yairf כתב:
יויומה כתב:
yairf כתב:
הצ'יפ מהווה מרכיב כמעט זניח מבין המרכיבים הקובעים את התוצאה הסופית של ה-DAC.
קודם כל אתה טועה, מכיוון שהצ'יפ כן מגדיר את מעטפת האפשרויות של ההמרה.
גם לאותה "מעטפת" אין הרבה משמעות, הרבה מזה זה בבל"ת שיווקי. את הדברים החשובים באמת היצרנים לא יספרו לך, ולמרבה הצער גם לא תוכל לקרוא עליהם בוויקיפדיה.
אני מתפלא לראות "איש מקצוע" יוצא בכאלה הצהרות כוללניות (ולא נכונות בעליל). (שלא לדבר על החוצפה.....)
בכל אופן, אולי בטעות הנחתי שאתה מבין קצת בתחום הדיגיטלי ועיבוד אותות.... אז סתם כמה דוגמאות:
הצ'יפ הנ"ל של ESS מכיל גם את קולט ה SPDIF, וכל מנגנון ה אנטי-ג'יטר נמצא ברכיב. כפי שווייס בעצמו אמר - הממירים הנ"ל די חסינים בפני ג'יטר חזק - וזה לא בגלל ווייס, אלא בגלל הצ'יפ עצמו.
דבר נוסף הוא שהממיר הנ"ל פועל ברוחב של 32b, למרות שכידוע הפורמטים המקובלים של אודיו הם עד 24b. זו תכונה חשובה, מכיוון ששמונת הביטים ה"מיותרים" יכולים לשמש בתור בקרת ווליום דיגיטלי ללא שום שינוי במידע המוסיקלי המקורי שנמצא ב 24b. תכונה זו של בקרת ווליום "ביט פרפקט" ממומשת בממירים Weiss 202, Wyred4Sound DAC2, ו Audiolab 8200DQ - שכולם משתמשים בצ'יפ הנ"ל של ESS. (יתכן ויש עוד דוגמאות, אם כן אני לא מכיר אותן). מי שמשתמש במקורות דיגיטליים בלבד יכול למעשה להשתמש בממיר כזה בחיבור ישיר למגבר כוח ללא פרי-אמפ חיצוני, ולקבל תוצאה מעולה - כמובן בתלות למימוש המלא של הממיר, אבל מה שמאפשר זאת זה הצ'יפ. כדי להסביר לך עוד, אגיד לך שאם לא היה שימוש ברוחב גדול מ 24b אז בקרת ווליום דיגיטלית איכותית צריכה להעזר באלגוריתמים די מורכבים של dither על המידע המוסיקלי עצמו (מה שלמשל אמארה עושים במקאינטוש - והם חייבים לבצע זאת מכיוון שהם מוציאים את המידע בפורמט אודיו סטנדרטי של 16 או 24 ביט), ועדיין אלגוריתמים אלה "מאבדים" מידע מוסיקלי בניגוד לאפשרות הפשוטה של שימוש ביותר ביטים.
אלה סתם שתי דוגמאות של הצ'יפ הזה, אני לא בקיא באלגוריתמים הספציפיים של ההמרה עצמה שם, אבל גם שם יש הבדלים מהותיים בין צ'יפ לצ'יפ.
מקווה שזה היה אינפורמטיבי לך ולאחרים....