מחבר |
הודעה |
הצטרף: 21/11/10 13:17
הודעות: 2007
|
Sonus כתב: אתה יודע איזה דברים יפים אפשר לעשות עם הנמחת תקרה אקוסטית או אקוסטיקה בתוך הקירות? אתה תוכל לשדרג משמעותית את הסאונד ואת הצורה שהחדר שלך נראה גם אם הוא סלון ממוצע. אקוסטיקה זה לא רק ספוגים מגעילים על התקרה. ממליץ לך לבקר בחדר של שמי משיח ולראות\ללמוד אקוסטיקה הבן אדם קוסם יצא לי לעבוד יחד עם מר משיח על פרויקט משותף (לפני 3-4 שנים), מרכז מסחרי בכרמיאל ששילב מתחם של 6 בתי קולנוע, שמי משיח לקח את מושכות פרטי האקוסטיקה המאוד מורכבים של מתחם בתי הקולנוע, אני זוכר שכאשר עבדתי על התוכנית והחתכים (אני אדריכל), העביר לי שמי, פרטי תקרה וקירות - רק לתכנן אותם ולהטמיע אותם בחתכים והתוכניות ולהבין אותם לקח לא מעט זמן - האיש מבין מה זה חומר/סטורקטורה וקונסט' והשפעתם בחלל - ברמה המעוררת כבוד הערכה והערצה.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 05/02/13 21:10
הודעות: 221
|
מי קבע שהרמקול אמור להיות הרכיב היקר ביותר במערכת? כדאי שאודיופילים יפסיקו להשתמש ב״מדע״ ויעברו לאוזניים.
_________________ גם שעון עומד זוכה להיות צודק פעמיים ביום.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1519 מיקום: מרכז
|
Sonus כתב: אתה יודע איזה דברים יפים אפשר לעשות עם הנמחת תקרה אקוסטית או אקוסטיקה בתוך הקירות? אתה תוכל לשדרג משמעותית את הסאונד ואת הצורה שהחדר שלך נראה גם אם הוא סלון ממוצע. אקוסטיקה זה לא רק ספוגים מגעילים על התקרה. ממליץ לך לבקר בחדר של שמי משיח ולראות\ללמוד אקוסטיקה הבן אדם קוסם השם של שימי הולך לפניו, אדם עם המון ידע ויכולת
|
|
חזור למעלה |
|
|
עוסק בתחום
|
|
|
הצטרף: 30/09/08 11:21
הודעות: 2144 מיקום: המסגר 4 רעננה
|
exupgh12 כתב: audiofreak כתב: באודיו כולם צודקים כל עוד מצליחים להוציא סאונד טוב.
בסה"כ רב האנשים אינם מתקרבים לדבר האמיתי, ורובם גם אינם מעוניינים בכלל להתקרב (במודע או שלא במודע) כך שכל אחד בוחר לו היכן להתפשר (דינמיות, טימבר, פירוט, ריינג' וכו... ) ומנסה לאזן את התוצאה לאוזניו. חוסר איזון היא אחת התופעות הבעיתיות ביותר בתחום הזה, ואחת הדרכים לפתור בעיות עם רמקולים היא לשים מגבר חזק ואיכותי מעל שווי הרמקול. בגדול, ככל שהרמקול זול יותר -הדרך הזו נכונה יותר . כאשר מגיעים לרמקולים ברמות של 12-20K$ ומעלה למשל , זה יכול להתחיל להתאזן או להתהפך. אם תשאל הרבה מובילי דעת בריטים למשל, יגידו לך שהמקור צריך להיות החלק היקר במערכת (Source First ) ...
וכמו שיניב אמר, מדובר באומנות- ובאומנות כמו באומנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה :-) ערן, אני מסכים עם רוב הדברים שרשמת, אך עם דבר אחד אני מתקשה להסכים לגמרי, עניין ה"דבר האמיתי". אחרי הכל מה שאנו שומעים בסטאפים שלנו הוא אינטרפטציה של איש סאונד להקלטה ולעולם לא הדבר האמיתי, אלה אם כן הצלחת לדחוס זמר או להקה בתוך הרכיבים והרמקולים . נאמנות למקור היא מושג אמורפי שכן איש מאיתנו לא ישב ברגע ההקלטה, איש לא יודע היכן ישבו המקרופונים, באיזה חלל ומעל אלו יש את החלטות הטכנאי המקליט והעורך לגבי הצלילים וההפקה, מכאן שלדעתי האישית לא ניתן להגדיר צליל כצליל אמיתי אלה אם היית אתה באותו רגע נתון בו התו נוגן. היכן ראית שהשתמשתי במושג "נאמנות למקור" ? כתבתי "נשמע אמיתי" . לדוגמא, הגישה המודרנית בהרבה דוגמאות היא שמקריבים על מזבח הפירוט את המשקל הטקסטורה והצבע של כלי נגינה בכדי לשמוע פרטים שאפילו במציאות לא שומעים. זה מבחינתי לא אמיתי. לא צריך לדעת מה בדיוק היה שם במקור אם האופי הזה חוזר על עצמו בכל מה ששומעים .
_________________ Audiofreak המסגר 4 קומה א, רעננה טל: 972-542456056+ , אודיופריק http://www.audiofreak.co.il MAGICO - LUXMAN - BRINKMANN - LIVING VOICE - J.A. MICHELL - METRONOME - MELCO AUDIO - GRAHAM AUDIO - FRANCO SERBLIN - INAKUSTIK ....
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1519 מיקום: מרכז
|
audiofreak כתב: exupgh12 כתב: audiofreak כתב: באודיו כולם צודקים כל עוד מצליחים להוציא סאונד טוב.
בסה"כ רב האנשים אינם מתקרבים לדבר האמיתי, ורובם גם אינם מעוניינים בכלל להתקרב (במודע או שלא במודע) כך שכל אחד בוחר לו היכן להתפשר (דינמיות, טימבר, פירוט, ריינג' וכו... ) ומנסה לאזן את התוצאה לאוזניו. חוסר איזון היא אחת התופעות הבעיתיות ביותר בתחום הזה, ואחת הדרכים לפתור בעיות עם רמקולים היא לשים מגבר חזק ואיכותי מעל שווי הרמקול. בגדול, ככל שהרמקול זול יותר -הדרך הזו נכונה יותר . כאשר מגיעים לרמקולים ברמות של 12-20K$ ומעלה למשל , זה יכול להתחיל להתאזן או להתהפך. אם תשאל הרבה מובילי דעת בריטים למשל, יגידו לך שהמקור צריך להיות החלק היקר במערכת (Source First ) ...
וכמו שיניב אמר, מדובר באומנות- ובאומנות כמו באומנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה :-) ערן, אני מסכים עם רוב הדברים שרשמת, אך עם דבר אחד אני מתקשה להסכים לגמרי, עניין ה"דבר האמיתי". אחרי הכל מה שאנו שומעים בסטאפים שלנו הוא אינטרפטציה של איש סאונד להקלטה ולעולם לא הדבר האמיתי, אלה אם כן הצלחת לדחוס זמר או להקה בתוך הרכיבים והרמקולים . נאמנות למקור היא מושג אמורפי שכן איש מאיתנו לא ישב ברגע ההקלטה, איש לא יודע היכן ישבו המקרופונים, באיזה חלל ומעל אלו יש את החלטות הטכנאי המקליט והעורך לגבי הצלילים וההפקה, מכאן שלדעתי האישית לא ניתן להגדיר צליל כצליל אמיתי אלה אם היית אתה באותו רגע נתון בו התו נוגן. היכן ראית שהשתמשתי במושג "נאמנות למקור" ? כתבתי "נשמע אמיתי" . לדוגמא, הגישה המודרנית בהרבה דוגמאות היא שמקריבים על מזבח הפירוט את המשקל הטקסטורה והצבע של כלי נגינה בכדי לשמוע פרטים שאפילו במציאות לא שומעים. זה מבחינתי לא אמיתי. לא צריך לדעת מה בדיוק היה שם במקור אם האופי הזה חוזר על עצמו בכל מה ששומעים .
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4039
|
בהופעות חיות כמעט אין פרוט ,אבל בהקלטות יש לפעמים .
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1519 מיקום: מרכז
|
שניצל כתב: בהופעות חיות כמעט אין פרוט ,אבל בהקלטות יש לפעמים . אני מתקשה לקבל את המושג "צליל אמיתי", "נאמן למקור" כל עוד מדובר בהקלטה הדברים עברו מניפולציה זו או אחרת, כשהבסיס כבר לא יכול להיות "אמיתי", "נאמן" השאר כבר לא רלוונטי. יש צליל שמתקרב למקור, יש צליל שמתקרב לצליל האמיתי, צליל שאני אוהב יותר או פחות אבל אמיתי יש רק מהכלי עצמו בדיוק כמו וגם זה ישמע שונה בכל חלל ונקודת האזנה. אם זאת כולנו חשופים לסטאפים שנשמעים מטוב ועד עוצר נשימה. האמור כמובן מתייחס לדעתי האישית בלבד,
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 08/04/12 16:24
הודעות: 1815
|
איבר השמיעה הוא לא האוזן אלא המוח. האוזן היא רק צינור להעביר את תזוזות האויר למוח שמבצע אינטרפטציה לצלילים.
לא מעניין אותי להיות נאמן להקלטה אם האנטרפרטציה שהמח שלי מבצע משדרת לי שהסאונד בהיר מידי, או לא "נשמע אמיתי", גם אם הוא יותר מפורט. לפעמים הרגשת פירוט היא בעצם חוסר משקל (ופלעמים לא)
בסופו של דבר נסיון להגדיר נשמע אמיתי מביא לפלפולים על נאמנות למקור, להקלטה, למקרופונים, איפה ישבתי באולם ומי עצבן אותי בשורה מאחורה. כל זה לא רלוונטי ומעקר את הדיון.
בעני יש טעם לדבר על "נשמע אמיתי", אבל הקונטקסט שאני מכוון אליו הוא נשמע אמיתי זה אומר שזה לא נשמע לא אמיתי. ז"א אני יכול להגדיר מה בעני נשמע לא אמיתי, או להגדיר תכונות שאם אחת מהם מתקיימת בעני הצליל לא אמיתי. ועכשיו מחפש להגיע לצליל ללא התכונות האילה. מכיוון שכל אחד יגדיר תכונות שונות, הכל סוביקטיבי. לכן האנטואיציה של נשמע אמיתי היא בסדר בקטע הזה לדעתי.
בקיצור בעניין הזה אני עם ערן.
_________________ מה שאת מוציאה נשאר בפנים בשבילינו. יש אצלי מקום, קצת אאחר.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1519 מיקום: מרכז
|
mute כתב: איבר השמיעה הוא לא האוזן אלא המוח. האוזן היא רק צינור להעביר את תזוזות האויר למוח שמבצע אינטרפטציה לצלילים.
לא מעניין אותי להיות נאמן להקלטה אם האנטרפרטציה שהמח שלי מבצע משדרת לי שהסאונד בהיר מידי, או לא "נשמע אמיתי", גם אם הוא יותר מפורט. לפעמים הרגשת פירוט היא בעצם חוסר משקל (ופלעמים לא)
בסופו של דבר נסיון להגדיר נשמע אמיתי מביא לפלפולים על נאמנות למקור, להקלטה, למקרופונים, איפה ישבתי באולם ומי עצבן אותי בשורה מאחורה. כל זה לא רלוונטי ומעקר את הדיון.
בעני יש טעם לדבר על "נשמע אמיתי", אבל הקונטקסט שאני מכוון אליו הוא נשמע אמיתי זה אומר שזה לא נשמע לא אמיתי. ז"א אני יכול להגדיר מה בעני נשמע לא אמיתי, או להגדיר תכונות שאם אחת מהם מתקיימת בעני הצליל לא אמיתי. ועכשיו מחפש להגיע לצליל ללא התכונות האילה. מכיוון שכל אחד יגדיר תכונות שונות, הכל סוביקטיבי. לכן האנטואיציה של נשמע אמיתי היא בסדר בקטע הזה לדעתי.
בקיצור בעניין הזה אני עם ערן. אם אני מסכם את דבריך אתה מחפש את מה שנשמע "אמיתי" עבורך, יכול להיות שהטעם שלך יקלע לטעמם של עוד מיליון אנשים אבל לא לטעמם של כולם, לכן אני חושב שהמרדף אחר הסאונד האמיתי מוטעה, אני מחפש את הסאונד שמרגש אותי, זה שיוצר בי חוויה כל כך טובה כדי שארצה להמשיך ולהקשיב לסאונד שבוקע מהמערכת ומה שירגש אותי לא בהכרח ירגש אחרים. לשמחתי התחום כל כמו ההגדרות, כמו התאוריות כל כך רחב כך שכל אחד יכול למצוא את מקומו ואת הדרך שתוביל אותו לנירוונה האודיופילית האישית שלו.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 08/04/12 16:24
הודעות: 1815
|
לא ממש הבנתי איך הבנת שחשוב לי שהסאונד שאני מחפש ירגש עוד אנשים או יקלע לטעמם של כולם. אמרתי בדיוק ההפך, לא מחפש אמיתות באודיו, מחפש להנות ממוזיקה.
_________________ מה שאת מוציאה נשאר בפנים בשבילינו. יש אצלי מקום, קצת אאחר.
|
|
חזור למעלה |
|
|