עכשיו 26/04/24 22:03

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 36 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 10/12/09 22:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
07/02/09 23:22

הודעות: 2521
טוב יקירי - שוב חטאתי בחוסר נימוס והצטרפתי לשרשור קיים תוך שאני גורר אותו לכיוונים אחרים מאלה שלשמם נפתח.
אז לבקשת הקהל פותח שרשור נפרד.
בקיצור :
יש איזושהי דיעה רווחת בין האודיופילים ששידוך סאב לרמקולים רצפתיים\מדפיים הוא מעשה כמעט בלתי אפשרי ולעולם לא ייתן תוצאה מדוייקת ונכונה כמו שימוש ברצפתיים מאסיביים עם וופרים גדולים.

לעומת זאת כשמסתכלים על נושא ה VFM אי אפשר להתעלם מעובדה אחת פשוטה : ניתן לקנות מדפיים מצויינים ומהטובים בסוגם בטווח שבין 6,000 ל 8,000 ש"ח (סתם רשימה אסוציאטיבית - וויינה היידן, אופרה פרימה או מיני קלאס, דבור גיבון 3, פרואק סטודיו 110 ועוד רבים שאני לא מכיר בלי לפגוע באף אחד - וכמובן המורל אוקטאב סיגנצ'ר האישי שלי). יש כאלה שיטפסו עד ה 12-14,000 אבל חוץ מחריגים כמו הגווארנרי שם זה נגמר.
אם מוסיפים להם סאב "פושטי" יחסית של 3,000-4,000 ש"ח מקבלים מערכת שיש בה את המהירות הדיוק והבמה של מדפים מהטובים בסוגם, עם כל טווח התדרים הדרוש לכל סוגי המוסיקה. והנ"ל יעלה בין 10K לפתרון הבסיסי ועד ל 16-18,000 לפתרונות יוקרתיים ויקרים.
ניסוי מעניין שזיפ עשה לי באולם התצוגה של מורל - להאזין רק לסאב. אתה מבין עד כמה היצור הזה נותן המהומים, נהמות וגירגורים - אין במה,אין דינמיות או פירוט או כל מושג אחר שקשור לפרזנטציה של רמקול - אבל הוא מוסיף את עומק שחסר אחרת למדפיים ולו גם לטובים שבהם.
עכשיו - מאחר ורצפתיים טובים מתחילים לטפס בקלילות לכיוון ה 20K וה 30K, ומגיעים בקלות מעלה ומעלה, ועם זאת עדיין לא נותנים את מלוא הטווח של 20H עד 20KH- מדוע בעצם הפתרון המועדף לא יהיה מוניטורים + סאב ? במיוחד אם ניתן לשלב סאב של אותה חברה שאמור לעבוד טוב ביחד. וגם אם לא - האם לא יהיה עדיף סאב טיפה פחות "מדויק" שיורד ל 20H מאשר רצפתי מתוחכם אבל שלא ייתן בשום אופן מתחת ל 40H ?

_________________
הכל טוב ויפה
אבל ברקץ -
יש רק אחד ....


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 10/12/09 22:58 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/04/09 16:55

הודעות: 430
אני אף פעם לא החזקתי בדעה שסאב הוא בילתי אפשרי או כמעט. אני משוכנע שהוספה של סאב טוב כמעט לכל מערכת תשדרג אותה לגבהים חדשים,לפחות אצלי זה כך.  וזה לא שהם יביאו את הרמקולים נמוך אלה שהם מגדירים מחדש את הצליל ונותנים מסגרת הרמונית הרבה יותר מושלמת מאשר ללא סאב (לא בטוח שזה ההסבר או התאור האמיתי אבל כך אני מגדיר זאת).  


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 10/12/09 23:01 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
17/02/09 03:08

הודעות: 2949
לדעתי, סאב חייב להיות מאופיין בכמה פרמטרים:
1. RC מובנה עם יכולת כיוון ידנית
2. קרוס אקטיוי מובנה המאפשר שילוב עם הרמקול בלי שום חפיפה ביניהם (בתדר החיתוך הסאב מפסיק לתפקד והרמקול מתחיל לתפקד)
3. בהמשך ל-2 - יכולת כיוון GAIN בנפרד לסאב, כדי להשוות עצמה לרמקול.
4. מגבר מובנה מספיק חזק
5. יחידת באס מספיק מהירה (אני מעדיף גם תיבה סגורה)
מבחינתי סאב שמקיים את הנ"ל יכול להשתלב היטב עם כל רמקול, בין אם זה מיני-מוניטור ב-1000 ש"ח או גווארינרי

_________________
AudioClinic


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 10/12/09 23:11 
חבר האתר


הצטרף:
30/09/08 15:52

הודעות: 1260
אני מאוד בעד.
יותר מזה, לדעתי מוניטורים + סאב הם פתרון יותר הגיוני מרצפתיים פול ריינג', מכמה סיבות עיקריות:
1. מיקום. יש מגבלה אינהרנטית בלשים באותה קופסה ובאותו מקום בחדר את המקור הן לתדרי הביניים ומעלה והן לנמוכים.
מיקומם של הרמקולים בחדר אינו בהכרח המיקום הטוב ביותר עבור תדרים נמוכים. את הסאב אפשר להזיז בחדר עד למציאת המיקום האופטימאלי לבאסים, מה שאינו בר ביצוע עם זוג רמקולים שחייבים להיות מופנים לנקודת הישיבה.

2. דרייברים. רמקול אמור לעשות עוד הרבה דברים חוץ מנמוכים, בעוד שסאב מייצר רק תדרים נמוכים. אי לכך, סאב נורמלי מתהדר בד"כ בדרייבר של 12 אינץ' ומעלה שזה כל תפקידו. אין הרבה רמקולים עם דרייברים בגדלים כאלו בימינו, מכל מיני סיבות. כמו כן, בסאב יש הגברה ייעודית וקרוס שזה כל תפקידם- לסייע לדרייבר הגדול לייצר נמוכים.

3. האפשרות להנות מבאס נמוך וגם מיתרונות המוניטורים. מוניטורים/מדפיים, לניסיוני ובהכללה מאוד גסה, עדיפים על בני דודיהם הגדולים ומרובי הדרייברים בתכונות מרחביות כמו "היעלמות" בחדר ואימג'. אלו תכונות שמאוד חשובות לי, וקל למדי להשיגן ברמקולים קטנים. כך שעם סאב אפשר להנות משני העולמות.

כמובן שכל זה כרוך בניסוי ותעיה, הימנעות עד כמה שניתן מ'בורות' או חפיפה בין הרמקולים לסאב וכו'. אבל סה"כ, יכול להיות פיתרון מעולה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 10/12/09 23:58 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
07/02/09 23:22

הודעות: 2521
מספר שאלות למומחים ובעלי הניסיון בנושא :

1. האם באמת יש חשיבות לשידוך סאב של אותה חברה למוניטורים ?
2. איפה כדאי למקם את הסאב - בין הרמקולים, מצידם, מצידי או מאחורי עמדת ההאזנה ?
3. במידה ויש אפשרות לשלוט בתדר החיתוך - מה ההמלצות ? האם לרדת עם המוניטור למקסימום שהוא יכול לרדת ורק משם הסאב יקח את מקומו או שלתת לסאב "לכבוש" גם תדרים גבוהים יותר - נגיד עד 50-60H ?
4. האם יש הבדל בשימוש בסאב בקלאסי למשל לעומת רוק וכו'? מבחינת חיתוך מיקום או כל פרמטר אחר ?
5. שאלת השאלות - כמו בעניין כבלים וכו' - האם יש בכלל אפשרות להבדיל בין סאבים שונים (עם אותה עצמה, אותה גודל וופר וכדומה) ?

_________________
הכל טוב ויפה
אבל ברקץ -
יש רק אחד ....


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 11/12/09 02:38 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
(הוספתי לך מספור לשאלות, מקווה שלא מפריע לך)

אלו הדעות שלי:

1. אני לא חושב שיש באמת חשיבות. אבל, אם אותה חברה אכן מייצרת סאב שמיועד לעבוד עם הרמקול אז שווה להתחיל שם רק מבחינת סיכוי ההתאמה.
2. זה מאוד תלוי היכן אתה חותך אותו. אם מדובר רק בתדרים לא כיווניים אז ממקמים על פי איכות הבאס (פשוט בודקים). אם גולשים לתדרים שעלולים להיות כיווניים (ולדעתי כל אחד רגיש לזה בצורה אחרת) אז כדאי למקם לפחות במרכז מבחינת ימין/שמאל.
3. תלוי במקרה הספציפי, כלומר ברמקול, בסאב ובמה שאתה מנסה להשיג... הייתי אומר שכלל האצבע זה לתת לרמקול לעשות לפחות את רוב מה שהוא יכול לעשות, ומה שנשאר דרך הסאב בתנאי שהוא עושה זאת טוב. בסופו של דבר ההחלטה על פי האוזן (לפחות אצלי).
4. אם לומר את האמת את זה לא ניסיתי. אני תמיד מכוון סטאפ על פי סוג המוזיקה שאני אוהב ושומע הכי הרבה, ובשאר לא איכפת לי להתפשר.
5. אתה רציני? ודאי (לפחות אם אתה שומע הבדל בין רמקולים, מגברים ונגנים).

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 11/12/09 09:38 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
17/02/09 03:08

הודעות: 2949
לדעתי שלי:
1. לא
2. רצוי שהסאב ימוקם באותו איזור של הרמקולים, וזאת למנוע השהיית זמן ביניהם
3. תלוי בסאב - עד לתדר המקסימלי שהוא מתפקד היטב, נניח 80-100, וזאת בהנחה שניתן לחתוך את הרמקול כך שיתחיל לנגן רק מתדר החיתוך.
4. לא, במידה והוא מכוון נכון
5. בטח שכן

_________________
AudioClinic


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 11/12/09 14:22 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
05/12/08 23:52

הודעות: 262
אני משתמש שנים רבות בסאב סטאדיום 3 של REL ואני חושב שהוא אצלי בסט אף שבר הרבה מהסטיגמות אודיופיליות.

הוא שולב אצלי עם 4-5 רמקולים - כמעת כולם יורדים נמוך בחדר בזכות עצמם (שים לב שתגובת בס בחדר הינה שונה ממה שכתוב בדף מפרט).
תמיד הוא ידע להשתלב מצויין וכל אותם אורחים שחשו לא בנוח בכך שהוא דלוק - אחרי כיבוי שלו התבדו לראות שתרומתו הינה עדינה מאוד. אבל מורגשת ומבורכת בהחלט.

עד היום עוד לא שמעתי סאב שהשתלב כל כך חלק עם הרמקולים (ושמעתי כמה יצורים טובים ויקרים - אך לא שמעתי כמה דברים חדישים מאוד שמקבלים תגובות טובות מחברים).

אז מה הופך אותו לכל כך מוצלח לעומת אחרים?
והכוונה שלי לא להלל את REL אלא שפותח השרשור יוכל לראות מה הן הדברים חשובים לשילוב של סאב. הכל כמובן לדעתי ומניסיוני.

דבר ראשון - גודל.
גם ממברנה של 10" תורמת - אבל יש יותר גדולות (וכידוע אני תמיד בעד 15" ;) )
נפח תיבה גדול מאפשר לייצר בס נמוך ובעוצמה מספקת ללא השתוללות עם מהלך גדול מדיי של ממברנה.
למה זה טוב?
מקבלים אופי צליל דומה לרמקולים.

כל אותם סאבים עם מהלך ממברנה גדול (או גדול מאוד) יודעים להזיז כמויות אוויר מטורפות - רק מה, מיד שומעים שזה משהו שלא קשור לרמקולים קידמיים.
בתכנון וביצוע טובים זה עשוי להיות מאוד מתאים לסאב של קולנוע ביתי.

עבור שילוב עם קידמיים במוזיקה זה ממש לא.

כמובן גם מגבר צריך להיות בעוצמה ראויה.
כמה?
אין לי מושג.
ב-REL יש 200 או 250 וואט.
זה בדיחה לעומת מה שיצרנים אחרים שמים.
אבל כנראה מספיק.

וזה לא שאף פעם אין לי תחושה שצלילו של הסאב מתעוות. אבל רק בבומים של ק"ב חזקים מאוד וארוכים מאוד - במוזיקה אין מצב שזה יקרה.
למה?
כי כמות במוזיקה מידע בתחום הזה בין 40 ל-20 הרץ היא שואפת לאפס.
אם מכבים את הרמקולים ושומעים רק סאב - יש שם משהו - אבל לא כאלו כמויות ועוצמות שיגרמו למגבר של סאב להיחנק כל הזמן........
אפילו לא בעוגב.

אז לא צריך להיסחף כל הזמן בנושא הזה.

מצד שני אני מודה - המעט הזה עושה הבדל מוחשי ואחרי שמתרגלים כבר קשה מאוד בלי.

פתרון נוסף מעניין וחשוב של REL זה לקחת סיגנל ממוצא של מגבר הספק.
אני מאמין גם זה תורם לשילוב חלק יותר בין רמקולים לסאב - כי שניהם מקבלים את אותו סיגנל בעל אותו אופי בדיוק.

תחשבו מה היה אם סאב היה מוזן מיציאות PRE של KRELL (מדויק אך יבש כמו נגב) ורמקולים מוזנים ממגבר SET (עשיר, בשרני ו-"מרוח" במידה זו או אחרת) - מה סיכוי לשילוב טוב בין רמקול לסאב במקרה כזה?

הלאה - SLOPE של חיתוך ב-REL הוא מאוד "כהה" (זה היפך מחד).
מדידות שלי הראו שגם כאשר תדר חיתוך הוא 30 הרץ - הוא מאוד פעיל גם ב-60.
מוזר, למה הם תכננו את זה כך?
במחשבה שנייה - גם ביצועי בס של הרמקולים בחדר (שוב באני מדגיש - בחדר) לא נחתכים מייד - אלא יורדים בהדרגה.
יש לי תחושה שירידה עדינה של REL משתלבת עם ירידה עדינה מצד שני של הרמקולים.

ד"א - לשאלת פותח שרשור - אתה חייב שליטה על תדר חיתוך (וגם עם פאזה).
80 הרץ זה way way way too much.
צריך לחתוך הרבה יותר נמוך.

אז לסכם:
1. ניתן לשלב טוב.
2. צריך סאב טוב. וזה בד"כ ממש לא זול. כך שאל תצפה לחיסכון עצום.
3. סאב שבנוי בדומה לרמקול רגיל עשוי להשתלב יותר טוב.
4. אין שם למטה הרבה מידע. אבל מה שיש הופך חוות האזנה לריאליסטית יותר.
5. גם סאב וגם רמקולים מתנהגים בחדר בצורה שונה לגמרי מדף מפרט שלהם. בד"כ הם יורדים נמוך יותר בתדר ונותנים SPL גבוהה יותר. הכל תודות לקירות ופינות.
6. לא לשכוח שיש לא רק תדר אלא גם עוצמה ויכולת לייצר SPL. במוזיקה קלאסית, ג'אז ואקוסטית אלו בד"כ פחות חשובים כי אין שם הרבה מידע ועוצמות גדולות. בהיפ הופ זה עשוי להיות אחרת.
אל תשלו את עצמכם עם רוק ואלקטרוני - אלו בנויים להישמע טוב ברדיו מערכת של איווה - לכן מראש יש להם EQ כמעט בלי בס נמוך נמוך.
7. את חייב שליטה הל החיתוך. יש מצב ש-SLOPE נמוך עדיף לשילוב מוצלח עם הרמקולים.
8. REL זה "הכי הכי" כבר אמרנו? :lol:

ועוד אני חייב להוסיף:
9. יש אומרים שעדיף 2 סאבים קטנים על אחד גדול. אני יכול להבין למה זה עשוי להיות עדיף מבחנית סאונד. גם יותר קל להשיג כאלו ביד שניה. אבל מבחינת סט אפ צפויה עבודה קשה מאוד.
10. רמקול קטן ממש, שנגיד יורד רק ל-50 הרץ, לשלב עם סאב בצורה חלקה יהיה קשה.
כי העיניין הוא לא רק תדר.
א. סאב שיעשה עבודה טובה גם ב-20-25 הרץ וגם ב-60 זה עשק לא פשוט. ובטח לא זול. לדעתי אפילו יקר מאוד.
ב. נפח צליל שמייצר רמקול קטן שכזה לא ישתלב טוב עם נפח גדול שמייצר סאב.
ג. בתדרים כאלו גבוהים כבר מתחילים לחוש את כיווניות של הבס. במיוחד עם נזכר שאם לסאב יש SLOPE עדין - אז חיתוך ב-50 אומר שגם ב-80-90 הוא יהיה נשמע למדיי.

נראה לי מספיק בשביל ההתחלה ;)

_________________
http://sites.google.com/site/crocweb/Home/stereo


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 11/12/09 14:29 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/09/08 21:54

הודעות: 8621
Croc כתב:
עבור שילוב עם קידמיים במוזיקה זה ממש לא.


כלומר- האם בהאזנה למוסיקה/ סטריאו אתה לא משתמש/ ממליץ על סאב :?:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: שילוב סאב במערכת
הודעהפורסם: 11/12/09 14:42 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
05/12/08 23:52

הודעות: 262
הינה הציטות המלא כולל קונטקסט:

ציטוט:
כל אותם סאבים עם מהלך ממברנה גדול (או גדול מאוד) יודעים להזיז כמויות אוויר מטורפות - רק מה, מיד שומעים שזה משהו שלא קשור לרמקולים קידמיים.
בתכנון וביצוע טובים זה עשוי להיות מאוד מתאים לסאב של קולנוע ביתי.

עבור שילוב עם קידמיים במוזיקה זה ממש לא.



אני מקנא בסבלנות שלך לשבת לקרוא את האנציקלופדיה שכתבי :lol:

_________________
http://sites.google.com/site/crocweb/Home/stereo


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 36 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות