עכשיו 28/03/24 16:31

פורסם: 05/12/10 19:25 ע"י Byrdio


Bassocontinuo Audio Systems : B-1



Bassocontiuo B1


מוצרים משלימים למערכת אודיו איכותית היו תמיד בסביבה. אם קוראים להם וודו, או שהם משויכים
ע"י כאלו שמאמינים בהם באופן מוחלט, כפי שהם מאמינים בהחלפת רמקול, זה כבר עניין לשיחות אחרות
ודיוני פורום עתיקי יומין.

הפעם באנו לבחון סט של משככי זעזועים, מאחת החברות המצוינות בתחום כיום.
Bassocontinuo Audio Systems
על מגוון מכשירים. ממקורות ועד סטנד שלם ובעיקר בראש פתוח וללא דעות קדומות.

בכל זאת, אין לי שום דבר נגד, תמיד הייתי במחנה "האמצע", אשר לא "מאמין" ולא שולל כלום.
מבחינתי כל מוצר לגיטימי וחובת ההוכחה עליו :twisted: .
כך שלנסות, אני תמיד מנסה ומסקנות תמיד עולות, לכאן ולכאן.
זו לא הפעם הראשונה שאני בוחן ציוד שיכוך לציוד אודיו ובעבר אף כתבתי סקירות על כאלו..
(Vibracone's לדוגמה) שהניבו מסקנות די מעודדות בעניין מבחינתי לפחות.
זהו כבר לא סוד שמוצרי השיכוך בדרך כלל עובדים. אך המגוון והסינרגיה שלהם עם ציוד מסוים
כזה או אחר, קריטי ביותר וכנראה שבגין כך, ישנן סברות שונות מחובב אחד לשני.

אז.. נתחיל מההתחלה.
לפני כמה שבועות, התבשרנו על ייבוא חדש לארץ, של חברת Bassocontinuo אשר מתמחה
בבניית סטנדים לציוד אודיו, פלטות שיכוך, מוצרי אקוסטיקה אסתטיים וכן ציוד משלים
בתחום השיכוך כמובן גם כן.
קיבלנו באדיבותו של היבואן – אמיר ארמה מ Arama audio סט של מוצר אשר נקרא B-1
אשר מגיע באריזת עץ מהודרת שבפתיחתה התגלו ארבע "רגליים" במראה יוקרתי וחלקים נוספים לרוב
שכבר אתפנה לספר על טיבם וייעודם.

Bassocontiuo B1


החברה מציעה סטים של שלוש רגליים ושל ארבע, כאשר בסט שסיפק לנו היבואן היו ארבע.
מפאת עומס ההזמנות, סט אחד בלבד הגיע אלינו לבחינה, כך שלבחון אותם על מגברי ההספק
הכבדים שלי לא הצלחתי. אך הרגליים עברו בין שלל הציוד אצלי בסט אפ ואפילו מתחת ל RACK עצמו
(Finite Element Pagoda Signature) כפי שכבר אסביר איך הוא מסוגל לכך.

בדרך כלל אנו מכירים שמוצרים דומים מחברות שונות מגיעים עם LIMIT מסוים למשקל שהם
יכולים לשאת ולהיות אפקטיביים בעבודתם.
המוצר שלפנינו, מודולרי. כך שיוכל להתאים למגוון רחב מאד של ציודים ואפיונים.
מציוד קל מאד; כמו DAC, או טרנספורט, לציודים כבדים יותר כמו סוגי הגברה שונים ועד לשימוש כרגלי סטנד
מלא בציוד (עד 300 קילו לרגל).

איך זה עובד אתם שואלים?
הרי לא כל רגל שמסוגלת להיות אפקטיבית לציוד של 5 קילו, תצליח לשאת אחד כזה של 300, ועדיין לעבוד נכון.
אז זה די פשוט מסתבר, הרגל של החברה בנויה משלושה חלקים עיקריים.
החלק התחתון בנוי מצינור מתכת מאסיבי בעל תחתית רכה (שלא ישרוט את פלטות הסטנד היקר שלנו)
ומחלק עליון מתכתי גם כן וחלול בתוכו, כאשר על הפלטה העליונה ישנו שגם אליו נוכל להתאים את הפתרון
המוברג באופן מקורי לציודים השונים שנעמיד עליהם.
ביניהם באמצע, החלק השלישי והוא גליל צר אשר עשוי מפולימר מיוחד.
הגלילים מסופקים באריזת המוצר ומונים שלוש רמות צימוג שונות
(החברה מספקת גרף אשר מלמד באיזה גליל עלינו להשתמש, ביחס למשקל הציוד שעלינו לשאת).

Bassocontiuo B1


בזמן הבדיקה אצלי, החלפתי בין כל הגלילים מתוך שלושת הסוגים. אך בסופו של דבר השתמשתי בשניים בלבד.
למקור השתמשתי ברך ביותר שאפקטיבי עד 40 קילו ובקשה ביותר שאפקטיבי עד 300 קילו כאשר הנחתי את
הסטנד המלא, עם שלל הציוד.

לפני שנכנס לפירוט קצת יותר מדוקדק, אוכל רק להגיד, שלארבע הרגליים הללו יש עתיד מדהים בתחום.
הן עובדות בצורה מבריקה ומאחות כמעט כל Ripple שהיה קודם בסאונד וגם הניואנסי ביותר.

התחלתי כאשר ה- B-1 הורכב מתחת לטרנספורט שלי.
כמובן שלמען הבדיקה, בודדתי את שני החלקים שבדרך כלל עומדים זה על זה ( הטרנספורט וה DAC)
והנחתי את הטרנספורט כולל ה B-1 על פלטת הסטנד, בעוד ה DAC קיבל "קומה" משלו.
לכל הספקנים – הסקירה תתאר את המצב הזה מול מצב ללא ה B-1 באותה הקונפיגורציה
ולא למול המצב שקיים אצלי בפועל.

Bassocontiuo B1


השיפור היה ניכר ומיידי, להפתעתי.
בדרך כלל שינויים כאלו הם קצת יותר מינורים וצריך טיפה לחפש, או לעשות קצת ON\OFF עם המוצר
כדי לקבל את האימפקט המלא. אך הפעם נראה שה B-1 פעל כמעט במיידי למרות שזה נשמע בנישה
די מצומצמת.
העבודה שהוא עשה תחת הטרנספורט, הייתה ניכרת בגבוהים יותר מאשר בשאר התדרים.
הוא כאילו פילס איזה מן פכפוך שהיה אי שם, בתדרים מאד מסוימים ובמצב של "פרץ".
אם קודם משהו היה טיפה "זז" בגין Attack חזק מאד, עכשיו עם ה B-1 זה נשמע הרבה יותר חלק
ונשמע עם הרבה פחות עיוות.

בקונצ'רטי לפסנתר של ליסט המנוגנים ע"י צימרמן ובניצוחו של אוזוואה
Liszt: Piano Concertos Nos.1 & 2; Totentanz
יש לא מעט הבלחות קלידים אימתניות מהפרטיטורה של ליסט עצמו.
ההקלטה טובה מאד, אך עדיין ברוב המערכות הקטעים החזקים במיוחד, ישמעו עם טיפה של גרעיניות.
כאשר ה B-1 היה תחת הטרנספורט, מרביתם של התווים הללו הוחלקו כמעט קליל.
הסאונד נשמע הרבה יותר קריספי, חד ונקי, כאילו מישהו החזיק יציב את המיקרופון מלווברץ מהדינאמיקה שהגיע
מהפסנתר עצמו.

ה B-1 המשיכו את דרכם משם, אל מתחת לקדם מגבר שלי גם כן.
פה היעילות שלהם, הייתה אף גדולה יותר מאשר מתחת לטרנספורט. אם שם זה היה ניכר,
פה לא היה שום צל של ספק שהמוצר הזה עובד ועובד יפה מאד. על פי העדויות של החברה גם כן.
הקדם מגבר שלי הוא קדם בייצור מקומי ועל פי תכנון מסורתי ומוקפד מאד.
אם בעבודה ואם בחלקים אשר נמצאים בו. הוא מבוסס על שפופרות ושנאים באופן טהור ומלא.
לקדם יש סאונד מלא ועשיר מאד ומצד אחר מפורט וניטראלי.
אך המינוס שלו (לכל מוצר יש מינוסים) הוא- שבגלל תכנון המבוסס על שפופרות E55L הוא עדין
מאד לויברציות חיצוניות ומיקרופוני (למעשה השפופרות הללו מיקרופוניות מאד ולאו דווקא הקדם עצמו).
ה B-1 החליפו לסקירה זו, פלטה של אורולקס שרכשתי לפני כמה חודשים בשבילו.
הסאונד כאן השתפר באותה הדרך שהשתפר תחת הטרנספורט, אך בטווח תדרים גדול יותר.
הגבוהים הוחלקו כפי שהתבשרתי במיקום הקודם, אך הפעם גם המיד והבסים התהדקו קצת.
הייתה תחושה שהסאונד התמקם חזק יותר במקום, כאילו הרגליים המיוחדות האלו, החזיקו את המוסיקה
באוויר וקיימו אווירה כמעט הולוגרמית סביב האימג'.

