עכשיו 26/04/17 10:53

פורסם: 07/05/15 00:35 ע"י aloni


AMR DP-777 Signature Edition



AMR DP-777 SE


אם שמתם לב לתגובה הלא אופיינית שלי כאן, אולי תהיתם מהיכן היא נובעת.
אז מלבד העניין הטריויאלי ששמעתי כבר שני מוצרים (לא כולל תערוכות) של AMR ואהבתי את כיוון הסאונד, אהבתי גם את הכיוון שהם לוקחים כיצרן אודיו.
יצא לי בשנים האחרונות להיתקל ב- AMR כמה פעמים, וזה תמיד היה נושא שמראה שהם מחוברים למה שקורה בשוק ומה שמשתמשים רוצים. מאמרים/מדריכים של פלייבק ממוחשב, הכיוון אליו הם לקחו את ליין ה- iFi וכו'.
אם נאחד את זה עם מה שהם ייצגו עוד קודם באודיו ה"קלאסי" (לדוגמה בזמן שיצרנים אחרים שברו את הראש איך לענות ללקוחות על שאלות לגבי כבלי חשמל, AMR לא התביישה למכור פיוזים [גם לא יקרים עד כמה שזכור לי]) יוצא שאני בעדם ומעניין אותי מה שיש להם להציע.

והנה, האקזמפל הגיע (ועזב), הסקרנות סופקה, ותורי לתת לכם את כל המידע שאני יכול, בלי לתת לכם את הדבר החשוב ביותר. לשמוע...

Signature Edition


זהו ה- DP-777 הראשון שאני שומע, אז אני לא יכול להגיד מילה על חשיבות השדרוג הזה או מה שהוא תורם לתוצאה. אבל אני יכול אולי לסכם את מה ש- AMR תארו בתכולת השדרוג (הם קראו לזה שם Special Edition אבל אני מעריך שמדובר באותה גרסה):
1. שיפור קבלי היציאה
2. שפופרות GE 5670
3. שדרוג הפרוססור הדיגיטלי
4. שיפור מניעת ג'יטר על ידי יותר חוצצים
5. שיפור מנגנוני התזמון
6. שדרוג ל- XMOS אחרון
7. PCB חדש, ארבע שכבות ציפוי זהב.

מבחינת הרשימה הכל טוב ויפה, אבל מה שלא טוב, ובטח לא יפה, זאת המדבקה המוזהבת הזאת.
לא ברור לי איך הגיעו לרעיון להדביק למארז כל כך נאה ואלגנטי כזאת גיבנת זולה ומכוערת.
הייתי מבקש את שלי בלי, גם ככה יש אחת נוספת מאחור.

AMR DP-777 SE


ואם אני כבר במוד של טרוניות, היה נחמד אם היו מעדכנים את חוברת ההוראות לגרסה הרלוונטית של המכשיר. את הדרייבר היה צריך להוריד בכלל מהאתר של iFi :)


DP 777


טוב, הזמן קצר והסקירה ארוכה (החלק הזה נכתב אחרון), וה- DP 777 SE (מעכשיו גם רק 777) שיהיה בריא משופע פיצ'רים ויכולות, אז אשתדל לעבור עליהם בקצרה, אם יש שאלות אתה מוזמנים לשאול בשירשור.

שני DACים
בדר"כ כשאנחנו שומעים משהו כזה הכוונה לשני צ'יפים זהים, נניח אחד לכל ערוץ או משהו בסגנון. כאן זה רעיון שונה, וגם אם לא בלעדי בטח לא נפוץ.
ה- 777 מכיל שני ממירים, בעלי תכונות שונות ויכולות שונות, ומאפשר למשתמש לבחור ביניהם על פי רצונו וטעמו.
הראשון – Classic מיועד מבחינת AMR לניגון רד-בוק. כלומר רזולוציה נמוכה (44.1khz או 48khz) וכנ"ל עומק דגימה (16 ביט). אם אני זוכר נכון, הצ'יפ עצמו לא מנגן הי-רז, ואם בכל זאת מתעקשים יש צורך בהמרה מתאימה.
השני – HD, צ'יפ מודרני 32 ביט המיועד מבחינת AMR לנגן הי-רז. כמובן שהוא יכול גם לנגן רד-בוק...

כל ממיר מגיע גם עם סט פילטרים בדומיינים האנלוגי/דיגיטלי שגם עליהם יש למשתמש שליטה.
ה- Classic מגיע עם Bit Perfect בשתי גירסאות, I ו II, שההבדל ביניהן הוא פילטר אנלוגי כלשהו בגבוהים. אם אני זוכר נכון 2 מוסיף קצת.
ה- HD מגיע עם ארבעה פילטרים (האפודייזינג פעיל רק בתדרים הנמוכים יותר).

אפסמפלינג
ממיר ה- HD מאפשר לבצע אפסמפלינג למגוון רזולוציות לבחירת המשתמש.

אנטי ג'יטר
כמו כמה וכמה חברות, AMR טוענת שבידיה המפתח האולטימטיבי לפתרון בעיות הג'יטר (ג'יטר = בעיות תזמון בשידור הנתונים לממיר). מדובר על משהו יותר מתוחכם מ- PLL, יותר מילוי באפר והזרמה בעזרת שעון מדויק.

המנגנון הזה יכול לעבוד על כל סוגי הכניסות (הדיגיטליות כמובן), וכמו האפשרויות האחרות בשליטת המשתמש.

AMR DP-777 SE


אז איך מתמודדים עם כל האפשרויות האלו?
אני בטוח שיש אנשים שמאוד יעריכו את מגוון האפשרויות ש- AMR מעניקה בממיר הזה, אבל כשיש כל כך הרבה אפשרויות זה הופך להיות בלתי נשלט או ריאלי לשימוש.

פתרו את זה כאן בצורה חכמה בעזרת כמה טכניקות:
- אפשרות לבחירת פילטר ברירת מחדל (אתה תקבע את הפילטר המועדף עליך בכל ממיר, והוא יהיה זה שיבחר אוטומטית בעת שינוי, ועדיין יהיה ניתן להחליף עם השלט)
- כפתור "ניגון אופטימאלי". אתה לא בטוח מה מתאים למה? לחץ על הכפתור ותקבל את הקונפיגורציה המומלצת על ידי AMR.
- אם שיחקת יותר מידי עם ההגדרות, שינית את ברירות המחדל ואתה לא זוכר מה הן היו במקור... ניתן לאפס את היחידה להגדרות יצרן.

טוב אלו היו המון אפשרויות, אבל לא סיימנו :(

עכשיו האפשרויות היותר טריויאליות בקצרה:
- אפשרות (נתיקה) לווליום קונטרול אנלוגי
- אפשרות (נתיקה) לשתי כניסות אנלוגיות (סינגל אנדד) בתנאי שאתה משתמש בווליום קונטרול
- 5 כניסות דיגיטליות עם 9 קונקטורים...
שני SPDIF על BNC או XLR
שני SPDIF על RCA או toslink
USB (אסינכ')

AMR DP-777 SE


אם שמתם לב כניסת ה- XLR עובדת על SPDIF ולא על AES/EBU (לפחות זה מה שכתוב במנואל). יכול להיות שזה בגלל הפיצ'ר האחרון שאני מתכוון להזכיר פה (ויש עוד!).
בשתי הכניסות הראשונות (אלו בעלות קונקטורי BNC ו- XLR) התקינה AMR מנגנון מבוסס שפופרת 6N11 לפני רסיבר ה- SPDIF. לטענתה בשיטה זו הרסיבר רואה גל יותר נקי אותו ניתן לפענח יותר בקלות/דיוק, וכן רעשים שנוצרים בצד הרסיבר לא יכולים לחזור אחורה בשרשרת אל המקור.

מעניין. בחלק מהסשן (וגם לפניו) השתמשתי ב- EVO מחובר לכניסת ה- XLR, והוא באמת נשמע מעולה. אני זוכר שחשבתי לעצמי (לפני שידעתי על קיומו של הפיצ'ר הזה) "טוב מאוד שמעבר לכניסת USB יש לממיר הזה כניסות דיגיטליות נוספות מצוינות".

אני חותם את החלק הזה קצת לפני זמנו משום שכמעט הגענו לאורך של שתי סקירות, אבל יש עוד משהו שאני מחויב להגיד.
קודם צחקתי על מדבקת ה- Signature המכוערת, אבל אני גם רוצה להגיד שחוץ מזה תענוג להביט ולהשתמש ב- DP 777. המארז גם מיוחד וגם יפה, השחור מתאים לו בכלל לא רע (אבל לא יותר יפה מהכסוף לדעתי), חלונית התצוגה נהדרת וברורה וזה חשוב בהנתן שלל הפונקציות במכשיר.

וגם השלט הקומפקטי, מרגיש לא רע ביד, נוח לשימוש ובעל כפתורים גדולים וברורים.

