valer_valer כתב:
Analog_m כתב:
השאלה שלי היא האם היה ניתן להחליף את כל הטירוף הזה ב....מצבר רכב.
המצבר מסוגל לתת מתח DC חלק ונקי מרעשים, נדרש סינון מינמלי בלבד, הוא יכול לספק זרם לשעות האזנה רבות ולהיטען בלילה,
יכול לעמוד בפיקים של זרמים גבוהים.
מה אומרים ? האם הגיוני ?
מצבר רכב - לא הגיוני.
תחשוב על הציוד שדורש לעמוד בפיקים של 20, 30, 50 אמפר (וזה ב 230V) ... איזה מצבר יכול לספק לך את זה ?
חוץ מזה - התעסקות עם זה תעלה לך יותר מרגנרטור תקני של חברה עם נסיון של עשרות שנים, שמבינה מה באמת חשוב ומה לא.
ב 3-4 קיי $ אתה יכול למצוא אחד כזה חדש ואיכותי. יש גם בהרבה פחות.
מצבר יכול לעמוד ב-PEAK זרם עצום!
למשל המוצר הזה:
http://www.amazon.co.uk/Car-Battery-Isolator-Switch-500A/dp/B003DYQYXCנועד לנתק ב-500A!
מצבר של 60VAH יכול לספק בקלות זרם רגעי כזה, תלוי במוליך והעומס.
חיבור של סוללות כאילו בטור יכול להניב מתח גבוהה (48V +/-) בזרם של 100A ללא בעיה.
חישוב ההספק יהיה 48x2x100/2=4800W
48V = מתח
+/- = כפול 2
הזרם = 100A
וחלקי 2 כי הזרם RMS כפול מתח RMS של אות AC נותן רק 1/2 מההספק ב-DC.
אבל...
לא כל טכנולוגיה (כמיה של תא חשמלי) יכולה לספק זרמי שיא כאילו.
לחלקם יש מגבלות - כמו אלקליין. נסה להריץ אוטו צעצועה עם שלט עם סוללות אלקליין: הוא בקושי מאיץ.
לעומתו, סוללת ניקל קדמיום נטענת תאיץ את הרכב כמו טיל.
לסוללות ניקל קדמיום לעומת זאת בעיה חמורה של Bad memory effect.
בחירת הסוללה משמעותית.
יש לקחת בחשבון שאורך חיי סוללה (בכלל! בכל טכנולוגיה) הוא קצוב.
ולכן רכישת מגבר או רכיב שעובד על סוללה יחייב תחזוקה.
בעוד מגבר או רכיב ללא סוללה (SS ולא שפופרתי) אינו מחייב תחזוקה (לפחות עד שהקבלים או ההלחמות יתיבשו)