רוברט, מבין את הגישה שלך,
אבל זה לא אומר שאתה צודק
זה גם לא אומר שאתה טועה
עוד גישה לגיטימית
וגם אם אתה צודק, אני לא חייב להסכים איתך, או לא חייב להתעניין באותם אספקטים בתחביב היקרים לליבך
אני טוען שאף אחד לא יודע למדוד את כל הפרמטרים שמשפיעים על סאונד של מגבר נניח, בצורה של קופסא שחורה.
בחיבור לרמקולים שונים (נניח שמקבעים חדר אקוסטיקה וכו) מגבר טרנזיסטורי אחד יכול להתמודד טוב יותר עם רמקול פחות נציל לעומת מגבר טרנסיזטורי אחר (זה דווקא סופר מדיד, אבל מראה לך על פי השקפתך שלא כל המגברים נשמעים זהה, כי לא נמדדים זהה). זו דוגמא טריויאלית לכך ששני מגברים עלולים להשמע שונה על אותו הרמקול. ויש עוד המון דוגמאות לפרמטרים הנדסיים אחרים המשפיעים על הסאונד.
זו הגישה שלי
זה לא אומר שאני צודק
זה לא אומר שאני טועה
עוד גישה לגיטימית
גם אם אני צודק אתה לא חייב להסכים איתי, או להתעניין באותם אספקטים שאני מתעניין בקשר לתחביב.
עוד דוגמא, יש אנשים שנשבעים נניח שרום קורקשן הוא בעצם הפתרון הנכון/יעיל ביותר למקסם את הסאונד בחדר נתון. אני לא בטוח שהם טועים, מצד שני זה כלל לא מדליק אותי. אפשר להתווכח על זה אינסוף, אבל אותי זה לא מעניין, לפחות כרגע. אני מודע למשל שאתה בעד אקולייזר/טון קונטרול, והנה למשל פה אני איתך, הייתי שמח אם היה לי טון קונטרול עדין בקדם מגבר לשחק קצת על הקלטות שמציק לי בהם משהו.
אז מה לעזאזל רציתי להגיד?
כל עוד מבינים אחד את השני ללא נסיון חד צדדי לשנות את דעתו של האחר באלימות, ונשמר שיח דו צדדי מפרה, בעני זה אחלה וזה מהות הפורום. אני אוהב לקרוא חלק מהדברים שאתה כותב. אבל מצד שני חושב שלא הכל מונוכרומטי (דפקתי מילה) כפי שאתה לפעמים מצייר חלק מהדברים, התחביב כולל גם ציוד, הנדסה ואספקטים חוויתיים שמעבר, כמו מוזיקה, פרשנות של צלילים, אקוסטיקה וגם קערות פעמונים. לטעמי כל מה שמדליק אצל הפרסונה את החשק למוזיקה זה אחלה! גם מדידות.
(נראה לי שהגבתי לשירשור הלא נכון)