עכשיו 28/03/24 10:33

פורסם: 15/09/11 15:30 ע"י aloni


M2TECH Evo Supply



M2TECH Evo Supply


כפי שעדכנתי מתערוכת מינכן השנה בפוסט הזה, חברת M2TECH שקדה על שני שידרוגים עבור הממשק הדיגיטלי שלה, ה- hiFace Evo.
הראשון בדמות שעון משופר חיצוני (בחיבור BNC סטנדרטי) והשני ספק כח מבוסס סוללה עליו נדבר היום.

עבור מי שלא מכיר את ה- hiFace Evo אספר בקצרה שמדובר במכשיר המספק סט רחב של ממשקים דיגיטלים עבור המחשב. מדובר בסוג של כרטיס קול המחובר למחשב בעזרת כבל USB וממנו יש לצאת ל- DAC בעזרת אחד מאותם ממשקים. ה- Evo משמש עבורי כרפרנס ליציאה דיגיטלית מהמחשב כבר זמן ארוך ואף רכשתי מכשיר כזה, את הסקירה המלאה ניתן למצוא כאן.

אחת האכזבות שלי מה- Evo היתה שלפחות בארץ הוא מגיע ללא ספק כח כלל. ניחא שלא מקבלים ספק לינארי שקט, אבל הייתי מצפה לקבל לפחות אחד ממותג שעל פי היצרן מספק ביצועים סבירים (יתכן שכיום ה- Evo כן מגיע עם ספק בסיסי).

כבר בסקירה המקורית הבחנתי בהבדל בין שני ספקים (לינאריים, ג'נריים) שהיו ברשותי, וכפי שפירטתי בסקירת הספקים של תדי, שימוש בספק שכזה שיפר את התוצאה עוד יותר.

Evo Supply



בשונה מהספקים הג'נריים שלי, או מהספק של תדי, ה- Evo Supply (מעכשיו גם ES לקיצור) הינו ספק כח מבוסס סוללה. רובכם בוודאי כבר נתקלתם בטענות ודיונים בעד ונגד שימוש בסוללות במוצרי אודיו בהקשר הטכני, אנחנו לא ניכנס לזה כאן משום שאני מאמין שבדר"כ המימוש יותר רלוונטי מהטכנולוגיה, לכן אני מעדיף להתרכז בתוצאה.

אך רגע לפני שנגיע לסשן ההאזנה כדאי שבכל זאת נדבר מעט על האספקטים הפרקטיים של המוצר.
כאמור ה- ES מבוסס על סוללה נטענת (פנימית), וזה אומר שצריך גם לטעון אותה. לצורך זה יש לחבר את ה- ES לרשת החשמל. גם כאן אנחנו נדרשים לספק כח, רק שהפעם אחד כזה מגיע עם המוצר, בתצורת עלוקה ("יושב" על שקע החשמל), כמדומני שמדובר בספק ממותג בעל מתח יציאה של 15V.

M2TECH Evo Supply


ה- ES מסוגל לספק מתח לשני מכשירים, אני מניח שהמחשבה היא על Evo ויחידת השעון החיצוני. החיבור לצד ה- ES מתבצע בעזרת קונקטור ננעל, אומנם "פלסטיקי" אך נראה עמיד למדי, בצד הלקוחות - התקע הסטנדרטי.

M2TECH Evo Supply


ל- ES שני מפסקים, האחד (ימני, ממוקם בין שתי היציאות) טריויאלי למדי ופשוט מכבה או מדליק את היציאות (ולכן גם את המכשירים המחוברים אליהן). השמאלי בורר את מצב העבודה וזה דורש הסבר קצר.

M2TECH Evo Supply


שני המצבים המסומנים על המכשיר הם Battery ו- CHG/REG כלומר עבודה מול הסוללה או טעינה ועבודה מרשת החשמל (אך לאחר מייצב).
למרות זאת, על פי האתר של M2TECH המצב השני מוגדר כ-"אוטומטי", ובמצב זה כאשר הסוללה טעונה ה- ES יספק את המתח דרך הסוללה, וכאשר היא מגיעה לסף מסויים היא תתחיל להטען, בשלב זה יסופק חשמל מיוצב מהרשת, וכאשר תושלם הטעינה תחודש אספקת החשמל דרך הסוללה.

על פי תחושה המגובה בהאזנה בלבד וללא בדיקה טכנית, המנגנון הזה לא בהכרח עובד, או לפחות לא עד הסוף. לפחות ביחידה שקיבלתי, תמיד הרגשתי הבדל בין שני המצבים, גם כאשר הסוללה היתה טעונה. יתכן שלפעמים יש הבדל גדול יותר ולפעמים קטן.

M2TECH Evo Supply


בנוגע למארז, מדובר בקופסא זהה לזאת של ה- Evo. מי שיבחר לערום אותם אחד על השני יזכה במגדל נחמד ואחיד במראה (אני דווקא משתדל להרחיק כשיש לי מקום).
לפחות במקרה של ה- ES כל החיבורים והבוררים נמצאים על דופן אחת וזה הרבה יותר נוח מהחיבורים הקוטביים של ה- Evo.

סטאפ


ה- ES שולב בסטאפ הרגיל המפורט בסוף הסקירה.
השפעתו נבחנה עם שלושה ממירי דיגיטל לאנלוג שונים. עם היאנג של M2TECH, עם ה- V-DAC של Musical Fidelity (עם ספק של תדי ועם ה- V-PSU) ועוד ממיר מעניין מאוד שסקירתו תפורסם בקרוב.

השפעתו של ה- ES על ה- hiFace Evo היתה זהה והובחנה בכל ממיר שבדקתי.


סשן האזנה


כשאני כותב סשן האזנה למוצר שכזה שבעצם מכריח אותי לבצע השוואה (במקרה הזה גם בין ספקים שונים וגם בין שני המצבים של ה- ES) אני אוהב לקחת אלבומים וקטעים שכבר הופיעו בסקירות המקוריות כך שהמשתמש יוכל להשוות בעצמו את מה שכתבתי בשתי הסקירות גם מעבר לסיכום שאני נותן.

לצערי במקרה שלנו זה לא רלוונטי. את ה- Evo סקרתי במקור עם ה- 1US של אודיו ספייס ששונה מכל הממירים הנמצאים אצלי בעת סקירה זו. את היאנג עם ה- Evo בדקתי לפני ששינה את עורו כפי שפירסמתי בעדכון הזה (וגם חיברתי אותו אז ב- AES/EBU עם כבל שאינו ברשותי כבר).

אנחנו ניקח אם כן שלושה אלבומים שכבר הופיעו כאן אך לאו דווקא בסקירות המקבילות. שני אלבומי ג'אז עם מקצבים שונים ואלבום אחד שגם כולל ווקאל.

Christian McBride – Getting’ To It
טוב, את האלבום אנחנו כבר מכירים, ניגש ישר לעניינים.
אנחנו מתחילים בהשוואה של ספק כח ג'נרי ל- ES וכאשר זה משתמש ברשת החשמל ולא בסוללה (תוך כדי טעינה ליתר ביטחון).

את ה- ES אני שומע כבר כמה שבועות, התחלתי איתו, שום הפתעה. אז אני עובר אל הספק הג'נרי שהפעם האחרונה שהשתמשתי בו היתה לכתוב את סשן ההאזנה של סקירת הספקים של תדי, וגם קודם לכן כבר חודשים רבים שלא נגעתי בו.

האמת שבהתחלה אני די מופתע, הוא דווקא מספק ביצוע טוב משזכרתי, ועוד בתחילת Too Close For Comfort שבמקרה הייתי עליו במעבר ראשון בין הספקים הוא נתן יותר עומק טונאלי ובשר למשיכות הקשת על הקונטרבס שהצליחו קצת לבלבל אותי.

עוד כמה שניות אל תוך הטרק והדברים מתחילים להתבהר. כן, לספק הג'נרי שלי יש יותר עובי מה- ES (לפחות כשהוא בטעינה) אך הפסנתר נשמע תקוע בסביבת הרמקולים, זה מתבטא גם במימד הרוחבי אבל עוד יותר במימד הגובה. זה הופך אותו להיות גם פחות משוחרר באספקט המוזיקלי.
המצילות מקבלות את אותו השינוי, רק שכאן מרגישים אפילו יותר את תוספת האינפורמציה בתחום הגבוה אומנם על חשבון בשרניות ליבת המכה. לחלק מההברשות (גם על הסנר וגם על המצילות) אני שם לב רק עכשיו, לא משום שהן לא היו ניתנות לשמיעה קודם, אלא משום שיש עליהן כעת יותר פוקוס והן יותר מופרדות.

עם הספק הג'נרי החצוצרה או הפלוגלהורן של הרגרוב והסקסופון של רדמן נשמעים תמיד דרגה או שתים סגורים יותר מאשר עם ה- ES. אולי סגורים מידי, במיוחד כששומעים את האלטרנטיבה.

בטרק הנושא מרובה הכלים (יחסית) והאנרגיה, ניתן להבחין שהחופש המרחבי שה- ES נותן לכלים עוזר גם להפרדה והם הרבה פחות מעורבלים אחד בשני. פתיחת התחום העליון גם משחזרת את האנרגיה של הטרק הזה בהקשר מוזיקלי שונה.
החיסרון היחיד שאני מרגיש כאן לעומת הספק הג'נרי הוא באימפקט של תוף הבס, בעוד שעם הספק הג'נרי שמעתי וגם הרגשתי אותו מידי פעם, עם ה- ES הוא די ביישן.

Yael Kraus - Boutique
זהו, סיימתי עם הספק הג'נרי ועצם זה שניתקתי אותו מהסטאפ כבר מרגיע אותי במידה מסויימת.

על האלבום הזה אני מתכנן לבצע את ההשוואה בין עבודה עם ה- ES כשהוא משתמש בסוללה כמקור המתח לבין שימוש ברשת החשמל.
שלא תחשבו שזה כל כך קל לבצע את הבדיקה הזאת, הייתי צריך קודם לרוקן את הסוללה, על מנת לוודא שבמצב הבורר התחתון תתבצע טעינה ובודאות מקור המתח תהיה רשת החשמל. מכאן מעבר לסוללה היה פשוט, אבל כשרוצים לחזור על הניסוי לעיתים צריך להמתין שהסוללה תתרוקן משום שאין לך שליטה מתי יחליט ה- ES לטעון אותה.

אני משתמש פה בעיקר בטרק הראשון How Sweet בשל המגוון המוזיקלי שבו.

שני ההבדלים שבלטו לי ביותר היו במצילה כפי שנשמעת מרמקול ימין ובקולה של קראוס.
אותה מצילה, לכאורה מונוטונית המלווה כמעט את כל הטרק בולטת ויוצאת מהמיקס בשתי האלטרנטיבות. אולם כאשר עובדים דרך הסוללה נראה שהיא ממשיכה לרטוט זמן רב יותר ויש לה איכות יותר ריאלית ופחות מכנית. קצת קשה להסביר זאת במילים.

בקולה של קראוס אני מזהה עידון משופר. מה זה אומר כאן? אם יש נקודות מסויימות של לחץ, והאמת היא שהן לא רבות בטרק הזה, כאלו שמזכירות לך שלא מדובר במדיה מושלמת ושיש נקודות חולשה בשרשרת ההפקה, איכשהו העבודה עם הסוללה מצליחה להחליק את נקודות הלחץ קצת יותר.

הבדל שלישי, והאמת שאת זה הייתי צריך לחפש יותר עמוק כדי לזהות בטרק (אבל מתחבר להרבה ניסיונות אחרים שביצעתי בזמן הסקירה), הוא שבחלק השני של השיר כאשר כל כלי הקשת מנגנים במקביל, יחד עם שאר הכלים והאפקטים אני מרגיש שהסוללה מעניקה לביצוע יותר הפרדה ויותר קל לי לעקוב אחר צליל בודד. קצת מצחיק, אבל זה מרגיש כאילו אפילו לרמקול יותר קל לשחזר את העומס הזה והוא עושה זאת יותר טוב.

Herbie Hancock – Gershwin’s World
במקור לא התכוונתי לבצע השוואה ישירה בין ה- ES לספק של תדי, זה מרגיש לי קצת לא הוגן לעשות זאת בלי לבקש את רשות המשווקים. ובאמת במשך רוב תקופת הבחינה לא התעסקתי בהשוואות כאלו.
פעילות בלתי קשורה לסקירה גרמה לי בכל זאת לבצע את ההשוואה, ואולי התוצאות הבלתי חד משמעיות, יחד עם קושיתו של shayka בפורום גורמות לי לחשוב שיש בכך יותר תועלת מנזק לכל הצדדים והנה אנחנו כאן.

ברמת הציפיות המקדימות הייתי מאוד ספקן שאשמע הבדל בין שני ספקים המיועדים לאודיו, בפרקטיקה הם היו די שונים.

בסקירת הספק של תדי כתבתי שהוא לרוב נשמע יותר מעודן בגבוהים מאשר הספק הג'נרי. באלבום הראשון בסשן הזה כתבתי שה- ES יותר פתוח למעלה מהספק הג'נרי (הוא לא רק יותר פתוח, הוא גם יותר מפורט וריאלי).
כבר על פי שתי ההצהרות האלו אפשר להבין את מהות ההבדלים בין שני הספקים.

אך ההבדל הטונאלי הזה מהווה רק את בסיס ההבדל בין שתי התוצאות. לאספקט הטונאלי יש השפעה גם על הפרזנטציה שמרגישה יותר תלת מימדית ופרוסה יותר רחוק על גבי הבמה ב- ES אך בעלת יותר עובי לצליל הבודד עם הספק של תדי.

הספק של תדי נותן בס יותר מאסיבי ועדיין איכותי ומדויק, ה- ES נותן תחום גבוה יותר פתוח ומגלה יותר ניואנסים בתחום זה אך לא נשמע גס כמו הספק הג'נרי.

ברמה הטונאלית, אם מסתכלים על התמונה הגדולה ה- ES נשמע על הסטאפ שלי יותר נכון, אך אני מעדיף את הבאס של הספק של תדי (דווקא באלבום הזה בו יש תחום תחתון מאוד מאסיבי הבאס של ה- ES מספיק לי).

ברמה המוזיקלית ה- ES מעניק חוויה יותר "קלילה/מעופפת", הספק של תדי מעניק חוויה יותר "שקטה/נקיה" בעלת סוג אחר של דרמה.

נשאלת השאלה איזה ספק טוב עבור ה- Evo. אני לא חושב שזאת שאלה שמישהו יכול לענות עליה.
ברמת האיכות הכללית שני המוצרים נמצאים באותו האזור. אני בהחלט רואה מצב שבסטאפ מסויים אחד מהספקים יתאים יותר מהשני, במקרה שלי אני פשוט לא מסוגל לבחור ביניהם. כל בחירה שאעשה תהיה שרירותית ולצד הרווחים יהיו גם ויתורים.

M2TECH Evo Supply


סיכום


עד היום שמעתי את ה- Evo עם ארבעה ספקים שונים. איני יודע אם זה מקרי שהתוצאה בשילוב ה- ES היתה ה"נכונה" ביותר ברמה הטונאלית על הסטאפ שלי. מה שבטוח זה שמבין כל הספקים ה- ES שמר בצורה המדוייקת ביותר על אופיו של ה- Evo כפי שלמדתי להכיר אותו.
שילוב של דיוק, אחידות, דמויות סטראו יציבות ומוגדרות, פתיחות בתחום הגבוה ואיזון טונאלי כללי.

ה- ES מוסיף לתכונות האלו עידון ברמה שונה לגמרי מספק ג'נרי, כאן אני לא מתכוון לעידון במובן של "ריכוך" אלא במובן של מיקרו דינמיקה משופרת, חשיפת יותר פרטים ללא הבלטה טונאלית, ההיפך, עם צליל יותר הומגני.

הצליל במוד העבודה המונע טעינה של הסוללה נשמע לי תמיד יותר טוב, לפעמים בהפרש גדול לפעמים בהפרש קטן יותר. הוא יותר דינמי, יותר מעודן, פשוט יותר טוב.
הבעיה היחידה היא שבמשך התקופה שביליתי עם ה- ES על הסטאפ שלי, כל פעם שהשתמשתי במוד עבודה זה שכחתי להחזיר את הבורר למצב טעינה בסוף ההאזנה וביום למחרת לא הבנתי מדוע אני לא שומע צליל. בסופו של דבר יצא שלרוב האזנתי דווקא למצב הטעינה הנחות יותר.

נשאלת השאלה האם הגיוני לשלם סכום כה גבוה עבור ספק כח (מדובר במחיר דומה ל- Evo עצמו).
זאת כמובן שאלה שכל בעל Evo צריך לשאול את עצמו. אין לי ספק שהתשובה לא תהיה חיובית עבור כל אחד.
עם זאת, אני סבור שמי שכבר השקיע בסטאפ יקר, ומי שמאזין למחשב בצורה אינטנסיבית יתקשה לוותר על השיפור הזה.
הנחמה היחידה היא שכאשר תצא יחידת השעון החיצוני (מעניין אותי מאוד מה היא תתרום) ה- ES יוכל לשמש כמקור כח גם עבורה ולא יהיה צורך לרכוש ספק נוסף.

M2TECH Evo Supply


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Furutech Formula2 USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחיר: * לא רלוונטי *

יבואן בעת הסקירה: לייב סאונד
יבואן נוכחי: Soundquest




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות