Sonus כתב:
aloni כתב:
אתה רציני?
לגמרי.
ווליום משפיע על ווליום בלבד. סאונד גדול יהיה גם בווליום נמוך ואותו סאונד יהיה בווליום גבוה.
אם הווליום משפיע על גודל הסאונד, דינמיקה או כל דבר אחר המגבר לא מתאים לרמקול ומשהו שם לא תקין. או שהרמקול דפוק!
אוקי, היו לך כאן שתי טענות שלא בהכרח קשורות.
- גודל הסאונד לא תלוי בווליום
- ווליום לא משפיע על שום פרמטר מלבד עוצמה (דינמיקה, SNR וכו')
נתחיל דווקא בשניה שמאוד קל להפריך.
זאת עובדה ידועה שאחד המכשולים שהיצרנים צריכים להתמודד איתם בדרגת הפרה היא השפעת ה- Attenuator על ה- SNR, על התנגדות הכניסה ואפילו על טווח התדרים!
יש כל מיני ניסיונות להתמודד עם המכשול הזה, לדוגמה ה- VGT של Ayre הממומש ב-
KX-R (לא שמעתי).
מה שקורה בפועל הוא שלכל ציוד יש את הסוויט ספוט שלו (או לפחות סוויט ריינג') ברמת הווליום שבו הוא נשמע במיטבו.
הלאה נגיע לאקוסטיקה, האם אתה חושב שהחדר מתמודד עם כל רמת ווליום באותה צורה?
לא נראה לך הגיוני שהחזרים מושפעים מרמת הווליום? הרי תשמע יותר כאלו בווליום גבוה.
הוסף לכך שהאוזן/מוח האנושיים לא מתמודדים עם כל רמת SPL בצורה זהה, זאת הסיבה שברסיברים החדשים (איפה קרמר?) פיתחו מנגנונים שמטפלים בזה (ובעוד כמה נושאים כמו הפרשי ווליום בין פרסומות לתכנים בטלויזיה) דוגמא אחת היא
Dolby Volume.
ולטענה הראשונה, זה די מיותר להסביר (ואני בטח לא המומחה לעשות זאת). אבל שים פסנתר/זמרת/כל כלי אחר ברמת ווליום מינימלית ואחר"כ תגביר למקסימום שהסטאפ שלך מאפשר ותגיד לי אם הגודל זהה.