shmilo כתב:
ושום מערכת גם לא של מליונים לא תצליח לשחזר את הקול והסאונד אפילו הדומה שיש בהופעה של מארק קנופלר .
בעצם למה?
לא שאני מכיר את האמן/המוסיקה האלה טוב מדי, אבל מה מיוחד בהם ובצליל שלהם מבחינת הקלטות וקושי השיחזור?
הרי את הווקאל לא שומעים ישירות, אלא דרך מיקרופון, הגיטארה חשמלית, ה-keyboards כנראה רובם/כולם אלקטרוניים, אבל גם אם יש פסנתר בד"כ גם הוא מוגבר. נשארנו עם תופים (שבד"כ נשמעים טוב אפילו בהקלטות אקוסטיות), שסביר שגם הם מוגברים.
יוצא שכמעט או הכל עובר דרך מערכת הגברה ויוצא דרך רמקולים, כשגם המיקרופון, גם ההגברה וגם הרמקולים לא עולים מיליונים.
להיפך, כנראה מה שצריך להקליט זה רק את המיקס שלפני ההגברה הסופית, ולהשמיע אותו דרך ההגברה הלא-סופר יקרה דרך אותם רמקולים לא סופר-יקרים ובא לציון גואל.
מרוב הערצה למארק קנופלר ובוז לביטים אתה מאבד את הקשר למציאות.
סך הכל, הצד של הביטים וההרצים הוא אינו יותר ואינו פחות מאחד האספקטים של התחביב הזה, שבלעדיו לא היית יכול לשמוע את מושא הערצתך אצלך בביית, ואם היית הולך להופעה שלו, היית נאלץ לשמוע אותו צועק ומנגן בגיטארה אקוסטית...
, ואז לא בטוח שהיית מתרשם כל כך מיכולותיו (שאולי אינן כה גדולות כפי שמאפשרת להן האלקטרוניקה להיראות, סך הכל הוא לא איזה פאבארוטי שיכול למלא בקלות אולם ענק בקולו, ללא הגברה).
וחוצמזה, מי אמר שההתעסקות בצד הטכנולוגי באה
במקום מוסיקה?
בוודאי לא אצלי!
אז לפני שאתה מסביר לאחרים שמה שהם מדברים עליו אינו לעניין, אולי תממש את מה שאתה מציע:
shmilo כתב:
הכי חשוב חזרה לפרופרציות.
ותחזור לפרופורציות ולמציאות.
עמיר