עכשיו 08/05/25 08:19

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 5   [ 50 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:23 
חבר האתר


הצטרף:
21/09/08 14:54

הודעות: 1518
לא השירשור אינו עוסק בענייני נדל"ן, השירשור גם לא יגלה לבאי הפורום אמת חדשה ומרעישה . מטרתו היא לשתף את חברי הפורום בהתנסות וחוויה אישית שלי שהזכירה לי מחדש את חשיבות המיקום.

יום שישי לפני כשבוע וקצת ביקרתי חבר שברשותו אותם הרמקולים כמו שלי (אקוסטיק זן אדאג'יו) שמחוברים למקור, הגברה וכבילה שונים לגמרי משלי. הסט אפ אצל החבר יותר מוקפד ומושקע בכלל ובאיבזור נלווה כמו שיכוך טכבילה בפרט. החלל דיי גדול ופתוח מצידו הימני למטבח והרמקולים רחוקים מהקיר האחורי קרוב לשני מטר ומונחים על משטחי שיכוך (המרחק הוא הערכה בעין בלתי מזויינת בלבד לא מדדתי). עוד לפני שהושמע התו הראשון הבעתי פליאה בפני החבר לגבי המיקום הכל כך בולט של הרמקולים אל תוך חלל האזנה (הסלון) ושאלתי כיצד בת הזוג מסתדרת עם זה. התשובה הדי ברורה הייתה שזה לא המיקום הרגיל של הרמקולים אלא מיקום של האזנה נטולת הפרעות מצד יתר דרי הבית.

מטרת הביקור הייתה משולשת, ראשית כדי להעביר בחברותא בוקר נעים של ענייני ציוד ומוזיקה, שנית להתרשם כיצד אותם הרמקולים נשמעים בסט אפ שונה ובחלל שונה ושלישית לטעום מוזיקה נוספת ולשאוב מהידע העצום של החבר במיגוון סוגי המוזיקה השונים.

כפתיח כדי לספק את הסקרנות הראשונית של איך שומעים השמענו קטע שאני מכיר היטב, רוק כבד תובעני וקצבי - הרצועה הראשונה באלבום awake של הלהקה dream theatre.

למי שלא מכיר מדובר בקטע שנפתח בתיפוך עצבני וממשיך ברוק נותן בראש מלא בגיטרות בייס דראם וכל טוב.

כבר מהשניות הראשונות עלתה בי התמיהה ותחושת חוסר נחת. הצליל היה הרבה יותר נקי, ברור ומפורט מאשר אצלי אבל בו בעת נשמע כאילו הצליל עבר דיאטה - רזה בכלל ורזה בתחום המיד באס במיוחד. הייתה לי חסר התחושה של הבעיטה בקישקעס שאני רגיל להרגיש אצלי בבית. הבעתי זאת בפני חברי והוא אמר אתה דיי צודק חכה רגע ומייד נסדר זאת.. חברי ניגש לרמקולים הזיז אותם אחורה כמטר והשמיע מחדש את הקטע.....החיוך נמרח על פניי אנחת רווחה נמלטה מפי...הכל בא על מקומו בשלום, הבעיטה בקישקעס, הבשרנות, הפירוט הדיוק הניקיון - יופי טופי....

הקטע הוא שלאחר מכן עברנו לשמוע קטע קלאסי ואז דווקא המיקום הראשוני והמרוחק יותר של הרמקולים נשמע יותר טוב ויותר נכון...

בקיצור כמו בכותרת נעים להזכר מחדש את החשיבות העצומה לגבי אופי הצליל שיש למיקום...זה ממש משנה את חווית האזנה ומי שיכול ל"שחק" עם המיקום בהתאם לסוגי המוזיקה השונים בכלל הרוויח ובגדול..


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:40 
חבר האתר


הצטרף:
30/09/08 15:52

הודעות: 1289
מיקום רמקולים זה חלק שווה + במשולש של רמקולים-מיקום-הגברה.
למשל, הרמקולים שלי, אם ממקמים אותם בחלל פתוח לאורך (עם איזה 2 מ' מאחוריהם), נשמעים די רזים לגודלם.
אם ממקמים אותם באותו חדר, לרוחב, עם פחות מ 1/2 מ' מהקיר האחורי, הם נותנים עודף באס ותחושת לחץ חזקה מידי על האוזניים (למרות שיש להם פיר קדמי דווקא). מטר מהקיר, לא בפינות, והכל נשמע Just right. לפי אותו עיקרון, בחדר קטן, זוג מוניטורים קטנים יכולים להשמע מלא מאוד, עם בסים והכל, בלי תחושה שחסר משהו.
הרי הרמקול מנגן גם אחורה ולצדדים, כך שאם אין מאחוריו קיר, האנרגיה הזו מתפזרת ולא מגיעה למאזין, ולכן הרמקול נשמע רזה.
הרי תמיד שומעים רמקול + חדר, וצריך לשחק עם זה עד שישמע נכון.
בחדר אנכואי, כמו באולפן הקלטות, השאיפה היא לשמוע כמה שיותר רק את הרמקול ולא את החדר, בדומה לאוזניות. וגם שם לא תמיד מייבשים את החדר עד הסוף.


נערך לאחרונה על ידי רוי בתאריך 17/04/11 12:44, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:41 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 19:52

הודעות: 1842
פשוט התרגלת לשמוע דיסטורשן ואתה אוהב את זה.

בלי להיות שם, המערכת כנראה נשמעת "נכון" יותר כשהרמקולים מרוחקים מהקיר.
כשהרמקולים קרובים לקיר אתה מקבל יותר באס ומיד באס של הקירות ולא של המקור.

תשים את אותה מערכת בחדר אקוסטי ותבין, שבשביל לקבל את הבאסים שאתה אוהב אתה צריך להגדיל את הרמקולים וההגברה הדי הרבה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:44 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/10/08 19:46

הודעות: 3499
לא הייתי קורא לזה דיסטורשן. הרבה רמקולים בנווים לקבל reinforcement בבאס מהקירות האחוריים. יש רמקולים שממש תוכננו לשבת בפינת החדר.

_________________
תנו לייק, בחייאת:
http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo
האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:47 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 19:52

הודעות: 1842
eyal2991 כתב:
לא הייתי קורא לזה דיסטורשן. הרבה רמקולים בנווים לקבל reinforcement בבאס מהקירות האחוריים. יש רמקולים שממש תוכננו לשבת בפינת החדר.

וזה המצב פה?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:54 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 12:56

הודעות: 1205
רוי כתב:
מיקום רמקולים זה חלק שווה + במשולש של רמקולים-מיקום-הגברה.
למשל, הרמקולים שלי, אם ממקמים אותם בחלל פתוח לאורך (עם איזה 2 מ' מאחוריהם), נשמעים די רזים לגודלם.
אם ממקמים אותם באותו חדר, לרוחב, עם פחות מ 1/2 מ' מהקיר האחורי, הם נותנים עודף באס ותחושת לחץ חזקה מידי על האוזניים (למרות שיש להם פיר קדמי דווקא). מטר מהקיר, לא בפינות, והכל נשמע Just right. לפי אותו עיקרון, בחדר קטן, זוג מוניטורים קטנים יכולים להשמע מלא מאוד, עם בסים והכל, בלי תחושה שחסר משהו.
הרי הרמקול מנגן גם אחורה ולצדדים, כך שאם אין מאחוריו קיר, האנרגיה הזו מתפזרת ולא מגיעה למאזין, ולכן הרמקול נשמע רזה.
הרי תמיד שומעים רמקול + חדר, וצריך לשחק עם זה עד שישמע נכון.
בחדר אנכואי, כמו באולפן הקלטות, השאיפה היא לשמוע כמה שיותר רק את הרמקול ולא את החדר, בדומה לאוזניות. וגם שם לא תמיד מייבשים את החדר עד הסוף.


שלום וחג שמח
רמקול מפזר צליל בתדרים הנמוכים ללא קשר לכיוון האלמנט או פתחים (באס רפלקס וכו').
הפיזור הופך ליותר היקפי ככל שהתדר יורד, ויותר כיווני ככל שהתדר עולה.
קיר (אחורי וצדדי) מגביר את החלק הזה (באס) ב-3dB. פינה זה 6dB.
רמקול מוניטור שנועד לעמוד על סטנד, אם יונח על הרצפה, תהיה בעיה גם בשל החזר הרצפה של 3dB!
כך שאם לא משתמשים בסטנד המקורי (ע"פ המצלת היצרן) סטנד קצר יכול לשנות סאונד אם יוגבה בדיוק כמו הרחקת רמקול
רצפתי מהקיר!
האינטרקציה של החזר ושליטה בבאס מורכבת, ואינה כרוחה רק ביותר באס, כי אם בהפרת איזון ועיוות.
עודף באס, יכול להתקבל כחוסר בגבוהים, צליל חסר פרטים ומעוות.
מיקום רמקולים במרחקים ניכרים מהקיר (2 מ'!), יכולה להוות בעיה.
לגבי רמקולים שהיצרן מעדיף להם מיקום רחוק מהקיר, כלל ה-1/3-2/3 יכול לעבוד, אבל לא פרקטי למימוש בבית.
(עובד יופי ב-DEMO ובתערוכות).
ולכל הוויכוחים מה הדבר השני הכי חשוב אחר הרמקול עצמו, זה המיקום שלהם!

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 12:56 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 12:56

הודעות: 1205
eyal2991 כתב:
לא הייתי קורא לזה דיסטורשן. הרבה רמקולים בנווים לקבל reinforcement בבאס מהקירות האחוריים. יש רמקולים שממש תוכננו לשבת בפינת החדר.


שלום וחג שמח
כמו חלק מהקליפש, בשל הנצילות הגבוהה של המיד והגבוהים, ה-6dB של הפינה נחוצים להשלים איזון.
זה גם די מפשט את העניין, וחוסך מקום (מול 2 מ' מהקיר!).

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 13:01 
חבר האתר


הצטרף:
21/09/08 14:54

הודעות: 1518
רוזי

צר לי אך אני חולק עלייך. כולנו שומעים "דיסטורשן" - עיוות. כל מערכת שיחזור מוזיקה מעוותת במידה כזו או אחרת את המוזיקה המושמעת דרכה, בין אם בהשוואה ל"מקור" - ההופעה החיה או המוזיקה כפי שנשמעה בעת שהוקלטה ובין אם בהשוואה ל"מקור" - מה שמוקלט על המדיה.

כשמדובר באיך נשמעה המערכת אין "נכון" ו"לא נכון" אלא יש מידה רבה של סובייטיביות והתאמה לטעם האישי של השומע.

כל מערכת לשיחזור אודיו נבחנת ונשמעת כמיכלול אחד עם החלל בו היא ממוקמת וההשפעות וההיזונים החוזרים בין המערכת ובין החלל הם הצליל האופייני לאותה מערכת.

למיטב הבנתי, מרבית (אולי כל ) צרכני המוזיקה המשוחזרת בבית אינם שומעים את המערכת שלהם ב"חדר יבש" מבחינה אקוסטית = חדר שכל ההשפעה שלו על הצליל נוטרלה לחלוטין באמצעים אקוסטיים.

לכן אני חולק על המסקנה הנחרצת שלך לפיה התרגלתי לשמוע דיסטורשן וכי המערכת נשמעת יותר "נכון" כשהרמקולים מרוחקים מהקיר.

דרך אגב, גם החבר, בעל המערכת, אהב יותר את התוצאה ה"מעוותת" כשהרמקולים היו קצת יותר קרובים לקיר האחורי במוזיקת רוק כבד.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 13:05 
חבר האתר


הצטרף:
21/09/08 14:54

הודעות: 1518
נ.ב.

למי שלא מכיר את הרמקול, אז רמקולי האקוסטיק זן אדאג'יו מפיקים ומשחזרים את הבאס בשיטת הטרנסימישיין ליין.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: location, location. location....
הודעהפורסם: 17/04/11 13:07 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 19:52

הודעות: 1842
אין לי בעיה שאתה או מישהו אחר אוהב דיסטורשן (גם אני אוהב קצת).

אבל לי ברור שמה שאהבת שם זה דיסטורשן גדול משמעותית מהעמדה של הרמקולים רחוק מהקיר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 5   [ 50 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות