eradikal כתב:
וואי לא קישרתי בין האיש לבין האישיות. מתרגם ומשורר ידוע ומוכר. נחמד לדעת שיש אותו אצלינו בתחום. אני באופן אישי חושב שרמקול אקטיבי זוהי אופציה מצויינת , יחד עם זאת קצת מחסל את התחביב...
אגב, מכיוון שציינת זאת, מה סיכמתם על עתיד המדינה, מעניין, אקטיבי או פאסיבי..?.
תודה.
ככל שעובר הזמן אני מוצא שרמקול אקטיבי, כל רמקול אקטיבי, איננו רק אופציה מצוינת, אלא הכיוון הנכון,
ומבחינתי, כאודיופיל, אולי היחיד.
יש כמה וכמה חברות שהרמקולים העליונים שלהם הם אקטיביים, והשאר פסיביים. לדוגמה, שלושת הדגמים העליונים של GERMAN PHYSIKS הם אקטיביים.
מכל מקום, נדמה לי, לפחות לפי השיחות עם לקוחות ואודיופילים אחרים, שמעט מאוד מבינים מה זה רמקול אקטיבי,
ולא סתם הם קוראים לו הרבה פעמים רמקול מוגבר (יש רמקול לא מוגבר?).
הרעיון ברמקול אקטיבי הוא שהקרוס-אובר (מפצל התדרים) נמצא לפני ההגברה, לא אחריה, כמו ברמקול פסיבי.
בנוסף, הקרוס-אובר עצמו מוגבר, לא פסיבי, ולכן ניתן לשלוט בו (בשלב התכנון ו/או בבית) בצורה יותר רחבה על היבטים שונים בסאונד.
מבחינה מעשית, ברמקולים של ATC, פירוש הדבר הוא שלכל דרייבר יש מגבר משלו - כלומר, שישה מגברים במערכת!
התוצאה היא שליטה מלאה על הדרייברים, מה שאומר דינמיקה שפשוט לא ניתן להשיג ברמקול פסיבי,
כמו גם בס צלול, הדוק ומהיר, המון Headroom, מיידיות, צליל נייטרלי, ועוד.
לגבי הטענה שרמקול אקטיבי "קצת מחסל את התחביב" - אל דאגה, מציאת קדם-מגבר תואם, מקורות שונים, כבלים, מעמדים, אקוסטיקה והלאה והלאה, ימלאו לך את הזמן מעל ומעבר...