AMR DP-777 SE



סטאפ


כאמור, בלית ברירה אנחנו במגמת קיצור, אבל אני גם חייב לציין שהסטאפ במובן הבסיסי שלו היה די פשוט.
שמתי את ה- 777 במקום המיועד, חיברתי אותו, הדלקתי אותו, המתנתי את העונש הרגיל בזמן שהשפופרות מתחממות לאיטן וניגנתי.

נשמע טוב מצליל ראשון, וכך אני אוהב שקורה. (לא כולל חיבור כקדם, תאור של זה בסוף הסשן)

ההרפתקה עליה אספר קשורה לדרייבר ולפיצ'ר החסר ממנו עד כה התעלמתי באלגנטיות.

כשארמה קיבל את המכשיר הוא התקשר להתייעץ איתי משום שהמחשב לא זיהה את הממיר. לא הצלחתי לסייע לו בטלפון, אבל הוא עדכן אותי אחר"כ ש- AMR אמרו לו להתקין את הדרייבר מהאתר של iFi ולא את מה שמופיע באתר שלהם תחת DP777 (לא SE).

טוב, נשמע הגיוני אם הם עדכנו XMOS...

בגלל שזכרתי את מה שקרה לארמה ישר ניגשתי לאתר של iFi והתקנתי מה שנראה לי מתאים (גרסה 2.23).
האזנתי עם זה יום או יומיים, אבל לא הצלחתי לנגן DSD.

AMR DP-777 SE


שאלתי את ארמה אם הוא הצליח לנגן DSD, הוא לא ניסה. עלתה לי לרגע מחשבה שאולי המכשיר לא תומך בזה, אבל זה לא נשמע לי הגיוני. ביקשתי ממנו שישאל את AMR ובינתיים שאלתי אותו איזו גרסת דרייבר הוא התקין.
הוא חיפש ובין המיילים מ- AMR מצא הוראה מפורשת להתקין את גרסה 2.20 ולא 2.23.
למרות שהכל עבד לי מצויין מבחינת USB, חשבתי שאולי זה יעזור עם ה- DSD אז הסרתי את כל הדרייברים שהיו על המחשב (חוץ מה- EVO שלא קשור) והתקנתי את 2.20.

יש סיכוי שזה פסיכולוגי בלבד, אבל חשבתי ששמעתי שינוי בסאונד. מה שבטוח לא פסיכולוגי זה שה- DSD לא עבד.

אחרי זמן מה הגיעה התשובה מ- AMR, שה- DP 777 SE לא תומך ב- DSD כיום. "זה תחום שמתפתח במהירות ואנחנו ממתינים שיירגע לפני שנעביר את העבודה שעשינו ב- iFi" זאת מן פרפרזה על התשובה.

מה זה בעצם אומר? שזה יפתר בעזרת שדרוג פירמוור? (לא סביר) שהם כבר מתכננים גרסה חדשה?
לא יודע, לא שאלתי. הייתי די בשוק שאין פה תמיכה ב- DSD, זה מתנגש לחלוטין עם מה שכתבתי במילים הראשונות של הסקירה...

אז כן, זאת בעיה, ואני מתכוון להמשיך לקטר על זה במשך הסקירה. אבל לפחות עבורי זאת יותר בעיה קונספטואלית מפרקטית, משום שאני בקושי שומע הי-רז, שלא לדבר על DSD.
[ועדיין אני מצפה שממירים שיוצאים היום יתמכו במה שפופולארי או צפוי להיות פופולארי בקרוב, ו DSD נכנס לקטגוריה בדיוק כמו ש- PCM 192khz נכנס לפני כמה שנים]

AMR DP-777 SE


סשן האזנה


Shelly Manne & His Men – At the Blackhawk vol 2
התוודעתי ממש למאן רק בשנים האחרונות, כמדומני אחרי אזכור כלשהו בפורום שגרם לי להעמיק. ולמעשה זאת אחת המתנות היותר טובות שקיבלתי מהפורום. יש לי היום כמעט 20 אלבומים בהובלתו, ולא משנה מה ההרכב יש איזה מכנה משותף שאני תמיד אוהב. אני חושב שהוא מתופף פחות "גס" מהנורמה, במוזיקה שנוצרת תחת הנהגתו אני תמיד מוצא ארטיקולציה, עדינות, נוסטלגיה ואיזשהו ניחוח של מקום. החוף המערבי נשמע לי מתאים.
אין סיבה מיוחדת שבחרתי את הדיסק השני בסדרת ה- Blackhawk המופלאה, הוא פשוט הופיע לי ראשון בחיפוש ה- Random שעשיתי, וזכרתי ששני אלבום אחרים של מאן שניגנו במשך השבוע וחצי הקודמים לסשן הקסימו אותי על ה- 777.
יש לנו כאן טרקים ארוכים של ביצועים חיים (מן הסתם, זאת הסדרה, במועדון כן ?) 13 עד 20 דקות, עם שני ביצועים ל- Step Lightly ורמז ל- A Gem from Tiffany שיגיע במלואו יותר מאוחר.
בעיקרון זה הזמן שאני אמור להקשיב, לראות מה תופס אותי במיוחד בסאונד ולתת את המחמאה המתאימה, או עיקום הפרצוף הראוי (שאחרי כמה שניות היה לי ברור שלא יהיה פה).
פייר, התקשיתי לעשות זאת, ומהסיבות הכי טובות שיש. הסאונד, בצהריים השקטים בהם מבוצע הסשן מעולה, הייתי אומר אפילו מושלם. אז מה יש להגיד כשהכל כל כך טוב ושום אספקט סוני לא מתבלט על האחרים?
וגם כשאני מנסה להקשיב "בכח" לאספקטים הסוניים אני חיש מהר מוצא את עצמי בוהה מהופנט מהביצוע (של הנגנים ושל המכשירים).
אז מה בכל זאת אוכל לספר בתפוקת מוח של כ- 20%...
אולי על הפרזנטציה שהיתה אופיינית להרבה חומרים ששמעתי על ה- 777. זאת אולי לא הקלטה אופטימאלית לדבר על פרזנטציה משום שלרוב הכלים פה מקבלים panning לימין או לשמאל ולא למרכז (אבל זה ממש לא נשמע כמו ההקלטות המבאסות מהסוג הזה, אתם בטח יודעים על מה אני מדבר). ועם זאת, הפרזנטציה לטעמי מקסימה וריאליסטית מאוד.
ל- 777 יש תכונה לפרוס כלים במישור עמוק ורחב (במה) מרוב המכשירים ששמעתי, אבל הוא יודע לעשות זאת בלי להגדיל יותר מידי את הצליל הבודד (כלומר "לנפח"). פרזנטציה כזאת יוצרת הפרדה טובה מאוד בין הכלים, וארטיקולציה, אבל הוא עושה זאת בלי להיות "חד" בהפרדה ונותן לכלים תחושה מציאותית.
אז אומנם באקזמפל של האלבום הזה פחות הרגשתי בבמה חוצת גבולות החדרים (שכן הרגשתי באלבומים אחרים שאני מעריך שעוד יבואו) אבל העמדה תלת מימדית, עם גדלים ריאליסטיים והפרדה טבעית בהחלט יש.

Ibrahim Maaluf – Wind
לפני שאנחנו מתקדמים לז'אנרים אחרים, ולסוגי בחינה נוספים, רציתי עוד אלבום ג'אז יותר מודרני. העלתי בחכתי את Wind של איברהים (שהומלץ על ידי אופירס כאן, ואולי בעוד כמה שירשורים). והוא נראה לי מתאים במיוחד משום שאני יודע שארמה אוהב את התיבול המזרחי/ערבי הזה משולב במוזיקה שלו.
אותן השפעות מזרחיות הולכות וגוברות אגב במשך האלבום, והעובדה ששמות הטרקים בנויים מרגשות/מצבים קצת הזכירה לי את MoodSwing של רדמן.

אבל פה הייתי פחות "מעולף" מהמוזיקה (כי אני דווקא פחות מתחבר לחיבור של ג'אז עם מוזיקת עולם ובפרט הזן המזרחי) אז היה לי יותר CPU להשקיע בסאונד.
האלבום מוקלט טוב מאוד, ואני מעריך שישמע טוב בכל מערכת. אבל אין לי ספק שלא ישמע כך על כל ממיר.
דיברנו באלבום הקודם על הפרזנטציה, וכאן כשיש הרבה "אמצע" אפשר יותר להעריך את עומק הבמה המצוין, והפרדת הכלים התלת מימדית יותר מרשימה כשהם יותר קרובים אחד לשני מלכתחילה.
בהתאם להקלטה הכלים בעלי גודל "בריא". מאוד. הבאס, התופים, אפילו הפסנתר שמנגן לרוב חלש יותר. ההתקפיות (דינמיקה) של ההקשות על הסנר מהירות וברורות, וה- decay חלק ומתמשך כרצוי.
אפילו החצוצרה של איברהים בעלת גודל מרשים, כנראה בזכות הצליל ה-"כהה" והקלטה קרובה.
כאשר גרנדייר נותן איזה אקסנט על הקונטרבס אתה לא רק שומע את זה מסביבך, אתה גם מרגיש את זה. אני מודה שבימים הראשונים ששמעתי את המכשיר (לא בהאזנה ביקורתית, ולרוב לא בסוויט ספוט) היתה לי הרגשה שיש לו באס קצת שונה מהממירים האחרונים שבחנתי. הרגשתי שהוא מוציא באס עם הרבה "אויר" ופחות "אמצע" דבר שנראה לי בזמנו קצת חסר.
עכשיו כשאני מנסה לשחזר את ההרגשה הזאת בסשן אני לא מצליח. זה מרגיש לי יותר דומה למה שאני רגיל, אבל באמת יש פה יותר משחק בהבדל שבין הנקודה שמפיקה את צליל הבסיס (נניח פריטת המיתר עצמה בקונטרבס או מכת הפטיש של תוף הרגל) וההמשכיות שהתיבה מייצרת. ועל דבר כזה קשה להתלונן.

Brandi Carlile - Live at Benaroya Hall with the Seattle Symphony
אני מניח שלא הרבה כאן מכירים את האלבום הזה, או את קרלייל בכלל, למרות שבטוח אלבום שלה הופיע באי אילו מהסקירות שלי.
אני לא בטוח איך להגדיר את הסגנון שלה, מבחינתי זה בעיקר רוק ולפעמים פולק ואפילו קאנטרי.
כאן ספציפית מדובר באלבום חי, ואולי סוג של קלישאה שהתרגלנו לקבל מאומנים, שילוב של תזמורת סימפונית...
אני בדר"כ מתרחק מדברים כאלו, אבל אני ממש מחבב אותה אז הלכתי על זה. התוצאה כאן אגב ממש מפתיעה, לרוב התזמורת רק אורחת בביצוע המקורי ורק מעבה אותו, ולא ממש עיבדו (ואיבדו) את החומרים שיהיו "אינטליגנטיים".
אבל את האלבום הזה הבאתי דווקא כדוגמה שלא עברה לי חלק (אבל כמו שאתם בטח יודעים אביא מייד גם את הפתרון שלי).
קרלייל שרה הרבה ברגיסטרים גבוהים, והיא גם לא מתביישת לצרוח. לא היתה לי שום בעיה עם התזמורת, המלווים, כולל הגיטרות החשמליות, אבל קולה לפעמים הגיע לסוג של סטורציה שהפריעה לי.
(זה יכול אגב להגרם מכל רכיב בשרשרת הסטאפ שלי, לא בהכרח "אשמת" ה-777)
חשבתי בהתחלה שאצליח להתגבר על התופעה עם מיליון הפרמטרים שאפשר לבחור ב- 777, ולמרות שלעיתים היה שיפור מסויים לא מצאתי שילוב שסיפק אותי לחלוטין.
הפתרון הגיע מכיוון מאוד לא צפוי. בדר"כ שילוב של ה- EVO דווקא נותן יותר "חדות" או פאנצ' (לדוגמה בסקירה הקודמת של הסיגמה) ודווקא באלבום הזה הוא הצליח לרכך מעט את קולה הגבוה של קרלייל בדיוק למידה שיהיה נסבל ולא יפריע להנות מהאלבום היפה.

אני מניח שלא יצא לנו לדבר על זה עוד במהלך הסשן, אז אולי אוסיף עוד כמה מילים. כניסת ה- USB של ה- 777 בהחלט מתפקדת כצפוי וכרצוי ברמה הטכנית וברמה הסונית, הנה יש לנו שתי דוגמאות בתחילת הסשן.
אבל אהבתי את העובדה שה- 777 עבד לא פחות טוב עם כניסה דיגיטלית אחרת בשילוב ה- EVO (שבאותה מידה היה יכול להיות ממשק או טרנספורט אחר). כן, זה היה שונה, עם יתרונות וחסרונות לכל אחד, אבל אף אחד מהם לא הרגיש לי טוב יותר או פחות, וזה מבחינתי דבר חיובי שמעניק לי הרגשה של מוצר שלם עם יכולת לעבוד מצוין בכל דרך שתתאים לי.

Amy Cervini - Jazz Country
בשלב זה אנחנו אמורים לעבור לבדיקת DSD, אבל כאמור ה- 777 הפתיע אותי עם חוסר תמיכה ב- DSD לכן ניקח HD רגיל. אפילו 96khz ולא יותר.
את Jazz Country קניתי כשיצא בחנות המקוונת של Anzic (כלומר באנדקמפ), וממש לא ציפיתי לאלבום הי-רז ואני זוכר שהשתוממתי כששמתי לב שזה המצב...

שם האלבום קצת מבלבל, אתה לא יודע אם לצפות לג'אז או לקאונטרי. לי פחות אכפת משום שאני חובב את שניהם, אבל זה בעצם לא ממש אף אחד מהם. משעשע שיש כאן חומרים מיאנג, דרך קפה בגדד, לצ'אפלין ועד אנדרווד ( ! ), הכל ארוז באריזת צמר הגפן הרכה של הגברת קרויני.

דיברנו קודם על אפשרות בחירת הממיר, וכאשר התחלתי לנגן את האלבום הממיר זיהה שמדובר בחומר ברזולוציה גבוהה מ- 48khz ועבר אוטומטית למצב ה-"HD" עם הפילטר האופטימאלי מבחינתו.
שיחקתי עם זה קצת וניסיתי להבין אם הבחירה הזאת באמת מתאימה לי. אולי אני מעדיף את ה-"classic" גם ב- HD? (למרות ש- AMR מכנים אותו "16bit DAC" הוא מנגן גם 24ביט, לא ברור לי אם הוא קוטם, עושה דיט'רינג, או שהוא לא באמת 16 ביט אלא רק "מומלץ ל- 16 ביט").

אז כמובן שהיה הבדל בין שתי האפשרויות (כמו שהיה גם בחומרי רד-בוק), אבל כמו הרבה מקרים בתחום הזה, כשאתה עושה את ההשוואה בפועל ההבדל פחות משמעותי מהצפייה שלך.
נתתי זמן לכל אחת מהשיטות, בסוף התייצבתי על גרסת ה- HD. היא הרגישה לי יותר "בבית", או מוכרת, שזה די מפתיע כי בעקרון הדאק שלי יותר מזכיר את ה-"classic" בסאונד. לפחות ברד-בוק.
שיחקתי קצת גם עם הפילטרים, אבל זה די מרגיז אז התייצבתי על “Organic”.

אז אחרי כל ההקדמה אתם בטח תוהים איך זה נשמע...
כמו שצריך!
בעוד בחומרי רד-בוק פחות אהבתי את מצב ה-"HD" שנשמע לי אולי מעניין, או שונה, או מודרני אבל בשורה התחתונה גרם לחוויית ההאזנה למוזיקה להיות דווקא פחות מפתה (כלומר פחות מוזיקלי), כאן זה לא היה המצב.
פה ה- “Organic” שמנצנץ שם על המסך באמת מתאר את המצב. ו(מבחינתי לפחות )אורגני זה צעד חשוב בדרך לרגיעה של מחשבות אודיופיליות, ומשם הדרך להנאה אמיתית יותר פשוטה או מהירה.

וכשאלבום הי-רז מוגש לך בלי קרירות, בגודל טוב ובמוזיקליות משובחת אתה מתחיל לשכוח (ולסלוח) את כל החרטה שקראת (ואולי כתבת :D ) על הנושא במשך השנים. אבל כמובן שצריך גם לאהוב את המוזיקה, ופה זה לא פשוט אני מודה :)
מה שמבחינתי מציל את האלבום היא ההחלטה הגאונית לשלב את Before he cheats של אנדרווד ובדיוק בזמן להשאיר אותך עם חיוך לקראת סוף האלבום.

AMR DP-777 SE


בדיקה אחרונה – כקדם מגבר
אני יודע שחלקכם כועסים עלי, או לפחות מאוכזבים, שאני בדר"כ לא בוחן ממירים בעלי ווליום קונטרול כשהם מחוברים ישירות למגבר.
יש לזה כמה סיבות. חלקן גם פחות אגואיסטיות מזה שאני לא אוהב לנתק רכיבי ליבה מהמערכת כי לוקח לה אחר"כ יותר זמן "לחזור לעצמה".

שתי הסיבות העיקריות שאזכיר כרגע הן:
- בחינה של DAC כמקור מאפשרת לי להשוות אותו בקלות למקור אחר, והוא מצטרף לעשרות ( ? ) האחרים שבחנתי באותה צורה.
- מרבית הממירים בעלי הווליום קונטרול יותר דומים לקדם פאסיבי שם יש משמעות גבוהה מאוד למגבר הכח בו משתמשים. אז מה זה משנה איך זה יעבוד עם המגבר שלי... לכמה כבר יש כזה...

והסיבה שלא אזכיר ( :) ) היא שאני שונא שאומרים שממיר יכול לשמש כקדם מגבר כשאין לו כניסות אנלוגיות או אם הווליום קונטרול מתבצע במימוש דיגיטלי. אבל בגלל שזאת ממש תחושה אישית לא אזכיר.

בכל מקרה, כמו שהבנתם, ה- DP-777 ממלא את כל ההתחייבויות כדי לעמוד בקריטריונים שלי, ואני די נאלץ לבדוק אותו גם כקדם. אבל, וזה אבל גדול ואני מבקש לשים אליו לב.
הבדיקה הזאת בוצעה ביממה האחרונה שהמכשיר היה אצלי. אני לא אוהב לכתוב דברים שלא בדוקים עד הסוף, וזה מבחינתי לא נבחן כמו שצריך וסביר להניח שגם לא הורץ כמו שצריך. אז נא להתייחס לקטע הזה בסשן בערבון מוגבל במיוחד.

מי שפתח את הבחינה המקוצרת הזו היה שיף בוואריאציות של בטהובן על הוואלס של דיאבלי (והסונטה שלמעשה פותחת את הדיסק הראשון). אם אני זוכר נכון איתמר היה זה שהמליץ על האלבום ראשון (לא זוכר אם זה היה בפורום, בפרטי או בכלל בעולם הפיזי) אבל זכור לי מהעת האחרונה שגם גבליג בקטע של שיף ואולי אפילו האלבום הספציפי.
בשנה וחצי שהוא אצלי יצא לי להאזין לו מספר פעמים, ועד כמה שזכור לי נהנתי מכל פעם, אבל אני עוד לא מרגיש שהוא הוטמע לי במודעות כמו שצריך. לא נורא, לשימוש ה"טכני" שלנו פה זה מספיק.

אם כן ה- 777 חובר למגבר ישירות (עם הכבלים הרגילים שבדר"כ מחוברים אליו, מה שאומר סינגל אנדד), שיף עלה לפלייליסט ומתחיל לנגן.
הפתעה (רק שעד עכשיו אני לא בטוח אם לחיוב או שלילה).
אני מאוד אוהב את הקדם שלי (שמשולב גם הוא ב- DAC כידוע), למעשה אני יותר אוהב אותו כקדם מאשר כ- DAC. האופי שלו הוא כבד ובשרני יחסית, ולכן ציפיתי שכאשר אחבר את ה-777 כקדם הפרזנטציה תקטן לא מעט, הסאונד יהיה פחות כבד ויותר תלת מימדי ואולי גם נקי וצלול. משהו יותר דומה לפרה הקודם שהיה לי, או ליתר דיוק לפרה הקודם מחובר ל- CD-777 או ה- AM-777 שבוודאי שהלכו יותר לכיוון העדינות והריחוף יותר מלכיוון הכבדות והגודל.

אבל לא. התוצאה היתה די כבדה (למרות שזה אולי לא האלבום האופטימאלי לבדוק זאת), בקושי הרגשתי צמצום בגודל הפסנתר, אבל מה שיותר הטריד אותי זה שפחות זיהיתי את ה- 777 כממיר...
די נעלמה לי היכולת התלת מימדית שלו, היכולות המשופרות (מול הממיר שלי כדוגמה) בתחום הגבוה, הארטיקולציה ועוד.
כדי להיות בטוח חיברתי יציאת ה- fixed של הממיר שלי לאחת הכניסות האנלוגיות של ה- 777.
זה היה כבר ממש מוזר. הממיר שלי פתאום נשמע ה"מודרני" בין השניים. לא בגלל שהיה לו סאונד מודרני, אלא שפשוט היה הרבה יותר צלול.
רגע, אבל בעצם גם עכשיו אנחנו שומעים את ה- 777 כקדם, למה השינוי הגדול הזה?
ננסה עוד אלבומים.

ביליתי מספר שעות בהאזנה לכמה אלבומים ש- HFMC בחרה באופן רנדומלי (חלקם מסומנים פה), דברים שאני שומע ביומיום. ולמרות שהרגשתי שעם הזמן העניינים קצת מתעדנים לא הגעתי לפתרון מלא ביום הבודד שהאזנתי ל- DP777 כקדם.
מצד אחד הוא היה יותר גדול ובשרני ממה שציפיתי, ונניח שזה דבר חיובי. אבל הוא גם היה פחות צלול, פחות תלת מימדי ופחות עדין ומעודן ממה שרציתי. אבל מעבר לרצונות וטעם, הרגשתי שכאשר אני מאזין לו גם כקדם הוא יותר מידי שונה ממה שהוא מעביר לי כשאני מאזין לו כממיר, וזה כנראה סימן שהוא לא עבד מספיק בקונפיגורציה הזאת כדי להעריך אותה כמו שצריך.
אז סורי, ניסיתי...

AMR DP-777 SE


סיכום


אם נשים רגע בצד את הבדיקה אחרונה כקדם מגבר, ה- 777 התגלה כממיר מעניין מאוד שנדחק לרשימה המצומצמת של החביבים עלי (נניח שלי, HD20 והסיגמה) למרות שמבחינת אופי סאונד הוא השונה ביותר.
הייתי מגדיר אותו כבעל הסאונד ה"מודרני" יותר בחבורה הזאת. הגבוהים שלו הכי "משוכללים", הפרזנטציה הכי תלת מימדית, היו לו רזולוציות בנמוכים שאני לא חושב שאי פעם שמעתי אצלי במערכת, ומבחינה מוזיקלית לא חסר לו פיפס וזה בעצם מה שמציב אותו ברשימה הזאת.
(חשוב להבהיר, הוא לטעמי בעל הסאונד המודרני בחבורה, אבל הוא לא מייצג סאונד מודרני באופן כללי. זה לא דבר שאני אוהב או מחפש)
אני בדר"כ נהנה ממש רק ממכשירים שמזכירים לי את הסאונד של המכשירים שלי, פה נהניתי גם בגלל שזה שונה. שונה וטוב.


יש ל- 777 לא מעט נקודות חזקות שלא ניתן להתעלם מהן. זה אחד הממירים המשוכללים ביותר שפגשתי.
בחירת משתמש בין שני ממירים, בכל אחד מהם בחירה בין מספר פילטרים יעודיים, אפשרות להגדרת אפסמפלינג לכל רזולוציה שרוצים, אפשרות להפעלת מנגנון ביטול ג'יטר, בחירה אוטומטית של קונפיגורציה על פי רזולוצית המקור (חשוב מאוד כשיש כל כך הרבה אופציות!), שפע כניסות דיגיטליות, דרגת קדם שפופרתית כולל כניסות אנלוגיות, חלון תצוגה מצוין ומארז מהיפים שיש לטעמי.

אבל מול כל אלו יש נקודה בעייתית שגם ממנה לא ניתן להתעלם. ה- DP-777 SE הוא מוצר חדש (דגם 2015 אם זכור לי נכון) שיצא בלי DSD. חברים, זה לא לעניין. גם אם קשה לממש את זה בגלל כל המנגנונים שבניתם, לפחות תחרטטו עם המרה פנימית ל- PCM כמו שהרבה עושים, אבל חוסר תמיכה גמור לא נראה טוב היום. במיוחד כשיש לכם מוצרים זולים מאוד בחברת הבת iFi שתומכים ב-DSD בתדר היסטרי של x8 (כלומר תדר רד-בוק כפול 512 – כ- 22.5 מגה הרץ) ו- DXDx2.

לפני שיקפצו קושיות ה-"למה לי לשלם יותר מ- X?" אנסה לענות ביוזמתי.
קודם כל, אף אחד לא אמר שצריך או אפילו המליץ. החלטה אם מוצר שווה סכום מסוים צריכה להתבצע על סמך האזנה והשוואה לרפרנס שאתה מכיר.
מבחינתי ה- 5,000 וקצת דולרים שה- 777 עולה מייצגים בכבוד את הערך שלו כממיר נטו (רוצה לומר שלי לא היתה בעיה לשלם סכום כזה עבור סאונד כזה). אם הצלחת להחליף בעזרתו גם את הקדם מגבר ולקבל סאונד משופר, אז מצבך אפילו יותר טוב. יש לי תחושה שבהנתן יותר זמן הייתי יכול להגיע לתוצאה עם הקדם המשולב הרבה יותר טובה גם כאן, אבל במגבלות זמן הבחינה שהיה קצר יחסית הפעם (שבועיים וקצת) זה לא צלח.

אז אומנם בלי DSD, אבל ה- 777SE הוא ממיר משופע בפיצ'רים שעדיין מצליח לשמור על אלגנטיות ויזואלית, וחוויית משתמש מעל הממוצע. מבחינת סאונד אני מרגיש שהוא משחק כל הזמן על התפר שבין המיוחד לטבעי שזה בעצם סוג של סוויט ספוט. למחפשים ממיר ברמת המחיר הזאת, ללא ספק חובה לנסות.

[הפעם לא אתן ספסיפיקציות משום שלא ראיתי כאלו מפורסמות לגרסת ה- SE]

סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, MBL 1611, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Siltech Golden Eagle II, Purist Reference USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

AMR DP-777 SE


מחיר: 23,490 ש"ח
יבואן: Arama Audio



cron

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות