מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
|
הצטרף: 06/10/08 19:46
הודעות: 3499
|
aloni כתב: eyal2991 כתב: > דרך רביעית, צימוד לרצפה... טוב, הגיע הזמן לדבר על ספייקים, קונוסים וכיו"ב אני מתנצל מראש. קראתי לא מעט מקורות, כתבות ופרסומים בנושא, הרשת מלאה בהם. יש תאוריה שמדברת על כך שספייק הוא בעצם "דיודה מכאנית" בכך שהוא מאפשר לויברציות להתנקז לרצפה ומונע מויברציות מהרצפה לעלות לפטיפון. אני מתקשה לקבל את ההסברים מאחורי התאוריה הזו, לא חושב שיש משהו חד כיווני בספייקים, ולא מבין אינטואיטיבית למה הרצפה (שהיא שיא הקשיחות) היא מקום שאפשר "לנקז" אליו ויברציות. אתם מוזמנים כמובן לקרוא בעצמכם ולנסות להחליט עבורכם. בטוח שהקונוסים משפיעים על הסאונד, ואולי לטובה לפעמים, אבל ההסברים הנ"ל פשוט לא הצליחו לשכנע אותי. מה כן עושים הספייקים? למיטב הבנתי, הסיפור של ספייקים התחיל לפני כמה עשרות שנים כאפליקציה לרמקולים בלבד. הרעיון היה כזה: כשהוופר זז קדימה (למשל), חוק הפעולה והתגובה גורם לכל הרמקול לרצות לזוז אחורה. אם הדבר אכן יקרה, ברור שהתגובה בתדרים הנמוכים תימרח ותבאס ת'תחת. כדי לפתור את העניין, הוצמדו לתחתית הרמקול ספייקים כדי "לתפוס" את הרצפה ולמנוע ממנו לזוז כשהוופר רוקד. במלים אחרות – ישנו כאן מנגנון של הגדלת הקשיחות ע"י צימוד למשטח מאד קשיח (קשה להרעדה). זה לדעתי, מה שספייקים נותנים לפטיפון אם הם בשימוש נכון. אם הם יושבים על "צלוחיות" קטנות שיכולות לזוז בקלות, או אם אלה קונוסים שבכלל לא "תופסים" את הרצפה, האפקט נעלם. אם אכן נעשה בספייקים שימוש בצורה אפקטיבית, נקבל פטיפון יותר קשיח וקשה להרעדה – אבל, חשוב לשים לב, שהצימוד הנ"ל הוא בדיוק ההיפך מפתרונות הבידוד כדוגמת קפיצים וכיו"ב. הצימוד גורם לכך שויברציות מהרצפה יגיעו לפטיפון בצורה מאד אפקטיבית גם כן. לכן, אם תוכנן פטיפון עם ספייקים שבאלה, יש לתת תשומת לב מיוחדת לקשיחות גבוהה וליכולת שיכוך פנימית מצויינת. הי אייל, בנוגע לנקודה הזאת. מה שאני כותב כאן הוא השערה בלבד ויכול להיות שמדובר בשטויות גמורות. כאשר ספייק מחודד עומד על בלטה אין לו שום אלמנט של צימוד, יש לו בעצם אלמנט הפוך. אני מציע קונספט שאולי הספייקים לא מיועדים לצמד את הציוד לרצפה אלא ההיפך להפתר מהאנרגיה באותה נקודה של שטח מגע אפסי. נתחיל בהצהרה גורפת שכל מה שכתבתי הוא הדרך בה אני מבין את הדברים, לאו דווקא האמת המוחלטת. אני מסכים ש: "כאשר ספייק מחודד עומד על בלטה אין לו שום אלמנט של צימוד" אין לנו ויכוח פה. אבל את זה: "הספייקים לא מיועדים לצמד את הציוד לרצפה אלא ההיפך להפתר מהאנרגיה באותה נקודה של שטח מגע אפסי" כפי שכתבתי, אני לא מצליח להבין. איך הם עוזרים להפטר מהאנרגייה? ולמה בכלל שהאנרגייה תרצה ללכת לבלטות שהן קשיחות להחריד. נשמע לי שהאנרגייה תעדיף לחזור לתוך הציוד ולהמתין בסבלנות שמשהו יהפך אותה לחום...
_________________ תנו לייק, בחייאת: http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 06/10/08 19:46
הודעות: 3499
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
אולי עיקר העבודה של ספייקים נועדה להיות על שטיח, או שטיח מקיר לקיר אחרת המחשבה של אלוני מתאימה יותר, שכן אין בין ספייק על בלטה ל'ייצוב' כלום, ומשתמע מזה שגם לא לשיכוך
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 06/10/08 19:46
הודעות: 3499
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 19:45
הודעות: 4744
|
כל הכבוד! מרתק. זה בעצם ספר שניתן לחזור אליו שוב ושוב.
_________________ folknrock
|
|
חזור למעלה |
|
|
--- מושעה ---
|
|
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
שלום תודה על העשרת הידע. כתוב יפה מאוד.
נושא הבעיות ב-RP מעצם היותו מכני/אנלוגי כמעט אינסופי. פתרון הבעיות מייקר ומסרבל את הנגן ומייקר אותו מאוד. לרוב פתרון מכני הוא פתרון חלקי, בכך שהוא משפר את הנתון אבל לא מבטל אותו. יש צרות שאין להן פתרון. כמו הצורך להפוך את התקליט או שאורכו של צד כ-20 דק'. יש צרות שניתנות לטיפול, אבל הן מסורבלות, כמו הניקוי. גם כאשר מיטב הפתרונות מסופקים, הטכנולוגיה בעצמה מאוד מוגבלת. כאשר מכמתים אותה למספרים, היא רחוקה מלספק. יש בה מרכיבים שבעולם הדיגיטאלי נעלמו, כמו יציבות המהירות (W&F), רעש מכני (RUMBLE), דיוק מהירות הסיבוב, משוב אקוסטי (לא פלא שהסאב וופרים צצו רק אחרי שה-CD/DVD התמסדו), רוחב סרט כתלות במהירות הקווית (לא אחידה, מהירה בתחילת התקליט, ואיטית מהדרוש ל-20KHZ ב-1/3 האחרון של LP). ואחרון, הרעיון כפטנט - ישן מאוד. מה שמפליא, שאיש לא מתעקש להסתובב עם הסלולאריים הראשונים שנראו ושקלו כמו חצי לבנה, ולא היו כלום מלבד טלפון. ואותו הדבר עם רוב מכשירי החשמל לבית: שואב אבק, מכונת כביסה, מקרר וכו'. לעומת זאת בנושא ה-RP יש עניין רב, אנשים משמרים את התחום באדיקות ומוכנים לפזר עליו את מיטב כספם.
יאמר לזכות התחום, שדווקא אחרי כניסת המדיום הדיגיטאלי, נזכרו רבים בפתרונות יצירתיים ועיצובים מרתקים.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 03/04/09 03:35
הודעות: 5288
|
מיכאל לנג כתב: שלום תודה על העשרת הידע. כתוב יפה מאוד.
נושא הבעיות ב-RP מעצם היותו מכני/אנלוגי כמעט אינסופי. פתרון הבעיות מייקר ומסרבל את הנגן ומייקר אותו מאוד. לרוב פתרון מכני הוא פתרון חלקי, בכך שהוא משפר את הנתון אבל לא מבטל אותו. יש צרות שאין להן פתרון. כמו הצורך להפוך את התקליט או שאורכו של צד כ-20 דק'. יש צרות שניתנות לטיפול, אבל הן מסורבלות, כמו הניקוי. גם כאשר מיטב הפתרונות מסופקים, הטכנולוגיה בעצמה מאוד מוגבלת. כאשר מכמתים אותה למספרים, היא רחוקה מלספק. יש בה מרכיבים שבעולם הדיגיטאלי נעלמו, כמו יציבות המהירות (W&F), רעש מכני (RUMBLE), דיוק מהירות הסיבוב, משוב אקוסטי (לא פלא שהסאב וופרים צצו רק אחרי שה-CD/DVD התמסדו), רוחב סרט כתלות במהירות הקווית (לא אחידה, מהירה בתחילת התקליט, ואיטית מהדרוש ל-20KHZ ב-1/3 האחרון של LP). ואחרון, הרעיון כפטנט - ישן מאוד. מה שמפליא, שאיש לא מתעקש להסתובב עם הסלולאריים הראשונים שנראו ושקלו כמו חצי לבנה, ולא היו כלום מלבד טלפון. ואותו הדבר עם רוב מכשירי החשמל לבית: שואב אבק, מכונת כביסה, מקרר וכו'. לעומת זאת בנושא ה-RP יש עניין רב, אנשים משמרים את התחום באדיקות ומוכנים לפזר עליו את מיטב כספם.
יאמר לזכות התחום, שדווקא אחרי כניסת המדיום הדיגיטאלי, נזכרו רבים בפתרונות יצירתיים ועיצובים מרתקים. מיכאל דבריך מוסיפים ומעשירים את התחום. ירידת תחום המחיה של דגי הים היא תחום מרתק הצופן בחובו סכנות מרובות למין האנושי. יש עדויות התומכות בכך שדגים מסוגלים לשחות בחלל: מדען גרמני ביצע ניסיון מהסוג הזה ב72 דגים שנחשפו לטיסת חלל קצרה. Fugu הוא דג רעיל מאוד שחיתוך לא מדוייק שלו עלול להסתיים במות האוכל. הרעל הוא חסם מנורות נתרן. טונה? "בתום מאבק ארוך שניהל הדייג האשקלוני הוותיק ניסו נחום עם דג ענק שנראה לו ככריש, התברר: בחכתו נתפס דג נדיר באזורנו, "טונה כחולה", שמשקלו עלה על 100 ק"ג".
|
|
חזור למעלה |
|
|
--- מושעה ---
|
|
הצטרף: 21/12/10 12:56
הודעות: 1205
|
נועם כתב: מיכאל לנג כתב: שלום תודה על העשרת הידע. כתוב יפה מאוד.
נושא הבעיות ב-RP מעצם היותו מכני/אנלוגי כמעט אינסופי. פתרון הבעיות מייקר ומסרבל את הנגן ומייקר אותו מאוד. לרוב פתרון מכני הוא פתרון חלקי, בכך שהוא משפר את הנתון אבל לא מבטל אותו. יש צרות שאין להן פתרון. כמו הצורך להפוך את התקליט או שאורכו של צד כ-20 דק'. יש צרות שניתנות לטיפול, אבל הן מסורבלות, כמו הניקוי. גם כאשר מיטב הפתרונות מסופקים, הטכנולוגיה בעצמה מאוד מוגבלת. כאשר מכמתים אותה למספרים, היא רחוקה מלספק. יש בה מרכיבים שבעולם הדיגיטאלי נעלמו, כמו יציבות המהירות (W&F), רעש מכני (RUMBLE), דיוק מהירות הסיבוב, משוב אקוסטי (לא פלא שהסאב וופרים צצו רק אחרי שה-CD/DVD התמסדו), רוחב סרט כתלות במהירות הקווית (לא אחידה, מהירה בתחילת התקליט, ואיטית מהדרוש ל-20KHZ ב-1/3 האחרון של LP). ואחרון, הרעיון כפטנט - ישן מאוד. מה שמפליא, שאיש לא מתעקש להסתובב עם הסלולאריים הראשונים שנראו ושקלו כמו חצי לבנה, ולא היו כלום מלבד טלפון. ואותו הדבר עם רוב מכשירי החשמל לבית: שואב אבק, מכונת כביסה, מקרר וכו'. לעומת זאת בנושא ה-RP יש עניין רב, אנשים משמרים את התחום באדיקות ומוכנים לפזר עליו את מיטב כספם.
יאמר לזכות התחום, שדווקא אחרי כניסת המדיום הדיגיטאלי, נזכרו רבים בפתרונות יצירתיים ועיצובים מרתקים. מיכאל דבריך מוסיפים ומעשירים את התחום. ירידת תחום המחיה של דגי הים היא תחום מרתק הצופן בחובו סכנות מרובות למין האנושי. יש עדויות התומכות בכך שדגים מסוגלים לשחות בחלל: מדען גרמני ביצע ניסיון מהסוג הזה ב72 דגים שנחשפו לטיסת חלל קצרה. Fugu הוא דג רעיל מאוד שחיתוך לא מדוייק שלו עלול להסתיים במות האוכל. הרעל הוא חסם מנורות נתרן. טונה? "בתום מאבק ארוך שניהל הדייג האשקלוני הוותיק ניסו נחום עם דג ענק שנראה לו ככריש, התברר: בחכתו נתפס דג נדיר באזורנו, "טונה כחולה", שמשקלו עלה על 100 ק"ג". שלום באותו עניין, ידוע על עיוור שחלף בשוק ע"י חנות דגים, חייך, נופף בשלום ואמר: היי בנות... לאותה חנות נכנסה ילדה קטנה וביקשה דג גדול ומסריח. מסריח תהה המוכר למה לך ילדה קטנה דג מסריח? אני רוצה להריח כמו אמא שלי, ענתה הקטנה. הפוסט שלך מדבר על משהו שהומצא לפני כמעט 100 שנה, ולמרות היופי והקסם שבטכנולוגיה, היא מלאה בגים. רובם מכניים. וחלקם בלתי פתיר בעליל. ניתן לשפר אבל לא לפתור. זה הכל. כל מי שמצדד בכך ומנסה לסחוט עוד כמה טיפות מהעבר, חשוב שידע שמדובר במשהו שהגיעו איתו לקצה וגם שם מיצו את הרוב.
_________________ תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 03/04/09 03:35
הודעות: 5288
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 21/09/08 04:12
הודעות: 7061
|
מיכאל לנג כתב: הפוסט שלך מדבר על משהו שהומצא לפני כמעט 100 שנה, ולמרות היופי והקסם שבטכנולוגיה, היא מלאה בגים. רובם מכניים. וחלקם בלתי פתיר בעליל. ניתן לשפר אבל לא לפתור. זה הכל. כל מי שמצדד בכך ומנסה לסחוט עוד כמה טיפות מהעבר, חשוב שידע שמדובר במשהו שהגיעו איתו לקצה וגם שם מיצו את הרוב. מיכאל, המדיה הדיגיטלית הומצאה בשנות ה80 היא מלאה בגים וחלקם בלתי פתירים בעליל. ניתן לשפר אבל לא לפתור. זה הכל. כל מי שמצדד בכך ומנסה לסחוט עוד כמה טיפות מההווה. ציטוט: חשוב שידע שמדובר במשהו שהגיעו איתו לקצה וגם שם מיצו את הרוב. לא נכון, רחוק מהאמת. אייל, לא יצא לי עדיין לקרוא אף אחד משמונת הפוסטים הנ"ל אבל אני הולך בקרוב. תודה על ההשקעה
_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2
|
|
חזור למעלה |
|
|