פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ הודעה אחת ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: קניות במינכן...
הודעהפורסם: 12/05/16 19:17 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
אחד הדברים שזכורים לי תמיד מהביקור במינכן בהקשר הזה הם שלושה מוקדים עיקריים.

הראשון בתחילת המדרחות המתוייר והגדוש באנשים במרכז העיר ממש קרוב לקארלפלאצ
והוא ה SATURN.
חנות כלבו ענקית לחובבי הגג'טים ועוד. ממצלמות ועד למקררים, מחשבים, נידים, מטענים, משחקי מחשב, מסכים
מוצרי חשמל כאלה ואחרים ועוד ועוד, אך בתחתית הכלבו יש גם חנות מוסיקה, כזו כמו של פעם, כזו כמו שאנחנו חווים בשנים האחרונות שנסגרות כל הזמן. דיסקים וסרטי DVD על שטח ענקי וכמובן על פי המתכונות העולמית, עלייה מטאורית של סטנדים לתקליטים. ב 2012 בפעם האחרונה שנסעתי למינכן לתערוכה, מרכז התקליטים היה מרוכז על סטנד וחצי בקושי ואילו היום כ 3-4 שנים לאחר מכן, יש כבר 4-5 סטנדים כפולים מלאים בתקליטים חדשים ומכל טוב הז'אנרים.
אני פשפשתי בעיקר בסטנד שהתמקד במוסיקה קלאסית וג'אז, אך גם דפדפתי בין המדפים בז'אנרים היותר נמכרים בעולם, רוק, בלוז, מטאל ואחרים.

המוקד השני, ואולי הגדול בעיר, ממוקם בכלבו הגדול בצמוד למראינפלצ הלודוויג בק, כפי שכבר תיאר ואף הראה תמונות
מתוכו אדיאל בפוסט שלו. החנות אדירת מימדים (בפרופורציות ישראליות = יותר גדולה פי כמה מטוור רקורדס שהייתה בבית האופרה הישן ברחוב הירקון למי שזכור) שמרבית המוסיקה שבתוכה הוא קלאסי כ 80 אחוז, 15 אחוז ג'אז ו כ 5 אחוזים של כל השאר כנראה (ואני כנראה מגזים כלפי מעלה עם ה 5 אחוזים הללו).
גם פה, רב המדייה היא על דיסקים, וחלק בתקליטים שגם פה יש חלוקה, אך קצת יותר שווה בין הז'אנרים. מה שכן, בדיוק כפי שהיה בסאטורן, גם פה התפתח. ב 2012 מה שהיה על סטנד וחצי עם כמה עשרות של תקליטים מכל הז'אנרים, כיום אחרי כמה שנים, נהיה במאות!
הביקור בשני המוקדים הללו היה כמעט על תקן יומי ומבלי להכנס למספרים מדויקים, אפשר להגיד ברמיזה שהמוכרים\מנהלים של המקום, הכירו אותנו היטב :D

המוקד האחרון ואולי גם המניב ביותר (עבורי אישית) היה דווקא דוכני התקליטים\מוסיקה (ובכלל) בתערוכה עצמה.
הגידול המטאורי שאנו חווים באנלוג בשנים האחרונות כמובן שלא פסח על התערוכה והיה אפשר להבחין בהרבה יותר חנויות שהתמקמו בHALLE4 כדי למכור את מרכולתם. שתי חנויות עיקריות שהתעסקו עם תקליטים ודיסקים חדשים בלבד, ועוד כמה שמכרו גם יד2 וגם חדש בנוסף. בהמשך לאלו, היו חנויות דיסקים נוספות, למשל אחד שהתמחה ב SACD בלבד והביא עימו מאות דיסקים למכירה, כמו גם מכירה של תקליטים ודיסקים בחדרי הדגמה מסביב בשיתופי פעולה,
למשל בחדר של VDH, נמכרו דיסקים מהלייבל CHANNEL בפורמט SACD במיוחד ובמחיר מיוחד לתערוכה (15יורו)
כמו גם תקליטים תחת הלייבל NAIM, בחדר שלהם עם פוקאל... וכן הלאה.

בנוסף כמו שהמנוסים יודעים, לקראת סגירת התערוכה, לא מעט מהדוכנים למטה בהולים הגדולים, מורידים מחירים עבור המבקרים כדי לא "להחזיר איתם הביתה". למשל כבלים, אוזניות, מפצלים, נוזלים מיוחדים, ראשים, סטנדים YOU NAIM IT...
מי שעם קצת חוצפה וקצת כח אם נשאר ברגליים וכמובן עם פפילינוס בכיס, יכול "לאסוף" לא מעט צעצועים מגניבים בשעות הללו.. במחירים די סבירים (בכל זאת, המחירים נגזרים ממחירי HIGH END, אז זה לא בדיוק בשקלים :roll: ).

אני אישית חיפשתי כמה דברים ספציפיים. אחד מהם היה כבל IC עבור מקור דיגיטאלי... שלא ממש המתנתי לסוף התערוכה ורכשתי כבר ביום הראשון שהיינו מאחד החברות האירופאיות בתערוכה. הדבר השני שחיפשתי היה עבור ה CDP שלי גם כן וזה סט משככים איכותי. אחרי שבחנתי כמעט כל משככך כזה בחדרים למעלה שמצאתי או ראיתי -
בסופו של דבר, ממש לפני שיצאנו מהתערוכה בשיטוט אחרון של תקליטים נוספים... נתקלתי בדוכן של ALTO EXTRIMO (שבדיעבד נזכרנו שמישל מביא אותם לארץ) שהרצה לי על סוגי המשככים שלו. האמת, שנעצרתי מכיוון שראיתי באחת הוטרינות ליד כמה ראשים לפטיפון שעניינו אותי, שמסתבר שהיצרן והבעלים של חברת המשככים הללו בגרמניה הוא גם דילר של ZYX ועוד כמה חברות... כך התחלנו לדבר.
בסופו של דבר רכשתי ממנו שלוש סטים של משככים שנראו והרגישו מצויין. אז חוץ מהמון מוסיקה גם חזרתי עם צעצועים וזה גם חלק מהכיף :) (F)

FullSizeRender (1).jpg


_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ הודעה אחת ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות