רוי כתב:
מיקום רמקולים זה חלק שווה + במשולש של רמקולים-מיקום-הגברה.
למשל, הרמקולים שלי, אם ממקמים אותם בחלל פתוח לאורך (עם איזה 2 מ' מאחוריהם), נשמעים די רזים לגודלם.
אם ממקמים אותם באותו חדר, לרוחב, עם פחות מ 1/2 מ' מהקיר האחורי, הם נותנים עודף באס ותחושת לחץ חזקה מידי על האוזניים (למרות שיש להם פיר קדמי דווקא). מטר מהקיר, לא בפינות, והכל נשמע Just right. לפי אותו עיקרון, בחדר קטן, זוג מוניטורים קטנים יכולים להשמע מלא מאוד, עם בסים והכל, בלי תחושה שחסר משהו.
הרי הרמקול מנגן גם אחורה ולצדדים, כך שאם אין מאחוריו קיר, האנרגיה הזו מתפזרת ולא מגיעה למאזין, ולכן הרמקול נשמע רזה.
הרי תמיד שומעים רמקול + חדר, וצריך לשחק עם זה עד שישמע נכון.
בחדר אנכואי, כמו באולפן הקלטות, השאיפה היא לשמוע כמה שיותר רק את הרמקול ולא את החדר, בדומה לאוזניות. וגם שם לא תמיד מייבשים את החדר עד הסוף.
שלום וחג שמח
רמקול מפזר צליל בתדרים הנמוכים ללא קשר לכיוון האלמנט או פתחים (באס רפלקס וכו').
הפיזור הופך ליותר היקפי ככל שהתדר יורד, ויותר כיווני ככל שהתדר עולה.
קיר (אחורי וצדדי) מגביר את החלק הזה (באס) ב-3dB. פינה זה 6dB.
רמקול מוניטור שנועד לעמוד על סטנד, אם יונח על הרצפה, תהיה בעיה גם בשל החזר הרצפה של 3dB!
כך שאם לא משתמשים בסטנד המקורי (ע"פ המצלת היצרן) סטנד קצר יכול לשנות סאונד אם יוגבה בדיוק כמו הרחקת רמקול
רצפתי מהקיר!
האינטרקציה של החזר ושליטה בבאס מורכבת, ואינה כרוחה רק ביותר באס, כי אם בהפרת איזון ועיוות.
עודף באס, יכול להתקבל כחוסר בגבוהים, צליל חסר פרטים ומעוות.
מיקום רמקולים במרחקים ניכרים מהקיר (2 מ'!), יכולה להוות בעיה.
לגבי רמקולים שהיצרן מעדיף להם מיקום רחוק מהקיר, כלל ה-1/3-2/3 יכול לעבוד, אבל לא פרקטי למימוש בבית.
(עובד יופי ב-DEMO ובתערוכות).
ולכל הוויכוחים מה הדבר השני הכי חשוב אחר הרמקול עצמו, זה המיקום שלהם!