עכשיו 12/12/18 21:50

פורסם: 26/01/11 20:51 ע"י aloni


Hifi-Tuning Supreme Fuse



Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


שימו לב חברים יקרים, היום נצעד עוד צעד בנבכי האודיופיליה, יש שיגידו וודופיליה, ונדבר על השפעת הפיוזים במוצרי אודיו, וספציפית על ה- Supreme הפיוז החדש מבית Hifi-Tuning.

עכשיו העניין הוא כזה, אולי כבר שמתם לב שחשוב לי שאתר הי-פי מיוזיק ידבר בשפה שמתאימה לכל האודיופילים ללא קשר ל-"אמונה" או ניסיון, והנושא שבנידון הפעם עוד לא נכנס לקונצנזוס (אתם זוכרים שרק לפני שנים מעטות גם כבלים היו באותו סטטוס כן?) אני אחלק את הקטע הבא לשני חלקים.

בחלק הראשון אדבר על הניסיון שלי עם פיוזים באופן כללי, מה חשבתי במקור, למה נמנעתי מלהתעסק בזה במשך כמה שנים ואספר על חלק מהדברים שניסיתי עד היום. החלק הזה מתאים יותר למי שעוד לא "שיחק" עם פיוזים, מי שזה נראה לו הזוי, סתם סקפטי, מתעניין בהבדלים בין פיוזים של כמה חברות שונות, או מי שמשעמם לו ובא לו לקרוא עוד כמה מאות מילים.

בחלק הבא נדבר ספציפית על ה- Supreme ועל Hifi-Tuning. מי שיש לו ניסיון עם החלפת פיוזים במוצרי אודיו ומכיר את ההשפעה יכול לדלג ישר לשם.

פיוזים במוצרי אודיו


מי שמכיר אותי יודע שאני טיפוס די לוגי באופיי ומקצועי. כשנכנסתי לתחום האודיו החלטתי שאני שומר על ראש פתוח, אומנם היו דברים שנשמעו לי הזויים לגמרי (רבים בתחום החשמל, וגם בנושא הדיגיטלי) אך אמרתי לעצמי שעד שאני לא מנסה אני לא מחליט שום דבר.

מאז עברו הרבה מים בנהר, למדתי שגם שינויים קטנים שיכולים להראות לי "תלושים" עלולים לעשות הבדל (קטן או גדול) בסאונד.
אך אחד הנושאים שדחיתי ודחיתי, אפילו רק לנסות, היה נושא הפיוזים.

היו לכך שתי סיבות עיקריות:
הראשונה שזה נראה לי מוזר שחתיכת מוליך דקיק באורך 2 ס"מ יכולה לעשות הבדל מהותי בסאונד.

השניה שהרגשתי לא נוח עם התערבות כירורגית במכשיר. באופן אישי אני לא מחפש להתערב בתכנון המכשיר, להחליף קבלים, להחליף קונקטורים וכו'. אני מאמין בלקנות מכשיר, להשתמש בו ולמכור אותו איך שהוא.
המקסימום מבחינתי זה החלפת שפופרות בציוד רלוונטי.

מה קרה אם כן שגרם לי לשנות את דעתי?
הטריגר העיקרי היה כשהתייחסתי לראשונה למיקום הפיוזים במכשירים שלי. כמו ברוב המכשירים הן יושבים במגירה חיצונית הקרובה לשקע החשמל. לא צריך לפתוח את המכשיר אפילו, רק לנתק מהחשמל, לא נורא.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


במקביל לסקירות שלי כאן באתר למדתי על ההשפעות של כל שינוי קטן שנראה במחשבה ראשונה זניח, לפעמים אפילו מגוחך, אך הצורך להתעסק עם ההשפעות האלו שבוע אחרי שבוע כל פעם שאני מנתק ציוד נסקר וחוזר לסטאפ שלי לימד אותי שכמעט לכל שטות יש השפעה. גם במישור הפיזי אבל גם בכל מה שקשור לחשמל. הרבה השפעה.

