eyal2991 כתב:
נשמע מעניין kiddo, תוכל לפרט קצת עבורנו?

בבקשה...
Half-Speed Mastering הינו תהליל שבו המאסטר וראש החיתוך עובדים בחצי המהירות.
ראשי החיתוך נועדו להגיב לתחום תדרי השמע. 20hz-20khz
כמה שהתדר גבוהה יותר - יותר תנודות בשניה כך קשה לראש החריטה לחורטו במדויק.
כאן באה שיטת חצי המהירות - כשמנגנים את המאסטר בחצי המהירות כל תחום התדרים מתחלק בחצי
כך שראש החריטה צריך לחרוט עד 10khz במקום תיאורתית 20khz.
כשאחר כך מנגנים את התקליט המוגמר במהירות רגילה התדרים מוכפלים בחזרה.
אלא שנוטים לשכוח שבתהליך כל תחום התדרים מתחלק לחצי. לא רק תחום מסויים.
כשראש חריטה שנועד להגיע עד 20Hz בתחום הנמוך פתאום צריך להגיב לסיגנל נמוך עד 10Hz.
כיוון שהראש לא נועד לכך ובכלל לחרוט אורך גל שכזה על ויניל הוא לא דבר קל. בדרך כלל נוצר חוסר
בתחום הנמוך עד כדי העדר מוחלט של סיגנל שהיה קיים במאסטר.
התדרים ה"גבוהים" שנחתכו בחצי נפלו בספקטרום התגובה הרגיל של הראש ולכן לפעמים נשמעים יותר מפורטים עקב חוסר הצורך של הראש להגיב עד 20khz אלא רק עד 10khz שנמצא בתחום ה"נוח" לראש,
אך הנמוכים מגיעים אל מחוץ לתחום התגובה התחתון, וחבל.
למוסיקה שהיא ממש חסרת באסים בתחומים האלו… א-קפללה וכדומה - אפשר אלא שגם לא ברור לי לשם מה. היום ראשי החיתוך הטובים מגיבים היטב לתדרים גבוהים ואין שום סיבה להשתמש בשיטה זו.
כן יכול להיות שיפור בחיתוך התקליט ב 45rpm אבל זה כבר נושא אחר.