[quote="roberts"]איסי,
וואללה, פגעתי בול בהשערה שמדדת את R ו L בו זמנית- גאה בעצמי
......
רע מאוד מה שעשית!!!
כנראה הנפילה בגבוהים היא לא אמיתית אלא נובעת מהתאבכות הורסת בין הפאזות של טוויטר ימין ושמאל בגלל שהמרחק בין המיקרופון לטוויטרים לא היה זהה
בדיוק בין ימין ושמאל - אסור לבדוק 2 רמקולים בו זמנית.
אורך הגל ב 20 KHz הוא כ 1.6 ס"מ כלומר סטיה של המיקרופון
בכ 8 מ"מ ! יכולה לגרום להתאבכות הורסת מושלמת ולנפילה בגבוהים.
תבדוק בבקשה בנקודת הישיבה, כשהמיקרופון מופנה פעם לטוויטר ימין ופעם לשמאל, בנפרד, ותציג את הגרפים - לדעתי לא תראה את הנפילה הזו אלא נפילה מינורית יותר, אם בכלל.
גם שנוי כיוון המיקרופון מהמרכז לכיוון הרמקולים ישנה לך משמעותית את תמונת הגבוהים.
אגב, גם אני אוחז במיקרופון וב RC בדיוק כמו שלך אולם בסופו של יום אני מבצע את ה- EQ עם אקוולייזר אנלוגי.
בקיצור, אשמח אם תבצע את בדיקות ה- FR בנפרד לכל רמקול ותציג את התוצאות.
******************************************************************************************************************
שלום רוברט,
אתה בהחלט צודק אם המדידה היתה ללא ROOM CORRECTION ואיקיולייזר, העקומה שראית הא עם ROOM CORRECTION ואיקיולייזר וישום TARGET CURVE. כידוע הסאונד FLAT הוא לא נעים לאוזן וגם כאשר אני מקשיב באוזניות מסטרינג אני צריך לישם ROLL OFF אחרת הסאונד יש בו עודף גבוהים. TARGET CURVE יש לו סטנדרט ותקן ISO
2969:2015. אני מפנה אותך ל REVIEW AUDIO SCIENCE להסבר ותקן TARGET CURVE, אני מצרף לינק:
[url]http://https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/target-room-response-and-cinema-x-curve.10/][/url].
באולם קונצרטים האקוסטיקה שלו "יוצרת" ROLL OFF טיבעי.
אני גם ממליץ לקרא פרקים רלוונטיים של הספר
Everest, F. Alton - The Master Handbook Of Acoustics - McGraw Hill 2001
ניתן לקנות אותו באמזון ב 20$
יצרני הרמקולים מודדים את עקום ההענות של הרמקולים בחדר נטול החזרים anechoic chamber וואת זה ניתן למצא בספסיפיקציות של היצרן.
אשמח לענות לכל שאלה,
בברכה איסי