barvfr כתב:
aloni כתב:
barvfr כתב:
מן הסתם לכול אחת מארבעת השלות משמאל יש ראש שונה וניתן להחליף אתן על הזרוע.
זה לא SPUים?
אכן כן, אבל למה לסבך את ההסברים...
ללא אנלוגיים אפשר להתייחס לזה כראשים שונים ולכול אחת מהן אופי שונה.
קצת הסטוריה ופרטים למי שזה מעניין בכל זאת...
וגם קצת על התמונה עצמה.
בתמונה רואים פטיפון בעיקרון שלא נמכר כך באופן מסודר, ועל כן, אמרתי DIY.
הבסיס וסידור הזרועות הן מצד אחד והמנועים (VPI) משני הצדדים נותנים את הנעת הפלטה כמובן.
מלבד הקוזמה אייר ליין הליניארית שיש מצד שמאל למעלה, שהיא כנראה הפינה המודרנית של אותו חובב, ישנן 3 זרועות שמיועדות לפי איך שזה נראה לעבוד עם ראשים של אורטופון (\ו EMT). כאשר הזוג בתחתית הפטיפון הם אורטופון ו FR ובפינה הימינית מעלה, זרוע מקורית של EMT. כולן ד"א הן 12" אפקטיב.
מצד שמאל על השולחן אפשר לראות את אוסף ה"ראשים" של הבחור כאשר מה שמבדיל אותם מעבר להיותם שונים כמובן הוא גם הצורה, או התצורה. אורטופון שעברו מראשי ניומן בתחילת המאה ה 20, הביאו את ה SPU הראשון בתצורת A (אלו הראשיים המרובעים הקטנים יותר שרואים מצד ימין באותו האוסף), והם נועדו לזרועות של החברה שנוצרו בעיקרון לפטיפונים של EMT הגרמנית (927ׂ) שבאותם השנים עדיין לא בנו זרועות משלהם. לאחר כמה שנים, באמצע המאה, אורטופון המציאו שלה חדשה בתצורת G, שהיא גדולה ב 22ממ מאחותה A וזאת בעיקרון כדי להחזיק ראשים גדולים יותר ממה שהכירו עד אז, גם זרועות חדשות עבור תצורת G ׁ(שנקראת RMG) נבנו והתווספו לליין. ה SPU בתצורת G הגיע אחר כך ועל השלה והראשים (SPU G) אורטופון גם שינתה את הביונט לתצורה מרובעת, מה שהיום כולם מכירים בתור שיטת SME (זה בעצם אורטופון המציאו ולא SME).
עוד שוני בין A ל G, זה בעצם המרחק שהטיפ של היהלום נמצא ביחס לזרוע\ועל התקליט... במקרה של ראשים כמו SPU, אין שום יכולה לשנות את האליימנט של הראש או את ה אובר\אנדר האנג שלו ביחס ל NULL PONT, אלא רק אם מזיזים את בסיס הזרוע.
מה שמחוייב המציאות שתהיה זרוע מתאימה, שיושבת בול במקום סביב הפטיפון כדי לקבל את הדיוק המירבי בסט טפ.