פה דווקא מוסיקה סימפונית, עמוסה - זכתה לחיזוק מעולה מהרגליים הללו והשיפור היה מהנה ביותר.
באופרה - Donizetti: Lucia di Lammermoor בניצוחו של הרברט פון קאראיאן, נהניתי מסאונד צלול
והדוק במיוחד. קולות הסולנים היו מקסימים גם ללא ה B-1 הללו, אך בעזרתם הצלחתי להגביר קצת יותר
ממה שאני בדרך כלל מנסה ושמעו את האמביאנט ואת הרגיסטרים הגבוהים והנמוכים בקולם באופן הרבה יותר
מרשים ומדויק.

ה B-1 עברו בין רכיבים אחרים אצלי במערכת גם כן. תחת מגבר האוזניות השפופרתי שלי (DV366I),
תחת ספק הכוח של תדי פארדו שמזין את ה SB- TOUCH.. וכן כאמור תחת הסטנד כולו -
פיניט אלמנט פגודה סיגנצ'ור.
בחלק הוא עשה את השינוי המיוחל כפי שפירטתי בסקירה לעיל ובחלק לא היה שינוי כלל וכלל,
או שינוי מינורי ביותר.
כך שאני מניח שלמרות השיפור הרב שאני שמעתי בשניים מכלל הרכיבים שניסיתי אותם תחתם,
הם כמו שאר הרכיבים בתחום הזה, נתונים לענייני סינרגיה. כך שהמלצתי האישית היא לנסות.

Bassocontiuo B1


אך יש כמובן הגיון רב בשיכוך מתחת לרכיבים מוברצים מטבעם, כמו טרנספורטים, או רכיבים אשר נהנים
משיכוך טוב בגין טכנולוגיה מסוימת - כמו ציוד שפופרות, או ציוד המבוסס על שנאים.
כך שהייתי מתחיל משם ומתקדם הלאה.
לפעמים התמורה תבוא מתחת לרכיב שלא היינו חולמים שהם ישפיעו עליו ולהיפך.

יש כמובן המון חשיבות לגלילים הפולימרים השונים שתכניסו באמצע ה B-1 והמלצתי היא גם לנסות לשנות
ביניהם. גם אם הטבלה מראה דברים אחרים. אי אפשר לדעת איך רכיב יגיב לקשיחות כזו או אחרת בשיכוך.

לסיכום, זהו מוצר מעניין מאד.
אשר עשה אצלי שיפור טוב ומפתיע תחת הטרנספורט ומצוין ביותר תחת הקדם ש"סובל" ממינוסים כאלו,
שמצריכים המון תשומת לב בשיכוך הרכיב מסביבתו.
הם בנויים וארוזים לעילא כיאה לחברה מדהימה שכזו, שבנייתה תמיד הייתה בחוד החנית של התחום.
או לפחות מאז שקמה.
זהו המוצר הראשון שאני מנסה אישית אצלי בסט אפ מהחברה ומה שעבר לי בראש בכל סשן הבדיקה עימם-
שאם ה B-1 "הזולים" והפשוטים של החברה עובדים כך, כמה שיפור יביאו עימם המוצרים האחרים בחברה.

Bassocontiuo B1



סטאפ בחינה והשוואה


הגברה: זוג מונו-בלוקים + קדם מגבר שפופרתיים (MBS).
מקורות: North Star 192 mkII Transport & Dac, Logitech Touch + Ttouch PS, Dell Studio 1537
כבילה- חשמל: PS Audio, Furutech
כבילה- סיגנל: Ctrl audio - XLR & RCA
כבילה – רמקולים: Ctrl Audio - SILVER
חשמל: PS Audio Quintet, Sine
סטנד: Finite Element- Pagoda Signature , Auralex- Gramma
רמקול: Audio Physic- Avanti V

מחיר: גירסת 4 רגליים 404 יורו + מע"מ, 3 רגליים 324 יורו + מע"מ
יבואן: Arama Audio




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות