שבתי לי מחופשה ארוכה, היה נחמד, כיף לחזור, פחות או יותר
ראיתי שאחד המשתתפים

מחפש פטיפון ב-5 כולל הכל.
כידוע יש לי חיבה לפטיפונים בין השאר כי גדלתי עם פטיפון עד גיל 15-16 בתור אמצעי ניגון יחיד\מרכזי,
יש לי חברים עם פטיפונים, אני אוהב את הצליל ומעריך את מי שיכול להתמיד בעיסוק, באיסוף ובסדר.
העיסוק הוא ההעמדה ובהמשך התחזוק, האיסוף זה המדיות והסדר גם -
אצלי פטיפון נופל לצערי על שלושת הסעיפים הללו ומכאן אני נושא עיני למתמידים והמסודרים שבינינו,
שלא יסיימו עם ערימת תקליטים פתוחים על כל שולחנות הבית ופטיפון שיצא מכוון לפני שנה.
פטיפון זה כבר מכשיר שנוגע במוזיקה ומייצר אותה והאנלוגיות\מכניות שלו היא דבר מורכב [ובעיני מרתק ].
אחד המקורות הטובים ברשת להבנת הנושא מגיע
מהמאמרים הנהדרים שפורסמו כאן אצלנו ע"י אייל2991,
אני ממליץ עליהם גם למי שלחלוטין לא בכוון, רק בזכות העניין והרמה הגבוהה.
אני כידוע לא אודיופיל ולכן אולי קל לי יותר לומר את הדברים הבאים בהקשר ל"פטיפון ב-5 כולל הכל".
רכישות נמדדות בכמה אספקטים, בינהם משך הזמן שנוכל\נרצה לחיות איתן.
"פטיפון ב-5" נכנס בעיני לסוג רכישות המקפצה, דהיינו, קונים כדי להתעניין ומשם קופצים הלאה למוצר ראוי.
אני בטוח ומשוכנע שיש מוצרים ראויים ב-5 "כולל הכל", אבל בטוח יותר שיש מוצרים ראויים יותר ב-10 :

לא אמרתי כלום כמובן, למעט העיצה הספציפית לגבי פטיפון, שם אולי כדאי מראש להשקיע במכשיר ראוי.
אני מניח שתקציב כפול יאפשר מוצר הולם יותר, וזה בדיוק טווח האימפקט החזק :
לא ההפרש בין 500 ל 600 אלף, שלפעמים לא קיים ולפעמים קיים ביחס הפוך,
אלא ההפרש בין 5 ל- 10 שעדיין מגלם תפוקה מהותית מאוד.
עצתי למשתתף היא לחכות כפול ממה שחיכה עד שתיקצב 5 ואז לתקצב 10 ולקנות ב-15.
אפשר לחלק ככה גוף זרוע ראש וכד' בכיף באיזה אלףדולר לפיסה, שזה כבר מבטיח משהו הולם.
אני כותב את זה כי בשונה מנגן סידי בחמש או עשר, שגם שם יש איזה אימפקטון,
בפטיפון בפרט מניסיוני ההפרש הזה חשוב : זו לדעתי האפשרות היחידה אח"כ להישאר עם הרכישה,
וגם ההגיון נותן שראוי שמקור יעלה יותר מהחוט המחובר אליו. קשה למצוא מכשיר זול שיעשה את
העבודה המורכבת הזו ברמה שתאפשר לחבר אותו בהנאה אמיתית למערכת ראויה,
פטיפון בחמש זו מראש חוליה חלשה ואם יש מקור אחר - שווה לחכות.

ושיהיה בהצלחה עם הכניסה לעולם הויניל