יש משהו מיוחד בלהקשיב לרכיב אודיו כאשר המתכנן או היצרן שלו עומד לידך. בפעמים המעטות שיצא לי לעשות כן היה מעניין מאוד לשמוע את דעתם בזמן אמיתי על מוצרים שלהם. זה עונה על יצר הגרופי שלי, אבל לא רק עליו- זה מאפשר ללמוד משהו על הקשר שבין קונספט, מימוש ותוצאה.
בכל אופן....עד לימים האחרונים הייתי עסוק בחיפוש רמקול חדש. דרישה חד משמעית עבורי - למצוא רמקול נציל (מעל 90 דב ועכבה יחסית גבוהה ויציבה). שמעתי וקראתי אודות רמקולים רבים וכמעט רכשתי זוג נציל במיוחד.
בשלב מסויים עלה בדעתי להקשיב לרמקולי קואנסידנס. במקביל, קראתי כתבה ב "תהנה מן המוסיקה" (EJTM) האחרון אודות קדם המגבר החדש של קואניסידנס, העושה שימוש בvalve שונה מכרגיל ושנשמע, לדעת הכתב, שונה וטוב מאחרים. למקרא הכתבה
http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/הסקרנות אכלה אותי והתקשרתי לחברה = ישראל בלום כדי לתאם האזנה. למדתי ממנו שלא היה ברשותו רמקול בטווח המחירים שחיפשתי וכי הוא עומד לנסוע לחופשה בעוד יומיים. למרות זאת הוא התרצה והזמין אותי להאזנה קצרה למוצרי החברה שלו.
המערכת ששמעתי הורכבה מזוג רמקולי הרפרנס שלו *2. כן, זו לא טעות, שני רמקולים אקסטרים הי אנד עם רגישות של 96דב, המורכבים פחות או יותר זה על גבי זה, ותמורתם ישלם הקונה המאושר לא פחות מ 52000 דולר. לרמקולים דריברים קרמיים נצילים במיוחד (נדמה לי שהמספר שמר בלום נתן היה 94 דב) .
הרמקולים חוברו למגברי דרגון, לפרה דלעיל, לפרה פונו מנורתי ולפטפון קוזמה מסידרת רפרנס כלשהי (מין מפלצת ירקרקה המשדרת "עוצמה" "יציבות" וכו'). למה הקשבנו? ל
דיאנה קרל, כמובן. אה, ולעוד כמה דברים, אבל דיאנה...עליה אפשר לסמוך תמיד (לדעתי דיאנה היא הבת החורגת של נלסון פאס ואווה מנלי).
מהרגע הראשון היה ברור שמדובר במערכת שקטה מאוד, ששומעים בה הכל, ממש הכל. להפתעתי, למרות שהיה מדובר ברמקולים ענקיים למדי, היה רושם שהתחום הנמוך ביותר היה יכול להיות מוחשי מעט יותר. מצד שני, העובדה שרמקולים גדולים כל כך לא נשמעו בומיים בחדר יחסית קטן מהווה הישג כשלשעצמו- אין לי מושג אם הסיבה היתה הרמקולים, הטיפול האקוסטי בחדר או משהו אחר.
זו היתה בהחלט חויה הפוכה לחלוטין ממה שהקבאס הענקי ששמעתי בתערוכה מספק. צליל עם במה ענקית, IMAGING מדוייק ופרטים בשפע, שאינו בשום פנים ואופן בומבסטי. הצליל היה מוסיקלי ומעודן מאוד.
האמת המרה היא, שאין לי 52000 דולר להוציא על רמקול. לכן, השאלה האם לרכוש אותם או לא, לא ממש הגיעה לדיון רציני. גם העובדה שלמר בלום לא היו רמקולים בטווח המחיר שחיפשתי (ולא יהיו במלאי עד עוד חודש) לא עזרה (דווקא מאוד רציתי לשמוע אותם!).
מצד שני, השקט והפירוש של המערכת הבהירו לי, שהרכיבים הרלוונטייים מבחינתי היו הפרה ומגבר הפונו -שני רכיבים שוודאי עשו עבודה מצויינת, שאחרת מאפייני הצליל היו שונים ממה ששמעתי. שני הרכיבים הללו מומלצים בחום להאזנה.