ALSO SPRACH BAR-KATZ:
"ולגבי שרידות היצירות לאורך ההסטוריה - באך שמגלה את וויוולדי ומתגלה בתורו על ידי מנדלסון .... האם זו הוכחה שגאונות סופה שתתגלה מחדש או בדיוק ההפך - שיש המון גאונים חבויים שרק מחכים שיגלו אותם ואולי לעולם לא יתגלו ? כמו בסיפור (הדימיוני) על מוצארט וסאליירי, על יד כל גאון יש הרבה מוכשרים בינוניים פלוס. יש כל מיני הוצאות של מלחינים בלתי ידועים שאפשר למצוא פה ושם - הניסיון מלמד שבדרך כלל יש סיבה לכך שהם בלתי ידועים. האם מישהו יפשפש פעם בעליית גג מעופשת בצרפת גרמניה או איטליה (או סלובניה או צ''צניה או קניה) וימצא כתבי יד של מלחין אלמוני מדהים שמעולם לא שמענו עליו ושהוא שילוב של מוצארט בטהובן באך וברהמס כולם ביחד ? ייתכן. אבל גם לא סביר."
פשפוש יסודי יכול להעלות מנבכי השכחה לא מעט אוצרות חבויים.
שרשור זה נוסד עבור אותן יצירות שכוחות אל שלא בטובתן, וראויות לחשיפה מיוחדת.
פיליפ היינריך ארלבאך קדם לי.ס.באך בכ30 שנים.
מבחינת יכולת הבעת הרגש, בחלק מיצירותיו הוא הקדים את זמנו ב300...
מתוך:
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//ALPHA018.htmזיפ