מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 08/04/12 16:24
הודעות: 1823
|
הרי אין מושלם, אילו פשרות עשיתם במודע?
_________________ מה שאת מוציאה נשאר בפנים בשבילינו. יש אצלי מקום, קצת אאחר.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
 |
הצטרף: 26/09/08 21:35
הודעות: 18430
|
לא בדיוק ברור מה אתה בוחן בשאלה  אולי עדיף לחדד קצת. אני חושב שרב האנשים מתפשרים על אספקטים מסוימים בעיקר בגלל תקציבים מוגבלים. אחרת לכולנו פה היה בית מדהים עם חדר האזנה מושלם ומערכת קצה (כל אחד הקצה שלו) מנסיוני רב הפשרות הקשות בארץ הן על בסיס גאוגרפי / חדרים קטנים/סלונים בעייתיים שיש משפחה שכובלת מלעשות מה שנרצה שם
_________________ אביעד בריד - Byrdio VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica
טל - 052-6161-497 Gמייל - byrdparis@gmail.com
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 26/11/10 19:28
הודעות: 262
|
אני רואה פשרה אם יש איזה רכיב במערכת שניתנה לו פחות תשומת לב . אצלי באופן אישי במודע הזנחתי את נושא המקור באופן יחסי מטעמי תקציב וגם מפני שרציתי להכיר ולהיות בטוח במקור שאבחר בעתיד. היום אני בשל ויודע יותר מה אני מחפש במקורת שלי [DAC ופטיפון ] ובעתיד הקרוב גם אבחן כמה אפשרויות.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4046
|
הפשרה העיקרית שלי היא סטנד שפונה לצורך מזנון שנבנה במיוחד ,נאלצתי לזרוק כמה פלטות מיוחדות בתוכו , בנוסף המיקום ,שהוא לצערי הסלון ,שמגביל אותי טיפה בגלל צרכי המשפחה ,וכמובן אקוסטית עקב חוסר הרצון של אישתי לראות פלטות ובדים עבים ,אבל אני מסתדר ,ויש גם יתרונות של הגודל שיוצר משהו שפשוט אין בחדר קטן (לדעתי ,למרות ששמעתי שחלק הוציאו תוצאות מופלאות בחדרים קטנטנים) , פשרה נוספת היא כמובן למכור הפטפון ,אין לי הסבלנות לתחזק כזה דבר !
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33194
|
הייתי אומר שיש שני סוגים של פשרות.
התייחסו פה בעיקר לפשרה של הבדל בין הסאונד אליו אתה מכוון או רוצה לסאונד שיש לך כרגע (אביעד עם החדר, סבתא עם רמת מכשיר ושניצל עם אקוסטיקה והתעסקות).
אבל יש עוד סוג של פשרה, והיא פשרה של בחירת סאונד (ואולי לזה התכוונת ב"מודע"). כי סטאפ לא יכול להיות בו בזמן, בעל סאונד גדול וקטן, קרוב ורחוק, עוטף ומפוקס, מצטיין בווליום חזק וחלש, ודינמיקה של מיקרו מול Large Scale.
נניח לי עד לפני כמה שנים בודדות היה סאונד יותר מפוקס, פחות גדול ופחות מלא. היו דברים (שאני שומע וממשיך לשמוע) שהיו נשמעים אז יותר טוב, לדוגמה קולות אנושיים וכלים בודדים היו נשמעים יותר אמיתיים מבחינה מרחבית. אבל היו גם הרבה חומרים (שלאט לאט עלו באחוזי ההאזנה אצלי) שנשמעו פחות טוב בסטאפ כזה. בעיקר ג'אז אינסטרומנטלי. אז התפשרתי והגדלתי, והיום יש הרבה דברים שנשמעים לי יותר טוב, ועדיין מה שאז הצטיין, פחות, ולפעמים חסר לי.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 06/10/13 15:26
הודעות: 59
|
אני מבין את השאלה בפתיחת השירשור, אבל אנסה לקחת אותה לכיוון קצת אחר: במערכת נתונה, אתה מידי פעם משקיע ומשדרג אלמנט אחד, כי הוא לדעתך צוואר הבקבוק באותו רגע. או כי סתם בא לך לשדרג דווקא את זה.
ואז - מי נשאר אחרון? מישהו שם ישאר אחרון, מכל מיני סיבות. לפעמים אלה אילוצים, כמו גודל וצורת החלל. ולפעמים זה ש״נשאר אחרון״ הוא כזה בגלל ששידרוגו דורש ממון רב.
זה אומר התפשרות? או חוסר תשומת לב? יתכן.
במקרה האישי שלי - זכיתי להתפנק בחלל בצורת סלון גדול וסימטרי, שהוא כולו שלי וחופשי למשוגות האודיו שלי. הפטיפון, המגבר, הרמקולים - נותנים לי תוצאות שבמקרה הגרוע אינן נופלות מהציוד היקר והמודרני שאני שומע בתצוגות ואצל חברים. (ואני איש וינטאג׳ בבסיסי, עם יכולות טכניות לא רעות לשיפוץ ושיחזור מפלצות זקנות...)
אז איפה אני מתפשר?
מה שהולך ונעשה ברור לי לאחרונה הוא ש״הצעד הבא״ מבחינתי, שיעשה לי שינוי באוזן וברמת החוויה, הוא עליה בהספק, מ-100W למגברים של מאות וואטים (וכנראה, אין מנוס, רמקולים בסקאלה הזו).
אני עדיין צריך להסביר לעצמי למה מגבר של 350W ״משכנע״ אותי קצת יותר ממגבר בן 100W, כשאת שניהם אני שומע בהספק של 8W... זו כנראה שאלה מורכבת. אבל - שם צוואר הבקבוק הנוכחי הסובייקטיבי אצלי. למה זה זנוח? בגלל יללות המחאה של הארנק שלי...
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 03/04/09 03:35
הודעות: 5336
|
שאלה מעוררת מחשבה, ומתאימה כמעט לכל שלב ורכישה שעשיתי באודיו. לדעתי, אני מתפשר באודיו על הכל......והסיבה היא תמיד אותה סיבה. כסף. אין לי מספיק. זה לא שהתוצאה רעה לאוזני, זה לא שהמערכת נשמעת רע מאוד, לא.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 08/04/12 16:24
הודעות: 1823
|
אני התכוונתי יותר לאספקט השני שאלוני כוון אליו, והוא פשרות סוניות שלקחתם במודע, כי הרי יש תקציב מוגבל ואפילו במערכות קצה לא ניתן לנגן גדול וקטן ביחד (עם אותו הסט). גם שאר הפשרות שכתבתם מעניינות אותי. פשוט נפל לי האסימון שאולי בניית סטאפ היא פשוט מערכת שיקולים ופשרות, ומי שמודע אליהם, קל לו יותר להתוות כוון שיאהב לאורך זמן. חבר יקר שאל אותי לא מזמן, איזה סוג מערכת אתה יותר אוהב? מהסוג המדוייק חסר הצבע או מהסוג היותר חם ועוטף? ויצא לי להפתעתי התשובה גם וגם... ז"א, בהתאם לסוג המוזיקה אני מסוגל להינות משתי סוגי המערכות, בהנחה שבונה המערכת השקיע מחשבה והיה לו כוון מסויים שכוון אליו שאני מסוגל להבין עם הצלילים הראשונים שבוקעים ממנה (לא מדבר על אפקט הוואו בטווח הקצר)
_________________ מה שאת מוציאה נשאר בפנים בשבילינו. יש אצלי מקום, קצת אאחר.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
 |
הצטרף: 26/09/08 21:35
הודעות: 18430
|
mute כתב: אני התכוונתי יותר לאספקט השני שאלוני כוון אליו, והוא פשרות סוניות שלקחתם במודע, כי הרי יש תקציב מוגבל ואפילו במערכות קצה לא ניתן לנגן גדול וקטן ביחד (עם אותו הסט). גם שאר הפשרות שכתבתם מעניינות אותי. פשוט נפל לי האסימון שאולי בניית סטאפ היא פשוט מערכת שיקולים ופשרות, ומי שמודע אליהם, קל לו יותר להתוות כוון שיאהב לאורך זמן. חבר יקר שאל אותי לא מזמן, איזה סוג מערכת אתה יותר אוהב? מהסוג המדוייק חסר הצבע או מהסוג היותר חם ועוטף? ויצא לי להפתעתי התשובה גם וגם... ז"א, בהתאם לסוג המוזיקה אני מסוגל להינות משתי סוגי המערכות, בהנחה שבונה המערכת השקיע מחשבה והיה לו כוון מסויים שכוון אליו שאני מסוגל להבין עם הצלילים הראשונים שבוקעים ממנה (לא מדבר על אפקט הוואו בטווח הקצר) אני תמיד העדפתי לנסוע 90 קמ"ש כל הזמן מאשר פיקים על 120 וחלק תקוע בפקקים. לא "מרגיש" שאני מתפשר עם המערכת שלי על "כלום"... האם אפשר להביא את המערכת לקצה אחד יותר מאשר השני, זה בטוח. אבל אני קצת פחות "רגיש" לזה מאלון למשל. אני משדרג ככה שהמערכת שלי תציג את המוסיקה שאני שומע בה הכי טוב שאני יכול (במסגרת התקציב והאקוסטיקה הנתונה).
_________________ אביעד בריד - Byrdio VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica
טל - 052-6161-497 Gמייל - byrdparis@gmail.com
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 15/09/09 19:52
הודעות: 1842
|
רונן ש כתב: אני מבין את השאלה בפתיחת השירשור, אבל אנסה לקחת אותה לכיוון קצת אחר: במערכת נתונה, אתה מידי פעם משקיע ומשדרג אלמנט אחד, כי הוא לדעתך צוואר הבקבוק באותו רגע. או כי סתם בא לך לשדרג דווקא את זה.
ואז - מי נשאר אחרון? מישהו שם ישאר אחרון, מכל מיני סיבות. לפעמים אלה אילוצים, כמו גודל וצורת החלל. ולפעמים זה ש״נשאר אחרון״ הוא כזה בגלל ששידרוגו דורש ממון רב.
זה אומר התפשרות? או חוסר תשומת לב? יתכן.
במקרה האישי שלי - זכיתי להתפנק בחלל בצורת סלון גדול וסימטרי, שהוא כולו שלי וחופשי למשוגות האודיו שלי. הפטיפון, המגבר, הרמקולים - נותנים לי תוצאות שבמקרה הגרוע אינן נופלות מהציוד היקר והמודרני שאני שומע בתצוגות ואצל חברים. (ואני איש וינטאג׳ בבסיסי, עם יכולות טכניות לא רעות לשיפוץ ושיחזור מפלצות זקנות...)
אז איפה אני מתפשר?
מה שהולך ונעשה ברור לי לאחרונה הוא ש״הצעד הבא״ מבחינתי, שיעשה לי שינוי באוזן וברמת החוויה, הוא עליה בהספק, מ-100W למגברים של מאות וואטים (וכנראה, אין מנוס, רמקולים בסקאלה הזו).
אני עדיין צריך להסביר לעצמי למה מגבר של 350W ״משכנע״ אותי קצת יותר ממגבר בן 100W, כשאת שניהם אני שומע בהספק של 8W... זו כנראה שאלה מורכבת. אבל - שם צוואר הבקבוק הנוכחי הסובייקטיבי אצלי. למה זה זנוח? בגלל יללות המחאה של הארנק שלי... אולי אם נבין מהו ואט טוב, לא נחפש את המגברים עם מאות הואטים אלא את אילו עם הואטים הטובים שבאים בעשרות ולא מאות.
|
|
חזור למעלה |
|
 |