מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
פעם ראשונה שאני מצליח לשמוע איזה שהוא הבדל כשאני לוחץ על כפתור החלפת הפאזה במכשיר , יש הבדל ! אבל מה נכון ? איך לבחור מה הפאסה הנכונה ? מה האפקט מנסיונכם ? באמת קשה להחליט ,מישהו יכול לתת לי כללים איך בוחרים הפאסה הנכונה בהיפוך של 180 מעלות ? ( לא מתכוון לפאסות הפוכות בחיווט בין הרמקולים ,לכל אלו שמתכוונים להסביר לי את זה, זה בנאלי ) , למשל אצלי בפאסה אחת הצליל יותר קדמי מפוקס ,בפאסה השניה הצליל יותר מורחב ונעים ,אבל אחורי יותר ,גם יש הבדלים בבס ובגודל הבמה , בקיצור ,תסבירו לי ,לא יודע לבחור ! כל השאלות הללו נובעות מכך שיש לי מגבר אחד שהופך פאזה ,ואילו השני אינו הופך ,כך שהבעיה שלי כפולה ,לבחור הפאסה הנכונה למיד\גבוהים ,וגם לבחר פאסה לבאס ,ובנוסף לישר בין שתיהם ,וששניהם יהיו בפאסה הנכונה , HELPPPPP!!!עד היום לפני בואו של הקדם לא שמעתי הבדל משמעותי ,למרות שיש לי כפתורי היפוך גם בקדם הישן ,וגם ב CD .
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
נו? מה קורה לכל המומחים כאן?
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 15/09/09 19:52
הודעות: 1842
|
מזמן קניתי כבלים XLR וחיברתי אותם בין מקור אירופאי למגבר יפני. התחלתי לשמוע והיה ממש טוב. (טוב,הם עלו המון הכבלים)... עברו כמה שעות והרגשתי שמשהו חסר, בעיקר במיד באס - חסר בשר. בדיקה מהירה באינטרנט הבהירה שאי אפשר לחבר XLR בין אירופאי ליפני בלי החלפת פאזה. בקיצור, אני מעדיף את הפאזה הנכונה, אבל זה תלוי במערכת , במאזין וגם בלא מעט דיסקים דווקא הפאזה ההפוכה נשמעת טוב יותר.
ד"א, כנראה שרבים וטובים יגידו לך שאי אפשר לשמוע הבדל (לפחות לי אמרו)
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33193
|
לדעתי המפוקס זה הנכון
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
aloni כתב: לדעתי המפוקס זה הנכון לא יודע ? אפילו חושב שלא .
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33193
|
אה?
בעיקרון פאזה הפוכה גורמת לצליל להיות מפוזר (אני זוכר את זה מכל מיני דיסקי בדיקה, לדוגמה של AMR) לכן מהתאור שלך אני מעריך שהמפוקס הוא הנכון. אבל אם אתה מעדיף את השני לבריאות. למי איכפת כל עוד זה נשמע עדיף...
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
האפקט שאתה מתאר מתאים יותר להיפוך פאזה בין הרמקולים. כשהם באותה פאזה (ממברנות הולכות קדימה באותו זמן) יש התאבכות בונה בנקודת הישיבה והצליל 'קדמי ומפוקס'. כשהם הפוכים (ממברנה אחת קדימה ואחת אחורה באותו זמן) יש התאבכות הורסת ואתה מקבל בדיוק את הצליל הדיפיוזיבי שאתה מתאר.
כפתורי בחירת פאזה במגבר הופכים את שני הרמקולים. את זה כמעט אי אפשר להרגיש בכלל. ההבדל היחיד זה בתדרים נמוכים (קיק-דראם למשל) ששם אתה 'דוחס את החדר'. אפילו את זה צריך לחפש בנרות.
אבל שנבין את הקונפיגורציה. אתה הופך פאזה לתחום תדר אחד ומשאיר אותה לא הפוכה בתחום תדר אחר ? אם ככה זה צריך לייצר לך דיפ משמעותי בתדר הקרוס ואתה צריך לראות את זה בבירור במדידות.
הכלל בקרוס-אובר אקטיבי די ברור. הבס צריך להיות בפאזה הנכונה כי שם יש/צריך להיות הבדל. עכשיו, כוון הפאזה של הסקטור הגבוה תלוי בסדר של הקרוס. אם שני המגברים לא תלויים אחד בשני כמו בהגברה אקטיבית אמיתית, אז למשל לסדר שני הפאזה של המיד-הי צריכה להיות הפוכה מזו של הבס(יש 90 מעלות הזזת פאזה בתדר הקרוס לכל סדר). הקרוסים הפנימיים כבר מחוברים ככה. אצלך יש מיש-מש כי אתה משתמש גם בקרוס אקטיבי וגם פאסיבי. בין שתי האפשרויות הייתי בוחר באופציה המפוקסת כי היא מעידה על התאבכות בונה כמו שצריך.
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
שלום עמי! פאסה הפוכה בין הרמקולים אני שומע שאני עולה במדרגות הביתה , אז זה לא פאסב הפווכה בין שמאל וימין , תן לי רגע להסביר מה אני שומע בוא נבודד רגע רק | גבוהים\מיד (ניתקנו הכבלים מהבאס ,וגם ביטלנו כל הקרוסים חוץ מהפסיבי שבתוך הרמקול ),אפילו כיבינו המגבר של הבאסים ! בפאסה אחת המיד קידמי מאוד ,הצליל יותר גבוה במיד (נעלמה קצת רכות ) הבמה קטנה יותר עם כעין שפיץ המרכזה ,והפוקוס חזק בפאסה השניה - המיד אחורי יותר ,הבמה רחבה יותר ,הצלילים רכים יותר ,יש קצת יותר מיד בס ,והגבוהים עדינים יותר !
עכשיו בוא נעבור לבאס (נדליק המגבר השני נכבה המגבר מיד גבוהים ) בפאסה אחת -הבס יותר חלש ופחות אנרגטי ,מורחב מעבר למפתח הרמקולים , בפאסה השניה - הבס יותר הדוק ואנרגטי ,אבל נכנס בין הרמקולים ,וכאילו הופך יותר כווני
אני ניסיתי אותם בבודדת ובשלוב ביחד ,ובסוף החלטי שמה שתיארתי כפאסה שניה בכל מצב משתלב לי הכי טוב ביחד ,(נתן להתאים ששניהם יהיו במקביל עיי תאום כבל הרמקול בהתאם , כלומר מה שאני בחרתי הוא מיד שממלא את רוחב הבמה ,רך יחסית ואחורי וטיפה פחות הפוקס בשלוב בסים אנרגטיים שנמצאים בין הרמקולים ,(פאסה הפוכה בין שמאל וימין אין (אל תשכח 30 שנה מתעסק עם זה למרות שמפגר).
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
אגב , ביטלתי הקרוס האלקטרוני ,במדידות עושה יותר מדי בעיות ,במיוחד באינטגרציה בנקודת החיתוך .
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
עמי ?
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |