עכשיו 19/03/24 11:35

פורסם: 30/07/10 09:56 ע"י efib


רביעיית אסף קהתי – הופעה במועדון השבלול 25/7/2010



Assaf Kaheti Quartet


צוות הייפיי מיוזיק נדרש שוב לצאת בחירוף נפש והפעם לנמל ת"א ולהביא את רשמיו מהופעת ג'אז של אחד אורח מארץ הג'ינסים ושלושה מקומיים.
בחירוף נפש על מה אתם שואלים?

הראשון שלפני ההופעה נפגשנו אלון ואני לפגישת סטטוס תקופתית בה דיברנו על אה ועל דה עם פנינו לרחוב בנמל ת"א. תפסנו מקום טוב ונוח על המרפסת של מועדון השבלול ובעודנו מדברים אנו צופים על העוברים ושבים ובעיקר על העוברות ושבות.
וברגע הנדרש כשהיינו צריכים לקום ולהיכנס למועדון התלבטנו בין כניסה למועדון לבין המשך צפיה מהנה על אותן עוברות ושבות, אז גם הבנו כמה אנחנו מוותרים למען האתר :)
כמובן שויתור זה התברר כשווה ביותר בדיעבד בהתחשב במופע הג'אז המצוין בו זכינו לצפות (ולהאזין).

השני הוא במפגש עם הדיג'י הססגוני של המועדון. היו לנו שלוש סאגות עם הטיפוס הלא סטנדרטי הזה.
הראשונה לפני ההופעה הבחור שם 2 שירים של דייר סטרייטס והשמיע אותם בלופ ללא הפסקה ...
השניה לאחר המופע בעוד אלון ואני תופסים חזרה את מקומנו במרפסת בצפיה על העוברות ושבות, שם הבחור 2 שירים של פיל קולינס והשמיע אותם בלופ ללא הפסקה.
והשלישית שהיא הכי חריגה, לאחר שכנראה נמאס לו (גם לו ...) מפיל קולינס בערך ב- 1:30 בלילה הוא החל "להתחרע" על המיקרופון בקולות מוזרים, אפקטים ובווליום גבוה שגררו מבטים משתאים של העוברים ושבים וגם של העוברות ושבות והתנצלויות מחויכות של המלצר שאומרות כן ... כן ... אלו הרגעים שלו.

אסף קהתי, מוסיקאי שחי בארה"ב הגיע לסבב קצר של מופעים במולדת וביניהם גיחה קטנה לרוסיה. אסף מופיע בסבב זה עם 3 מוסיקאים מהביצה המקומית.

Assaf Kaheti Quartet


המופע החל כששלישיה מתוך רביעית אסף קהתי עולה לבמה בצניעות, בשקט וביתיים לאללה (האחד יחף, השני בקרוקס והשלישי סתם טעבן) ובלי הרבה פוזה ורשמיות מתחילים לנגן.

Assaf Kaheti Quartet


הקטע הראשון How Deep is the Ocean נפתח בסולו של אסף, קטע איטי, יפה ומחמם את האווירה. נראה שאסף מגיע מוכן ומרוכז מאוד, הוא נכנס מיד ל- "מוּד", מתנתק מהמקום וחיי לבד עם הגיטרה. לאחר כ- 2 דקות אודי שלמה בתופים ודניאל ספיר בבס מצטרפים אליו, זה הרגע בו אסף מסובב ב- 90 מעלות את הכיסא ופונה אליהם, באמירה חזקה של אנחנו יחד.
צעד יפה וחברי בעיני, כמובן שיש לו גם משמעות פרקטית אך נוכל לוותר עליה לצורך העלילה.
לאורך כל המופע קיים קשר עין חזק בין הרביעיה. אפשר היה אפילו לזהות את החיוכים החברים בינהם כשאחד הנגנים לא נכנס בתזמון הרצוי עם שאר הנגנים. האינטרקציה הטובה בין החברים בולטת ומורגשת היטב.

הקטע הראשון מתחיל במקצב איטי ורגוע ולפתע בטריגר מאסף הקצב עולה ועד סופו נשאר מהיר. הקטע הראשון ובכלל נכון להגיד על כל המופע הוא מלודי, מהיר בד"כ ולא משאיר אותך אדיש על הכיסא.
דניאל ספיר מציג בקטע זה גם סולו בו הוא מנגן בעדינות, ברגש ובוירטואוזיות קלה.

Assaf Kaheti Quartet


בסוף הקטע אסף מברך את הבאים, מציג את הנגנים, מציג את הקטע הראשון שנוגן ואת השני Almond Tree, "עץ השקדיה". בשלב זה אלון פרבר שאמון על הסקסופון ברביעייה מצטרף. מיד בצליל הראשון שיוצא לפרבר מהסקספון סופרן שלו מתבררת לה הדומיננטיות שלו. לאורך הקטע ובכלל לאורך המופע פרבר מתגלה כנושף מצוין, ביצועיסט, וירטואוז ולא חושש להגיע לקצוות הכלי.

Assaf Kaheti Quartet


אך אליה וקוץ בה ... מי שעשה את הבלאנס למופע (האם זה אותו DJ מהולל ... :shock: ) היה צריך לזהות זאת ולכוון את הבאלנס בהתאם. פרבר כמעט השתלט לחלוטין על הסאונד ולרוב כשהוא היה באקסטזה (והיה יותר מקטע אחד כזה ...), אסף נבלע ברקע.
בסיום הסולו הראשון של פרבר אסף מתגלה לא רק כנגן מוכשר אלא גם כנסיין, אסף החל להכות על הגיטרה, הגיטרה החלה לתפקד ככלי כפול ואסף מצליח להוציא צלילים, קצב וסאונד מענינים.
לאחר מכן אודי שלמה המתופף מציג סולו תופים מרהיב עם תמיכה של אסף ופרבר.

Assaf Kaheti Quartet


לאורך המופע אודי שלמה מתגלה כנגן מוכשר ביותר וכנגן שמנסה למצוא קצוות וצלילים שונים מהתופים. לאורך כל המופע הוא משתמש בתופים באופן לא הכי קונבנציונאלי ומשמש גם כנגן כלי הקשה. נגיעות עם אחורי מקל התיפוף, נגיעות בשולי המצילות ועוד ועוד.

בקטע "הפרח הכי יפה שפרח בגני", שכמובן הזמין התבדחות עקב הדמיון בשם ל- "הפרח בגני", פרבר עובר לסקסופון טנור. הקטע הוא במקצב איטי, יפה עד מאוד, מרגש ומלודי. אסף נראה שקוע מאוד כמו היה במדיטציה מוצלחת. כאן גם גילינו שיש מתחרה שקול לקיט ג'ארט וגלן גולד ... אסף עמוק מתוך הריכוז ממלמל בלי הפסק ומלווה את הנגינה בפיזומים. בקטע מסוים היה נראה שפרבר מנסה להוציא את המקסימום מהסקסופון שלו ועלה עוד ועוד עד שנגמר לו הצליל.

Assaf Kaheti Quartet


לאחר כמה סשנים של נגינה אסף מזמין את הקהל לקחת חלק ומלמד אותנו לפזם מלודיה. היה נראה שאסף כמעט איבד תקווה לאחר מספר פעמים שביקש מאיתנו לחזור אחריו והקהל החזיר מילמול לא ברור ובטח לא במקצב הרצוי אך החליט להיות ספורטיבי (או אמיץ ...) והחליט ללכת עם זה.


לצפיה באתר vimeo


Assaf Kaheti Quartet


הקטע "מלחמת הסוסים" היה טוב, אם לא הטוב ביותר. קצב נהדר, מלודי ונגינה מצוינת של כולם. פרבר עם הטנור סקסופון נותן את הקצב והמלודיות לאורך כל הקטע. הקטע המבריק היה השילובים בין הנגנים במקטעים השונים בניצוחו של אסף.

Assaf Kaheti Quartet


הקטע Don’t Attack , קטע בקצב רגוע, איטי ושקט שעומד אולי בניגוד לשם הקטע. פרבר פה חזר לסופרן שלו.

ב- Mr. Mario אסף שוב מבקש את השתתפות הקהל אך הפעם באופן פסיבי. אסף מבקש מהקהל לדמיין לאורך הקטע מי זה בשבילו Mr. Mario ולחשוב על הדמות שהוא רואה בעיני רוחו כשהוא שומע את המוסיקה. דניאל ספיר פותח בסולו מהיר ווירטואוזי והשאר מצטרפים בהמשך לקצב שדניאל פתח בו. אסף נתן בתחילה דוגמא ל- Mr. Mario אפשרי שבעיני עומדת בסתירה גמורה לקצב הקטע :)
הדמות של אסף היתה ברנש שקם בבוקר, הולך לבית קפה, נהנה מהיום שלו וחוזר בערב הביתה. הקצב המהיר של הקטע משך אותי כל הזמן לדמיין ויכוח קל פוטנציאלי שאותה דמות שותפה לה או ריצה ביום עמוס ומלא בסידורים. דניאל ספיר נראה כמככב בקטע זה עם שליטה מצוינת שלו בבס.

Assaf Kaheti Quartet


בקטע האחרון Quit Now , נראה שזהו קטע ההתפרקות של כולם. המסגרות נשברו וכל נגן ניסה והצליח לברוח לקצוות שלו, ללכת הכי רחוק שלו. פרבר הציג סולו מצוין ולאחר מכן גם אודי שלמה בתופים.

Assaf Kaheti Quartet


רביעיית אסף קהתי הציגה מופע מהנה ביותר ושווה כל דקה שאתה נמצא במועדון. אסף התגלה כנגן מוכשר וכיוצר מוצלח. אמא קהתי שישבה במועדון ודאגה לשבת קרוב קרוב כדי לא לפספס כלום מבנה. יש לה הרבה במה להתגאות.
אודי שלמה, דניאל ספיר ואלון פרבר התגלו כנגנים מוכשרים, מצוינים ווירטואוזים.

אסף טס אחרי המופע להמשיך את סבב המופעים שלו וממהר להגיע למופע בבלו נוט. אסף ללא ספק תופס את מקומו בצדק עם קבוצת נגני הג'אז הישראלים המוכשרים שמשתלטים על ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות.
אסף יחזור לארץ בפברואר יחד עם בילי הארט להופיע במוזיאון ת"א בסידרה ג'אז חם, מי שפיספס את הרביעיה הנוכחית מומלץ להתאמץ לתפוס את אסף בפברואר. בעצם גם מי שלא פיספס :)




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות