עכשיו 24/04/24 13:16

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 9 הודעות ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 28/08/09 21:47 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/04/09 16:55

הודעות: 430
כבר הרבה זמן אני מתכננן להציג דיסקים של רסיטלים של זמרים וזמרות שנמצאים באוסף שלי, תחום שלא הייתי אומר נשכח אבל הוא עם הרבה פחות נוכחות. כל היצירות שאציג, שהם רק חלק מאוסף הרסיטלים שלי, הם בביצועים גדולים של זמרים גדולים.
נלך לפי הסדר הכרונולוגי של היצירות.
הדיסק הראשון הוא של Lorraine Hunt Lieberson ששרה שתי קנטטות של באך http://www.prestoclassical.co.uk/r/Nonesuch/7559796922. רוב הקנטטות שכתב באך היו לתזמורת מקהלה וזמרים מספר קטן של קנטטות נכתבו לזמרי סולו ובדיסק הזה, לוראיין שרה שתי קנטטות סולו כאלה BWE 82 ו 199. הראשונה, בתרגום לאנגלית
I have enough (מהחיים) והשנייה BWE 199 בתרגום לאנגלית My heart swim in blood.
Lorraine Hunt Lieberson זמרת נפלאה שיש לי חשש שאיננה מוכרת כל כך בארץ. שהתחילה את הקרירה המוזיקלית שלה כנגנית ויולה ואחר עברה לשירה. והפכה לאחת הזמרות האמריקאיות הטובות ביותר, היא נפטרה ב 2006 מסרטן השד.
הדיסק הוא הקלטה של מופע שלה שבו היא שרה את שתי הקנטטות. מכוון שהייתה זמרת שאיננה מתפשרת על אינטרפרטציה בימתית שתרם לזמרתה העיצוב הבימתי היה יוצע דופן כאשר בקנטטה הראשונה היא הופיע בחלוק של בית חולים עם מבחנות רפואיות הצצות מגופה. הקנטטה השנייה 199 הופיעה בסגנון יפני בשמלה ארוכה עם אבנט בצבע דם. כבר משמיעה ראשונה ניתן להרגיש שזה ביצוע לא רגיל ואירוע חד פעמי כאשר האינטרפרטציה לקנטטות מצמררת והחוויה מתעצמת עוד יותר בעקבות ההקלטה המצוינת.

הדיסקים הבאים הם ביצועים של זמרים שונים ללידרים של שוברט. כמובן הגדול מכולם הוא פישר דיסקאו שלא אתעכב על ההקלטות הרבות מספור שלו לשוברט עם הדיקציה המיוחדת , האינטרפרטציה הייחודית שהייתה בזמנו פריצת דרך וכל האחרים שבאו אחריו ניסו ומנסים ללכת בעקבותיו.
בנוסף לפישר דיסקאו ישנם גם זמרים גדולים אחרים. אחת מהם גונדולה ינוביץ, גרמניה שהקליטה לא מעט עם קאראיין (לא שזה כבוד גדול לאור הפעילות שלו בזמן המשטר הנאצי), בעלת קול עדין וצליל מיוחד. שמעתי כמה רסיטלים שלה וכן בפידליו. הוא לא שמנה אבל בית חזה שלה אדיר בממדיו כנראה מסיבה טובה. הדיסק כמה מפתיע נקרא Schubert Lieder. האלבום המורכב משני דיסקים ואם לציין לידר אחד הבולט מעל היתר ברסיטל זה הביצוע שלה לאווה מריה בגרסת של שוברט
http://www.amazon.de/Schubert-Gundula-I ... 48&sr=8-14.

זמר נפלא נוסף שהתוודעתי אליו רק לאחרונה הוא Christian Gerhaher. לאחרונה אני קונה לא מעט מ Presto Classical חנות מקוונת מאנגליה, מצטיינת באיכות, עם מנוע חיפוש מצוין, מחיר ושרות יוצאים מהכלל. בין היתר הם מפרסמים רשימות מומלצים של הPenguin, BBC, Gramophone ואחרים. ראיתי אותו לראשונה במומלצים של ה BBC ב Lieders של Schumann עם המלצות יוצאות מהכלל והחלטתי לרכוש את הדיסק
http://www.prestoclassical.co.uk/r/RCA/88697168172
כבר בשמיעה ראשונה ניתן להבחין באיכויות יוצאות הדופן של הביצוע וההקלטה. כאשר קראתי אודותיו וכן הערכות עליו יש המגדירים אותו כיורש של פישר דיסקאו, לדעתי הגדרה זו ממעיטה בערכו, יש אומנם דמיון מסוים ביניהם, אבל הוא זמר עם ייחוד שהוא שלו ורק שלו, שבא לביטוי מקסימלי בהקלטה הזו. הוא בעל קול שלא ניתן לטעות בו, בעל דיקציה מדויקת במיוחד. המלווה הקבוע שלו הוא Gerold Huber ששיתוף פעולה בניהם הוא כזה שאף אחד מהם איננו דומיננטי אלה שניהם יוצרים במשותף את המיקרוקוסמוס של כל אחד מלידים. דבר נוסף שתרם לאיכות הדיסק היא ההקלטה. למרות שלכאורה זה דבר פשוט להקליט זמר ומלווה אחד כאן ההקלטה הוסיפה אווירה מיוחדת במינה לדיסק. הדיסק הוקלט בבית הספר הגבהה למוזיקה במינכן שם Christian Gerhaher משמש כמורה ולדעתי ההקלטה במקום הזה שבוא הוא מלמד הוסיף ממד חשוב לתוצאה הסופית. דרך אגב Christian Gerhaher בנוסף ללימודי המוזיקה למד וסיים למודי רפואה.
בעקבות הדיסק הזה קניתי גם דיסקים אחרים שלו בין היתר הביצוע שלו למסע חורף של שוברט וגם כאן בשיתוף עם Gerold Huber.שגם הוא ביצוע יוצע דופן באיכותו אולי הנפלא שאני מכיר פרט אולי לביצועים הרבים מספור של פישר דיסקאו http://www.amazon.de/Schubert-Christian ... 63&sr=8-23.
ביצוע זה והרבה אחרים ללא ספק, טובים בהרבה מהעיבוד של זנדר למסע החורף שהוא מפתיע בשמיעה ראשונה, אבל יש תחושה של גימיק בשמיעות נוספות.

משוברט למאהלר והפעם לא רסיטל של זמר או זמרת אחת אלה שיתוף פעולה יוצע דופן של פישר דיסקאו ואליזבט שוורצקופ למחזור "קרן הפלא של הנער”. זהו מחזור של שירי עם גרמניים שלוקטו ופורסמו ובהם לא מעט שירי חיילים. מאהלר הלחין 12 שירים בליווי תזמורתי מלא http://www.prestoclassical.co.uk/r/EMI/5672362.
זה אחד הדיסקים הטובים ביותר באוסף שלי, פישר דיסקאו ואליזבט שווארצקופ באינטרפרטציה מהפנטת של מחזור השירים הזה וכפי ששניהם יודעים לעשות. בשירתם המילים קמות לתחייה, כל שיר הופך למחזה בזעיר אנפין עם אפיון מדויק של הדמויות. ההקלטה שנעשתה ב 1968 עם הסימפונית של לונדון בניצוחו של ג'ורג' סל יוצאת מהכלל מדויקת ומפורטת להפליא. דרך אגב העברה לפורמט הדיגיטלי היא ללא דופי עם שמירה על עומק ההקלטה המקורית (לאלה שבשום פנים ואופן אינם מסוגלים לשמוע דיסקים).

אבל הגדולה מכולם ואני מתכוון הגדולה מכולם היא כמובן קתלין פרייר
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7% ... 7%99%D7%A8.
אני מניח שרבים שמעו אודותיה, הקריירה הקצרה שלה נמשכה כ 10 שנים התחילה להופיע בצורה מקצועית ב 1943 בזמן מלחמת העולם השנייה במסגרת תרבות לעם הבריטית. הפריצה הגדולה שלה הייתה בפסטיבל אדינבורו ב1947 שם היא שרה את השיר על האדמה של מאהלר בניצוחו של ברונו וולטר שהיה חברו ותלמידו של מאהלר ובזכות כשרונה ואישיותה הפך להיות חבר קרוב שלה. אחד הסיפורים המפורסמים הקשור לשניהם היה בביצוע לשיר על האדמה בפסטיבל כאשר מהתרגשות היא לא הצליחה לשיר את המילה האחרונה במחזור השירים. עם סיום הקונצרט היא ביקשה סליחה מברונו וולטר על כך הוא אמר לה, שאם כולם היו אמנים גדולים כמוה כולם היו אמורים להיות בדמעות.
היא התמחתה בביצועים של מאהלר הן "השיר על האדמה" שהוא מחזור שירים סיני שתורגמו לגרמנית. הדיסק הוא הקלטה שלה ושל הבריטון גוליוס פטצקה שבזמנו היה אחד הזמרים המובילים, עם הפילהרמונית של ווינה בניצוחו של ברונו וולטר. זו לא ההקלטה היחידה של ברונו וולטר ליצירה הזו ולא הביצוע היחיד שלה ליצירה. אבל תקליט זה נחשב בעיני רבים לאחד ההקלטות החשובות ביותר שנעשו מאז מעולם ולא רק ליצירה זו. בשמיעה במערכת טובה השירה שלה לא רק ממלאת את החדר אלה גם ממיסה את הלב בקולה החם והמיוחד רק לה, ואני מוכרח להתוודות שגם לאחר שמיעה מרובה אני עדיין מתרגש מחדש בכל פעם שאני מקשיב למחזור הזה. מחזור נוסף של מאהלר "שירים על מות ילדים" הוא אסופה של 428 שירים של Ruckert שנכתבו בעקבות מות שניי ילדיו. מאהלר בחר 5 שירים שאותם הוא הלחין (גם למאהלר מתו כמה ילדים). גם כאן הביצוע שלה, עם הפילהרמונית של ווינה עם ברונו וולטר, הוא מפעים,בהבעת רגש הצער והחמלה שהיא מביעה בשירים הללו.
בנוסף לכך היה הרבתה לשיר את באך עם המתאוס פסיון, הנדל וברהמס. דרך אגב, בסרטו הגאוני של שברול "שהחיה תמות" ניתן לשים לב לשימוש הנפלא שלו בשיר הראשון במחזור "ארבעה שירים רציניים" של ברהמס על פי קהלת בביצוע שלה בתחילת הסרט. בעריכה רבת השראה, בשילוב עם שירתה של פרייר, שברול מתאר את דריסתה (רציחתה) של ילדתו של גיבור הסרט ובהמשך מתאר הסרט את נקמתו של האב על המעשה הזה
http://www.amazon.com/Kathleen-Ferrier- ... 32&sr=8-34.
קתליין פרייר מיוחדת בקול נפלא ביותר, בחום, באינטרפרטציה גאונית בשירתה, ברגישות ויכולת להגיע למקומות העמוקים ביותר שניתן להגיע.
הקריירה שלה נקטעה עם מותה מסרטן השד ב1953 שהיא בת 41. למרבה המזל נשארו הקלטות שלה וכולם במונו ולא מעט מהם בהקלטות יוצאות דופן באיכותם, ולא לשכוח ההקלטות נעשו כמובן עד 1953, שמאפשרות גם למאזין המודרני להעריך את זמרתה.
דיסקים אלה הם רק חלק מרסיטלים או יצירות לזמר/ת או זוג זמרים שברשותי אבל אני חושב שהארכתי מדי.


קבצים מצורפים:
kathleen Ferrier1.jpg

kathleen Ferrier2.jpg

kathleen Ferrier3.jpg



נערך לאחרונה על ידי dys בתאריך 29/08/09 18:59, נערך 5 פעמים בסך הכל.
חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 28/08/09 23:55 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18220
כל הכבוד על סקירה מעולה !
נהניתי לקרוא מאד .

אני לא מחובבי השירה במוסיקה הקלאסית , אם כבר VOCAL ..אז אופרות או מוסיקה דתית במקהלות גדולות בדרך כלל ..
(משיח של הנדל , מיסות , רקוויאם שונים וכדומה .)

בכל זאת - סקירה מעניינת ביותר .

תודה (F)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 29/08/09 00:27 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
04/09/08 14:27

הודעות: 9287
תודה על הסקירה המעניינת וההמלצות (Y)

_________________
Jazz washes away the dust of everyday life.” - Art Blakey"
"הכל סופר ונשמר תויק ודווח"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 29/08/09 01:13 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 16:05

הודעות: 7318
סקירה מצוינת, תודה (Y)

אני גם מחובבי השירה ומקהלות ווקליות.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 31/08/09 06:43 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
תודה dys (F)

אני אוהב לקרוא סקירות על סוג מוזיקה שאיני נוהג לשמוע (חוץ מניל יאנג), וגררת אותי בזכות הסקירה הזאת ללילה של האזנה מחכימה.

(ולא, לא הארכת מידי)

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 31/08/09 08:01 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:45

הודעות: 4744
תודה רבה על הסקירה הרחבה..והקישורים..עכשיו אחפש את פרייר/וואלטר באוסף התקליטים..מתחבא שם..

_________________
folknrock


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 31/08/09 22:20 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/04/09 16:55

הודעות: 430
בכיף
אני שמח שאצל כמה ולא משנה אצל כמה זה עורר סקרנות. זה היופי ביצירות כאלה שבניגוד לרוק וג'ז (אני חושב) שכל יצירה שם היא אירוע חד פעמי ומעט מאוד מבוצעים ע"י אחרים בקלסית הם מבוצעים לא מעט פעמים, לעתים ישנם ביצועים יוצאי דופן באיכותם.

ללא קשר (אני מקווה), חזרתי לא מזמן מגרמניה ושם התודעתי לבירה-קולה, לדעתי יוצא מהכלל. שניסיתי לקנות בארץ חשבו שאני צוחק, לא שחייבים לקנות כמובן אפשר לעשות לבד, מישהו ניסה, אם לא, ממליץ, אני מבין שכמה פה עושים מפגשי בירה תנסו.


נערך לאחרונה על ידי dys בתאריך 15/11/09 17:50, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 15/11/09 02:49 
חבר האתר


הצטרף:
07/11/09 03:15

הודעות: 153
"להציג"?
כבר חשבתי שאתה הולך להציג אותם במובן זה שאתה הולך לחלוק אותם איתנו דרך האינטרנט.
אבל מתברר שזו הצגה במובן הראשוני מאוד של המילה :)
אחלה רעיון!
אני גם מתכוון להציג דיסקים וזמרים מהאוסף שלי. אני חושב שאני אתחיל משלישיית פברוטי, דומינגו וקררס.
אחרי זה, בתור המכה הניצחת והמעניינת ביותר, אציג לכולם את קרוזו ואת מריה קאלאס.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיסקים מהאוסף שלי, ביצועים גדולים של זמרים גדולים
הודעהפורסם: 15/11/09 08:14 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
23/09/08 08:37

הודעות: 2067
Fat כתב:
"להציג"?
כבר חשבתי שאתה הולך להציג אותם במובן זה שאתה הולך לחלוק אותם איתנו דרך האינטרנט.
אבל מתברר שזו הצגה במובן הראשוני מאוד של המילה :)
אחלה רעיון!
אני גם מתכוון להציג דיסקים וזמרים מהאוסף שלי. אני חושב שאני אתחיל משלישיית פברוטי, דומינגו וקררס.
אחרי זה, בתור המכה הניצחת והמעניינת ביותר, אציג לכולם את קרוזו ואת מריה קאלאס.


מתוק :twisted:

_________________
Just the facts and pass the bucket
The SideMan - ג'אז

סוף סוף פתחתי גם פייסבוק... לא תעשו לייק ?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 9 הודעות ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות