שלום
סלחתי. כל השרשור דן בתאור צליל של מע' ולא בתאור מוסיקה. לכן תגובתך תמוהה בעיני. אם כי ביקורות על מוסיקה שונות, הן על אופן הביצוע, והן על היצירה שהולחנה. גם במוסיקה (קלאסית במיוחד) יש משמעות לאקוסטיקה של האולם ולכל אולם (ידוע) יש נתוני החזר (תהודה) ופרמטרים מדידים. יש ספרות שעוסקת רק בכך. בתאור צליל, אין צורך בצליל בודד כדי לאבחן את אופי המע', אם כי אני מסכים שבביצוע מורכב תזמורתי קשה יותר, מאשר בקטעי נגינה של כלים בודדים. כאשר מדובר בקטע מוכר, ניתן לבודד כלים ותחומי תדר, ניתן לבודד הרמוניות ולאבחן עיוות או נקיון. לא מדובר במדידה (כלומר שימוש במכשיר) אלה במקום לתרגם את הנשמע למילות תואר: צליל חם, קר, ניטראלי וכו', לתרגם את הצליל למונח טכני (מקורב) שמתאר הדגש או חוסר בתחום תדר, חוסר בדינמיות וכו'.
כמו שניתן לתאר יין במילים (עירבוב של פירות יער וניחוחות פריחה, וכו') ניתן לבטא חומציות, סוכר, סמיכות וכו'.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|