בהמשך לנושא שהועלה כאן על האפקט של רוחב במה ועד כמה יש כאילו שזה נושא חשוב להם ,למרות שזה אפקט\מניפולציה שלא קיימת במציאות שבה הוקלטה המוזיקה.
%D7%A8%D7%95%D7%97%D7%91-%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A7-%D7%91%D7%9E%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%A4%D7%9F-t16663.htmlהוזמנתי השבוע לחבר טוב, אודיופיל כמה וכמה שנים, לא נמצא בפורומים בארץ-בכדי לשמוע את המערכת שלו ולשתות בירה (אישתו בחו"ל- אז היה אפשר להטריד את השכנים בעוצמת הצליל)
במרכז עמד רמקול יקר מאוד קרמי משודך למגברי שפופרות מרובי ואטטים . סטאפ מושקע.
התנגנו להם כל מיני צלילים. בעל המערכת דיבר על מהירות,ניקיון, בס במה ועוד ועוד. הכל נכון ,רק ,עבורי, היה משהו מאוד בסיסי חסר.
אני קורא לזה "מוזיקה".
למרות שהגעתי ככה בראש פתוח,מה שהיה חסר לי היה זהה לכל \אבל כל הרמקולים הקרמים ששמעתי (מי שרוצה לתקוף את האמרה הזו,שישתה כוס חלב ,שתי נשימות עמוקות- ויאללה מוזמן)-כולם נשמעים לי נקיים מצוחצחים וחסרי חיים-
ושוב ניצבים מפני הדבר הזה וכמו שהגששים אמרו- יש פלאגים? אז כאן, יש במה? יש בס? יש ניקיון? יש פירוט ?(אומנם יש סוג של תחושת בית מרקחת\צלופן ,,,,) יש הכול חוץ מ...הדבר שחסר
נאמר לי שצריך קצת להתרגל לצליל הנפלא הזה, אבל אני לא זוכר שכאשר שמעתי קונצרט בכלים אקוסטים,"נדרשתי" להתרגל לסאונד.
אז איך יכול להיות שמצד אחד מישהו מנוסה חושב שהצליל אצלו מעולה ומצד שני מישהו אחר חושב שהצליל מרשים אך לא "מוזיקאלי"("מוזיקאלי"- הכוונה
לא לעגול, למנורותי ,לרול אוף, ליפה -אלא פשוט לא מזכיר לי מוזיקה אקוסטית ששמעתי בחלל )
מבלי להכנס שוב למלכודת של מה אמורים לשמוע,את האפקטים של חדר ההקלטה והמקיסינג או את "הזיכרון" של מוזיקה חיה-ברור ששני אילו שונים אחד מהשני.
כל זאת בכדי להביא איזה פוסט מפורום אחר בנושא אחר שהגדיר את ההבדל בצורה הכי פשוטה ויפה.
RC Daniel :
http://www.audioasylum.com/forums/set/m ... tml#postfp(יש לי שתי מערכות ,שני סוגי רמקולים שונים ,ככה שלא מנסה לקדם כאן דיון איזו טכנולוגיה יותר טובה)