michael123 כתב:
Audio Nec באמת התנהגו בצורה יוצאת דופן בתערוכה בזה כי
- סירבו לפתוח את המכשירים, כל עוד הרבה יצרנים כן פתחו אותם
- מחיר כ"כ גבוהה מחייב קצת שקיפות.. הם לא רוצים, לדעתי מכמה סיבות - (1) פחד ממתחרים, (2) לא להכניס לקוחות פוטנציאלים לחישובים עלות/תועלת.. מחשבים אין מה לעשות, זה לא מגבר.. מחירו ברור לכולם. תוסיף אינטרפייס דיגיטלי מדויק, ו-DAC לטעמך - וקיבלת שרת מוזיקה חלומות שלך.
- תוכנה לא ממש הודגמה, אבל בשרתים אלה, זאת נקודה חלשה מאוד. יצרן קטן אם הוא לא בא מתחום התוכנה, פשוט לא מסוגל להוציא משהו "שווה". היה משהו דמוי ITUNES על המסך, אם כי הוסבר לי שזה למעשה יותר כמו Media Center של Windows
ללא קשר, שרת זה + רמקולים שלהם הפיקו סאונד (לטעמי) בין הטובים בתערוכה.
אני אהבתי...
מייקל
תודה על ההערות- אבל אני חושב שנסחפת בהכללות / ניתוח הנסיבות.
1. יצא לי לבקר במינכן (לא השנה) ובעוד כמה תערוכות בחיי, הרוב המכריע של הציוד לא היה פתוח בשום צורה, ולא נפתח לבקשת הקהל. כך שהנחת היסוד 'על מוזרות' AUDIO NEC נראית לי קצת מוגזמת.
2. לגבי שקיפות עקב מחיר גבוה, אני חושב שגם כאן העובדות לא מסודרות.
הגברות יקרות בתחום המחירים הזה בנויות בדרך כלל ברמה בינונית וחלקים סטנדרטיים לחלוטין, נגנים בהרבה מקרים גם פחות מכך, רמקולים ממש לא מושקעים לסדרי הגודל של המחירים הנדרשים בדרך כלל.
(ואני לא זוכר שמישהו ביקש ממציג לפתוח רמקול ב 20,000 דולר כדי לקבל 'שקיפות' על המוצר)
3. אני חושב שזה יהיה מצחיק לחשוב שאי פתיחת מוצר היא בגין חשש ממתחרים- פתיחתו לא ממש 'מפרטת' את תכולתו המדוייקת ומתחרה שירצה ירכוש דוגמא לביצוע 'היפוך הנדסי'.
לי נראה יותר שהמותג רוצה 'להתעקש' על החבילה כמוצר- ולמתג את התוצאה של החבילה, הוא רוצה להיות יותר מסך חלקיו וזה לגיטימי וסביר לחלוטין להבנתי.
4. לגבי עלות / תועלת- כאן המסקנות שלך מוטעות (אם עשית את החישוב שאתה טוען שכולם עושים).
* המעבדים של MSB הינם מהיקרים לרכישת OEM ,
* כנ"ל תוכנת ה UPSAMPLING בגירסה האולפנית של WIESS , כך תוכנת RC ,
* שנאי החשמל והטיפול בחשמל הם מהיצרנים היקרים ביותר בתחום ,
* הפרה האנלוגי הוא ברמה של פרה אקטיבי בעלות של אלפי יורו אם היה נמכר כרכיב נפרד,
* תוסיף מנגנון מיכאני טוב להעברת חומר מנגן CD פנימי, קופסא באיכות ייצור גבוהה,
* ועל כל זאת יש לחשב את עלות רכיבי SSD בנפח של 500MB או 1TB .
* וזה מבלי לחשב את זמן הפיתוח, השידרוג של הרכיבים, התאמת התוכנה והחומרה בין יצרנים שונים, וכל שאר ההשקעות שנידרשו ליצירת מכשיר הומוגני ולא אוסף רכיבים אקראי.
יוצא מזה שביחס ליצרני נגני CD לדוגמא- הערך של המוצר הינו פנומנאלי, ועולה כמעט מחצית מהם בסכום אבסלוטי.
נראה לי שטעית בסעיף עלויות, או שלא באמת חישבת אותן.
5. טענותיך על התוכנה מייצגות את עולם האתמול, לא את עולם המחר. נגמרו הימים של פיתוחים יעודיים בכל נושא השליטה והבקרה 'החכמה' לבתים וציוד אלקטרוני.
כיום הכל עובר לתוכנות אוניברסליות כמיקרוסופט, אפל, גוגל (אנדרואיד) שעליהם נוספים אפליקציות קישור בלבד.
הכוח של אותן פלטפורמות לייצר אפליקציות רבות עוצמה שנכתבות על ידי מאות אלפי אנשי תוכנה, קישורן לחומרה מתקדמת- מייתרים לחלוטין את הצורך בכותב תוכנה לשרת מוזיקה (או שני כותבים אם החברה 'גדולה').
הגדולה של יצרן שרתי מוזיקה תימדד בגמישות לעבוד עם האפליקציות המתקדמות ביותר- ולא להיגרר אחריהן עם איזו תוכנה מצ'וקמקת שהוא פיתח.
ונחמד לשמוע שנהנית.