פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 2 מתוך 9   [ 82 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 08:48 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
אני בטוח שאביעד יתעלם ואני שמח שיצאת למסע הכתיבה הזה.

למה מנוע צריך 'לתקן' מהירות ?

אני חושב על שילוב של מנוע סופר חזק ומדוייק יחד עם פלטה מאוד כבדה :
נשמע לי די קל לייצר - בפרט בקטע של הדיוק -
המנוע של המחרטה שחורטת את המנוע של הפטיפון, למשל, מאוד חזק ומדוייק בעצמו.
מיסב סופר איכותי זה לא דבר מסובך - קח אחד מתעשיית המטוסים למשל, בלתי שחיק וכד',
וכך אין צורך להתפשר על כובד וכד', ומבחינת מומנט להנעה ראשונית שם באמת ניתן לתת דחיפה.

מה 'מתקנים' המנועים אחרי שהגיעו למהירות עבודה ? ולמה מתפשרים על כבד או קל וכד' ? למה לא גם וגם ?

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 09:30 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/10/08 19:46

הודעות: 3499
לשאלה הראשונה: המנוע צריך לתקן מהירות כי יש הרבה גורמים (שאת חלקם פרטתי) שמשפיעים על המהירות. המציאות היא כזו שאף מערכת מסוג כלשהו לא תשמר את ההתנהגות שלה בלי תיקונים קטנים כל הזמן. גם בתעשיית המטוסים.

חשוב אולי להדגיש למה התכוונתי כשהגדרתי "שתי פילוסופיות תכנון". זה לא אומר שכל יצרן בוחר לו אחת מהן והולך איתה עד הסוף. נסה להסתכל עליהן כשתי קצוות של סקאלה, והיצרנים בוחרים איפה הם רוצים להתמקם על הסקאלה.
ר"ל שיש לא מעט תכנונים ששמים גם מנוע חזק וגם פלטה לא קלה בכלל - כי הם מרגישים שה BLEND הזה נשמע הכי טוב - כמו בוויסקי...:)

אבל כפי שציינתי - אם טרחת לשים מנוע חזק ומדוייק כ"כ, למה לדחוף פלטה כבדה? במקרה של צורך בתיקון, הם יפריעו אחד לשני, לא "יאחדו כוחות". מאידך - מנוע שמייצר מומנט גבוה כדי להניע כיאות פלטה מאד כבדה חזקה עליו שייצר יותר מיקרו ויברציות, מה שאולי פחות מפריע למטוס, אבל את המחט בגרוב זה יבאס לגמרי. אז למה להוסיף אותן אם אפשר (אולי) בלעדן?

_________________
תנו לייק, בחייאת:
http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo
האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 09:43 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
17/02/09 03:08

הודעות: 2949
השאלה הנשאלת היא מי אחראי לקבוע את המהירות, כלומר המנוע:
- מנוע סינכרוני התלוי בצורה ישירה בצדר הרשת (50 או 60), שמעצם המבנה שלו (תלוי במס' הקטבים) הוא שקט יותר ברמה המכנית (רועד פחות) אבל חשוף לבעיות של הפרעות מהרשת..
- מנוע DC שאינו תלוי בתדר הרשת או בהפרעות מהרשת (תלוי באיכות הספק כח כמובן), אבל יותר רועש ברמה המכנית. יש גם בעייה לייצב את המהירות של מנוע כזה, שכן היא תלוייה באופן חד ערכי במתח שהוא מקבל - התזוזה בין 24.001V ל- 23.999V לאורך זמן מתבטאת בשינויי מהירות - זה אפקט מאד דומה ל-Jitter רק באנלוגי.
לגבי המנוע במחרטה, הוא מן הסתם חזק יותר, וגם מדוייק מאד, אבל רועש יותר ברמה המכנית, וזה לא משהו שאנחנו רוצים בפטיפון

_________________
AudioClinic


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 09:46 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
חשבתי על קיזוז בין שני הוקטורים הללו, אוברקיל, המקסימום שבשתי הגישות וכו'
הכל מבחינת מה 'נשמע לי הגיוני' ולא מעבר - שאיפה למקסימום דיוק.

מנועים מדוייקים נמצאים כיום באינסוף תעשיות מדוייקות, מהן שדורשות גם הפעלת
כח עצום - נניח חריטת להבי סילון - וגם דיוק מיקרוני, כך שמנוע מסובב טוב ומדוייק
נשמע משהו שקל להשיג : להתאים אותו לעבודת סיבוב כבדה [ ואולי עבורו זה יהיה קל ]
נשמע לי גם, פשוט : האם ניתן לעשות התאמה נטולת סטיות ? וואללה, אני חושב שכן,
וכנראה כאמור זה מה שעושים.

מיקרו ויברציות יפריעו לכל מנוע מדוייק, בפרט נניח כשהוא מסתובב ב13,000 סל"ד
[ נניח מנוע ספורט של הונדה ]. הן ימדדו בין הרינגים לצילינדר ובקיצוניות היסטרית,
בה סטייה זעירה משמעותה כשל מוחלט, ולא הפרעה בצליל. כלומר, אני מהרהר על הנחת
המוצא שמטמיעה מיקרו-ויברציות כרע הכרחי, וחושב שגם בהינתן זאת, הרי שתיאורטית ניתן
לבטלן ע"י מנגנון העברת כח פשוט, שאדיש לויברציות במקור.

לשאלה 'האם ניתן לייצר את מנוע הפטיפון המושלם', ואחרי ששברנו את מהירות הקול בתעופה
והגענו לחלל וחרטנו מיקרוצ'יפים ודיגדגנו מיטוכונדריון בתאים ופיצלנו פוטונים,
אני משיב ב"כן, לעניות דעתי".

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 10:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/10/08 19:46

הודעות: 3499
סביר להניח שכשאתה אומר "מושלם" אתה לא מתכוון לכזה שמייצר 0 ויברציות, ושמשמר דיוק בכל נקודה בזמן עם סטייה של 0% ללא תלות במומנט הנדרש - אלא כזה שהסטיות בו יהיו מתחת לסף השמיעה האנושית וזה ידידי, הופך את הדיון לויכוח כבלים נורמטיבי לחלוטין.

מנגנון העברת כוח שיהיה אדיש לויברציות - יהיה גם כזה שלא מעביר את המומנט בצורה שקופה, והרי לך TRADE OFF נוסף.

_________________
תנו לייק, בחייאת:
http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo
האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 10:10 
חבר האתר


הצטרף:
26/05/09 15:35

הודעות: 2656
מוסבר בצורה מובנת, מאלפת ומעמיקה.
שאפו!

_________________
איתמר


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 10:28 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
eyal2991 כתב:
סביר להניח שכשאתה אומר "מושלם" אתה לא מתכוון לכזה שמייצר 0 ויברציות, ושמשמר דיוק בכל נקודה בזמן עם סטייה של 0% ללא תלות במומנט הנדרש - אלא כזה שהסטיות בו יהיו מתחת לסף השמיעה האנושית וזה ידידי, הופך את הדיון לויכוח כבלים נורמטיבי לחלוטין.

מנגנון העברת כוח שיהיה אדיש לויברציות - יהיה גם כזה שלא מעביר את המומנט בצורה שקופה, והרי לך TRADE OFF נוסף.


לא 0% כמובן.

ייתכן שהנתון הזה מדיד - עוצמת הויברציות/סטיות,
מול מה שאולי פחות אפשרי למדוד [ 'אופי' צליל כתוצאה של חוט ].

אני אומר 'ייתכן' כי כאמור בתעשיות מדוייקות אחרות [ מיקרוצ'יפס למשל ]
נתונים בקנ"מ זעיר יותר הם מדידים לחלוטין, ומיסבים למינהם מיוצרים
ברמת דיוק קרובה לשלמות - מבוכנה של מנוע אופנוע ספורט והלאה.

אם ניתן מזה כמה עשורים לפרוס תאי דם בדייקנות, מה לנו כי נLINN ?
אני תוהה בגדול יותר על הצורך להתעסק עם כוונונים וכד', גם בקרב
מוצרי הייאנד יקרים ויוקרתיים. כמו להגיע בבוקר למנוע הרכב שלך עם קליבר.
היעלה על הדעת ?

הטענה שלי היא שאפשרי לייצר מנוע שיסובב 33.5 סל"ד [ שזה כלום מבחינת מאמץ ]
ויסובב אפילו פלטה מאאאוד כבדה [ ועדיין תהיה קלילה לעומת עבודות מנוע מדוייקות אחרות ]
תוך שכל ויברציה/סטייה מצומצמת למינימום, ותוך שהמנוע לא יכול לצאת מכיוון,
בטח לא במאמץ המינימלי לו הוא נדרש.

כך או כך זה מעניין מאוד, ולגבי הסייפא שלך על הטרייד אוף - לא כ"כ
הבנתי את שקיפות המומנט [ ?] אבל אני מוכן להניח לך בבוקר נעים זה
(Y)

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 13:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
ס. ריכטר כתב:
חפרנים עם קוקיות ורודות ודמעות בעיניים

קפוץ לי.

אייל, מלך, נסיך, קיסר, מדהים, מהנה ומעשיר.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 13:08 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
yairf כתב:
אלוני אתה חייב לשמור את זה כמאמר ולא כהודעה בפורום, ולו רק שלא יילך לאיבוד בים המלל.

כמובן... גם ההקדמה עלתה.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: פטפוטי פטיפון - פרק שני
הודעהפורסם: 07/04/11 13:26 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
10/02/10 14:25

הודעות: 880
WOW
כל הכבוד אייל.
נשמע כטיפה בים...
מחכה להמשך.

_________________
"Life is just like a box of chocolates,
you never know what you gona get..."


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 2 מתוך 9   [ 82 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות