לי אישית נראה יותר מעניין שאנשים יספרו על ביצועים של קולין שהם אהבו, אנקדוטות מחייו, כל מיני דברים אישיים - יותר מאשר לשים תמונה של פרח נפול ....
אבל זה אני ...
קולין הוא זה שהתחיל את הסדרה של ה LSO LIVE - סדרה שהלכה והתפתחה לעשרות ביצועים עם מנצחים רבים, ושילבה קטעים חיים עם השלמות בהקלטות אולפן .
LSO Live
Davis' terms as chief conductor, and latterly president, of the LSO coincided with the orchestra's decision to launch its own record label, issuing live recordings (patched where necessary with takes from rehearsals) at budget prices. Davis's recordings on the LSO Live label include Beethoven's opera Fidelio (2006), a wide range of Berlioz works, including a second recording of Les Troyens (2000), La damnation de Faust (2000), Roméo et Juliette (2000), Béatrice et Bénédict (2000), Harold en Italie (2003), and the Symphonie fantastique (2000); Britten's Peter Grimes (2004); Dvořák's Symphonies Nos. 6–9 (1999–2004); five Elgar sets: the Enigma Variations (2007) and the Introduction and Allegro for Strings (2005), the three symphonies (2001), and The Dream of Gerontius (2005); Handel's Messiah (2006); Haydn's Die Schöpfung (2007); Holst's The Planets (2002); James MacMillan's St John Passion, (2008) The World's Ransoming and The Confession of Isobel Gowdie (2007); Mozart's Requiem (2007); Nielsen's Symphonies Nos. 4–5 (2011); a third Sibelius symphony cycle (2002–2008); Smetana's Má vlast (2005); Tippett's A Child of Our Time (2007), Verdi's Falstaff (2004), Requiem (2009), and Otello (2010); and Walton's First Symphony (2005).[43] In all, he made about 320 commercial recordings, of which 165 were for the Philips and Decca labels.[44]