הפיוזים המקוריים שבשלושת המכשירים שלי (CDP, קדם מגבר ומגבר) היו מסוג סטוק, שקופים, פשוטים, ללא שום ברנד נראה לעין.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


הטסט הראשון שעשיתי אי פעם בנושא פיוזים היה מול שני הדורות הקודמים של הפיוזים של חברת Hifi-Tuning ה- Gold וה- Silver Star.
השתמשתי בפיוזים על נגן התקליטורים ועל קדם המגבר והייתי בשוק מהאפקט שהם עושים. לא ציפיתי לשינוי כזה.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


לכל אחד מהפיוזים היה אפקט שונה. ה- Gold (מוליך וקונקטורים מכסף כשהקונקטורים מצופים זהב) היה יותר רך מהשניים. הוא שיפר את הצלילות לעומת הפיוז המקורי, נתן הרגשה של יותר עוצמה אך כנראה מדובר בדינאמיות ורצפת רעש משופרת.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


ה- Silver Star הלך לכיוון קצת אחר, פחות רך ויותר מיידי, הצלילות השתפרה בעוד כמה דרגות לעומת הגולד.
אחד המאפיינים שהיה הכי פחות צפוי מבחינתי היה הבאס. ה- Silver Star אומנם לא נותן הרבה נפח בבאס (אולי אפילו לוקח קצת מיד באס לעומת פיוז הסטוק) אבל הוא מעביר באס ברמה שלא הכרתי. סולידי (מוצק לא מצומצם), נמוך מאוד, ראליסטי!

ברמת הפרזנטציה שני הפיוזים נתנו תצוגה מאוד מעניינת לעומת הפיוזים המקוריים, אבל הם גם הקטינו מעט את גודל הצליל (לא הבמה) וזה לא כל כך התאים לי לסטאפ דאז (היה די קטן במקור).
היו לי גם בעיות ברמת המוזיקליות, לעיתים חשתי שאני מתרגש פחות מהמוזיקה למרות שהמאפיינים הסוניים הפרטניים היו פשוט טובים יותר.

ההבדל הימם אותי והחלטתי שמן הראוי שאבדוק עוד כמה אופציות כדי להבין אם זה קסם של Hifi-Tuning או שעוד חברות מסוגלות.

הזמנתי לי פיוזים של AMR (כן חברת האודיו האנגלית המוכרת) ושל פורוטק.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


הפורוטק היה מאוד מיוחד, אומנם פחות צלול מה- Silver Star במיד אך היה לו טופ קסום, בגיזרת האמביאנס הוא סיפק סאונד מרחף וממכר. הבאס די רגיל, לא מזכיר את הבאס המיוחד של ה- Silver Star. גם כאן המוזיקליות נפגעה במידה מסויימת.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


ה- AMRים היו הזולים שבחבורה (כ- 35 יורו לשלושה פיוזים), כמו ה- Gold של Hifi-Tuning הם בנויים ממוליך כסף וקונקטורים מצופים זהב. הסאונד שלהם שונה מאוד משלושת הפיוזים הקודמים.
הם הולכים יותר לכיוון הבאס ומלאות הצליל. לעומת הבאס הנמוך והמדוייק של ה- Silver Star הם מספקים באס מלא מאוד, יש שיגידו אפילו נפוח, הם לא מקטינים בכלל את גודל הצליל אולי אפילו מגדילים אותו.

הסאונד המלא של ה- AMRים הכי התאים לסטאפ שלי בתקופת הבדיקה ההיא (לפני מעל לשנה). הוא גם פגע הכי פחות במוזיקליות.
אגב, בעניין זה, כל הפיוזים שבדקתי פוגעים ברמה מסויימת במוזיקליות בעת חיבורם הראשון. צריך להיות סבלניים ולהמתין לפחות שבוע עם הרבה מוזיקה לפני שעושים החלטות. אחרי אותו שבוע תוכלו לדעת האם הפיוז מתאים לכם לסטאפ או לא. חיזרו לפיוז המקורי ובידקו את המאפיינים הסוניים השונים ולא פחות חשוב את החוויה והמוזיקליות שהסטאפ מקרין.

מבין ארבעת הפיוזים האלו הכי אהבתי את ה- Silver Star, הוא נתן לי הרגשה שהוא מקפיץ את איכות הרכיב אליו הוא מחובר בצורה ניכרת. הבעיה היא שבאותו הזמן המאפיינים הטונאלים והמוזיקליים שלו לא התאימו לי לסטאפ לכן הסתפקתי ב- AMRים. ואגב, גם אותם יכולתי לשים רק על ה- CDP והפרה משום שעל המגבר גם הם פגעו במוזיקליות.

השינוי הגיע לפני מספר חודשים (משהו כמו ארבעה לדעתי, לא ממש זוכר). הסטאפ שלי התחיל לקבל יותר ויותר בשר והחלטתי שהגיע הזמן לנסות שוב את ה- Silver Star שהיו אהובים עלי מההתחלה.
זאת היתה החלטה נכונה, הפעם ה- Silver Star ישבו פרפקט, גם ברמה הטונאלית וגם ברמה המוזיקלית. עכשיו לא יכולתי לחזור בכלל ל- AMR שנשמעו לי פתאום "מלוכלכים" מאוד.

עוד נושא (הזוי) שכדאי להזכיר איפשהו הוא נושא הכיווניות בפיוז.
אני יודע שזה נשמע מוזר, גם לי, גם אחרי שחוויתי את זה המון פעמים, אך יש משמעות לכיוון הפיוז. אני ממש לא יודע להסביר את הסיבה.
כאשר אתם מחברים פיוז למכשיר לראשונה כדאי לנסות את שני הצדדים וללמוד איזה מהם עובד יותר טוב ולהשאר עליו. כשאתם עושים את הבדיקה הזאת אל תתקעו על קטע קצר ובודד, בידקו מספר אלבומים שונים והאזינו גם לאורך זמן. לעיתים אפקט בודד יכול להשמע טוב יותר בקונפיגורציה אחת אבל בטוטאל דווקא הכיוון השני יותר מתאים. כל מה שקראתם ותקראו בסקירה הזאת נבדק לאחר שבחרתי את הכיוון ה-"נכון" בבדיקה קודמת.

עוד נושא בסיסי מאוד שכדאי לציין זה שכמו כל פיוז ששמים במכשיר גם לפיוזים האודיופילים יש סוגים וערכים. יש להזמין פיוז כפי שהוגדר על ידי היצרן, גם מבחינת הגודל הפיזי, גם מבחינת ערך הזרם וגם סוג (כלומר Fast או Slow Blow).

אם אנסה לסכם את מה שרציתי להעביר לכם בפרק הזה:
* אני יודע ומסכים שהתאוריה של הפיוזים נשמעת מופרכת, ממליץ לנסות ולהחליט בעצמכם כמו שאני עשיתי.
* יש רמה של פיוז ויש התאמה של פיוז לסטאפ. בדיוק כמו בכל ציוד אודיו אחר. לא בהכרח הפיוז הכי טוב ישמע אצלכם הכי טוב.
* ההתאמה של הפיוז לסטאפ יכולה להשתנות לא רק בעקבות החלפת ציוד "כבד" אלא גם בגלל כבלים, אקוסטיקה וטיפולי חשמל.
* לא תמיד החלפה לפיוז "אודיופילי" תשמע יותר טוב, אני לא יודע, אולי במקרים מסויימים גם לא תשמעו הבדל כלל (אצלי אני מודה שתמיד שמעתי). בכל מקרה צריך לקחת בחשבון שיתכן שלא יהיה הבדל, יתכן שיהיה שיפור יחד עם הרעה בתחומים אחרים ויתכן שיהיה רק שיפור. בודקים ומחליטים, אין לי דרך קסם אחרת להציע.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


Hifi-Tuning Supreme



Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


אוקי, עכשיו אחרי שעברנו על קצת רקע בעזרת הסיפור האישי שלי הגענו ל- Supreme. ההוצאה האחרונה מבית Hifi-Tuning הגרמנית שהפכה לשם דבר בתחום.

ומה נשתנה ב- Supreme לעומת הדגמים הקודמים?
כבר סיפרתי קצת על גירסת ה- Gold הבנויה ממוליך כסף וקונקטורים מצופים זהב.
סיפרתי גם על גירסת ה- Silver Star ללא ציפוי הזהב.
מה שלא הזכרתי זה את הגוף הקרמי מונע הרזוננסים לעומת הזכוכית בפיוזים פשוטים ואת הטיפול הקראוגני שהפיוזים עוברים.

בגירסת ה- Supreme שילבה Hifi-Tuning אחוז אחד של זהב עם 99 אחוז כסף גם במוליך עצמו.
ההלחמה הפנימית מתבצעת על ידי מתכת הלחמה בשילוב כסף וזהב המיוצרת על ידי Mundorf במיוחד בשביל האפליקציה הזו.

התאוריה גורסת ששילוב זהב במוליך כסף עוזרת להשלים את השברים המקרוניים הנגרמים עקב המבנה הקריסטלי של החומר. עד כמה זה נכון אין לי דרך לבדוק, אבל זאת לא הפעם הראשונה שאני שומע את התאוריה הזו.

עוד נטען שה- Supreme עובר טיפול יעודי ברמה הקוואנטית, מה זה אומר תצטרכו לברר בעצמכם משום שאין לי מושג.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


מה שכן אפשר לראות בעיניים היא אריזת "קופסת תכשיט" החדשה שמספקת לנו דרך נוחה לשמור על הפיוז במסע הביתה וכאשר הוא לא בשימוש.

מלבד השיפורים האלו הבסיס דומה, עדיין יש לנו גוף קרמי (שחור הפעם) וטיפול קראוגני.

תכלס


אז הספקנו לעשות היכרות חיצונית/טכנית עם ה- Supreme אבל מה שמעניין אותנו זה איך הוא נשמע. ובהנתן מחירו הגבוה יחסית בשוק נרצה ללמוד איפה הוא מתברג בשרשרת הפיוזים שהצגתי.

אני אשווה כאן שלושה פיוזים. הפיוז המקורי של המכשיר, ה- Silver Star (שהיה אצלי הכי טוב לפני קבלת ה- Supreme) וכמובן ה- Supreme מושא סקירתנו.

בנגן התקליטורים אבצע השוואה של כל השלישיה, במגבר רק את הפיוזים המקוריים מול ה- Supreme (אחר"כ אסביר מדוע למי שלא הבין מהחלק הראשון).


מכיוון שזאת לא סקירה רגילה, ואני לא עומד להחליף בין הפיוזים עשרות פעמים אלא רק פעמיים מבנה סשן ההאזנה יהיה הפעם שונה.
השתמשתי באלבום אוסף, סאונדטרק למען הדיוק עם חומרים די מגוונים, מדובר בסאונדטרק של My Blueberry Nights שכבר הופיע אצלנו בעבר.

האמת היא שאני לא זקוק לעשות את כל פעולת ההחלפה הזאת, שמעתי את האלבום מספיק פעמים בכל גירסאות הפיוזים ואני מכיר את ההבדלים, אני עושה זאת עכשיו רק "לפרוטוקול".

בחרתי שלושה טרקים מתוך הדיסק ועליהם נתתי את הפוקוס בהשוואה.
Yumeji's Theme בגירסת המפוחית (שונה מאוד מגירסת כלי הקשת), Skipping Stone בביצוע Amos Lee והחידוש ל- Harvest Moon של Cassandra Wilson.

בתחילת הטסט כל הסטאפ שלי עשה שימוש בפיוזים מסוג Supreme (ב- CDP, קדם מגבר ומגבר) והיה בסטטוס הזה כחודשיים ב- CDP והקדם וכמה שבועות במגבר. הפיוזים מסוג Supreme עבדו פחות מהפיוזים מולם אני משווה אותם אך הספיקו לעבור את הברייק-אין הראשוני.

הבדיקה הראשונה מתבצעת בעזרת ה- CDP, אני מחליף את ה- Supreme בפיוז המקורי כאשר בשאר הסטאפ עדיין מותקנים ה- Supreme.

פיוז מקורי על ה- CDP
אחרי שאני שומע עם ה- Supreme כבר תקופה לא קצרה חשבתי שכאשר אחזור לפיוז המקורי אני אתבאס טוטאלית.
פה טעיתי, המצב הזה נשמע טוב משחשבתי.
Yumeji's Theme אומנם נשמע קצת עמום והרבה פחות תלת מימדי, אבל חשתי שהמיד באס קיבל בוסט רציני.
ב- Skipping Stone קול הזמר יותר חמים, אבל הוא יותר מרוחק ולעיתים מתערבל יותר עם קולות הכלים המלווים. יש בזה גם משהו יפה אגב.
ב- Harvest Moon האודיופילי משהו ההבדל היה הכי מוחשי. התוצאה הרבה פחות דרמטית, הסאונד באופן כללי יותר חם, פחות שקט וקצת "עבה" מידי.
באופן כללי אני יכול להגיד שהצליל הבודד יותר גדול (או נפוח) והבמה קצת יותר קטנה, הכל יותר מתרכז באמצע. זה לפעמים יפה אבל אני מעדיף במה מרווחת יותר עם אימג'ינג יותר מדויק.

Silver Star על ה- CDP
אני מחליף את הפיוז המקורי ב- Silver Star ומייד עובר לשלשיית הטרקים שזה עתה שמעתי.
Yumeji's Theme איבד את הניפוח במיד באס אך זכה בבאס חלומי. כל כך יציב ונמוך, ממש לא רזה בעל נפח ריאלי, מעולה. המפוחית נפתחה והמיקום המדויק שלה במרחב התגלה, זזה קצת לשמאל.
באופן כללי הטרק המעובד הזה נשמע עכשיו יותר שקט ודרמטי.
אני נדהם מההבדל ב- Skipping Stone. גם קודם קול הסולן היה מרגש אבל עכשיו הוא מאוד מאוד צלול. הוא גם לא מרונדר באחורי הבמה ובעירבול עם שאר הקולות, הזמר צעד שני צעדים קדימה וזכה במרחב מחיה משל עצמו.
אהבתי גם את העובדה שאופן פיזור הקול של הזמר השתנה לצורה יותר ריאליסטית, מרגיש שקולו יוצא מנקודה צרה ומתפזר בחדר ולא מתחיל כענן סאונד.
ב- Harvest Moon הוזרקה כמות מאסיבית של דרמה. שומעים הרבה יותר את המשחק בווליום בין האפקטים לכלי המיתר, שומעים יותר גם את המשחקים הווקאלים בקולה של ווילסון.
ה- CD נשמע כעת כמכשיר יותר טוב/איכותי. אין לי דרך יותר טובה להגדיר את זה.

Supreme על ה- CDP
והגענו סופסוף ל- Supreme. ההבדל בינו לבין ה- Silver Star הוא לא הבדל של שמיים וארץ (לא כמו בין המקורי ל- Silver Star) למרות שהם כן הולכים לכיוונים קצת שונים.
Yumeji's Theme נשמע לי כאן יותר "איטי". יש פחות באס נמוך מה- Silver Star ובטח פחות מיד באס מהפיוז המקורי. התחום הגבוה ממש קצת יותר סגור לעומת ה- Silver Star.
ועם כל זאת התוצאה הזאת נשמעת לי הכי טבעית. היא אולי קצת פחות מייצרת wow factor אבל אני אוהב את הסגנון הזה של איכות גבוהה משולבת ברוגע ו- finesse.
ב- Skipping Stone שומעים את המשחקים בקולו של הזמר יותר טוב משתי האלטרנטיבות הקודמות. יש גם פחות באס, אבל עדיין התחושה של טבעיות/ריאליסטיות נוכחת.
Harvest Moon כבר קיבל את האופי האודיופילי שלו עם ה- Silver Star ועכשיו הוא דווקא ירד מדרגה לתחום ביניים.
אופי ההתרשמות שלכם מהשינוי יהיה מאוד תלוי בהעדפותיכם הסוניות. אם אתם אוהבים את הוואו, את הבאס הבועט והגבוהים המצלצלים כנראה שתאהבו דווקא את התוצאה של ה- Silver Star. ב- Supreme לעומת זאת יש איכויות אחרות. הוא יותר רגוע, מאוזן, וזה שהוא לא מחצין את התחום הגבוה לא אומר שתשמעו פחות, במקרה הזה אפילו ההיפך.
אני שומע הרבה יותר הבלחות פעמוניות בתחילת הטרק דווקא עם ה- Supreme, זה לא בגלל שהוא מבליט תחום מסויים, בדיוק ההיפך, בגלל שהוא לא מבליט צליל ספציפי אני שומע עכשיו יותר מהצלילים החלשים.
קולה של ווילסון הכי אמיתי פה נקודה. גם כלי המיתר.

פיוז מקורי מול ה- Supreme על המגבר
כפי שהתחלתי לספר בהקדמה עם המגבר יש לי בעיה. לא הצלחתי להחזיק מעמד עם אף פיוז אודיופילי, תמיד חזרתי למקורי. זה לא שהם לא נותנים שיפורים בכל מיני אספקטים, פשוט שתמיד היתה שם איזושהי פגיעה במוזיקליות שלא הצלחתי לחיות איתה.

ה- Supreme הוא הפיוז הראשון שאני מצליח לעבוד איתו לאורך כמה שבועות (ועוד יש סיכוי שהמצב ישתפר משום שהוא חדש).
אני לא אומר שהוא לא פגע בכלל במוזיקליות. הוא פגע במידה מסויימת, אך קטנה יחסית, באופי המשוחרר והזורם שהמגבר העביר את המוזיקה עם הפיוז המקורי.
אך במחיר הפגיעה הזאת אנו מקבלים יתרונות שזיהינו ב- Supreme בפרק ה- CDP. הסרת העירפול, צלילות, דיוק, גודל במה, סולידיות של צליל בודד, אימג'ינג וכו'.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


סיכום


עסקנו הפעם בנושא שלא יהיה קל לעיכול לכל קורא, אני יודע את זה.
למעשה כמה מהחברים הטובים ביותר שלי בתחום הגיבו לא פעם על הנושא בלעג, אפילו כאן על גבי הפורום.
אני אומר שלא חייבים לקנות את הסיפורים שלי. נסו בעצמכם והחליטו מה נכון לכם ולמערכת שלכם.
מה שכן, אם יש לכם הערות/עקיצות/תלונות או השגות, אשמח לשמוע את כולן, אך למען ההגינות עשו זאת אחרי שאתם מנסים.

הוצג לנו כאן באתר הסיפור של חברנו סונוס שהוחלף לו פיוז בלי שהבחין בכך (זה היה פיוז בקיר שקיים רק בגירסת Gold ככל שאני יודע). אני מקבל את המקרה הזה כניסיון כלשהו (אם כי הייתי מעדיף ניסוי מבוקר יותר), אני לא בטוח מה הוא בדיוק אומר. אני מוכן לבצע ניסוי כזה אצלי אם זה מעניין מישהו.

לטעמי ה- Supreme הינו הפיוז הטוב ביותר שיצא לי לבחון. ההוכחה היא שכיום אני משתמש בו לאורך כל שרשרת הציוד שלי למרות שיש לי אופציות רבות כפי שלמדתם מהסיפור האישי בתחילת הסקירה.
הוא הולך לכיוון המאוזן, שקט, דרמטי, רגוע, לרוב אינו פוגע במוזיקליות ומחצין הרבה עידון ו- Finesse.

אני לא בטוח שכולם יעדיפו אותו. אין לו את הברק והבאס של ה- Silver Star וזה לא מפתיע אותי ש- Hifi Tuning ממשיכים לשווק את ה- Silver Star במקביל.

אני די קרוע בין הדעה שלי לחשיבותו של הפיוז והערך שהוא מעניק לבין העובדה שברור לי שזה לא מתאים לכל אחד.
אם יש לכם ממש אנטגוניזם לתחום, או מערכת פשוטה/צבועה שלא מחצינה הבדלים בדרמטיות אולי עדיף שתמתינו עם הנושא.
אך אם יש לכם סטאפ חושפני, ולרוב גם יקר, קשה לי לחשוב על טוויק יותר משתלם ברמת עלות/תועלת. זהו שינוי שיכול להקפיץ מדרגה של רכיב אלקטרוני ולמעשה אני מרגיש קצת מרומה שלא קיבלתי את המכשירים שלי עם פיוז שכזה מלכתחילה.

Hifi-Tuning Supreme Fuse Review


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech Princess, Siltech i770
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר : 220 ש"ח (שימו לב שצפויה עלית מחיר בפברואר 2011, ממש עוד כמה ימים)
יבואן: I.L Audio




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות