פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 33 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 14:44 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
מי שזוכר, בסוף הסקירה שפרסמנו לא מזמן על ה-SPU של אורטופון, כתבתי הערת אגב:
ציטוט:
"שתי מחשבות השתרשו ופעולות נעשו הלאה מאז שה-SPU חובר אצלי בסט אפ:
ה SPU #1 הוא ראש ברמת כניסה של החברה ומסקירות נוספות ברשת, בעיקר מאלו שיש להם רפרנס רחב ועתיר שנים במגוון הראשים הללו, יש לאן לטפס וזאת מבלי לאבד את "הקסם" המדובר. כך שללא ספק בעתיד אקנה את אחד היקרים יותר בליין ה SPU של אורטופון. אך לעת עתה, ה #1 מספק את הסחורה בגדול.

דבר שני, החברה המקבילה לאורטופון ולראשי ה SPU, היא כמובן EMT המיוחדת והידועה, שהראשים שלה, שאמנם יצאו והועתקו ממש בתחילת הדרך מאורטופון הדנית... נהפכו לרפרנס עולמי, אם בתחנות שידור ואם אצל חובבים\אודיופילים בבית. כך שראש של החברה הזו בדרך אלי גם כן, בתקווה לסקור אותו ולהשוות ראש בראש עם האורטופון."

אז לפני תקופה קצרה, ראש שלEMT הגיע גם כן. זמן פרודקשיין ארוך, המתנה למשלוח וכמובן הקשיים עם דואר ישראל הכניסו אותי למיני דיכאון בעניין, אך מצד שני הם גם יצרו באפר זמן ראוי בין הרכבת האורטופון להחלפה והשוואה עם ה EMT. יצא שאת ה SPU - שמעתי במשך שעות רבות בחודשים האחרונים מה שהביא אותי להכיר ולהבין את יתרונותיו וחסרונותיו לעומק ועובי הקורה.
כמובן שהשוואות נעשו מול הראשים האחרים שיש לי ובאופן כמעט מידי בכל רגע נתון מול הסט (זרוע+ראש) השני המורכב על הפטיפון בכל עת.

(מי שלא מעניין אותו כל ההיסטוריה, הצד הטכני וכן הלאה, יכול לקפוץ לפסוט הבא לאייך הראש נשמע ולהשוואות).

תמונה

Electrical Measuring Technology (EMT)
זו חברה גרמנית, שקמה בשנת 1940, בהתחלה בתור יצרנית של מכשירי מדידה, אך מהר מאד עברה לייצור פטיפונים בעיקר לתחנות שידור. הפטיפונים שלהם עד היום נחשבים לאגדה חייה ויש עולם שלם סביבם, בשיפוצם ואיסופם.
חברת EMT סיפקה אז ללקוחותיה את הפטיפונים שלה עם ראשים של אורטופון הדנית, אך כמה שנים לאחר מכן, החברה הבינה שהיא חייבת לתת מענה משלה לעניין והתחילה לייצר ראש מונו כמובן, שהיה באותם שנים קונטרה לזה של אורטופון, בכך שהקומפליאנס היה נמוך מאד, והגיין היה גבוה. שנים לאחר מכן, שאורטופון התחילו לייצר את ראש הסטריאו הראשון שלהם – SPU
EMT לא איבדה גובה ונכנסה לייצור ראש סטריאו משלה: מה שהביא לכך שאותו ראש (שנהיה לאגדה חיה במשך השנים), כמעט באופן זהה לחלוטין - יהיה מיוצר עד היום. אולי אחד הראשים היחידים בעולם שנשאר כמעט זהה לחלוטין משנת 1965 ועד ימנו. הוא כמובן ה TSD15.
מה שקרה עם ה TSD ולא עם ה SPU האגדי של אורטופון שלמעשה חלק מהחברות הגדולות שקמו לאחר מכן (VDH, רוקסן, ברינקמן) העתיקו את יחידת המוטור מ EMT לראשים שלהם והם בונים כך עד היום (הראש היקר ביותר של ברינקמן הוא למעשה TSD15N כמעט מקורי עם שינויים שהלמוט הכניס בו, ויצר משהו "קצת" אחר).

בוא נעשה קצת סדר בדגמים של EMT, מכיוון שמי שיסתכל באתר שלהם, ויסתכל על הליין הקלאסי (TXO) (נוציא את ליין ה JSD שלהם לעת עתה מהמשוואה) יראה כמה וכמה "דגמים"...
אז בעיקרון הקהל שרואה בעיני רוחו ראש של EMT מתחלק לשניים;
אלה המבוגרים יותר שמכירים אתEMT הקלאסית, מלפני שנות ה 70, רואים ראש ריבועי, שחור, עם פינות עגולות מגניב ורומנטי. שמתחבר כמו ה SPU לזרועות עם שלה ניתקת (חיבור ,SME וכמובן זרועות עם חיבור של EMT) החצי השני הם אלו שמכירים אתEMT קצת מאוחר יותר, ובעיני רוחם רואים ראש עם "לוח לבן" מקדימה, על זרוע כזו או אחרת... בעיקר מתמונות של הראש של ברינקמן למעשה ☺, או הדגם המקורי של EMT שנקרא TSD15N (-N = nude ז"א ללא השלה סביב הראש כמו בעבר. החברה כמובן הפשיטה את הראש כדי לתת לאלו עם זרועות מודרניות לחבר את הראש המצוין שלהם, כאשר למעשה התצורה הזו נחלה הצלחה מטורפת מאז ועד היום).
הערה: באתר כתוב תחת דגם ה N - *not available anymore (ממה שאני מבין זה לא לגמרי נכון, ועדיין ניתן להשיג, אם כי חוששני שמי שיתמהמה בעניין, לא יהיה לו קל בעתיד הקרוב, אם בכלל).

תמונה

ראש סטריאו נוסף שניתן לראות בקטלוג, שהוא זהה לחלוטין לTSD15 ולTSD15N -נקראXSD15 .
השוני היחיד בו הוא שהוא מגיע בשלה כזו שתתאים לזרועות "בינלאומיות" או בשפת העם
SME style - תכלס, אלו כמעט כל זרוע עלי אדמות שלא יוצרה ב EMT. הרעיון זה להגדיל את המרווח בין הקונקטור של השלה לטיפ ל 50מ"מ (בדיוק כמו ה SPU!).

תמונה

ישנו גם ראש מונו של החברה TMD 25/TND 65 אבל אלו כבר לסיפור אחר...

עוד כמה נתונים חשובים על ה TSD15 שבסופו של דבר גם מלמדים אותנו דבר או שניים על איך הוא נשמע ולמה הוא נשמע כך בהשוואה ל SPU למשל, שאמור להיות אחיו הקרוב ביותר.. וגם בהשוואה לאחרים אחר כך.
את הראשים הראשונים שבנו EMT כאמור לאחר "שהעתיקו" מן הסתם מידידם הדנים באורטופון, החברה בנתה עם טיפ\יהלום בעובי של 15 μm משם גם שמו של הדגם. כאשר הליטוש היה בדיוק כמו ב SPU הראשונים = SPH. רק מה שהגרמנים עשו, הם הורידו את העובי ל 15 במקום ה 17 שבנו אורטופון. הם (EMT) היו נחושים שבעובי הזה, הטראקינג בתקליטי סטריאו נכון יותר והטיפים העבים, נשמרו לראשי מונו (25μm). אך הקונטרה החזקה ביותר ש EMT הביאו לשולחן ביחס לידידם הדנים הוא הגיין שהם תכננו את הראשים שלהם לעבוד. ליין ה-TSD מוציא 1mV (5cm/sec)
למול גיין נמוך מאד מאד מליין הSPU מה שהקשה מאד על הגברתו (מי שזוכר מהסקירה שלי, כתבתי פסקה בנושא). דבר נוסף ש EMT עשו זה לרכך קצת את הסספנשין ולהוריד את ה VTF ל
2.5gr במקום ה 4.0 גרם הנתון למחלוקת של ה SPU. החברה עדיין לא ירדה לVTF קליל ביותר, אך עדיין הייתה יכולה להראות כאילו היא "טובה יותר" מאחותה (למעשה היחסים לא השתנו, הSPU שקל 32 גר, עם VTF של 4גר', כאשר EMT שוקל סביב ה 17.5-24גר' תלוי בדגם, עם VTF של 2.5 שעדיין די גבוה ביחס המשקל של הראש).

(רגע של היסטוריה: נושא ה VTF נתון לדיונים אין סופיים במשך 50 שנה ואסכולות שונות מסתכלות על העניין בצורה כזו ואחרת. ראשית אני חייב להגיד וכתבתי זאת כתגובה לפני כמה ימים למישהו ששאל בפורום;VTF במשקל כזה או אחר, לא גורם לבלאי בתקליטים. זאת אגדה אורבנית.
מה שגורם לבלאי זה miss tracking שנובע מהמון סיבות; כמו ליטושים לא שווים, כיוונים כושלים של משתמשים שלא יודעים איך לכוון ראש, ופטיפון בכלל, וכן הלאה. בעיות אלו גורמות לראש לייצר חום גבוה יותר בעת הניגון, ולחץ לא שווה על קירות הגרוב ובכך להוריד את איכות התקליטים וליצור בלאי מהיר והרסני יותר. עניין הVTF השתנה במשך השנים, כאשר בעבר הרחוק, הראשים היו עם סספנשין מאד קשיח זאת כדי להעביר כמה שיותר ויברציות ומידיות למערכת המנוע של הראש אך בשל כך, ה VTF היה חייב להיות גבוה כדי לחפור בגרוב באופן רציף ולא לקפוץ (מיס טראקינג), שהאחים SHURE נכנסו לתמונה, הם הנחילו תופעה שלראשים צריך להיות VTF כמה שיותר נמוך, הם ריככו את הסספנשיין של הראשים שלהם עד כדי שה VTF יהיה סביב 1גר' עם ראשים קלילים ביותר (שלהם) זו לא הייתה בעיה, רק שכמו שהייפ עובד, בכל מקום דיברו על בלאי לויניל, חום, וחישובים לא נכונים, כך שכל החברות התחילו לרכך את התמיכות כדי להוריד את ה VTF למען שיווק ופחד מהפסדים, הציבור מטומטם לכן הציבור משלם – לא תמיד בכסף, אלא בהפסד של סאונד!).

עוד שינוי? אין בעיה.
ה SPU של אורטופון היה בעל התנגדות פנימית קטנה מאד, הם בונים כך עד היום, והם עומדים על 2ohm סה"כ. זהו עוד נתון שחייבים לקחת בחשבון שמגבירים ומתאימים ראש כזה למערכת.
כאשר EMT העמידו את ה TSD15 על 24ohm, כמו גם הגיין הגבוה מאד יחסית לMC כך גם ההתנגדות גדלה באופן מטאורי!
לראש קומפליאנס די נמוך, אבל לא בתחתית כמו היפנים הגדולים.
הראשים הללו מתחברים לזרועות כמו SME 3009\12, JELCO, IKEDA, EMT, ORTOFON וכן הלאה כמו כפפה ליד. קצת כיוונים וזה פיקס, מה שגם, כמעט כל פונו סטיג' עלי אדמות ששווה משהו יוכל להתמודד עם ה TSD15 . עם גיין של MV1 והתנגדות פנימית של 24 אום... הכול בסדר והוא ישמע באופן מעורר הערצה בכמעט כל סט אפ. בדיוק ההיפך מההפחדה לגבי ה SPU... ואולי זה בדיוק מה שהם רצו להשיג אז. היום המצב הרבה יותר קל, יש SUT בכל פינה, ניתן לרכוש כאלה בזול, ביקר, הפונו סטיג'ים המיוצרים היום באופן יעודי (ולא בתוך המגברים) יודעים לטפל במגוון ראשים, התנגדויות ועוד.. כך שכל ה"הסטוריה" הקשה בעניין הראשים הללו, היום די בטלה בשישים.

בסופו של יום, ה EMT TSD15 הוא אמנם אבולוציה נחרצת של אחיו ה SPU מאורטופון, אך שונה ממנו בכמעט כל דבר. מנוע חדש, ליטוש עדין יותר של אותה הצורה (ספרית), גיין גבוה פי כמה, התנגדות עצמית גבוהה יותר, VTF נמוך יותר שיקסים את הרוכשים החדשים וגם זכוכית מגדלת בקצה שתוכלו לכוון ולראות בדיוק איפה אתם מניחים את המחט על הגרוב. טאצ' מגניב מאד שעוזר אפילו בחדר די חשוך להניח את המחט על איזו רצועה שתרצו בדיוק רב.

ד"א בעניין הליטושים, אורטופון השתכללו מעט מהליטוש הספרי הרחב יחסית (17-18µm זוכרים?) ועברו גם לליטוש אליפטי שיהיה עם סאונד קצת יותר מפורט (8/18 μm)
גם EMT כיום נותנים את האפשרות להזמין את הראשים שלהם עם ליטושים שונים, בעצם ניתן לבחור מבין 3 אופציות: הספרי הקלאסי מפעם (μm15), ליטוש מודרני מאד שנקרא SFL (Super fine line) שהוא בערך שליש בעובי מהקלאסי (שזה מה שאני הזמנתי לעצמי), וליטוש VDH (על שמו, שהמציא בעיקרון ליטוש משלו והוא דק עוד יותר!).
הליטושים המודרניים כעקרון הביאו יכולות נוספות לראשים הקלאסיים שאנשים קנו ושמעו במשך עשרות השנים, והשאירו למעשה (IMHO) את הדגמים הללו על המפה ובעיקר בתחרות מול כל החברות והראשים המודרניים של היום. מקבלים פה ראש קלאסי עם טונות של ניסיון והיסטוריה, מסביב לטיפ יהלום שלוטש באופן מודרני שמתאים גם לתקליטים שהוקלטו עשרות שנים אחרי.
מן "הטוב שבכל העולמות"... האמנם?

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 14:44 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
אז אחרי 1500 מילים של המון רקע, על החברה, על השינויים שהביאה באותם השנים, על האופציות העומדות בפנינו לפני רכישה, הדגמים ועוד, בוא נעבור לעניין, איך הוא נשמע.
איך הוא נשמע אצלי מחובר לזרוע של SME איך הוא נשמע אצלי שהוא מוגבר עם פונו סטיג' רפרנס של חברת PASS, איך הוא נשמע אצלי בהשוואה לSPU של אורטופון, פשוט יחסית, וגם מול ראשים מודרנייםף, יקרים הרבה יותר. איך הוא נשמע על תקליטי רוק, ג'אז וקלאסי, ובעיקר איך הוא נשמע באוזניי ולטעמי.

FullSizeRender (1).jpg



את ה EMT קיבלתי לפני כשבוע לערך וכבר עברתי איתו כברת דרך של כמה עשרות שעות בשקט.
אם מישהו רוצה לעשות ברייק אין לאיזה מוצר אודיו באופן לוחץ, שיביא אותו אלי. המערכת מנגנת
כ 10 שעות בממוצע ביום. הראש מגיע בקופסת קרטון קשיח בצבע שחור עם הלוגו של החברה מתנוסס על המכסה. בפנים, יריעת בריסטול שחור והראש דחוף פנימה באיזה מן מובלעת שגזרו סביבו, ללא מכסה מגן וללא שום דבר שיגן עליו מלבד 2 רצועות ספוג קטנות המודבקות על המכסה שכאשר סוגרים אותו הוא "לוחץ" קלות על הראש כדי שלא יזוז. תכלס? הייתי די בהלם באיזו "קלות" הם מפקירים ככה את הראש באריזה כזו מצחיקה, וכל זאת ללא שום מכסה על הקנטליוור ועל הטיפ... אבל, כנראה שזה מצליח, כי הוא הגיע ללא פגע, וללא שריטה. בקופסה מוצאים בנוסף מן ברושור מקופל ל 4 עם קצת מלל, ועוד מן נייר מלימטרי ארוך מקופל ובו נתונים של בחינת הראש הספציפי. עקומת הענות, בדיקות של הערוצים, ועוד כמה פרמטרים שבדקו את הראש אחרי יצורו (מי שרכש פעם ראש יפני, אפילו DL103 יודע על מה אני מדבר).
ד"א למי שתוהה, את הראש שהוזמן, בנו במיוחד PER ORDER. זה לא היה מוצר מדף, המתנתי 5-6 שבועות לייצור ועוד חודש כמעט להגעתו עד לפתח ביתי.

הראש בנוי באופן נחמד מאד, ואחרי שמתרגלים כמה חודשים ל SPU הליוויתני משהו, ה XSD נראה מגניב למדי. מן מרכב שחור מרובע שבקצהו יש מן לופה (זכוכית מגדלת) עם איפוס אמצע אדום מקדימה. מאחורה, קונקטור ארוך יחסית המתאים לזרועות SME (50ממ).
הוצאתי את ה SPU מהזרוע, שמתי את המכסה ולקופסת הראשים שלי, הEMT נכנס במקום, סיבוב קצר של הטבעת בין הזרוע והראש ו וואלה!. הXSD מרגיש קצת יותר "נעול" ולחוץ על הזרוע מאשר ה-SPU שיש לו חופש של 1-1.5מילמטר לזוז בציר האזימוט. ודי אהבתי שזה מרגיש יותר חזק. הוצאתי את ה SMARTACTOR האהוב שלי לווידוי הריגה רגיל לאליימנט, למרות שעל הנייר, אם ה SPU היה בול במקום (והוא היה), אז זה יהיה **חייב** להיות גם כן, אבל לשם אלי ה OCD בדקתי בכל זאת. התוצאה הייתה פיקס במקום וחיוך גדול עלה על פני.
הדבר היחיד שבזבז לי קצת זמן זה להוריד את המשקולת השנייה מהזרוע לטובת ה XSD ששוקל פחות מ 10גר' ה SPU וגם דורש VTF נמוך יותר. נשארתי עם המשקולת המרכזית והתחלתי ל סובב עד שהרגשתי שהזרוע לא סוחבת לשום צד. כיווני VTF אחרונים כדי לאפס ל 2.5גר בדיוק ויאללה לתקליט הראשון. (שיחקתי גם קצת עם ה VTA כי ה SRA של הEMT צריך להיות מאופס 23 מעלות, אבל זה כבר חומר כבד יותר).

FullSizeRender.jpg




התקליט הראשון שנחת על הפלטה בעת חיבור ה EMT היה אחד מארבעת התקליטים באלבום הופעה חיה של ג'ון מייר.
https://www.amazon.com/Where-Light-Mayer-Angeles-Vinyl/ ... 8&qid=&sr=

נגן, זמר וכותב אולי מהמוכשרים שיש היום ברוק לדעתי.
התקליטים הללו הם אוצר בלום, זהב טהור, אם בחומר המוסיקאלי, אם בסאונד ואם באיכות ההדפסה. באותו היום בבוקר שמענו חלק מהתקליטים הללו אנוכי וערן שבא לבקר אותי במסגרת סיבוב אצל לקוחות בחיפה, יחד עם הסט זרוע וראש של AS שמחוברים בכל עת במקביל על הפטיפון שלי. כך שהיה לי רפרנס רציני ואיכותי ביותר ממש בסמוך לזמן ההרכבה. פשוט הנחתי את הזרוע השנייה יחד עם ה EMT על אותו התקליט ששמענו כמה שעות לפני ונתתי לו לנגן.
כמו עם ה SPU, גם ה XSD כבר מהקופסה נשמע נפלא! ובעיקר בועט! (על כך בהמשך עוד). שומעים שהוא חדש וקצת ביישן עדיין ואולי טיפה סגור מלמעלה, אך ההבדלים בינו ובין ה SPU למשל שכבר עבד אצלי תקופה יפה... וכנראה כבר מזמן באופטימום שלו, היו שמיעים ומורגשים כבר ב 20 דק הראשונות. אני לא נוטה לבקר מוצר שרק התחיל להתעורר בדרך כלל, אך פה, זה שלי, לא לסקירה פורמלית, על המערכת שלי שאני מכיר היטב, ומול ראשים, שאותם אני מכיר היטב גם כן...אז הרשתי לעצמי אחרי צד או שניים להתחיל לפרק את מה שאני שומע למושגים שכמובן אני נותן לו את המרווח הנוח להוכיח לי בהמשך לאן הוא יכול להגיע.

מי שמכיר את ההופעה הזו, יודע שיש בה בעיקרון 2 חלקים, אחד אקוסטי, ואחד חשמלי...
האקוסטי מנימליסטי, גיטרה אקוסטית ווקאל בעיקרון, משהו מאד קרוב, אך מצד שני גם רחב יריעה מבחינת סאונד. מייר מוקלט קלוזד מייק עם גיטרה ונגינה מצמררת. מי שלא מתחבר לגיטרות חשמליות ולרוק (די קל יחסית), החלק הראשון האקוסטי עדיין שווה בשביל כל האלבום הזה.
הקול שלו מרונדר דרך ה EMT בצורה מושלמת, רק שהגיטרה, אף יותר. אחד הדברים הראשונים שקופצים ששומעים את הראש הזה, בעיקר שהצלילים הראשונים ששמעתי איתו הם "טבעיים" ולא מוגברים או מהונדסים דרך מגברים וכאלה, זה כמה אמיתי הוא. כמה אוברטונים וכמה ויברציה עוברת דרך המחט הזו! קולו של מייר מיוחד מאד (או שאתה אוהב או שלא!) אך הטונאליות שלו מביאה מיד להבחין בניואנסים. כך גם הגיטרה שהוא מנגן בה. טימבר, עץ, מיתרים, אצבעות וכל הארטאפקטים הנוספים שיש באינטראקציה בין נגן, זמר וגיטרה נמצאים שם וזה חי, זה בפרצוף, זה יוצא אליך באופן הכי פרונטלי שיש!.
מיד עם תום הצד האקוסטי, התחלתי גם את החלק החשמלי של אותה הופעה ושם אחרי שעה שהראש עבד והתחמם קצת תחת הזרוע שלי, כל האורות התחילו להידלק.

IMG_0185.JPG



אבל אני חייב לעצור פה ולהגיד משהו –
בדרך כלל תמהיל המוסיקה אצלי בשנה האחרונה הוא 50 אחוז קלאסי, בערך 30 אחוז ג'אז ו ה20 הנותרים הם כל היתר, בעיקר רוק, בלוז וכיוצ'...
יוצא שאני שומע כל יום פטיפון במשך כמה שעות, וכמה שעות ממקורות אחרים, מחשב, CD וכן הלאה כאשר התמהיל המוסיקאלי די נשמר בין המקורות (כאשר ה CDP מקבל 99 אחוז קלאסי שאני שומע דרכו)
בתקופה מאז שקיבלתי את ה EMT, הפטיפון מככב מבחינת האחוזים בעלייה ניכרת מאד! (לגיטימי שיש משהו חדש) אבל גם התמהיל השתנה וקלאסי קיבל הרבה פחות מקום, רק בגלל שה פאקינג XSD הזה עושה רוק, בלוז וג'אז כל כך טוב שאני פשוט לא מסוגל להפסיק!. אין בוקר שאני מתעורר שאני לא חושב על אילו תקליטים אשמע היום, ואיך הוא הולך לנגן אותם. הראש הזה הוא סנסציה שקשה לי להסביר במילים.. אבל אני כמובן מנסה כמו תמיד.

זוכרים בועט? אז ככה בדיוק. הראש הזה בלי שום קשר לדינמיקה ולמיקרו דינמיקה שהוא יודע לנגן בה, הוא פשוט חיית רוק עירנית ואימתנית! יש לו SLAM! שרק בתקליטים ממש טובים יחד עם הארקון (AS) שלי אני מצליח לקבל, פה? הוא מוציא כמעט מכל תקליט את התופים בחי! סנר נשמע סנר, בייס דראם נשמע בייס דראם והכל לחזה, לבטן, לראש. זה אחד הדברים המהממים והמגניבים ביותר שיצא לי לשמוע אצלי, המיד בס של הראש הזה פשוט מרקיע שחקים כך שאפשר ללעוס את כל הסאונד שיוצא מהרמקול דרכו, הכול כל כך עסיסי ועבה כמו סטייק של 400 גר' בפיטר לוגר.
הפרזנטציה שלו גדולה מאד, רק שאצלי בגלל רוחב החדר, אני קצת פחות "רגיש" לרוחב במה, אלא הרבה יותר לעומק ולציר ה Y – גובה. ה SPU היה גדול, עמוק ורחב, אבל ה XSD פשוט מכניס הכל לפרופורציות אחרות לגמרי. הוא הרבה פחות עמום, יותר פתוח בגבוהים (ממש כמו ראשים מודרנים!) עם מיד ומיד בס ענקיים. הוא מושך גבוה יותר, אך גם רחב יותר ועמוק יותר. לאו דווקא יותר בס, ב SPU יש המון תחושה של בס, אך הרבה פחות "דרייב" מהמיד בס ביחס ל XSD.

הגיטרה החשמלית של מייר, כמו זו של גילמור ב Division bell של פינק פלוייד חמה, גדולה, מלאה באופי וניואנסים. מזמן לא שמעתי כל כך הרבה פינק פלויד מאז שה XSD נחת אצלי בבית.
התקליטים האחרונים שלהם, כמו גם תקליטי הסולו של גילמור, הכל כך חי, שומעים את אופי ההקלטה של אותם השנים מבין האלבומים, את הסגנונות השונים, הראש הזה מפורט פי כמה מה SPU, שמצד אחד אני מעריך זאת הרבה יותר, אך יש כאלו שיאהבו את הנינוחות שיש באורטופון.
ה XSD שומר על מוסיקאליות לצד כל הדינמיקה והכוח המתפרץ הזה, אך הוא פחות "רגוע" מהSPU
ואני מכיר לפחות חבר אחד שאמליץ לו דווקא על האורטופון ולאו דווקא על ה XSD.

זה עניין של אופי, ובפה בדיוק הכוח של סט אפ שניתן להחליף בו ראשים בנקל, או אפילו טוב יותר עם 2 (או יותר) זרועות. ניתן בקלות להחליט איזה תקליט ישמע הכי טוב או לטעמכם עם איזה ראש (+זרוע). אך לא רק רוק שמעתי בתקופה האחרונה, אם כי זה היה מתבקש והכי FUN מבחינתי עם הראש החדש... שמתי גם קלאסי. פסנתר ויצירות גדולות בעיקר, שמעתי סונטות של שופן עם גיליס (DG), שמעתי כינור עם חפץ – קונצ'רטו לכינור של סיבליוס. שמעתי גם קונצ'רטו לכינור של דבוז'אק, הקלטה חדשה יחסית של אן סופי מוטר (DG) וכן הלאה. במוסיקה קלאסית הXSD התגלה כבעל אופי ערני במיוחד, בדיוק כפי שחשתי עימו בז'אנרים שלהם זה מתאים מאד, ולעיתים התגעגעתי לרוך ולרוגע של האורטופון, אך ביצירות עמוסות יותר עם צפייה "ליכולות אודיופיליות" יותר ה XSD נוחל הצלחה כפולה.
הסימפוניה הרביעית של צ'יקובסקי עם Monteux ובוסטון (RCA - LS) מרונדרת עם המון כח, שליטה, גבולות ברורים ועוצמה אדירה תחת ה XSD וזה בדיוק מה שהיצירה הזו צריכה.
הראש עוקב נהדר אחר השינויים, הפרדת הערוצים שלו פנומנאלית והוא מצליח ליצור הולוגרמה תלת מימדית מוחשית כל כך שכל סולן (אם ג'ון מייר בהופעה חיה, או חפץ בכינור) או תזמורת שלמה של עשרות נגנים נעמדים בחדר, לרוחבו ועומקו. חוויה נדירה ומקסימה.

תמונה

שלא תבינו לא נכון, הראש הזה הוא לא מכונת ירייה בלתי פוסקת, הוא יכול להיות מקסים ומינימליסטי שצריך, (ע"ע החלק האקוסטי בהופעה של ג'ון מייר או הסונטות לפסנתר של שופן עם גיללס) – אבל שצריך ללחוץ על דוושת הגז, הוא פשוט מאיץ מ 0 ל 100 ב3 שניות. וזה מה שיפה.
על פניו הוא מנהלתי, נוסע רגוע, המשטרה מסתכלת בצמת ורואה גולף 1200 לבנה... אבל ברגע שיש כביש פנוי, מתחת למכסה מנוע יש קיט של APR... עם נייטרו וגודש אימתני.
הראש הזה ללא ספק מביא את הטוב בכל העולמות, פירוט ואקסטנשיין בקצוות (אם כי לא כמו הראשים המאוד יקרים עדיין, אבל גם שם אפילו יש סקאלה...), פרזנטציה גדולה ועבה מאד, עובי זה שם המשחק פה, לאו דווקא האורך, עם מוסיקאליות מרשימה וחלקה מאד. אין פה גרעיניות כמעט בכלל, גם בקטעים עמוסים, ומהצד השני בקטעים קשים אך שקטים (נסו פעם לשמוע חליל באנלוג שלא מטופל פיקס... ), הוא מטפל בכמעט כל ז'אנר באופן דומה, באנרגטיות אך באיזון, בעוצה, אך עם קריצה בכל עת. זה ראש fun ופחות כזה שבוחנים סט אפים על קוצו של יום, אם כי, הוא יזרוק לכם בפנים כל מה שיש על התקליט הרבה יותר מלא מעט ראשים יקרים ואף יקרים מאד ששמעתי.
הצורה הקלאסית שלו מעט מהטלת בחושים ובדעה הקדומה, אך שהמחט שם פוגשת את הגרוב, יש אש מהאגזוז וזה משהו שלדעתי באנלוג חסר בהמון סט אפים ששמעתי, יקרים מאד וזולים כאחד.
הוא מפיח חיים, המון אמת, גרוב, קצב, סאונד, טימבר וכמעט כל דבר אחר... ואם רוצים מאד לנתח אותו אודיופילית, גם זה אפשרי, זה כבר ראש שפתוח למעלה, נותן המון תחתית, גדול ורחב.
תכלס, למחיר שלו, לדעתי האישית זה VFM הכי טוב ששמעתי אי פעם בתחום (להוציא DL103 מהמשוואה).

אני מניח שמי שהגיע עד לפה ולא התעייף זה די מעניין אותו ועבורכם כתבתי את כל זה...
בתקווה שנתתי עוד אופציה לעתיד שניתן לקחת בחשבון, הפעם לא רק אלו עם זרועות עם שלה ניתקת יכולים להינות מזה כמו ה SPU אלא גם כל היתר שיכולים לקנות פשוט את ה TSd15N ולקבל את כל מה שתארתי כאן. לטעמי זה יקלע לרב הקהל, זה ראש שאי אפשר להפסיד איתו ובנישה הזו שלא ניתן לשמוע ראשים לפני רכישה, זה DONE DEAL מגניב מאד.

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:21 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33098
byrdparis כתב:
ואני מכיר לפחות חבר אחד שאמליץ לו דווקא על האורטופון ולאו דווקא על ה XSD.

זה אני :)

אבל מודה שלמרות זאת נשמע מגרה כל הסיפור.
מה סדר גודל המחיר פה?

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:27 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33098
:lol:
שמת לב שהתקליט בלינק עולה 250$? :)

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:27 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
aloni כתב:
byrdparis כתב:
ואני מכיר לפחות חבר אחד שאמליץ לו דווקא על האורטופון ולאו דווקא על ה XSD.

זה אני :)

אבל מודה שלמרות זאת נשמע מגרה כל הסיפור.
מה סדר גודל המחיר פה?


אכן :heart:

סדר גודל המחירים זה סביב 1100 יורו עד 2000 דולר, תלוי בדגמים, ליטושים ודילרים מסביב לגלובוס.
אצל היבואן הישראלי - קודו אודיו - לדגם שאני לקחתי זה 1350 יורו כולל מעמ (ההמרה לפי השער באותו הזמן)
:תקליט:

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


נערך לאחרונה על ידי Byrdio בתאריך 23/01/17 15:46, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:30 
חבר האתר


הצטרף:
26/05/09 14:35

הודעות: 2655
aloni כתב:
:lol:
שמת לב שהתקליט בלינק עולה 250$? :)

פה קצת יותר זול (עם 10% הנחה נוספת):
http://www.elusivedisc.com/John-Mayer-Where-The-Light-I ... MOVLPI444/

_________________
איתמר


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:34 
חבר האתר


הצטרף:
26/05/09 14:35

הודעות: 2655
פפפפ, איזה סקירה, כל הכבוד!
אני שומע את הראש אצלי ולא מצליח להוציא כאלה סופרלטיבים.
אין לי ספק שהוא טוב מה-SPU הסלחן והעגול, מבחינת VFM, לא בטוח שהוא הכי טוב שהיה אצלי. אני עדיין חושב שה-AT33PTG הוא ראש שמהווה תחרות מאוד קשה לכל מה שמעליו (אני מאמין שה-ART7/9 החדשים, גם כן כאלה).

יש בו המן "כיף", אולי באמת יותר ברוק\בלוז. בקלאסי היו חסרים לי הרבה אספקטים, דווקא ה-SPU היה יותר מתאים, בעיקר בפסנתר.

זה מה שיפה בתחביב הזה, כל אחד והטעם שלו, המערכת שלו ונקודת המבט שלו.
אין אמת אחת ;)

_________________
איתמר


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:49 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33098
איתמר כתב:
aloni כתב:
:lol:
שמת לב שהתקליט בלינק עולה 250$? :)

פה קצת יותר זול (עם 10% הנחה נוספת):
http://www.elusivedisc.com/John-Mayer-Where-The-Light-I ... MOVLPI444/

יש גם באמזון בלינק אחר:
https://www.amazon.com/Where-Light-MAYER-JOHN/dp/B006U120ZG
גם בפחות מ- 50.

אבל לא מעוניין לקנות (לא כל כך אוהב את האלבום הזה משום מה) סתם הצחיק אותי המחיר. העשרה (זוכר נכון?) תקליטים של הקינקס של עמי עולה כמעט חצי.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:50 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
איתמר כתב:
פפפפ, איזה סקירה, כל הכבוד!
אני שומע את הראש אצלי ולא מצליח להוציא כאלה סופרלטיבים.
אין לי ספק שהוא טוב מה-SPU הסלחן והעגול, מבחינת VFM, לא בטוח שהוא הכי טוב שהיה אצלי. אני עדיין חושב שה-AT33PTG הוא ראש שמהווה תחרות מאוד קשה לכל מה שמעליו (אני מאמין שה-ART7/9 החדשים, גם כן כאלה).

יש בו המן "כיף", אולי באמת יותר ברוק\בלוז. בקלאסי היו חסרים לי הרבה אספקטים, דווקא ה-SPU היה יותר מתאים, בעיקר בפסנתר.

זה מה שיפה בתחביב הזה, כל אחד והטעם שלו, המערכת שלו ונקודת המבט שלו.
אין אמת אחת ;)


אני חושב, לא בטוח, אבל יש מצב, שהראש הזה מצריך קצת משחק עם כיוונים בפונו סטיג'..
לקח לי כמה וכמה נסיונות כדי להגיע לאיזה מצב שהוא נשמע ממש טוב,
ננעלתי בסוף על 260OHM resistive
ו 200 capacitive
הגיין אצלי על 66DB
וכאמור SRA על 23 מעלות.

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: EMT XSD15 SFL היסטוריה, טכני, סאונד, השוואות.
הודעהפורסם: 23/01/17 15:51 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
aloni כתב:
איתמר כתב:
aloni כתב:
:lol:
שמת לב שהתקליט בלינק עולה 250$? :)

פה קצת יותר זול (עם 10% הנחה נוספת):
http://www.elusivedisc.com/John-Mayer-Where-The-Light-I ... MOVLPI444/

יש גם באמזון בלינק אחר:
https://www.amazon.com/Where-Light-MAYER-JOHN/dp/B006U120ZG
גם בפחות מ- 50.

אבל לא מעוניין לקנות (לא כל כך אוהב את האלבום הזה משום מה) סתם הצחיק אותי המחיר. העשרה (זוכר נכון?) תקליטים של הקינקס של עמי עולה כמעט חצי.


כן זה סתם הלינק הראשון שיצא לי, ושמתי אותו. לא בגלל המחיר וכיוצ'.
אני קניתי באלוסיב.

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 33 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות