מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 25/12/11 19:50
הודעות: 1491
|
בוקר טוב לג'אזיסטים, מצטער לא מכיר את כל המומחים אבל הספקתי להכיר את עמי, יאיר וקולטריין (מה השם שמסתתר ?) מהשרשורים למיניהם אז יסלחו לי כל השאר. בהמשך לשרשור שלי ולתשובות של עמי וקולטריין נהייתי סקרן והייתי רוצה לדעת קצת יותר על ההתפתחות בתחום הסקסופון - טנור לא צריך להסחף בהסברים, ברמה הבסיסית. חוץ מזה הייתי רוצה לדעת למה מניונה לא אהוב והאם מדובר בכל החומר שלו או רק מתקופה מסויימת. אני מכיר רק שני תקליטים שלו fan & games ואת chuck mangione quartet.
_________________ ?Sometimes I look at people and think, Really? That's the sperm that won
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 08/12/10 10:11
הודעות: 1730 מיקום: מודיעין
|
_________________ מו מוז מוזי מוזיקה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 25/12/11 19:50
הודעות: 1491
|
GAB כתב: יופי של שרשור חבל שלא שמתי לב כשהתחלת אותו .............. 
_________________ ?Sometimes I look at people and think, Really? That's the sperm that won
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
הסיפור על רבע רגל הוא שהסקסופון שיחק תפקיד די משני בעשורים הראשונים של הג'אז בניו אורלינס (עד שנות השלושים). הוא נכנס לתמונה בעידן הסווינג (שנות השלושים ותחילת הארבעים) דרך התזמורות הגדולות. את שלושת הטנורים של אותה תקופה כבר הזכרנו שם. לסטר יאנג, 'הנשיא' ניגן אצל בייסי, בן וובסטר 'הצפרדע' התחיל אצל פלטשר הנדרסון ועלה לגדולה בהרכב הכי גדול של אלינגטון, וקולמן הוקינס, 'הנץ' או 'השעועית', הסתובב ובעצם המציא את תפקיד הטנור בהרכבים קטנים כמו שאנחנו מכירים אותו היום.
שנות הארבעים והחמישים הן שנות הביבופ, ההתפתחות הכי משמעותית בהיסטוריה של הג'אז. מבחינת סקסופון הפוקוס עבר מהטנור לאלט שהתאים יותר למהירות המטורפת של הסגנון. בעצם הפוקוס עבר לאלטיסט האחד והיחיד, צ'ארלי פארקר 'בירד'. מבחינת שייכות לאסכולות הסווינג, בירד היה לסטריסט מובהק אבל הספר שהוא כתב היה לגמרי שלו. כמו שאתה וודאי יודע בירד הוא הבאך של הג'אז. כל מי שבא אחריו ניסה להשמע כמוהו. אחד שהצליח היה סוני סטיט. מזווית הטנור בביבופ, האיש הכי חשוב הוא דקסטר גורדון, עוד לסטריסט וטנור ענק, שגם כתב כתבי קודש בלי סוף.
סוף שנות החמישים ושנות השישים הן עידן ההארד בופ שמשהו ממנו ניסיתי להעביר בשרשור 64. כאן נכנסו לפעולה הטנורים הגדולים שמאכלסים את רשימות ההשמעה שלנו, סוני רולינס, בני גולסון, וויין שורטר, ג'ון קולטריין ואחרים. באמצע שנות השישים ההארד בופ התפתח למודאליות (קולטריין ושורטר הם הנציגים הכי מובהקים של הזרם) ולאוונגרד (שוב קולטריין, דולפי, איילר, פרעה סנדרס, ארצ'י שפ). אבל זה לעתיד כי לאוזן לא מאומנת זה יכול להשמע נורא.
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 08/12/10 10:11
הודעות: 1730 מיקום: מודיעין
|
בנוסף יש מספר סקירות נהדרות בעיקר של יאיר שכדאי לקרא ויכניסו אותך לעולם של המוסיקאים הגדולים. monk &coltranewayne shorter
_________________ מו מוז מוזי מוזיקה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 08/12/10 10:11
הודעות: 1730 מיקום: מודיעין
|
אפי קח את זה באיזי בגלל מבול המוזיקה הזמינה, קשה להיחשף בצורה הדרגתית, ללמוד וליהנות כמו שבזמנו אני שמעתי אלבום חודש או יותר עד שיכולתי לרכוש נוסף..... רבים מהאלבומים החדשים שיש לי מכיר בצורה שטחית יחסית להיכרות עם האלבומים שרכשתי בצעירותי.... זה בהחלט פוגע בהנאה.
_________________ מו מוז מוזי מוזיקה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 25/12/11 19:50
הודעות: 1491
|
חברה כל הכבוד, לאט לאט אני רושם הכל ............  האמת לא חשבתי שזה אי פעם יעניין אותי אבל תמשיכו, זה יותר מעניין מהכתבות על ביבי והקונגרס.
_________________ ?Sometimes I look at people and think, Really? That's the sperm that won
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 29/12/10 12:43
הודעות: 460
|
ברשותך, אני אחוד חידה שתיתן לך כיוון במה להתמקד ועל מה לדלג -
"אנו צריכים ללעוג לאילו שטוענים טענות אומנותיות כלפי XXX"
מה זה ה XXX ? של מי הציטטה ?
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 25/12/11 19:50
הודעות: 1491
|
לפי הידע שלי כל מה שתכניס באיקסים יעבוד ............. 
_________________ ?Sometimes I look at people and think, Really? That's the sperm that won
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
 |