עכשיו 28/03/24 11:14

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 5 הודעות ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פירוט סאונד על הרמקולים החדשים שלי.
הודעהפורסם: 04/10/10 10:50 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18206
אז מה השתנה, או מה שופר ביחס לרמקול הקודם.. (?)
ראשית איני מתיימר לסקור את הרמקול הזה באופן חותך עדיין, הוא אצלי קצת פחות משבוע,
למרות שאני מכיר אותו היטב שניגן אצל חברי אייל עוד במשכנו.
ניצול חדר המוסיקה שלי הוא מאסיבי, ואני רק מניח ששעות ההאזנה שלי בכמה ימים שווים
לשבוע וחצי או שבועיים אצל מאזין ממוצע.. ועדיין.

BOOBOO – אני כבר מגיע למוסיקה ספציפית עיוני.. (F)

אז מה היה קודם, היו זוג רמקולים מדהימים שעומדים באמצע ליין הרמקולים של חברת אודיו פיזיק הגרמנית.
הם כנראה מהווים את ברך ה VFM הגבוה ביותר שאפשר לקבל בחברה
והאמתי שלמרות שהחלפתי לאחד מהדגמים הבכירים ביותר שלהם, אני עדיין מאוהב בסקורפיו קשות.

הסאונד שלהם מפורט, אך לא אנאליטי, הם לא מחסירים מהמאזין כלום!
שקיפות ותלת מימדיות כמעט הולוגרפית אשר שולבה תמיד באימג' מרחף קליל ומוצמד המציאות.
הסקורפיו על הנייר יורדים ל 29 הרץ, כאשר יש ירידה מסוימת כמובן ב db בכיוון הזה..
אך הם ללא ספק מייצרים בס שעוטף את המאזין ומסוגל להביא את הסקציות הבסיות שבתזמורת לידי ביטוי.
הרמקולים של אודיו פיזיק ידועים כמהירים מאד, כך שמעברים דינאמיים נעשים די בקלות.

בנוסף ליתרונות אלה, היו גם כמה חסרונות, שלא פעם מניתי אותם אם בכתב מולכם או בפני חברי באופן אישי.
תקופה לא קטנה התמודדתי בלהעלים תדרים ספציפיים מאד שהיו טיפה מתכתיים,
אני לא יכול להצביע באופן מובהק על הרמקול כמקור הבעיה, אבל עובדה שהיא הייתה לי.
החלפת המקור (Northstar), כבילה ושפופרות בסופו של דבר בהגברה החדשה,
החליקו את החריפות המתכתית שפקדה מפעם לפעם, אך בעיקר השיפורים האקוסטיים האחרונים
הם אלה שהביאו את המצב לאידיאל בתחום.

חסרון נוסף היה, שבשילוב הסקורפיו ומגבלות החדר, היית נוצרת מן "בומיות" בתדרי ה HIGH BASS..
כאשר הווליום היה טיפה מעל הממוצע ובהקלטות בהן הבס מרוח ומודגש באופן מוקצן יותר
(ע"ע ההופעה במונטריאול של ראבה – מחווה למיילס דיויס ועוד).
על בעיה זו שמתי דגש גם כן, ופתרתי לא מעט ממנה בסבב האקוסטיקה האחרון שהפחית לא
מעט מהעיוות הזה.. אך זה עיוות שצפוי בהחלט לנוכח הפונקציות במשוואה.

תור האוונטי הגיע.
כבר ביום הראשון שהם הונחו היה אפשר להבין בנקל שפשוט קשה להשוות..
אלה לא רמקולים באותה הליגה, למרות שהם מגיעים מאותו הבית (ועל כך בהמשך).
האוונטי עולה כפעמיים וחצי מהסקורפיו אאל"ט (אז מבחינה מיצובית)...אבל יותר חשוב:
הוא בנוי, פנימה והחוצה כולל דרייברים ואלקטרוניקה (קרוס) באופן שונה מאד!

חתימת הצליל הכללית של בית AP נשמר.
עדיין השקיפות, התלת מימדיות ההולוגרפית והמהירות בקצב היו נחלתו- עם ציונים טובים יותר
בעשרות אחוזים מהסקורפיו.
אך עדיין סאונד הטוויטר למשל, שונה לטובה.
הוא כמעט נשמע עם פחות רזולוציה אבל בפועל הוא מפורט יותר, ליניארי יותר ושקוף יותר מהטוויטר הקודם.
הוא לא מעיק ולא מעייף את האוזן גם לאחר 10 שעות האזנה רצופות (מניסיון)
{ד"א גם הסקורפיו לא היה מעייף כלל בתחום הזה}.
למרות הדעה הרווחת של משתמשי AP שהם בעלתי סאונד IN YOUR FACE, הסקורפיו היה
LAID BACK.. בהשוואה לאוונטי 5 שהפרזנטציה שלו לקחה כמה צעדים קדימה.
מרגישים שיושבים בשורות הראשונות של אולם הקונצרטים או של בימת ההופעות..
כאשר בסקורפיו.. יש קצת מרחק ועומק לבמה של שתיים או שלוש שורות בנוסף.
אני מניח שזה עניין של טעם גרידא ולא משהו שאפשר לנתח כנכון או לא נכון.
החצוצרה של ראבה או הפסנתר של פוליני נשמעים קרוב, קוהרנטיים ודינאמיים ביותר.

לסקורפיו וגם לאוונטי יש שני דרייברים מתחת ל טוויטר בקוטר 6 וחצי אינצ',
אשר מתפקדים בתחום המיד בלבד (שני הרמקולים הם בעלי קרוס של 3.5WAY)
בשילוב עם הגברת השפופרות שלי (מבוססת 4 KT88 לצד) המיד שיוצא מהרמקול הזה מדהים
ועשיר מאד. אם בסקורפיו היה אפשר לשמוע צ'לו לעצום עיניים וליהנות מכל תו ותו שמבליח בחלל החדר,
האוונטי גורם לך לצמרמורות. המיד מלא, עשיר והגוונים פשוט מנצנצים החוצה במלוא הדרם.
התחום הזה אינו מנופח חלילה ולא מוקצן מידי למרות שאני עם הגברת שפופרות "קלאסית"
אלא האוונטי שומר על איפוק ועל איזון בכל תחום התדרים ובמיד גם כן.
הטימבר, הבודי והאלמנטים המתכתיים שבכלי מועברים כמקשה הומוגנית והרמונית אחת
בכל עת ובכל קצב ניגון שהוא.
נשמע ששום דבר לא יכול להתפספס דרכו והוא קולט ומשחזר כל ניואנס וכל הרמוניה או אוברטון מכל כלי.

במטאל, רוק, פרוגרסיב וכדומה, הרמקול פשוט מרגיש שהוא נהנה כמעט כמונו.
אפשר לראות שהוא מחייך לנוכח מהירות המתופפים או הדיסטורשין.
המעברים ב AWAKE של DT, או העומס של Live in Rio של IM..
אינם מטרידים אותו כלל, הוא שולט ביד רמה בכל סגנון, ג'אנר ופשוט יורה (עלייק יורה, יורק!)
אותם החוצה בקלילות מעוררת יראה ממש.

האוונטי כמו הסקורפיו יורד על הנייר ל 28 הרץ, רק הרץ בודד אחד מתחת לסקורפיו במדידה של החברה.
אבל אנו יודעים כבר מזמן שמדידות לחוד ומציאות לחוד.. התדרים הנמוכים של הסקורפיו יקירי, אינם
להשוואה מול כוחו האדיר של האוונטי.
הוא יורד לתחומים הנמוכים בקלות, הוא פחות מתאמץ ובכך הרבה יותר מאוזן ומדויק.
(הוא גם גדול יותר פיזית, התיבה והמידות החיצוניות הוגדלו)
הטקסטורות בבסים מרשימים ופסנתר זה אחד הכלים המדהימים ביותר שאפשר לשמוע דרכו.
יד שמאל נשמעת בבירור כבדת משקל ומצלצלת ברהיטות בעוד יד ימין נמצאת באימג' מושלם
לצידה והתווים כולם פשוט מוקרנים החוצה בריקוד מקסים.
אדיר ממש.. חוויה מאירת עיניים ואוזניים.

כמובן שגם מוסיקה סימפונית נבדקה..
השמינית של ברוקנר עם קאריאן בוינה.. מאהלר עם שולטי מנגן את השנייה, הפלנטות של הולסט עם ראטל והברלינאים ב EMI.. התשיעית של דבוזאק עם ג'ורג' סל והתזמורת של קליוולנד ועוד ועוד ועוד.
אחד הדברים המדהימים ביותר שהאוונטי עושה טוב יותר מהסקורפיו מלבד ההפרדה הטובה ועיצוב
הסאונד הטונאלי המשובח הוא: העושר בתדרים הנמוכים.
האוונטי מחדיר את הבסיס של התזמורת לחדר כאשר זו מנגנת ויוצר מן בסיס עם משקל שיכול
להביא לי רק דמעות של אושר.
שקונטרבסים מנגנים ובכלל הסקציה הימינית בתזמורת נכנסת, האוונטי מכניס אותם במלוא הדרם..
מה שהסקורפיו עשה, אך בקטן יותר ובמאמץ מסוים בכל זאת.
השכבות והרבדים שהאוונטי מצליח לייצר פנומנאלים והמוסיקה מתנגנת בכל כך הרבה מישורים מאוזנים,
אנכיים ועומקיים.

שוב, יש לי עוד לא מעט ללמוד על הרמקול, על היכולות שלו ועל החסרונות שלו אשר יתבטאו בחדרי לפחות..
לרמקול הזה יש פוטנציאל אדיר שאני רחוק מאד מלמצות אותו..
אבל אני מתכוון להשקיע כמה שאוכל כדי שאיהנה ממנו עד תום.


(F)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פירוט סאונד על הרמקולים החדשים שלי.
הודעהפורסם: 04/10/10 11:03 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/03/10 11:33

הודעות: 3367
יש כמה נמלים מסכנות שטבעו בשלולית הריר שהגרתי על הרצפה כשקראתי את הפוסט הזה :cry:
יהי זכרן ברוך. לפחות הייתה לי סיבה טובה :D

תתחדש ותהנה עיוני (F) (Y)

עכשיו כבר באמת אי אפשר לא לבוא לשמוע...

_________________
"אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים
והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פירוט סאונד על הרמקולים החדשים שלי.
הודעהפורסם: 04/10/10 11:54 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 15:54

הודעות: 9699
מגניב !!

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פירוט סאונד על הרמקולים החדשים שלי.
הודעהפורסם: 04/10/10 12:01 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:58

הודעות: 2995
(Y)

_________________
I have the simplest taste. I am always satisfied with the best"- Oscar Wilde"
TIDAL Piano G2 | Luxman M900u | Einstein The tube| Oracle Delphi turntable|Weiss MEDEA+ DAC & Berkley DAC|AURALIC ARIES G1 |ps audio juicer|Stealth power cables


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: פירוט סאונד על הרמקולים החדשים שלי.
הודעהפורסם: 04/10/10 12:10 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/01/10 13:51

הודעות: 856
מיקום: חיפה
(F) יופי של תאורים (Y)

_________________
in high end you pay for the price


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ 5 הודעות ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות