עכשיו 24/04/24 08:07

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 16 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 04/01/10 20:20 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10521
היי

אני משחק עם SOX כבר כמה שבועות..
http://www.hometheater.co.il/vt95621.%D ... 7%95%D7%A8

בהתחלה שיחקתי עם linear phase,
אחרי זה קראתי על ה-apodizing filters והלכתי לכיוון של סוג של minimal phase (לא מייצר pre-ringing או הד לפני הסיגנל עצמו)

בקיצור, שאלה
שוב, בפורום של SlimDevices ביקשו ממני לנסות להוסיף lowpass פילטר (כדי להקטין את ה-decay של ה-impulse)
התוצאה שקיבלתי הייתה שיפור מסוים ב-soundstage, אבל פגיעה בחדות

האם אלה דברים מנוגדים?

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 04/01/10 20:26 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 7061
אילו שני דברים שבאים אחד עם השני,
בדרך כלל ככל שהסאונד סטייג' גדול יותר ככה אתה מאבד פוקוס, החכמה היא להגדיל את הסאונד סטייג' בלי לאבד פוקוס ולהפך.

אפשר להבין את זה בדרך שממקמים רמקולים, מרחיקים אותם אחד מהשני עד שמאבדים פוקוס שניה לפני איבוד הפוקוס בדרך כלל זה המקום שאמורים להיות הרמקולים אחד מהשני. כמובן שמשנים רכיב במערכת ככה משתנה גם המיקום וחוזר חלילה.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 04/01/10 20:42 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10521
אז זה אכן מה שהרגשתי,
אבל כל זה משחקים עם פילטרים..

היה אצלי DAC למשך שבוע בבית וביצעתי לו הרצה ומן הסתם השוואתי לשלי.
במכשיר שלי היה יותר פוקוס, באס יותר "מוגדר" (ויש לציין שיש לי רמקולים שיורדים ל-24 הרץ כך שזה חשוב לי)
ב-DAC השני לעומת זאת היה יותר נפח בסאונד, אבל פחות דיוק, שבמיוחד הפריע לי ב-high-rez

כאשר שניתי קצת את הפילטר אצלי ע"י הוספת lowpass, נדמה לי שקיבלתי משהו דומה - הגדלת נפח ע"ח פוקוס

אני רוצה גם וגם :D
האמת - הכל תלוי בהקלטה..
יש לי כמה שירים "מובחרים" ואני מריץ את השינוי של הפילטרים כמה פעמים על כל אחד

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 04/01/10 20:53 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 7061
michael123 כתב:
א
אני רוצה גם וגם :D
האמת - הכל תלוי בהקלטה..


א' - כולם רוצים גם וגם!
ב' - לאלקטרוניקה יש תפקיד חשוב, אם זה לא מתאים שום הקלטה לא תסדר את זה.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 04/01/10 21:10 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10521
התכוונתי כי כל הקלטה מושפעת שונה מפילטרים, צריך לקחת אוסף די גדול כדי להבין מגמה..

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 06/01/10 10:49 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
michael123 כתב:
התוצאה שקיבלתי הייתה שיפור מסוים ב-soundstage, אבל פגיעה בחדות
האם אלה דברים מנוגדים?


בעיקרון כן, אבל תלוי למה קראת שיפור בסאונד סטייג'. חדות מנוגדת לצליל "גדול" ופחות לבמה רחבה. אם כי, כמו שסונוס כתב, אם תנסה לפתוח את הבמה באמצעים מלאכותיים אתה עלול כמובן לפגוע בחדות/קוהרנתיות/אימג'ינג וכו'.

אבל אני חייב להגיד לך כל הכבוד, בזמנו אמרתי לעצמי שכאשר אכנס לניגון מוזיקה מהמחשב הדבר הראשון שאלמד זה להכניס פילטרים שונים כ- preprocessing או realtime על פי הצורך.

ואני חושב שיש מקום גם לאקוליזציה, אבל ברמה הפרטנית, כלומר פר אלבום ואפילו טרק. כך אולי אפשר להביא את הבלתי ניסבלים בעלי הערך המוזיקלי לרמה יותר ניסבלת.

יאללה, תמשיך ותעדכן, תחסוך לי אחר"כ :)
אם אתה מוצא פה ושם לינקים מעניינים בנושא אנא פרסם כאן.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 06/01/10 15:02 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10521
כן, בוודאי, אתה צודק.
אני מתעצל אבל, עשיתי ניסיון ראשון, היה מעניין, אבל טעיתי בדרך איכשהו :-)

יש כמה פרויקטים open source של convolution ברמה גבוהה ביותר,
הרעיון להכניס תיקון אקוסטי ב-real-time לקבצים עצמם, זה לא מכניס עיוותים, אין לך A-D, D-A מיותרים

ברמה גבוהה - אני מתכוון שאלגוריתמים דומים נמצאים במכשירים שעולים 5K$ וצפונה, לא מדובר על רסיברים

http://www.tarind.com/brutefir_drc.html
http://drc-fir.sourceforge.net/
http://www.duffroomcorrection.com/image ... e_v1.0.pdf
http://convolver.sourceforge.net/
http://www.tarind.com/brutefir_drc.html

מבחינת מדידות, יש את Room EQ Wizard, ויש עוד איזה תוכנה יותר מקצועית, אבל לא חינמית בשם ARTA
http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/links.htm

תשמע, ה-SOX הזה שמבצע SRC+פילטר לוקח כ-8% ב-dual core בשרת, זה אלגוריתם ללא פשרות. אפשר גם לקנפג אותו לעבוד ב-floating point (שזה יעלה עוד את צריכת ה-CPU), כרגע אצלי זה על 24bit

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 06/01/10 15:48 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10521
RE: שאלה מקורית
הבדל היה בעומק, לא ברוחב..
אבל פגיעה בפוקוס הרגה אותי, רמקולים שלי מדויקים וגם אני אוהב צליל ממוקד ומדויק.

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 06/01/10 15:59 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
בעיקרון במה תלת מימדית (אפקט עומק) לא אמורה לבוא על חשבון צליל ממוקד.
במילים אחרות ניתן להשיג במה בעלת עומק וצליל ממוקד/מדוייק. זה כמובן תלוי ציוד ואקוסטיקה, ולא יודע, אולי ניתן גם באמצעים איתם אתה מנסה (פילטרים).

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: קשר בין פוקוס ל-soundstage
הודעהפורסם: 06/01/10 16:01 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5288
הי מיכאל
קראתי גם את השרשור שלך בכחול. מאוד מעניין ומלמד!
לגבי פרהפרוססינג, העניין נשמע כמו משהו שאפשר ללמוד ממנו הרבה, אבל בחשבון סופי יותר לא הייתי רוצה להמיר את כל הקבצים שלי מראש. הייתי מעדיף משיקולים "אידאולוגיים" לשמור את כל הקבצים שלי ביט פרפקט ולבצע ריל טיים אקווליזציה בהתאם לפרמטרים האקוסטיים של הסביבה.
כמו כן נראה לי שיש חשיבות רבה לאיכות האפסמפלר, שכן הדאק שאני משתמש בו הוא הבנצ'מרק שממיר את כל הקבצים ל110 - שהחברה טוענת שהיא התדירות האופטימלית של הציפ' הממיר (1852). כשהוריתי למאק שלי לשחרר קבצי 44.1 לעומת 88.2 או 96- היו הבדלים שמיעתיים - הסאונד סטייג' גדל עם עליית הסמפל ריט המקורי although all were played at 110...go figure. נראה לי, שעל הנייר הסוקס שאתה משתמש בו צריך להיות איכותי יותר מהמרה בזמן אמיתי במאק לא חזק במיוחד.

האם אתה מכיר תוכנות לפיסי או מק שמבצעות ריל טיים אקוליזציה בדומיין הדיגיטלי ויש להן אופצית אפודיזציה?
תודה
נועם


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 16 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות