טוב,כשהמחלה תוקפת,ומתחילים הירהורי הלילה,ובדיקת משאבים כספיים אלטרנטיבים,(כלומר ללא ידיעת אישתך),והמיתון ניראה רחוק מתמיד-זה קורה.
משדרגים,ואין טעם להילחם בזה. זה פשוט קורה.
לעצם העינין,לפני כחודשיים לערך,לאחר בדיקה ושמיעה אצלי,רכשתי מגבר מנורות של יוניסון מדגם s 6.
למרות רתיעתי ממגבר מנורות-התפתתי.היו לי בעברי מונו בלוקים של קוואד,שרכשתי מיגאל סבו,היו לי מונו בלוקים של leek שמאוד אהבתי בזמנו.
כשאתה בסלון ממוצע עם 3 ילדים-מגבר מנורות class a שדורש איוורור,עשוי להוות בעיה לחלקנו.
בכל זאת-הצליל שהמכשיר הפיק-היה אחר ממה שהורגלתי לשמוע,ברמקולים שלי. הרמקול שלי הינו מדגם db 99 של פון שוויקארט,ולמי שלא מכיר-הוא נציל מאוד 99db(מכאן שמו),וכן מצויד בהגברה אקטיבית לבאס,שמשמש כסאבוופר. ניתן לשלות בעוצמת הבאס עלידי פוטנציומטר.
הרמקול למעשה "דורש",הגברה שפורפרתית.
וכך היה.המוסיקה שאני שומע רב-גונית(למעט רוק כבד),הרבה ג'אז-חדש וישן.קלאסי ופופ.
ה s-6,העניק למיד-נפח בלתי רגיל,בשרניות אמיתית-וגם בגבוהים היתה חגיגה. הפירוט היה מרשים-ועומק הבמה ורוחבה-מעולים.פשוט כך.
דיאנה קרל מעולם לא נשמעה טוב כל כך אצלי,וכך גם פטרישה ברבר. פט מטיני ואני התחברנו,וגם קני גי'-קפץ לביקור.
גוני לי הוקר-הוריק עוד כוסית וויסקי לגרונו הצרוב-ושר אצלי בסלון.
למעשה לא היה חסר כלום.בדיוק כפי שלא הרגשתי שחסר לי משהו ביוניסון סקונדו שהיה לי לפניו-שהציע יותר דינמיות על חשבון מיד קסום ורומנטי ב s-6.
ובכל זאת, למרות המשפט הקודם-בסקונדו,התגובה והפאנ'ץ של הבס-למרות היותו מוגבר-אופיו משתנה בהתאם למגבר,היה טוב יותר, ממוקד יותר-פחות עגול ונפוח מאשר במנורות המלא.היה מהיר יותר ודינמי יותר לטעמי.
נכון-לא תמיד אפשר לקבל הכול-קיבלתי מיד חלומי וגבוהים מפורטים,על חשבון דברים אחרים. וחייתי עם זה בשלום.(בערך).
לפני כשבוע וחצי-סיפקתי לאמיר ארמה מכשיר פקס משולב לייזר.(אני בעל חברה למיכון משרדי). בעת ההתקנה-לא יכולתי שלא לסייר בחדר ההאזנה שלו.
היה מחובר באותה העת-מגבר היבריד של יוניסון-יוניקו 200,לזוג רמקולים של אופרה(לא ממש זוכר את הדגם). ביקשתי לשמוע-קיבלתי שוק.פשוט חוויה. אומנם ישנה אקוסטיקה שלי אין-וכניראה שגם לא תהיה,אבל הדינמיות ,הכוח והמיד-כן המיד,היו שם ובגדול.המגבר ממש "משך הילוך"-ופשוט שעט קדימה.(אני נשמע כמו אהוד יערי...). בשביל ההרגשה ביקשתי לחבר את ה s 6,ואחרי כרבע שעה,הוא נשמע מעולה-ואפילו קצת יותר מוסיקלי-אם אפשר להגיד. אבל פה זה נגמר-המחשבות לא הרפו-והמחלה תקפה.אהבתי יותר לטעמי-את היוניסון 200.
לא נרדמתי באותו הלילה,ולמחרת-על עיוור,ביקשתי מאמיר שיביא אלי את המגבר. אני לא מקנה בגב של אמיר,אבל הוא הצליח להרים אותו לבד,וזה ממש כבד. הספיק לי יום אחד-להבין,שגם רמקול מאוד נציל,יכול לאהוב "מגבר-גיבור",או כמו שאורי ו.מכנה זאת (הכול עינין של אנרגיה-צדקתי...?).
פון שוויקארט-טוען שהרמקולים יכולים לעבוד -מ 3 ואט,וכלה בכמה מאות (לא זוכר),וכניראה שהוא צודק). אז מה השתנה בעצם:האמת הכול. אומנם המיד הקסום ההוא,לא באותה רמה.(אבל לא הרבה פחות),אבל נוספו לי אוקטובות תחתונות שכלל לא היו לי קודם.הבאס הוא מנדטורי בעניי.פשוט מרגישים אותו בחזה-אבל לא מעיק.(יש לי גם אפשרות שליטה).
הדינמיקה מ ט ו ר פ ת בעניי,המהירות השתנתה,והכול קצת יותר חריף-וכך אני אוהב את זה. אני עובד כרגע עם המגבר במצב-50 וואט קלאס A,מצאתי את הצליל יותר לטעמי מאשר בהפעלה מירבית של כ 250 וואט(יש בורר לכך).
זהו-פוסט ארוך-אבל אני נהנה מכל רגע. אני מאמין או לפחות רוצה להאמין שכפי שאני מרוצה עם הרמקולים,כך גם עם המגבר הנ"ל,והשידרוג הכל כך מהיר(וגם היקר),יתן לי מנוחה ושלווה. אני חייב לציין-ואמרתי זאת לא פעם-את אמיר. לא שאל שאלות-מכיר את זה על עצמו כאודיופיל,זיכה אותי במלוא סכום הרכישה-כלפי המכשיר שאותו רכשתי. סחב-ועוד אייך סחב,אני 75 ק"ג-ואמיר בערך 80,וביחד אנחנו ניראים כמו "חומה ומגדל".
כרגע ממתין ל CD,מכרתי את האיזוטריק הישן והטוב-כשיגיע אעלה תמונות.
איתן.
_________________ "הג'ירפה אילמת"?
|