עכשיו 16/04/24 16:07

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 33 מתוך 34   [ 340 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 17/03/21 06:28 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
שלום,
ראיתי את הווידאו של המערכת שלך והחדר מרשים מאוד.
מצורף שירטוט המערכת שלי וגם מדידות שעשיתי לאחר כיול room corrections של עקום הענות וDECAY כפי שמדדתי עם REW ומיקרופון אנסטרומנטלי.
אשמח עם תוכל לשלוח לי מדידות דומות של המערכת והחדר שלך .
אכן כמו שאמרת בווידאו הרכיב החשוב ביותר הוא הROOM CORRECTION
ברכהת
איסי


קבצים מצורפים:
Slide1.JPG

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 17/03/21 19:49 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
שלום Issi,

אני רואה במדידות של הרמקול שלך שיש נפילה די חזקה בתדרים הגבוהים- כ- 20 dB ב-20 KHz ביחס לתדרי ה-Mid .

1. האם אתה סומך על המיקרופון שלך?
2. איך מיקמת את המיקרופון? מול הרמקול בגובה הטוויטר או בנקודת הישיבה ?
3. אם בנקודת הישיבה - האם הפנית את המיקרופון לכיוון הרמקול או לאמצע בין 2 הרמקולים ?
4. יתכן שמדדת את R ו L בו זמנית ?

בהצלחה,
רוברט


קבצים מצורפים:
_ נפילה בגבוהים.JPG

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 17/03/21 22:09 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
roberts כתב:
שלום Issi,

אני רואה במדידות של הרמקול שלך שיש נפילה די חזקה בתדרים הגבוהים- כ- 20 dB ב-20 KHz ביחס לתדרי ה-Mid .

1. האם אתה סומך על המיקרופון שלך?
2. איך מיקמת את המיקרופון? מול הרמקול בגובה הטוויטר או בנקודת הישיבה ?
3. אם בנקודת הישיבה - האם הפנית את המיקרופון לכיוון הרמקול או לאמצע בין 2 הרמקולים ?
4. יתכן שמדדת את R ו L בו זמנית ?

בהצלחה,
רוברט

שלום רוברט,
1L ו R נימדדו בו וזמנית
מיקרופון בנקודת הישיבה
המיקרופון מופנה לאמצע בין הרמקולים.
לאחר שיוצרים עקומה FLAT החל מ 1.5 קילוהרץ יש ליצור roll-off של 6db לאוקטבה וזה תקין לחלוטיi ומומלץן ונשמע ניפלא.
אני סומך על המקרופון האנסטרומנטלי (ECM8000) של בהרינגר והשוותי אותו למספר מיקרופונים.
בכל מיקרה יש לבצע תיקון סופי לעקומה על ידי האוזניים בהשמעת הקלטות טובות לדוגמה:
סימפוניות של מהלר עם קלאודיו אבדו בפסטיבלי לוצרן (בלורי)
אריק קלפטון בהופעה בהייד פרק DVD
הקונצרטים של התיזמורת הפילהרמונית של ברלין באתר של התיזמורת (digitalconcerthall.com) שאני מנוי, העלות 20 יורו לחודש וניתן לראות ולשמוע קונצרט כאשר הוא מבוצע LIVE וכל הקונצרטים שבוצעו נימצאי בארכיב וניתן לראות ולשמוע אותם מתי שחפצים.
ה ROOM CORRECTION נעשה בעזרת DEQ2496 ידנית על סמך מדידות בעזרת תוכנה REW
זיהוי ROOM MODS עי תכנת REW וסימילצית של החדר בעזרת האיקיוליזר הפרמטרי של הDEQ2496 ע"י NOTCH פילטרים צרים של 1/10 אוקטבה, יש 10 כאלה בDEQ2496, את העקומה מכיילים FLAT עם עם Rolloff של 6 DB לאוקטבה מ כ 1.5 קיילוהרץ על ידי האיקיוליזר הגרפי שליש אוקטבה של הDEQ2496.
אשמח לענות על כל שאלה,
בברכה, איסי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 17/03/21 23:42 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
איסי,

וואללה, פגעתי בול בהשערה שמדדת את R ו L בו זמנית- גאה בעצמי ;) ...... רע מאוד מה שעשית!!!

כנראה הנפילה בגבוהים היא לא אמיתית אלא נובעת מהתאבכות הורסת בין הפאזות של טוויטר ימין ושמאל בגלל שהמרחק בין המיקרופון לטוויטרים לא היה זהה בדיוק בין ימין ושמאל - אסור לבדוק 2 רמקולים בו זמנית.

אורך הגל ב 20 KHz הוא כ 1.6 ס"מ כלומר סטיה של המיקרופון בכ 8 מ"מ ! יכולה לגרום להתאבכות הורסת מושלמת ולנפילה בגבוהים.

תבדוק בבקשה בנקודת הישיבה, כשהמיקרופון מופנה פעם לטוויטר ימין ופעם לשמאל, בנפרד, ותציג את הגרפים - לדעתי לא תראה את הנפילה הזו אלא נפילה מינורית יותר, אם בכלל.
גם שנוי כיוון המיקרופון מהמרכז לכיוון הרמקולים ישנה לך משמעותית את תמונת הגבוהים.

אגב, גם אני אוחז במיקרופון וב RC בדיוק כמו שלך אולם בסופו של יום אני מבצע את ה- EQ עם אקוולייזר אנלוגי.
בקיצור, אשמח אם תבצע את בדיקות ה- FR בנפרד לכל רמקול ותציג את התוצאות.

בהצלחה (F)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 18/03/21 11:37 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/04/09 20:53

הודעות: 4039
Issi כתב:
שלום,
ראיתי את הווידאו של המערכת שלך והחדר מרשים מאוד.
מצורף שירטוט המערכת שלי וגם מדידות שעשיתי לאחר כיול room corrections של עקום הענות וDECAY כפי שמדדתי עם REW ומיקרופון אנסטרומנטלי.
אשמח עם תוכל לשלוח לי מדידות דומות של המערכת והחדר שלך .
אכן כמו שאמרת בווידאו הרכיב החשוב ביותר הוא הROOM CORRECTION
ברכהת
איסי

עייף , גמרתי עם זה מזמן , מזל יש לנו צעירים כמוך , .אבל בוא בשבת בבוקר עם כדור הרגעה ‘ 0524066617 ‘ נמצא כבר אחרי מזמן , אין לי את הדרייבר, בוא תשמע

_________________
התקווה מתה אחרונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 18/03/21 20:06 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
[quote="roberts"]איסי,

וואללה, פגעתי בול בהשערה שמדדת את R ו L בו זמנית- גאה בעצמי ;) ...... רע מאוד מה שעשית!!!

כנראה הנפילה בגבוהים היא לא אמיתית אלא נובעת מהתאבכות הורסת בין הפאזות של טוויטר ימין ושמאל בגלל שהמרחק בין המיקרופון לטוויטרים לא היה זהה בדיוק בין ימין ושמאל - אסור לבדוק 2 רמקולים בו זמנית.

אורך הגל ב 20 KHz הוא כ 1.6 ס"מ כלומר סטיה של המיקרופון בכ 8 מ"מ ! יכולה לגרום להתאבכות הורסת מושלמת ולנפילה בגבוהים.

תבדוק בבקשה בנקודת הישיבה, כשהמיקרופון מופנה פעם לטוויטר ימין ופעם לשמאל, בנפרד, ותציג את הגרפים - לדעתי לא תראה את הנפילה הזו אלא נפילה מינורית יותר, אם בכלל.
גם שנוי כיוון המיקרופון מהמרכז לכיוון הרמקולים ישנה לך משמעותית את תמונת הגבוהים.

אגב, גם אני אוחז במיקרופון וב RC בדיוק כמו שלך אולם בסופו של יום אני מבצע את ה- EQ עם אקוולייזר אנלוגי.
בקיצור, אשמח אם תבצע את בדיקות ה- FR בנפרד לכל רמקול ותציג את התוצאות.
******************************************************************************************************************
שלום רוברט,
אתה בהחלט צודק אם המדידה היתה ללא ROOM CORRECTION ואיקיולייזר, העקומה שראית הא עם ROOM CORRECTION ואיקיולייזר וישום TARGET CURVE. כידוע הסאונד FLAT הוא לא נעים לאוזן וגם כאשר אני מקשיב באוזניות מסטרינג אני צריך לישם ROLL OFF אחרת הסאונד יש בו עודף גבוהים. TARGET CURVE יש לו סטנדרט ותקן ISO
2969:2015. אני מפנה אותך ל REVIEW AUDIO SCIENCE להסבר ותקן TARGET CURVE, אני מצרף לינק:
[url]http://https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/target-room-response-and-cinema-x-curve.10/][/url].
באולם קונצרטים האקוסטיקה שלו "יוצרת" ROLL OFF טיבעי.
אני גם ממליץ לקרא פרקים רלוונטיים של הספר
Everest, F. Alton - The Master Handbook Of Acoustics - McGraw Hill 2001
ניתן לקנות אותו באמזון ב 20$
יצרני הרמקולים מודדים את עקום ההענות של הרמקולים בחדר נטול החזרים anechoic chamber וואת זה ניתן למצא בספסיפיקציות של היצרן.
אשמח לענות לכל שאלה,
בברכה איסי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 19/03/21 17:32 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
שלום איסי, האם אתה יכול להעלות את גרף ה-FR לפני התיקון עם ה-RC ? ואודה עם תפרט באיזה תנאים הוא בדיוק בוצע.

שבת שלום לכולנו (F)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 19/03/21 17:40 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
roberts כתב:
שלום איסי, האם אתה יכול להעלות את גרף ה-FR לפני התיקון עם ה-RC ? ואודה עם תפרט באיזה תנאים הוא בדיוק בוצע, שבת שלום

נראה שמחקתי אותו בטעות, אצטרך לבצע מדידה חדשה, אני מקווה לעשות זאת השבוע ולשלוח לך.
שבת שלום,
איסי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 19/03/21 19:53 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
Issi כתב:
roberts כתב:
שלום איסי, האם אתה יכול להעלות את גרף ה-FR לפני התיקון עם ה-RC ? ואודה עם תפרט באיזה תנאים הוא בדיוק בוצע, שבת שלום

נראה שמחקתי אותו בטעות, אצטרך לבצע מדידה חדשה, אני מקווה לעשות זאת השבוע ולשלוח לך.
שבת שלום,
איסי

שלום רוברט, בקשר ל PHASE SHIFT של איקוליזר אנלוגי לעומת איקיוליזר דיגיטלי, שננו צודקים. איקיוליזר דיגיטלי למסטרינג ניקרא LINEAR PHASE EQUALIZER ואין בו הפרשי פזה. מאחר שאנשי האולפנים היו רגילים ואהבו את האפקט של והצליל של האיקיוליזר האנלוגי, יצרו בעזרת תוכנה בדיגיטלי את אותו האפקט לנוחיות אנשי האולפנים. DEQ 2496 מיועד למסטרינג ואני חושב שהוא LINEAR PHASE EQUALIZER, באנלוגי אין אפשרות לתכנן LINEAR PHASE EQUALIZER אפשר רק למזער את אותו בעלות גבוהה
זהו קטע ממאמר שמסביר זאת:

Linear Phase EQ

The way that the equalizer algorithms are configured are completely different for linear-phase equalizers.

Linear-phase is exactly how it’s described: linear. For the varying wavelengths of varying frequencies, linear-phase equalizers adjust phase accurately to the degree of zero phase-shift. This can only be achieved digitally with such accuracy. This non-existent phase shift, leaves the actual amplitude of the waveform almost unchanged in many instances where a minimum-phase equalizer may cause drastic amplitude changes (depending upon the degree of phase shift).

This outcome allows linear-phase equalizers to affect the harmonic character without much change in overall level, making them ideal for mastering practices (which is why they tend to be marketed toward mastering engineers).
שבת שלום,
איסי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שרשור סרטוני מערכות החברים בתקופת הקורונה
הודעהפורסם: 22/03/21 17:17 
חבר האתר


הצטרף:
05/10/15 19:51

הודעות: 122
Issi כתב:
roberts כתב:
שלום איסי, האם אתה יכול להעלות את גרף ה-FR לפני התיקון עם ה-RC ? ואודה עם תפרט באיזה תנאים הוא בדיוק בוצע, שבת שלום

נראה שמחקתי אותו בטעות, אצטרך לבצע מדידה חדשה, אני מקווה לעשות זאת השבוע ולשלוח לך.
שבת שלום,
איסי


שלום רוברט,
מצורף מדידות חדשות שעשיתי. יש שם גרפים של L+R ו L לבד UR לבד כאשר דBYPAS וגם L+R עם RC ןTARGET CURVE מופעל.
הגרף האדום הוא L+R עם RC ו TARGET CURVE מיושמים. הגרף הכחול L+R עם RC ב BYPASS והשנים הנוספים הם L לבד וR לבד כאשר RC ב BYPASS.


קבצים מצורפים:
perfect 2 snip tool.JPG

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 33 מתוך 34   [ 340 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות