מחבר |
הודעה |
הצטרף: 15/03/13 13:52
הודעות: 8
|
מה היתרונות שיש לרמקולים עם תיבה "מתה"(ואולי זה חסרון),ומה היתרונות של תיבת רמקולים "שמנגנת",ומה החסרונות?
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 24/07/10 17:28
הודעות: 328
|
תיבות מתות אופייניות לרמקולים ה"מודרניים"כשהמצדדים מייחסים את היתרונות בחוסר-התערבות של התיבה באיפיון הצליל.תיבות מתות מאד אופייניות לרוב לרמקולים לא נצילים שמצריכים הגברת HIGH-CURRENT חוסר הנצילות יכול לנבוע ממספר סיבות כגון קרוס אובר ומבנה יהיחידה אך גם לתיבה יש השפעה תיבה שמשתתפת בנגינה מעלה DB ונכרת בעיקר בבס שקל יותר להפקה ומצריך דחיפה (זרם) פחות חזקה.תכלס על הנייר רמקול עם תיבה מתה אמור להשמע יותר טבעי ומדוייק רמקול עם תיבה מנגנת אמור להשמע עם יותר עושר וצבע.במבחן האזנה שמעתי רמקולים עם תיבה מנגנת שאהבתי מאד ונתנו ריגוש שאני מתקשה למצוא ברמקולים חדישים בלי להיות ספציפי .בקיצור לך לשמוע ותחליט איזה כיוון אתה מעדיף
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
הצטרף: 20/09/08 12:59
הודעות: 936
|
אין תשובה חד משמעית ... בעבר חייתי עם רמקול בעל תיבה מנגנת והוא הסב לי אושר הרבה שנים. כיום אני חי עם רמקול בעל תיבה מתה והוא מסב לי אושר . אני כן יכול להגיד שרמקול עם תיבה מתה מביא איתו לא מעט בעיות בעיקר עקב זה שרמקולים מהסוג הזה בהם חסרי פשרות. לאודיופיל מתחיל בהחלט הייתי ממליץ רמקול בעל תיבה מנגנת בייחוד אלו מהסקאלה הבריטית . החלטה מהסוג הזה תחסוך לא מעט כסף. רמקולים בעלי תיבה מתה טובים עולים בכמה סידרי גודל בהיבט הכלכלי. אגב יש הרבה יותר רמקולים בעלי תיבה מתה שנישמעים גרוע .
בכל מקרה יש לקחת פרמטרים נוספים טרם ההחלטה.. גודל חלל ... אלקטרוניקה .... אקוסטיקה.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/11/10 20:26
הודעות: 1902
|
התיבות המנגנות שאני שמעתי (בריטיות טיפוסיות) טובות בסגנונות ספציפיים, כלומר לא רמקולים אול-אראונדרים בכלל, וזה נראה שזה אכן האופי של התיבות המנגנות, לעומת תיבות מתות שיכולות להיות טובות (או להצטיין בדגמי על) בכל הסגנונות.
נערך לאחרונה על ידי Nevo בתאריך 23/04/13 23:25, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 13/07/11 15:10
הודעות: 1143 מיקום: חיפה
|
בלי שום קשר לתיבה מתה או מנגנת הן לא משקפות את איכותו של הרמקול , הכל תלוי כמובן בתכנון שלו ורמת איכות החומרים של התיבה ושל רכיבי הקרוס והיחידות גם .
תודה .
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 16/09/09 00:52
הודעות: 5170 מיקום: תל מונד
|
nstudio-hiend כתב: בלי שום קשר לתיבה מתה או מנגנת הן לא משקפות את איכותו של הרמקול , הכל תלוי כמובן בתכנון שלו ורמת איכות החומרים של התיבה ושל רכיבי הקרוס והיחידות גם .
אכן. יש לי רמקול בעל תיבה מנגנת שאני לא מתכוון להחליף בשום רמקול אחר – גם אם אזכה בפרס הגדול בפיס. אגב, זה רמקול all around.
_________________ בברכה, יהושע גומא
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 01/12/08 21:47
הודעות: 903
|
מישהוא שאל את עצמו מה זה מה זה תיבה מנגנת?
זו תיבה שמוסיפה תדרים שלא היו בסיגנל המקורי, עקב רזוננסים.
לפי אותו הגיון, אפשר לעשות קופסת פטיפון מנגנת, שהרעידות העצמיות שלה מכניסות תוספות למה שהראש מוציא, אלקטרוניקה מנגנת שמושפעת ומעצימה את המיקרופוניות של הרכיבים וכ"ו.
אפשר גם לעשות חדר מנגן, שבו יש הרבה מאוד גלים עומדים, ולמי שאין מהנדס אקוסטיקה צמוד, יהיה מכשיר ANTI-ROOM-CORRECTION שאולי יקראו להם ROOM-VIBRATION .
כמובן, עניין של טעם.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 05/04/09 14:57
הודעות: 1810
|
אם הרמקולים "מנגנים" כחלק מהתכנון, זה אומר שהויברציות נשלטות (לפחות תיאורטית) ומתורגמות למשהו - זה משהו אחד... אם הרמקולים "מנגנים" ברמקול עם תכנון קונבנציונלי, מדובר בסתם גלים עומדים ובעיות design ובדר"כ (במרבית הרמקולים) על תיבה לא מספיק מושקעת.
הרי במרבית הרמקולים, היחידות הם לא מה שעושה את המחיר, כי יש רמקולים (אפילו כשמדובר בסדרות של אותו יצרן) שמשתמשים באותן יחידות ומה שמבדיל בין אותם רמקולים, שגם יכולים להיות רחוקים מאוד במחיר הוא מידת ההשקעה והתכנון של התיבה.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
--- מושעה ---
|
 |
הצטרף: 02/03/10 12:33
הודעות: 3367
|
.
_________________ "אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"
נערך לאחרונה על ידי BooBoo בתאריך 06/09/14 18:58, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33193
|
BooBoo כתב: שווה לבדוק. אם אפתח בעתיד חברה חדשה לייצור רמקולים אני אנסה את זה ואודיע לכם. אוקי, ממתינים.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |