עכשיו 25/11/17 13:22

פורסם: 11/05/17 09:44 ע"י Byrdio


גם את הסקירה הקצרה הזו, אני מביא לכם אחר רכישה, אך אם לקח לי לא מעט זמן מאז שרכשתי את המכונה ועד לפרסום
הסקירה, זה רק בגלל התלהבות גרידא, ויותר חשוב, נסיונות על מאות תקליטים, השוואות, נוסחאות ומה לא...
על כל אלו בהמשך.

תמונה

אם זה כל כך טוב, למה לא קנית עד היום? כי זה יקר! פאקינג 2500 יורו לפני מיסים בארץ, ומהיבואן בארץ כ 12K לפני הנחה...
על מכונה שמנקה תקליטים :roll: . כך לפחות חשבתי, בכל זמן. זה לא היה קל לשכנע את עצמי או להצדיק קנייה כזו עבורי.
אז אנחנו אומרים, מה הבעיה? הרי אנחנו מודעים לכך שמכונה שמנקה תקליטים היא מחוייבת המציאות למי שהשקיע באנלוג את מיטב כספו, בטח ובטח שגם קונה מדייה והרבה ממנה.
אבל בתור אחד שקונה כמעט אך ורק תקליטים חדשים מהלייבלים המובילים בעולם ואם יד2, אז בהקפדה של נאצי (בכל זאת מכונה גרמנית) לכאלו ברמת EX ומעלה בלבד... מה אני צריך מכונה אולטרסונית(?!), מספיק לי השואב אבק המסוגנן והמגניב שלי עם חומר שנרקח במעבדה שמתעסקת בחומרים פולימרים... ואני מבסוט. ועדיין... הסקירות, השבחים וההשוואות מהדהדות כל הזמן במוחו של האודיופיל המסכן, הם אלו שהביאו אותי בכל עת לרצות אחת.

שמתי עין כבר משנה שעברה על המכונה הזו שישבה אצל היבואן בצד (IL AUDIO), וכל תקליט שבא לשים, העביר בנונשלאנטיות במכונה ושם על הפטיפון, והשקט... והסאונד... :heart:
אך לפני תקופה, החברה הגרמנית -AUDIO DESK הוציאה מכונה חדשה. טובה יותר, שקטה יותר, מהירה יותר (סיבוב לוקח קצת פחות מ 5 דק, כאשר במכונה הקודמת ארך קצת מעל 6...) ואמינה פי כמה.
בניית ה PRO כך מספרים הסוקרים ובעלי החברה עולה כ 20% יותר לייצור מאשר היוצאת, ואת התקלות והטעויות לכאורה שהיו בקודמת, שיפרו באופן רציני מאד או העיפו בכלל. אז אמרתי לעצמי, ככה? עכשיו אפשר לקנות :D
אבל ברצינות, הגעתי לנקודה שלמרות המחיר הגבוה מאד (יחסית למכונות האחרות בשוק שמנקות תקליטים, למרות שישנן יקרות אף יותר מזו), וההצדקה למכונה הזו עדיין נטולה בספק (עד שאוכיח לעצמי אחרת והוכחתי) שלא יכולתי יותר לוותר על הסיכוי שהתקליטים שלי יכולים להשמע טוב יותר, חי יותר, שקט יותר.

המכונה נחתה בארץ כשבוע לאחר שהודעתי ליגאל שאני רוצה וזהו וכבר באותו היום נעמדה אצלי על הסטנד היעודי, על קיר צדדי בחדר המוסיקה. אני רכשתי את הורסיה הזולה כאשר הפערים במחירים הם אך ורק בשל צבע\גימור המכונה.

תמונה

תפעול ועוד...
המכונה פשוטה מאד לתפעול, כאשר ממלאים בה 4 ליטר של מים מזוקקים (עדיף ברמה הגבוהה ביותר שניתן למצוא) שמוסיפים להם בקבוקון של חומר אנטי סטטי שמגיע עם המכונה. החברה משווקת את המכונה יחד עם שני בקבוקונים כאלו, כאשר בחוברת ההפעלה חברת AUDIO DESK מורה על החלפת המים+בקבוקון כל 200 תקליטים לערך. המצב קצת פחות "ישיר" בפרקטיקה ולמעשה
למכונה יש חיישן low\high level אשר מציין מתי המכונה מלאה לנקודת עבודה אופטימלית (נורה ירוקה) ומתי יש מעט מידי נוזל במיכל המים (נורה אדומה) שבמקרה הזה היא לא נותנת לנקות תקליטים ויש להוסיף מעט מים עד להגעת הרמה האופטימלית.
למעשה, ממלאים בהתחלה גלון מים עם בקבוקון אחד ומשאירים גלון עם הבקבוקון השני בהכון על יד המכונה, עבור התוספות הנשנות הללו שמחוייבות המציאות בכל כמה וכמה תקליטים. בעצם זה הגיוני מכיוון שכל תקליט "לוקח" עימו נוזל ומתייבש ע"י מאווררים מיוחדים שמאדים אותם לאוויר. בנוסף מים נספגים בספוגים מיוחדים מסביב, או בפילטר...

לאחר המילוי ופילוס המכונה (יש בראשה פלס בועה עבור אינדיקציה) ישנם 2 כפתורים בלבד להפעלתה וניקוי התקליטים.
אחד ל ON\OFF ואחד עבור תחילת הסייקל, כאשר הכפתור הזה יכול לשמש להפעלת ייבוש בלבד (אופציה שיש רק בגרסת ה PRO... שהוסיפו במיוחד. במכונה הקודמת לא הייתה האופציה הזו והייבוש הגיע אך ורק אחר סייקל ניקוי בנוזל, ז"א שאם הוצאת את התקליט מהמכונה ובלי כוונה נגעת באחד הספוגים התקליט נרטב ואז היה צריך לחזור על כל הפעולה בשביל לייבש אותו כראוי.
ב פרו, פשוט מחזירים את התקליט ומפעילים ייבוש בלבד ולא ניקוי מחדש... תוספת מצויינת וחכמה.
סה"כ המכונה בנוייה ברמה מאד גבוהה, עם חלקים שנראים במחשבה תחילה, ועם ראיה לאמינות ועבודה מושלמת.
את החלקים המתכלים, כמו פילטרים, ספוגים מסתובבים, וכן הלאה ניתן להזמין מהיבואן במחירי שרות מצוינים. כך שניתן לתחזק את המכונה לשנים קדימה ולאלפי ניקויים. אני כבר כחצי שנה עם המכונה והיא לא מראה שום סימן של עייפות, בעיות, קושי או דגרגציה באמינות או בפעולה עצמה. (מלבד פיטלר שהחלפתי פעם אחת, פסיכולוגית, לא כי היה צריך) וכמובן מים שאני מוסיף תדיר, לא נגעתי בה עד היום עבור כלום מאשר עבודה שוטפת.

התקליט הראשון שניקיתי בה היה תקליט קלאסי של פסנתר סולו, דוייטשה גרמופון בהוצאה יפנית, שהיה כבר במצב די טוב, ואחרי שני ניקויים על המכונה הישנה (דאגתי לנקות אותו לפני שהגיעה האודיו דסק). הקשבתי לו שוב לשני הצדדים, ואז העברתי אותו במכונה החדשה. ושוב שמעתי את התקליט. מה אגיד לכם... :shock: , רצפת הרעש ירדה עוד, בין הטראקים שקט מופתי, הפסנתר נשמע חי ונקי פי כמה, דיסטורשין מינורי מאד ברג'סטרים הגבוהים נעלם כמעט בכלל, הבס נהיה עמוק יותר וכן הלאה. נשמע שהתקליט פשוט חדש. :) שמחתי מאד, אבל אני לא צהלתי ברחובות העיר עדיין.

תקליט נוסף שניקיתי אחרי שחזרתי מוארשה עם כמה תקליטים בודדים, בעיקר כאלו שקניתי בסאטורן בקניון הגדול שלהם,
לא מדובר על תקליטים ממיוזיק מאטרס או אנאלוג פרודקשין, אלא על הוצאות חדשות של RCA, SONY וכן הלאה. אחד מהם היה הרקוויאם של ורדי (2016) עם הרנונקורט, בתחילת צד A היו מן רחשים כאלו מהויניל בקטעי פיאניסימו, העברתי באודיודסק והם ירדו ממש אבל לא נעלמו כלל (אני מניח שזו ההדפסה עצמה)... קולות המקהלה התנקו קצת והתיפו, אך יש עדיין רעש מידי פעם... זהו תקליט שנחשב לנקי סה"כ, ואני מדבר פה על מניטורות שאני בוחן כרגע בזכוכית מגדלת. (כן הייתי רוצה את הביצוע הזה דרך הדפסה רצינית ושקטה הרבה יותר, בקטעים החזקים כמובן שלא שומעים את כל מה שהתחרבן להם על הפלסטיק). תקליטים חדשים נוספים, חלקם היו עם רחשים שנעלמו כליל עם הדסק, חלקם הצלחתי להעלים רק חלק (מה שלא נעלם כנראה טבוע על הפלסטיק, זה לא מלכלוך) מה שכן, כמעט כל תקליט, חדש או אחר שיש לי, יוצא "מבריק" יותר סאונד וויז אחרי הדסק... שזה לבדו מרשים... מה שלא קיבלתי עם שום מכונת שאיבה ושום נוסחה ותרכובת קודם לכן במשך שנים.

אז כמו שאמרנו, מה שניתן לנקות- הדסק עושה את זה בצורה הטובה ששמעתי + מעצים את יכולת הסט אפ להוציא סאונד מהתקליט. מה שטבוע על הפלסטיק, שום מכונה לא תצליח לשחזר.

תמונה

המשכתי לנסות במשך זמן רב...
ניקיתי עוד תקליטים חדשים כאמור, לא רק יד2, כאלו שאני פתחתי את האריזה, כאלו שעברו ניקוי בעבר, וכאלה שנפתחו מהאריזה וישר לאודיו דסק. כולם כולל כולם קפצו ברמה כזו או אחרת. שקט ברצפת רעש, חיות בסאונד, הורדת רמת עיוותים ועוד הם האלמנטים השכיחים ביותר. המכונה הזו היא "קסם", והיום אני די שמח שעשיתי את הצעד הזה למרות המחיר הגבוה יחסית. (טוב גם לא יחסית כל כך) היא באמת הרבה הרבה יותר טובה מכל דבר אחר שהתנסתי עמו. אחד הדברים החשובים (לי אישית) בנוסף זה שיש אפס סטטי אחרי ניקוי, התקליט יוצא חדש, מבריק ושקט לגמרי ללא שום מטען מפצפץ, ניתן לשמוע אותו בשניה שהוא יוצא מהמכונה ללא שום בעיה, שלא כמו ממכונות המבוססות שאיבה בחיכוך שכמות החשמל הסטטי בין הניקוי לפלטת הפטיפון מביאה עמה אבק שוב ולא מעט פופים.

מבחינתי, חלק מהתקליטים שהיו בהם רחשים (בין טראקים, ובטראקים שקטים למשל) אחרי האודיודסק, התנקו ב 80 אחוז רעש (אם נשאר, נשאר מעט מאד אם בכלל). אני מניח שהרעש שלא מתנקה כבר אחרי זה, זה ויניל חרוש ברמה כזו או אחרת...
תקליטים חדשים מתנקים לרצפת רעש נמוכה מאד מאד (שלא עברו תחת המחט יותר מידי).
ביחס למכונות סטנדרטיות, הגעתי להשתמש בתרכובות רציניות מסובכות ואגרסיביות עבור אלו ועדיין נראה שהאודיו דסק עושה משהו מעבר לכך. אנחנו הרי יודעים שאי אפשר "לתקן" את כל התקליטים באשר הם וזה עניין שמשתנה בין הדפסה ומצב תקליט ותקליט.
אבל מנסיון של חצי שנה (אני אחרי מאות תקליטים בערך דרך האודיו דסק בשלל ואריאציות), המגמה היא של שיפור ניכר ממה שהיה לי קודם עם השאיבה והחומרים...


מחיר ריטייל בארץ - 12,000 שח
יבואן: IL AUDIO
מומלץ... (F)
אביעד.


סטאפ בחינה והשוואה:
הגברה: זוג מונו-בלוקים (KT120) קדם: LUXMAN C700U
רמקול: Avalon Eidolon Vision SE
מקורות דיגיטאל:
Metronome Technologie C8+ELEKTRA
Aurender N10 streamer/Server

מקורות אנלוג:
Brinkmann Balance,Tube power supply RöNt II
Clearaudio Master Innovation
Pass Labs XP-25 Phono Stage

כבילה:
חשמל: Nordost Odin1, Furutech flux, Argento Flow master reference
סיגנל: Siltech Empress D.C - XLR & RCA
רמקולים: Siltech Empress D.C
אנלוג: Siltech Empress D.C, Siltech Classic 770i

טיפול בחשמל: Ps Audio -P10 power regenerator
סטנד: Solid-Tech Rack Of Silence - Reference




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות