החדר של Audio Physics עניין אותי ספציפית, במיוחד.
בעיקר מכיוון שאני מחזיק את אחד הדגמים המצוינים של החברה (SCORPIO).
כבר כמה וכמה שנים שאני חובב את סאונד הסיגנצ'ור של החברה וחיכיתי לשמוע את הרמקול החדש שהציגו כבר בשנה שעברה ה Cardeas.
רמקול זה של אודיופיזיק, בנוי מתיבה חזקה ומחוזקת בעלת תאים נפרדים ומשותפים לכל ששת האלמנטים בכל רמקול בצורה שאופיינית לבניה שלהם, על הפנל הקדמי וגם אלמנטים שמנגנים לצדדים.
בהדגמה – תחנת השנעה של בורמייסטר הייתה אחראית לסט ההגברה שהניעה את הרמקול.
זוג מונו בלוקים כולל ספקי הכוח שלהם.
המקור ששימש את המדגים היה, מחשב מסוג MAC עם תוכנת I- TUNES
דרך ממיר (פרו) של חברת ALESIS.
אחראי לדרגת הקדם, היה המכשיר הגדול והיקר של החברה הגרמנית בורמייסטר, כמובן.
החדר היה בגודל של סלון ממוצע פלוס מינוס והרמקולים היו במרחק של כ 3 מטר אחד מהשני לערך.
הסאונד שהתקבל לצערי לא היה מרשים כפי שציפיתי, אך מעבר ל"בעיות" הדגמה תערוכתיות,
היה אפשר להבחין שהחברה שמרה על הסאונד הביתי שלה, גם ברמקול החדש והיקר הזה.
הסאונד השקוף והפירוט המופלא של החברה היה שם ובגדול. אך לא הצליח להעביר לי את החוויה שאני מקבל אפילו בביתי, מרמקול הרבה פחות יקר של אותה החברה.
הבמה היית גדולה מאד, עמוקה ורחבה ובתוספת היא היית מוחשית גם על ציר ה Y.
שלמעשה מפרט גם את גובה הבמה ולא רק את רוחבה ועומקה כפי שאנו רגילים בדרך כלל לשמוע ולהתייחס בכל מקרה.
בקטעי גאז' רכים וקשים (ריבוי כלים בז'אנר) האנרגיה והדינאמיות היו מורגשים היטב.
אך גם בצורה קצת יותר מינורית ממה שציפיתי מאחד מרמקולי הדגל של החברה כיום.
הכלים שנשמעו הכי טוב דרך הסט אפ הנ"ל - היו כנראה כלי נשיפה. שהסט-אפ הצליח להעביר את הטקסטורות ואת הויברציות של המתכת, באופן מעורר התשאות, לפחות לגבי.
לאחר כ 20 דק או יותר, ביקשתי מהמדגים הגרמני אם הוא מוכן לשים מוסיקה קלאסית מרובת כלים, אך בקשתי התקבלה על אוזניים ערלות .. (שייסל!)..
סה"כ הייתי יכול לרשום שהחדר אכזב אותי, מכיוון שגודל הציפיות שלי היו די בשמיים.
אך בגדול, אודיו פיזיק בנו בדיוק את מה שהם יודעים, רמקול שמנגן עם המון אנרגיה,
נעלם בחדר כאילו בלעה אותו האדמה ושקוף כמעט על גבול האלקטרוסטטי.
אך בהדגמה הנוכחית הזו, הסופרלטיבים היו בינוניים והמוסיקה לא ריגשה אותי כפי שהיא עושה אצלי בבית למשל, על רמקול מהחברה הזו בדיוק גם אם הוא זול בהרבה ובכלל משאר הסט אפ.
אולי בשנה הבאה הם ידגימו רמקול אחר בעזרת סט אפ מתאים יותר ובחדר שמטופל קצת יותר מבחינה אקוסטית וכך נוכל לשמוע (וגם האחרים כמובן) מה יש לחברה הזו עוד לחדש או להציע ממה שכבר יש.
מאד יכול להיות שהבינוניות המתקבלת היום מהם והאמרה שהם כבר לא עושים היום מה שעשו פעם, היא למעשה בגין עזיבתו של המהנדס הראשי שהיה איתם מאז הקמתם לפני שנים רבות.
בכלל השנה התערוכה של אודיופיזיק עמדה על נושא של 25 שנה לוירגו האגדי של החברה שהיווה תמיד את הרמקול בעל ה VFM הגדול ביותר שלהם.
חבל שלא הדגימו אותו במקום
א. מינכן.