, יוכל להחליט עד כמה הוא משפר\משנה אצלו ועד כמה המוצר שווה את מחירו. בגזרת הסאונד, אין תפל, אין אפור. יש שחור ולבן! יש צבעים! יש המון כוח ויש המון ברק. למי שמחפש את זה במערכת, זה מוצר חובה עבורו, למי שמחפש את כל זה ועוד?
כנראה יצטרך לפנות למוצרים הבאים בסדרה, ה'נובה' וה'טיטן' ולפצל את המערכת. מגברים לצד וחלקים נוספים לצד.
כנראה ששם יש את כל האמור לעיל וגם דברים אחרים שמקבלים ממוצרים אחרים בתחום בהשוואה. המוצר הזה מיוחד ומעניין מאד מבחינה סונית וכמובן מהבחינה הטכנית, רק שזה משהו שלצערי אני מבין הרבה פחות... ובגין כך פחות התעכבתי עליו.
בסופו של יום, או שבועות, אני נהניתי מאד מהזמן שלי יחד עם הסיגמס הסקסי והאנרגטי ולא ממש חיפשתי את
ה "עוד". אך זה אולי בגלל ששקט מופתי ורקע שחור, יש לי בכל מקרה בכמות כזו או אחרת מטיפולים ושיפורים אחרים.
האם הוא שווה את הכסף? כן. ללא ספק כן.

אביעד.

סטאפ בחינה והשוואה

הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
רמקול: Audio Physic- Avanti V
מקורות: North Star 192 mkII Transport & Dac, Logitech Touch + Ttouch PS
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - SILVER
חשמל: PS Audio - Quintet, Sine
פיוז: hifi tuning - supreme
סטנד: Finite Element- Pagoda Signature , Auralex- Gramma\Sub Base

מחיר: 1,250 ליש"ט + מע"מ
יבואן: סבו אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות