kooke כתב:
גם אני שאלתי את עצמי איך הפרס ממשיך להיות מדוייק ונקי משאריות ויניל חם ?
עוד שאלה - האם עושים רק תקליט מסטר אחד או שעושים כמה כאלו ומוכרים אותם בהון תועפות...
למעשה תהליך היצור של התקליט טיפה שונה
יש את התקליט ה"גולמי" ששעליו חורטים את המוזיקה/מידע כפי שרואים בסירטון
לאחר מכן מייצרים ממנו נגטיב "מתכתי זכר/ matrix" אבל התהליך ממשיך שני צעדים נוספים
מה matrix מייצרים Mother שהוא העתק מדוייק של התקליט הגולמי
מה Mother מייצרים stamper שזהה לחלוטין ל matrix
מהstamper מייצרים את התקליט שנמצא אצלנו בבית
.
הסיבה היא הגיונית ופשוטה ש א אנחנו רוצים לייצר מספר רב של stamper
בכדי להפיץ בכל העולם את התקליט החדש שיצא ואנחנו מעוניינים שמספר רב של מפעלים מסביב לעולם יוכלו לעבוד במקביל על הדפסת אותו התקליט
סיבה נוספת היא שstamper מיועד למספר מוגבל של הדפסות עד שהוא נשחק ומאבד מאיכותו.
בפועל מה שיוצא שהתקליט הראשון שהודפס נשמע יותר טוב מהאחרון (מאותו הstamper ).
ואפילו יש השפעה לאיכות השמע בהתאם לmother כלומר הראשון נשמע יותר טוב מהאחרון.
התקליט הטוב ביותר שניתן לרכוש מיוצר מהSTAMPER הראשון שנוצר מהMOTHER הראשון!!!
ומחירו בהתאם
על גביי התקליט חרוט מספר הSTAMPER ומספר הMOTHER
הגיוני שתקליט שרכשתם מיוצר מה MOTHER ה8 והSTAMPER ה408 והוא התקליט ה40000 מSTAMPER הזה ולכן התקליט שלכם לא נשמע מדהים
אגב גם כאשר חורטים תקליט הוא נעשה מהעתק של הMASTER דו ערוצי אבל מדובר בד"כ בסליל ברוחב 2אינצ' במהירות של 15-30אינצ' לשניה ולכן ההפסדים הם דיי זניחים.
לילה טוב יוני